Toyota Yaris 1,5 VVT‑iE , 111 PS

Diskusia ohľadne vozidiel značky Toyota

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

kajo873
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 22.08.2007 11:15
Zdieľať na Facebook

Toyota Yaris 1,5 VVT‑iE , 111 PS

Príspevok od používateľa kajo873 »

Ahojte. Zvažujeme kúpu nového auta pre manželku. Malé, šikovné, benzínové, so silnejším motorom s cenou +-12tis. €
Ročný nájazd cca 12tis. km. Väčšinou okrsky, dve deti v aute.
Pozeral som rôzne značky, najviac ma oslovila Yariska 1,5 VVT‑iE.
Neviem či ísť v dnešnej dobe ešte do atmosféry alebo sa už poobhliadnuť po niečom s turbom a troma valcami. Od grupy ma odrádza že silnejšiu benzínovú atmosféru do malých áut ani neponúkajú, len trojvalcové TSI. A u atmosfér ani nepočuli o variabilnom časovaní ventilov.
Citroen C3 ponúkajú slabý atmosférický trojvalec, alebo taktiež oturbený trojvalec.
Ford Fiesta, taktiež silnejší motor len oturbený jedno litrový trojvalec.
Ešte ma zaujala Kia Rio s atmosférický benzín 1.4 D-CVV.
Mazda 2 je už dosť drahá, motor má síce 66kW ale väčší krútiaci moment.

Prosím vás aké máte názory na dnešné benzínové motory? Čo vravíte na môjho favorita?
Prípadne aké malé auto by ste odporučili pre ženu v danej cenovej hladine?

Ďakujem.
gnagy
Príspevky: 941
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

+-12tis. € je pomerne slušne nastavený limit na kúpu takých malých autíčok, ako Yaris. Ako staré máš deti? Ak sú to malé deti, tak samozrejme, že sa zmestia, ale ja by som zvolil niečo väčšie, čo má aj kufor ;-)

Samozrejme dnešné malé autá sú pomerne veľké vo vnútri, ale napr. mať zadné sklo od hláv detí vzdialené do 50cm, to nevyzerá až tak bezpečne.
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

myslím že si vybral dobre... konkurencia je v tejto triede široká, je z čoho vyberať, za mňa by to bolo trošku šoférskejšie Suzuki swift boosterjet... inak kebyže mesto-žena bol by to zásadne automat - najlepšie hybrid od toyoty...
čo sa týka motora - v tejto triede motor či atmosfera či malé turbo prežije auto takže vyberať dľa dynamiky, spotreby či kultivovanosti
flyte
Príspevky: 650
Dátum registrácie: 29.01.2011 21:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa flyte »

Bol som nedavno pozriet Aurisa, a bavil sa s predajcom na temu motorov - v tomto pripade atmo 1.6 vs. 1.2 turbo.
Povedal mi doslova: "Nie je dovod, preco by som si vybral 1.2T"
Kupujuci vraj rovnako, bud 1.6 alebo hybrid. Predanych 1.2T vraj bol minimalny pocet.
Toyota Auris hybrid | Citroen C5 II | Citroen Xsara | Ford Focus II
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

dôvod pre turbomotor je asi v tom v čom je jeho výhoda.... stačí sa povoziť a rozdiel je tam zjavný. Všetko má plus aj mínus treba si to zvážiť
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Zarazilo ma v uvodnom prispevku, že grupa /VAG/

ponúka nejaké atmosferické motory /MPi/ ??? :2f93:

Skus objasniť ktoré a v akých autách. Ďakujem.
mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjato »

Osobne som za yarisku.Je to male-velke spolahlive auto.Kupili si ho znamy a kamarati a su to bezproblemove auta asi ako kazde nove auto prve roky.Su aj 6rychlostne tak teoreticky by mohli vybehnut aj na dialnicu.
S turbomotormi ziskas vykon a dobru spotrebu oproti yariske,ale zivotnost a bezporuchovost agregatu po rokoch asi na yarisku stacit nebude.
kajo873
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 22.08.2007 11:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kajo873 »

@laco1871 pred nedávnom boli ešte 1.0 MPI vo fóbiách, ale už asi ani tie sú neni. A pokiaľ si dobre pamätám tak MPI nemali variabilné časovanie ventilov.
Ďakujem za odpovede. Ono je to aj o šťastí, či sa vydarí kus alebo nie. Svokrovci kúpili novú hondu HRV a stále sa im kazí klíma, rádio, elektronika...
Určite turbo má čo do seba čo sa týka krútiaceho momentu. Atmosféra sa na ne nechytá, ale zasa keď má variabilné časovanie ventilov, tak vie poskytnúť ten krúťak od nižších otáčok.
kajo873
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 22.08.2007 11:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kajo873 »

Hej pozeral som aj tú, len bojím sa ísť trochu do novej hondy kvôli elektronike. Ako som spomínal svokrovci kúpili H-RV a stále problémy s elektronikou. A ďalší známi čo mal hondu CRV tiež cca 2 roky do zadu kupoval, tak tiež problémy s elektronikou a nejak dojednal vrátenie auta, kúpil niečo od iného výrobcu.
ado1982
Príspevky: 52
Dátum registrácie: 24.09.2008 19:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ado1982 »

MAZDA 2 VS YARIS - POZRI CENNIK - 1,5 vs 1,5 vykon uplne dostacujuci 1,5 v malom aute je OK - active vs chalange v mazde su porovnantelne a mazda je za 10,8 a toyota 11,8 - ak porovnas vyssiu vybavu takumi
gnagy
Príspevky: 941
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

Práve mám náhradné auto zo servisu Toyotu Yaris 1.5 VVTI-ie z roku 2019 (predposledný model), čistý benziňák.

Stručne napíšem čo ma na tom aute prekvapilo a zaujalo, ak by sa niekto rozhodoval kúpiť práve takéto auto, tak mu to snáď pomôže.

Plusy:
+ veľmi dobrá pozícia za volantom, netreba si dlho hľadať "svoju" polohu

+ Pohodlné sedadlá

+ dobrý výhľad z auta a do strán

+ pohodlný podvozok

+ úsporný motor

+ veľmi citlivý plynový pedál (môže byť aj nevýhoda)

+ nemá start-stop, resp. keď ho vypnete, je stále vypnutý

+ 6st. prevodovka

Mínusy:

- prekvapilo ma, že nemá trojblik (z roku 2019!!!)
- auto má len 13900km a už som začul pár krát nejaké vŕzganie z tapacíra spolujazdcových dveri
- nemá dojazdy na elektrických oknách, ani vpredu (na vodičových to už mala Corolla z roku 1995 !)
- preraďovanie stupňov je síce krátke a rýchle, ale občas je preradenie aj počuť
- hlučný podvozok pri 110km/h a vyššie, pri 130km/h až nepríjemne

Ak by som Yaris mal porovnať s Hyundai i10, či VW Up, čo sú ešte o kategóriu nižšie triedy, tak majú o dosť navrch oproti Yarisu čo sa týka podvozku a celkového pocitu zo šoférovania.

[img]https://i.ibb.co/64jk8xT/IMG-20201012-132254.jpg[/img]
[img]https://i.ibb.co/xhccdgk/IMG-20201012-132307.jpg[/img]
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
Napísať odpoveď

Návrat na "Toyota fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní