Toyta Rav4 2.0 d4d , 85kw , 2005
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 26
- Dátum registrácie: 05.12.2009 18:13 Zdieľať na Facebook
Toyta Rav4 2.0 d4d , 85kw , 2005
pozdravujem trasie mi s autom pri volnobehu pravdepodobne dvojhomotny zotrvacnik chcem sa opytat ci mozem vymenit za pevny alebodat dvojhmotak
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 26
- Dátum registrácie: 05.12.2009 18:13 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Pravdepodobne žiadne závažné následky nevzniknú.
Dvojmotový zotrvačník bol vymyslený kvôli tomu aby tlmil rázy medzi vznetovým motorom a prevodovkou pri zmenách otáčok. Totiž vznetový motor má vyšší krútiaci moment ako porovnateľný zážihový motor a pri náhlych zmenách otáčok motora sú namáhané ostatné časti pohonu, ktoré sú od kolies zase zaťažené protismerným účinkom.
Benzínový motor je z tohto pohľadu "mäkší", skôr sa teda prispôsobí silám z pohonného mechanizmu.
To však postupne nebránilo, aby sa dvojhmota nezačala montovať aj do benzínových motorov.
Vo všeobecnosti sa teda jedná o zvýšenie komfortu ovládania motora a zmenšenie vibrácií pri zmenách otáčok motora.
Takže keď pôvodný dvojmotový zotrvačník nahradíš obyčajným, pravdepodobne sa zhorší kultúra chodu motora a budú tam vibrácie, ktoré predtým neboli, tiež pri "pridávaní plynu" pravdepodobne bude rozbiehanie menej plynulé.
Každý motor v každom aute sa s takou situáciou vysporiada inak, niekde takú výmenu možno ani nepocítiš a v inom aute to bude výrazné zhoršenie komfortu ovládania motora.
Ale to všetko ešte neznamená, že na tvojom aute tie vibrácie nespôsobuje niečo iné ako dvojmota, ako ti napísal vlady.
Dvojmotový zotrvačník bol vymyslený kvôli tomu aby tlmil rázy medzi vznetovým motorom a prevodovkou pri zmenách otáčok. Totiž vznetový motor má vyšší krútiaci moment ako porovnateľný zážihový motor a pri náhlych zmenách otáčok motora sú namáhané ostatné časti pohonu, ktoré sú od kolies zase zaťažené protismerným účinkom.
Benzínový motor je z tohto pohľadu "mäkší", skôr sa teda prispôsobí silám z pohonného mechanizmu.
To však postupne nebránilo, aby sa dvojhmota nezačala montovať aj do benzínových motorov.
Vo všeobecnosti sa teda jedná o zvýšenie komfortu ovládania motora a zmenšenie vibrácií pri zmenách otáčok motora.
Takže keď pôvodný dvojmotový zotrvačník nahradíš obyčajným, pravdepodobne sa zhorší kultúra chodu motora a budú tam vibrácie, ktoré predtým neboli, tiež pri "pridávaní plynu" pravdepodobne bude rozbiehanie menej plynulé.
Každý motor v každom aute sa s takou situáciou vysporiada inak, niekde takú výmenu možno ani nepocítiš a v inom aute to bude výrazné zhoršenie komfortu ovládania motora.
Ale to všetko ešte neznamená, že na tvojom aute tie vibrácie nespôsobuje niečo iné ako dvojmota, ako ti napísal vlady.
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
Dvojhmota má tlmiť rázy medzi motorom a prevodovkou. Keďže tam nebude, tak tie rázy, vibrácie, sa budú prenášať do prevodovky a to pohonného ústrojenstva. Bude to mať za následok zníženie životnosti celého ústrojenstva. Ak by sa tam dala dvojhmota, tak by to vydržalo celú životnosť auta, takto sa to bude musieť časom riešiť...
Keď gazda nešpekuluje a dá tam to, čo má, tak ho problémy s tým spojené minú. Ale keďže treba šetriť, nech to stojí, čo to stojí...
Keď gazda nešpekuluje a dá tam to, čo má, tak ho problémy s tým spojené minú. Ale keďže treba šetriť, nech to stojí, čo to stojí...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní