Trochu offroadu ;-)

odkazy, linky, videá na tému auto-moto

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Trochu offroadu ;-)

Príspevok od používateľa Acon »

alebo prečo sa třeba pripútavať aj keď sa ide pomaly
https://www.facebook.com/video.php?v=630423403732278
Cham
Príspevky: 1165
Dátum registrácie: 30.01.2009 18:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Cham »

Mne sa tam paci viac ta hudba ako tie auta, Obrázok ale kazdopadne video je pekne.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

madrfakrz, pípl ár krejzi !
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Turbo, inak by bol život nuda ;-)
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Starymotorista napísal:....
Keď sú zábery na pérovanie, tak až vtedy je vidieť, ako sa musia tie elementy snažiť, akému náporu je podvozok vystavený.
Najprv predná, potom zadná náprava ;-) Skutočne vyšperkovaný podvozok pre offroad
https://www.youtube.com/watch?v=drhwduU ... ture=share
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Tá zadná "kivka" je tzv watov priamovod. Je to riešenie LandRoveru miesto pangharskej tyče. Umožňuje to výraznejšie kríženie náprav. Auto s týmto riešením už v sérii kríži úplne perfektne. No hlavná výhoda proti panghardu je, že náprava je stále v strede. Při pangharde chodí do strán podľa toho jako je zaťažená alebo jako chodí náprava. https://www.youtube.com/watch?v=SlnZIblk0Mw
Tu je také polopatistické porovnanie https://www.youtube.com/watch?v=a8cJCqWkfgk

Pokial ide o limity tak okrem nájezdových uklov je limit daný tými diferákmi. Preto sa roznym sposobom zvyšujú podvozky aby bolo možné obuť vačšie kolesá a tým zdvihnúť diferáky. Reduktorové nápravy tzv. portály posúvajú prejazdnosť do iného levelu, no je to drahý špás. Začína to od nejakých 5000€ no sú v tom už pevnostné polosy. Celé to dvíhanie do luftu má aj negatívny dopad. Čím si vyšší, tým máš vyššie ťažisko a tým horšie dáváš bočné náklony.
A pokial ide o úpravy, tak fantázii sa medze nekladú. Na tom videu je jedna vychytávka, ktorú chcem aj ja a to sú hydraulické dorazy. Inak celý podvozok je dosť veda a dá to prácu, kým je naladený tak, že aj funguje. Vačšinou je to za cenu samotného auta a vačšinou viac. Keď vezmem do úvahy, že použiteľný seriový off kúpiš za 7-9000 tak podvozok vrátan epotrebných úprav a kolies, ktorý sa dá nazvať funkčným víde na podobnú sumu.
Ale dá sa základ, taký samodomo bastl aj ta 2-2500
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Autokros je o inom. To sú autá na rýchlu jazdu po relatívne dobrom povrchu. Pracovná dráha polramena je krátka a v teréne by bolo často koleso v lufte. Nápryvy musia čo najviac krížiť aby boli kolesá stála na podklade. Jednak kvoli trakcii, jednak kvoli stabilite. Tuhá je skrátka na terénne jazdenie najlepšia a mnohý na to prerábajú autá, ktoré majú v základe nezávislé. Najčastejšie je nezávislá tá predná. Už dokonca existuje aj prestavbový kit na prestavbu Discovery 3 a 4.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Podľa mňa sa mu nestane nič. Odborne sa k tomu neviem vyjadriť no viem, že zapalovanie/predstih sa nastavuje aj podľa okt. čísla paliva. Nemusí, ale je to optimálnejšie. No a možno tu je pes zakopaný aj keď teoreticky by si s tým elektronika mohla poradiť. Napíš ss mhlavatemu, on bude vedieť.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Napísať odpoveď

Návrat na "Na pobavenie ;-)"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných