Trhanie motora C4 1.6 Vti
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 50
- Dátum registrácie: 23.10.2010 17:06 Zdieľať na Facebook
Trhanie motora C4 1.6 Vti
Zdravím páni,
mám taký problém: Keď auto (Citroen C4, 1.6 Vti, 88 kW, r.v. 2009) stojí viac ako 10-12 hodín, naštartujem a chcem sa pohnúť, tak sa auto správa ako keby mám "skackavý" benzín (prácu so spojkou a plynom ovládam ). Po vytlačení spojky mi začnú kolísať otáčky (od zdochýňania až po 2500 ot/min) a toto pokračuje asi 200 - 300 metrov a potom je to v poriadku. Alebo keď hneď zhasnem motor a znova naštartujem, ide normálne. Na diagnostike som bol a jedinú chybu ukázalo bohatú zmes, ktorá bola aktualizáciou software-u opravená. Auto má najazdené 50 000 km. Sviečky som menil pred 1500 km. Auto mám prerobené na LPG, ale robilo to aj pred prerábkou.
Inak zaujímavé je, že keď vonku mrzne, tak to nerobí. Má niekto skúsenosti s takouto chybou? Resp. rady, čo by to mohlo byť...
P.S.: spotreba aj výkon sú v poriadku
Ďakujem!!!
mám taký problém: Keď auto (Citroen C4, 1.6 Vti, 88 kW, r.v. 2009) stojí viac ako 10-12 hodín, naštartujem a chcem sa pohnúť, tak sa auto správa ako keby mám "skackavý" benzín (prácu so spojkou a plynom ovládam ). Po vytlačení spojky mi začnú kolísať otáčky (od zdochýňania až po 2500 ot/min) a toto pokračuje asi 200 - 300 metrov a potom je to v poriadku. Alebo keď hneď zhasnem motor a znova naštartujem, ide normálne. Na diagnostike som bol a jedinú chybu ukázalo bohatú zmes, ktorá bola aktualizáciou software-u opravená. Auto má najazdené 50 000 km. Sviečky som menil pred 1500 km. Auto mám prerobené na LPG, ale robilo to aj pred prerábkou.
Inak zaujímavé je, že keď vonku mrzne, tak to nerobí. Má niekto skúsenosti s takouto chybou? Resp. rady, čo by to mohlo byť...
P.S.: spotreba aj výkon sú v poriadku
Ďakujem!!!
-
- Príspevky: 5737
- Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01 Zdieľať na Facebook
preco si to neriesil cez zaruku este pred prerabkou? Teraz ti povedia dali ste si tam LPG tak dovidenia. Inak s touto vecou som sa stretol u viacerych aut ale nikdy som sa tomu velmi nevenoval, napr. P 407sw original benzin plyn tiez skackal asi 300 metrov aj ked som mu drzal plny plyn a ked sa uz doskackal na vyssie otacky tak chytil druhy dych a potom isiel ako gula. Na diagnostike neukazovalo nic
-
- Príspevky: 50
- Dátum registrácie: 23.10.2010 17:06 Zdieľať na Facebook
Mám skúsenosti s "autorizovaným servisom" Citroen. Preto som dal auto ku nim iba na diagnostiku. Nechceli mi uznať ani tesnenie na dverách (vraj preto, že som dával fólie)... A mimochodom, keď som ho tam mal naposledy, tak mi ho buchli na prahu (samozrejme, že oni to nespravili a už to bolo predtým spravené Človek sa učí na svojich chybách a už ho tam veru nikdy nedám.
A presne to isté robí aj mne... zrejme to budem musieť ignorovať, ale nerád by som.
A presne to isté robí aj mne... zrejme to budem musieť ignorovať, ale nerád by som.
-
- Príspevky: 5737
- Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01 Zdieľať na Facebook
ved ano ale zaruka je zaruka a nechal by som im tam tu trasoritku kym by to neodstranili. Robi ti to aj ked nechas dlhsie auto povrcat na volnobeh a tak sa pohnes? Na tej 407ke to robilo aj ked polhodinu bezala na volnobeh, skratka kym sa prvy krat nevyskackala na vysoke otacky tak nesla poriadne. Kamos vtedy vravel ze lambda sonda ale na diagnostike ju nevykazovalo a doriesit sme to nestihli lebo sa chalanovi nieco uvolnilo na tej genialnej žabožrútskej zadnej naprave a šupol to cez strechu
-
- Príspevky: 50
- Dátum registrácie: 23.10.2010 17:06 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5737
- Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01 Zdieľať na Facebook
tak to neviem, on jazdil hned ako to bolo mozne na LPG. Zaujalo ma to ze ked znova nastartujes je to uz OK. Vacsinou vsetci tvrdia ze ked je lambda zla zerie to ooovela viac ale momentalne jazdim na Murane V6 3.5i a to ma 4 lambdy a z toho 3 su na nom v haji a jazdi na 13tich ako aj ked boli OK takze k tomuto sa ti neviem vyjadrit, asi to zalezi aj od konstrukcie motora a viacerych veci.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Nad lambdou neuvažuj vôbec a čo sa jej týka a spotreby,aj to platí iba velmi obmedzene alebo vôbec.Odpoj lambdu úplne a uvidíš.Domica napísal:Keď nechám auto povrčať, tak neskáče až tak veľmi. Najlepšie je zhasnúť motor a naštartovať ešte raz. Potom už ide bez problémov. Nad lambdou špekulujem aj ja, ale myslím, žeby keby to je v nej, tak by bola aj spotreba vyššia, či?
-
- Príspevky: 33
- Dátum registrácie: 23.07.2009 22:15 Zdieľať na Facebook
s niečím podobným som sa stretol pri Peugeote 206 a 406..robilo to hlavne vtedy keď som parkoval naklonený na pravú stranu...a stačilo tak stáť cca pol dňa...padal benzín a aj keď čerpadlo dotlačilo tak aj tak to poskákalo cca 20 metrov...chvíľku skákavo a bez výkonu a potom už šiel pekne...a potom ak som nejaký týždeň nikde nešiel tak troška dlhšie mi len točilo kým nabehol motor,alebo naskočila zdochcol a potom už bez problémov....ja by som to videl na to že ti padá palivo...otázka je že prečo...u tých starších áut sa to dá pochopiť...
-
- Príspevky: 650
- Dátum registrácie: 29.01.2011 21:36 Zdieľať na Facebook
Po dlhsej jazde ti to ukazuje dobru teplotu vody?
Mne taketo spravanie robilo zle cidlo teploty chladiacej kvapaliny (motor RFJ 2,0 16V). Myslel si ze mu je zima, tak riadne prikuril a potom skakal jak koza. Teplomer sa vtedy ani po 200 km jazde nevysplhal na 75C. Inak az na te starty vsetko ok, druhy start tiez ok. Nesvieti ti kontrolka motora a oblubena hlaska "antipollution faulty"?
Mne taketo spravanie robilo zle cidlo teploty chladiacej kvapaliny (motor RFJ 2,0 16V). Myslel si ze mu je zima, tak riadne prikuril a potom skakal jak koza. Teplomer sa vtedy ani po 200 km jazde nevysplhal na 75C. Inak az na te starty vsetko ok, druhy start tiez ok. Nesvieti ti kontrolka motora a oblubena hlaska "antipollution faulty"?
-
- Príspevky: 50
- Dátum registrácie: 23.10.2010 17:06 Zdieľať na Facebook
Teplota by mala byt ok. Ukazuje hadam dobre (teplomerom som nemeral ) Ale teplotu mam 3 zo 6 ciariek. Hlasky mi nedava ziadne (taktiez aj diagnostika az na sytu zmes v poriadku). Je mozne, zeby lambdu neukazalo na diagnostike ako vadnu, aj ked vadna je? So startovanim problem nie je, chyti na prvy sup aj ked stoji dlhsie. Problem je po startovani...
