trakčná batéria
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 29
- Dátum registrácie: 06.12.2009 10:09 Zdieľať na Facebook
trakčná batéria
Zdravím.Keďže mi umrela na aute batéria a potrebujem novú rozhodujem sa či kúpiť trakčnú..Preto by som prosil niekoho kto sa bateriám venuje a rozumie o názor či je vhodná do auta na bežné používanie.Viem načo je primárne určená a kedže mam aj nezávislé kurenie bude sa vybijať viac ako len pri klasickom štarte.
Len neviem či ju nasledne alternátor dobije. Autom sa jazdia prevažne dlhé trasy.
Ďakujem za rady..
Len neviem či ju nasledne alternátor dobije. Autom sa jazdia prevažne dlhé trasy.
Ďakujem za rady..
-
- Príspevky: 29
- Dátum registrácie: 06.12.2009 10:09 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 534
- Dátum registrácie: 27.01.2013 23:40 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1642
- Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1642
- Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56 Zdieľať na Facebook
Na lodi tahat po nociach chladnicku a televizor cez 2 000 W menic.Cez den sa nabiju a v noci aby nemusel hrkotat generator.4x 230 Amh.Rano boli vymlatene tak ze alternator som musel vypinat pretoze sa na nom nedala udrzat ruka co ich dobijal.Potom sa kupil 6 kW generator ktory tahal chladnicku,televizor a nabijal baterky.Tie prve baterky 4 roky,a ta druha sada tiez 4 roky.
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Hmmm, lenze tie trakcne akumulatory su prave podstatne odlisne koli pouzitiu, trakcna pomale vybijanie az k nule, autobateria je konstruovana predovsetkym s ohladom na velky narazovy odber, teda k tomu co sluzi v aute.kayacik napísal:Ja mám 5 valcový diesel a k tomu ešte bufík takže potrbujem niečo silnejšie a rád by som aj aby vydržala nejakú dobu.Tá posledná 7 rokov...
Asi takto...
Jedna bezna autobateria 75 AH.
Druha trakcna bateria 75Ah.
Prva ma startovaci prud cez 700 Amperov (toto po dobu cca 10 sekund pri teplote akumulatora -18°C)
Ta druha, trakcna ma ten startovaci prud ani nie 400 Amperov....
-
- Príspevky: 1642
- Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7876
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
kolko by si chcel aby vydrzala to je normalna zivotnost 5-7 rokov.ak chces tahat bufik kup si druhu bateriu + ja to nazvem rozpojovacie rele cena 100-120 euro.mal som to u jedneho benzinovehho auta uz pred 20 rokmi.bude to fungovat takto.bufik pojde z druhej mensej baterie je jedno aku bude mat kapacitu.ak zacne dobijat alternator to rele zopne a bude dobijat obe baterie ta mensia ak sa nabije rele odpoji od nej dobijanie a tak isto ak vypnes motor rozpoji ich aby sa medzi sebou nevyzmykali.mozes na nu napojit aj alarm.to rele ma srobovacie kontakty vstupy vystupy.technika tu je uz davno len treba o nej vediet.kazdeho odradi cena ze za to kupi 2 autobaterie ale to rele si presuvas z auta do auta.kayacik napísal:Ja mám 5 valcový diesel a k tomu ešte bufík takže potrbujem niečo silnejšie a rád by som aj aby vydržala nejakú dobu.Tá posledná 7 rokov...
-
- Príspevky: 534
- Dátum registrácie: 27.01.2013 23:40 Zdieľať na Facebook
Seven to prepojovacie rele stoji od 100 do 200eur podla toho kolko na kolko Amperov je stavane .
Lakino ja trakcne aku som pouzival v karavanoch a teraz uz len v terenakoch-napaja sa navijak a silne led rampy + silna hudba+ kompresor. Ze preco maju byt tie fiamm lepsie od napriklad trakcnych gelovych exide alebo zltej trakcnej optimy? Nech som v obraze . Dik
Lakino ja trakcne aku som pouzival v karavanoch a teraz uz len v terenakoch-napaja sa navijak a silne led rampy + silna hudba+ kompresor. Ze preco maju byt tie fiamm lepsie od napriklad trakcnych gelovych exide alebo zltej trakcnej optimy? Nech som v obraze . Dik
-
- Príspevky: 534
- Dátum registrácie: 27.01.2013 23:40 Zdieľať na Facebook
S tou optimou mas pravdu -maximalne robia len 75ah. Ale zase pre mna su trakcne na baze olova k nicomu lebo napriklad do lode a do offroadu su lepsie gelove,pretoze lod aj offroad je casto naklonena-y a trakcne na baze olova-zvyknu vytiect a gelove zvladaju aj naklony a nic netreba dolievat lebo uz sa mi tiez par krat elektrolyt vylial. Ze fiam mozem vyskusat ale len gelovu a nabijacka ctek ich v pohde nabije ked ich mam mimo dosahu altika
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Predpokladam, ze si sa sekol v tych sumach....dodik13 napísal:Seven to prepojovacie rele stoji od 100 do 200eur podla toho kolko na kolko Amperov je stavane .
Lakino ja trakcne aku som pouzival v karavanoch a teraz uz len v terenakoch-napaja sa navijak a silne led rampy + silna hudba+ kompresor. Ze preco maju byt tie fiamm lepsie od napriklad trakcnych gelovych exide alebo zltej trakcnej optimy? Nech som v obraze . Dik
Tie rele su dostupne snad od cca 20€.
-
- Príspevky: 7876
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Viac vstupov?
Normalne rele (spinacie kontakty cca 120 A), ktore po vypnuti zapalovania oddeli druhy akumulator od hlavnej autobaterie...
Cena pod 20€.
Samo, su aj rele pre vacsi prud, no cena stale cca 20€.
Ano, su aj "automaticke" rele, ktore funguju na zaklade snimania U, ked poklesne pod istu hodnotu (tym, ze sa vypne motor, alternator nedobija), odpoji tu pridavnu bateriu. Avsak ani take rele nestoji 100€. Mimochodom, predrazena blbost, funkcnost ako u rele pod 20€.
Ale to zadavatel temy, by musel riesit svoj problem dvomi bateriami, no on chce trakcny akumulator namiesto beznej autobaterie, co vsak je pekna hlupost, aspon podla toho, ze pisal o dieslovom 5 valcovom motore.
Nenapisal o aky motor sa jedna...
Avsak starter chce svoje, zhavenie tiez je zrut amperov, elektronika si tiez daco cucne, no a daktore vstrekovace maju tiez (pre niektorich az prekvapivo) velmi vysoke naroky na ampere z baterie (u 4 valca cez 60A).
Kazda bateria straca kapacitu, na SK byva nezriedka aj pod -20 (aj pod -30 ) a ta trakcna vtedy istotne nebude stacit svojim startovacim prudom, aj keby tam dal tu najvacsiu co sa vojde do toho drziaka.
Normalne rele (spinacie kontakty cca 120 A), ktore po vypnuti zapalovania oddeli druhy akumulator od hlavnej autobaterie...
Cena pod 20€.
Samo, su aj rele pre vacsi prud, no cena stale cca 20€.
Ano, su aj "automaticke" rele, ktore funguju na zaklade snimania U, ked poklesne pod istu hodnotu (tym, ze sa vypne motor, alternator nedobija), odpoji tu pridavnu bateriu. Avsak ani take rele nestoji 100€. Mimochodom, predrazena blbost, funkcnost ako u rele pod 20€.
Ale to zadavatel temy, by musel riesit svoj problem dvomi bateriami, no on chce trakcny akumulator namiesto beznej autobaterie, co vsak je pekna hlupost, aspon podla toho, ze pisal o dieslovom 5 valcovom motore.
Nenapisal o aky motor sa jedna...
Avsak starter chce svoje, zhavenie tiez je zrut amperov, elektronika si tiez daco cucne, no a daktore vstrekovace maju tiez (pre niektorich az prekvapivo) velmi vysoke naroky na ampere z baterie (u 4 valca cez 60A).
Kazda bateria straca kapacitu, na SK byva nezriedka aj pod -20 (aj pod -30 ) a ta trakcna vtedy istotne nebude stacit svojim startovacim prudom, aj keby tam dal tu najvacsiu co sa vojde do toho drziaka.
-
- Príspevky: 82
- Dátum registrácie: 06.08.2017 23:44 Zdieľať na Facebook
Prečo nie Varta? V mojom bývalom aute ešte stále slúži Varta Black Dynamic 56 Ah namontovaná v roku 2010 (teda 7 rokov stará).lakinooo napísal: Zaklad je nekupovat Vartu. Do auta odporucam exide, a ak uz trakcnu tak Fiamm.
prispevok874234.html#874234
-
- Príspevky: 73
- Dátum registrácie: 09.03.2012 15:00 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 38 neregistrovaných