Toyota Yaris - dusenie motora

Diskusia ohľadne vozidiel značky Toyota

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

adam221
Príspevky: 116
Dátum registrácie: 29.01.2006 19:08
Zdieľať na Facebook

Toyota Yaris - dusenie motora

Príspevok od používateľa adam221 »

Ahojte,

potreboval by som poradit...
Auto:
Toyota Yaris, RV. 1999, 4 valec, 1 liter, 265tis km - nestocene, prevodovka manual..
Problem: ked je zohriaty motor, tak pri pridani plynu z volnobehu motor pridusi, pricom, ak pridam plyn jemne a dostanem sa nad hranicu 1100ot tak ho nedusi a da sa normalne rozbehnut. Akceleracia uz ked je auto v pohybe je ok. Za studena tj hned po nastartovani, mozem aj razantnejsie pridat plyn a ziadne znamky dusenia. Akonahle je motor nastartovany 2 - 3 minuty, tak to zacne pri rozbehoch dusit. Ak pridam plyn bez rozbehu na zohriatom motore tiez musim jemne.
Diagnostika:
vadna 1 lambda sonda - podla krivky obcas vypadla.. Lambda sonda vymenena za bosch podla OE cisla, konektor plug%play. Vymenene sviecky za NGK.
Diagnostika teraz pise chybu: P0189 OBD-II Trouble Code: Fuel Temperature Sensor "B" Circuit Intermittent...
Otazka znie, ci to moze sposobovat senzor teploty paliva, pripadne kde ho na yariske najdem.
Alebo co by bolo vhodne pozriet?
Senzor teploty chladiacej kvapaliny je podla diagnostiky ok, neskace, po nastartovani postupne stupa teplota az po 88 stupnov.
VVTI podla diagnostiky pracuje normalne, pricom sa vacka nataca... Aspon tak to pise.. /na kolko ° sa ma natacat?/
Teplota nasavacieho vzduchu podla diagnostiky neskace a pri studenom motore kopiruje priblizne vonkajsiu teplotu, ako sa motor zohreje tak stupne aj teplota nasavacieho vzduchu na 30 - 40°C...

Za tipy, pripadne za spravne nasmerovanie vopred dakujem :)
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

No a tu teplotu paliva ukazuje spravne?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pre istotu by som vytrel škrtiacu klapku.Pri studenom motore ide motor z bohatšou zmesou a lambda sa ešte iba prebúdza.Za pár minúr sa situácia zmení,zmes sa dostane do sféry riadenia lambdy.Ak je jemný prstenec bordelu pri stykovej hrane klapky,tak jemným pootvorením sa reálne priechod vzduchu pre ten bordel nezmení,ale potenciometer pohyb zaznamená a nabonzuje do RJ do vedie k disharmónii.Kým je zmes bohatá,vie túto dieru preklanúť.Ja iba nahlas premýšlam.
Teploty (všetky) skontroluj za studena,mali by byť takmer identické,už to mastik naznačil.
Výpadok signálu lambdy posudzuj v spojitosti že kedy k tomu príde,pretože zmena zaťaženia,tj premenlivý stav ju vždy jemne nabúra kým sa to ustáli.Ak je výpadok v akcelerácii a decelerácii tak je to ok,posudzovať môžeš jedine ustálené stavy
adam221
Príspevky: 116
Dátum registrácie: 29.01.2006 19:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa adam221 »

Ahojte,
dakujem za odpovede.
Mastik> na teplotu paliva pise, ze vypadava.. Skusim ju v softe najst, ci ju vie vycitat...
mhlavaty> Skrtiacu klapku som pozeral, presne to iste ma napadlo ako si pisal, len som to v prvom prispevku zabudol napisat.. Z vnutra je sanie klasicky cierne, ale klapka je cista a nie je tam ziadny "vrubok" spiny, alebo usadeneho bordelu, ktory by mechanicky branil v jej funkcnosti...
Na forach som nasiel, ze treba skontrolovat podtlaky, co som pozeral vsetky zhora na motore, tak su ok. Budem musiet pozriet poriadne sanie, pripadne pcv ventil, ktory by to mohol tiez sposobovat. Tieto dni na to nemam moc cas, ale cez vikend sa tomu pokusim povenovat... Na toyota fore som nasiel par prispevkov ohladom tohto problemu, ale nikto nenapisal jeho riesenie...
Povodna lambda mala vypadky aj pri kludnom chode na volnobeh, co tato nova ide pekne plynulo... Vytiahol som odtial denso, pricom viem na isto, ze za poslednych 100tis km nebola urcite menena...
Teploty vyskusam a dam vediet...
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Teplota paliva je celkom dolezity udaj, kedze od nej sa odvija vstrekovane mnozstvo paliva, tak aby sa dosiahol pozadovany pomer vzduch-palivo.
adam221
Príspevky: 116
Dátum registrácie: 29.01.2006 19:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa adam221 »

Ahojte,

dnes som sa opat venoval Yariske.. Nasiel som jednu podtlakovu hadicu, ktora bola prasknuta.. Hadicu som vymenil za podobnu ale ma identicky vnutorny priemer.. V mojom probleme nepomohlo..
Vsetky teploty pred startom su +- rovnake, nasledne postupne stupaju. Neviem kde hladat senzor teploty paliva, ale po odpojeni vahy vzduchu ide auto bezproblemovo do otacok, akurat pri 3500 v zatazi zacne kuckat. Je mi jasne, ze bez vahy vzduchu ide motor v nudzovom rezime, tak nepracuje korektne VTI.
Otazka znie, ci vymena vahy vzduchu pomoze, pripadne ci je problem v nej..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Životnosť lambdy nedosahuje do 260 tis km,v žiadnom prípade,znižuje sa jej výkmit ale aj počet,frekvencia a citlivosť na zmeny.Odpojenie váhy spôsobí že RJ dosadí fixnú hodnotu ktorá do určitého režimu zachraňuje situáciu ale logicky nevie vyhovieť akceleráciám a zvýšeným prietokom,a tak limuituje aj maximum palivovej dávky.
Váha pokiaľ nemáš možnosť vidieť jej hodnoty v diagnostike tak sa skusmo obabre tak že sa vloží pred ňu prstenec ktorý jemne zmenší priemer aby sa zrýchlilo prúdenie.Či to ide aj u tohoto motora netuším lebo si vôbec nepamätám ako má Yaris riešenú váhu
adam221
Príspevky: 116
Dátum registrácie: 29.01.2006 19:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa adam221 »

Ahojte,

nakoniec to bola vaha vzduchu. Po vymene ide auto tak ako za mladi :D

Yaris ma identicku vahu vzduchu ako corolla 1.33, 1.6 a avensis 1.8 a 2.0...

Mhlavaty, Mastik dakujem :)
Napísať odpoveď

Návrat na "Toyota fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní