Tvrdy brzdovy pedal + slabe brzdenie zadnych kolies

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Napísať odpoveď
noiby
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 08.05.2006 20:20
Zdieľať na Facebook

Tvrdy brzdovy pedal + slabe brzdenie zadnych kolies

Príspevok od používateľa noiby »

Ahojte pred nedavnom som pisal temu tvrdy brzdovy pedal a dosiel som na par zaujimavocsti.

1. Vymenil som podtlakovu hadicku a gumovu priechodku k posilnovaci v motorovej casti.
S pociatku sa mi zdalo zlepsenie, ale to som si asi len myslel, je to stale rovnake.
2. Ked som tak skusal brzdy ci s tym mozem este jazdit, tak som dosiel na to ze auto pri prudkom brzdeni ide skor(rychlejsie) do smyku (spustenie ABS) ako predtym, ako keby brzdili iba predne brzdy.
3. Po absolvovanie 30 km trasi som skusal ake su horuce kotuce (normalne som ich oplul :lol: )
4. Dosiel som k zaveru, ze predne boli rozeravene tak ako maju byt pot takej trase a brzdení, ale zadne boli na tom uplne inak.
Vodicova zadna strana bola horuca, ale ani zdaleka nie tak ako predne(ked som ho oplul tak sa vyparovali sliny pozvolne).
Ale problem je ze spolujascova zadna strana bola "takmer" studena (kotuc), ked som ho oplul tak sa sliny vobec nevyparovali.

Na prednych kotucoch sa vyparili hned , na zadnom vodicovom pomalsie ale na zadnom spolujazcovom vobec.

Mam nejake teorie, ale su to len teorie (niesom odbornik do aut ale ani "lavy")
1..ak by bola vetva ktora vedie k spolujazcovemu zadnemu kotucu zavzdusnena tak by to asi vysvetlovalo preco vobec ale takmer vobec to koleso nebrzdi. ALE nebol by potom brzdovy pedal makky ?
2.. Je poskodeny brzdic/piestik – je zablokovany a preto to koleso nebrzdi a pokli tomu je potom pravdepodobne tvrdy pedal (kvapalina sa nema kde roztahovat)
3.. som v koncoch lebo potlak mi neunika, skusal som to v tichu(nepocul som sicanie/nasavanie), skusal som spoje natierat midlovou vodou(bublinky sa nerobili), Kvapalina mi nikde neunika, pred dvomi mesiacmi bola testovana brzdovka a nebola stara podla mechosa, aj ked je pravda ze uz tam je urcite viacej ako dva roky.

Prosim kohokolvek a akekolvek napady, pripade pomoc osobna som z BA a nemam problem prist hoci kam v okoli BA. Dakujem


Jedna sa o passat B5 1.9 TDI AFN
Drahoslav
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 30.12.2007 12:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Drahoslav »

Serusz.To ze su zadne brzdy menej horuce tak to je ok keby boli horuce znemena to ze su zadrete.ale ked pises ze jedna strana nic tak bude asi zadrety piestik v strmeni u hentych brzd tto nieje ziadna zvlastnost.ale chcel som sa spytat ci ti funguje vakuova pumpa.lebo mozes to mydlit kolko chces ale to aj tak vyraba podtlak takze ti tam nema co bublinkovat.lebo ten pedal by kvoli tomu ze su tie zadky zadrete nebol tvrdy.odpoj hadicu od posilovaca nastartuj zapchaj prstom ak po chvili vznikne podtlak je ok ak nie je ko.
noiby
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 08.05.2006 20:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa noiby »

Po odpojeni podtlaku od priechodky k posilnovacu potlak vyraba silny.
Drahoslav napísal:Serusz.To ze su zadne brzdy menej horuce tak to je ok keby boli horuce znemena to ze su zadrete.ale ked pises ze jedna strana nic tak bude asi zadrety piestik v strmeni u hentych brzd tto nieje ziadna zvlastnost.ale chcel som sa spytat ci ti funguje vakuova pumpa.lebo mozes to mydlit kolko chces ale to aj tak vyraba podtlak takze ti tam nema co bublinkovat.lebo ten pedal by kvoli tomu ze su tie zadky zadrete nebol tvrdy.odpoj hadicu od posilovaca nastartuj zapchaj prstom ak po chvili vznikne podtlak je ok ak nie je ko.
dr.risko
Príspevky: 476
Dátum registrácie: 26.01.2009 12:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dr.risko »

mno necital som predoslu temu ale... ja som mal problem s brzdami tiez take ze to brzdilo ako chcelo... problem sa vyriesil vymenou prednych lozisk za nove... samozrejme kvalitne alebo original - v pripade ABS je to dolezite... pretoze mal som aj take problemy ze mi zle snimalo otacky kolies na nekvalitnych loziskach co teda potom sa prejavilo na ABS a ASR ako totalne sialenstvo... Okrem toho skontroluj este snimace... Cize mne zlyhavala elektornika a tiez mi hocikedy tvrdol pedal alebo kopalo ABS alebo ma tocilo po ceste... vzdy to bolo inak a tak som tiez bol na dne s nervami ze co vsetko musim vymenit... nakoniec to vyriesili nove loziska ktore maju teda nove ABS kruzky... Samozrejme ja neviem ake mas auto ale mnoho k... v servisoch nevie ani ze tam maju byt pri snimacoch aj nejake prachovky a podobne... Takze ak si si dal niekedy menit loziska alebo mas uz nejake prastare moze to byt aj toto... pripadne nejaka spina na snimacoch ... snad som ti aspon trosku pomohol

Edit: aha docital som sa ze mas passat... enchce sa mi to menit stejne by sa moc v prispevku resp. asi nic nezmenilo ale kedze som cital pozornejsie tak ano kludne zlyhavanie elektroniky co som popisal vyssie ti moze sposobit to ze ti kolesa brzdia uplne inak... mne robilo to iste aj pedal ... dokonca dakedy mi v zadu valil z brzdy z pravej strany dym a ostatne ani nevedeli ze brzdia... Vravim... mne pomohla vymena lozisk - prednych lozisk resp. celych nabojov... no a ak to mam upresnit ja som tam najskor dal nejake blbe FKG ci co tpo bolo a na nich sa pretacali kruzky pre ABS... to potom blbla cela elektronika a auto nevedelo si tak presne urcit ako brzdia kolesa ked tie kruzky sa tocili ako chceli a nie ako kolesa... to samozrejme mi tam nedali ani prachovky a tak dalej... takze nakoniec som kupil loziska SRC - francuzke a vymenil si to --- precistil snimace a zalozil nove prachovky a auto beha ako nove... Vravim... tiez mi v skodovke hladali uz chyby na posilovaci a podobne... ale tak logika da ze pokial elektronika ma milne informacie tak potom ako moze brzdit spravne? skus hladat chybu najskor tam...
kiklop263
Príspevky: 671
Dátum registrácie: 26.04.2008 19:45
Bydlisko: BA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kiklop263 »

pri brzdení vždy najprv začínajú brzdiť predné kolesá a pri určitom brzdiacom účinku sa pripoja zadné kolesá.

zohrievanie-nadmerné zohriatie kotúča môže spôsobiť nevracajúce brzdové valce ktoré ešte dosť pritláčajú platničky o kotúč a trením vzniká teplo. Ak zabzdíš vypneš motor a trocha potlačíš auto je počuť také "šúchanie".

nadmerné zohrievanie kolesa-disku môže byť aj odchádzajúcim nábojom kolesa.

samotné kolesá sa musia točiť bez prídavných zvukových efektov.
dr.risko
Príspevky: 476
Dátum registrácie: 26.01.2009 12:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dr.risko »

kiklop263 napísal:pri brzdení vždy najprv začínajú brzdiť predné kolesá a pri určitom brzdiacom účinku sa pripoja zadné kolesá.
toto ale nieje pravda... pretoze kolesa brzdia za kazdej brzdnej sily vsetky styri sucastne ... samozrejme tlakovy rregulator vyriesi to ze zadne maju slabsi brzdovy ucinok...
Pheege
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 03.09.2010 14:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Pheege »

Ja mam zas problem opacny...Brdy brzdia dobre, ale zadne prave koleso brzdi viac...brzdim plynule a prave zadne koleso ide do smyku...viete mi niekto poradit cim to moze byt? zadne brzdy mam bubnove...Opel Kadett
Johnjohnyus
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 06.07.2017 16:53
Zdieľať na Facebook

Ford escort combi

Príspevok od používateľa Johnjohnyus »

Ford escort combi 1.8 D mám problém s tvrdým brzdovym pedalom meneny posilňovač podtlakova hadicka stále neviem prísť na chyby
blowfo
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 08.07.2017 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa blowfo »

podtlakovu hadicku mas zalozenu spravne, nie je nikde prilomena?
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 89 neregistrovaných