-
- Príspevky: 159
- Dátum registrácie: 24.02.2009 19:50 Zdieľať na Facebook
Osobne mam ten istý problém, ale na aute Audi S6 4.2 lpg
ráno sa auto dusí dokiaľ neprejde niekoľko sto metrov, potom už ide celkom dobre. Taktiež si s tým neviem dať rady . Inak skus tam kde ti montovali plyn dat znova načítat hodnoty do riadiacej jednotky LPG lebo vraj ta môže ovplyvňovať aj riadiacu jednotku benzínu
ráno sa auto dusí dokiaľ neprejde niekoľko sto metrov, potom už ide celkom dobre. Taktiež si s tým neviem dať rady . Inak skus tam kde ti montovali plyn dat znova načítat hodnoty do riadiacej jednotky LPG lebo vraj ta môže ovplyvňovať aj riadiacu jednotku benzínu
-
- Príspevky: 70
- Dátum registrácie: 21.03.2011 17:11 Zdieľať na Facebook
Mne to robi podobnu vec (iny motor) tiez a zdiagnostikovali sme to na spinavu skrtiacu klapku nakoniec... RJ ju nevie spravne naklopit a mava s nou hore-dole.
kratky search na nete ukazal clanok: http://www.autorubik.sk/kupujem-ojazden ... kusenosti/
kde sa pise: "Známe sú poruchy páčok pod volantom, úniky motorového oleja pri verzii 1.4 16V alebo poruchy lambda sondy a škrtiacej klapky pri agregáte 1.6 16V."
Toz daj dole ten kus gumy a kukni sa....a napis co si zistil.
kratky search na nete ukazal clanok: http://www.autorubik.sk/kupujem-ojazden ... kusenosti/
kde sa pise: "Známe sú poruchy páčok pod volantom, úniky motorového oleja pri verzii 1.4 16V alebo poruchy lambda sondy a škrtiacej klapky pri agregáte 1.6 16V."
Toz daj dole ten kus gumy a kukni sa....a napis co si zistil.
-
- Príspevky: 50
- Dátum registrácie: 23.10.2010 17:06 Zdieľať na Facebook
Takže ešte raz dobrý večer páni,
auto bolo v servise (Honde), kde ho prezreli, dali na počítač, opäť bohatá zmes, odstránili a auto išlo (podľa otca) v pohode. Aj po jazde na plyn a ďalšom štarte. Avšak opäť začalo štrajkovať. Dnes mi pri jazde iba na benzín, keď už bol motor teplý po vyradení do neutrálu zdochol. Samozrejme keď som auto poobede naštartoval, tak opäť si poskákalo a kolísali otáčky. Inak ešte otázočka, môže sa za 8000 km stratiť cca 1-2 dcl vody v chladiči? Už sa mi to stalo druhý krát. Dal som presne medzi rysky a teraz je tak pol centimetra-centimeter nižšie (stále však nad min. hranicou)
Díki za nové nápady a odpovede.
Prajem pekný večer.
auto bolo v servise (Honde), kde ho prezreli, dali na počítač, opäť bohatá zmes, odstránili a auto išlo (podľa otca) v pohode. Aj po jazde na plyn a ďalšom štarte. Avšak opäť začalo štrajkovať. Dnes mi pri jazde iba na benzín, keď už bol motor teplý po vyradení do neutrálu zdochol. Samozrejme keď som auto poobede naštartoval, tak opäť si poskákalo a kolísali otáčky. Inak ešte otázočka, môže sa za 8000 km stratiť cca 1-2 dcl vody v chladiči? Už sa mi to stalo druhý krát. Dal som presne medzi rysky a teraz je tak pol centimetra-centimeter nižšie (stále však nad min. hranicou)
Díki za nové nápady a odpovede.
Prajem pekný večer.
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
_
Môže, ale normálne to nie je. Kam by sa mala strácať?
-
- Príspevky: 50
- Dátum registrácie: 23.10.2010 17:06 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní