Toyota Verso 2015 1.8 Valvematic - otáčky pri zrýchľovaní

Diskusia ohľadne vozidiel značky Toyota

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

SERAPHIM
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 15.09.2008 10:15
Zdieľať na Facebook

Toyota Verso 2015 1.8 Valvematic - otáčky pri zrýchľovaní

Príspevok od používateľa SERAPHIM »

Ahojte, hľadal som, ale nenašiel, ak to tu niekto preberal, tak sa ospravedlňujem ;)

Potreboval by som radu niekoho skúseného, čo sa týka Toyoty Verso 1.8 Valvematic, mám model z 5/2015, pravidelne servisované v autorizovanom servise, nebúrané.
Už minulú zimu sa objavil problém, že akonáhle klesnú vonkajšie teploty pod cca 7 stupňov, tak pri zrýchľovaní skoro vždy zakolíšu otáčky motora, skrátka ako keby zošliapnem pedál na voľnobeh, otáčky vyletia, potom znovu klesnú a potom začnú stúpať dosť nesmelo, ale relatívne primerane zošliapnutiu pedála. Výkon motora pritom najprv ako keby poklesol, až potom začne stúpať a primerane tomu sa zvyšuje rýchlosť vozidla. Napr. je to badateľné, ak potrebujem obehnúť pomalšie auto, prípadne pri vjazde na diaľnicu a podobne. V servise mi tvrdia, že to nemajú ako diagnostikovať a na počítači sa nič nejaví ako problém. Skúsil som 2x použiť čistič do palivovej nádrže, ktorý by mal prečistiť benzínové vstreky a celkovo motor, ale nepomohlo to. Tento rok som dal domontovať LPG BRC, šlape ako hodinky s prístrekom benzínu cca 10% do zmesi, ale tento popísaný problém sa vyskytuje aj pri zapnutom LPG. Minulú zimu, keď sa problém objavil, LPG ešte montované nebolo, takže tu by som súvis nevidel. Uvažujem teda, či môžu byť nejakým spôsobom predsa zanesené vstreky benzínu, alebo by mohol byť problém v prevodovke. Vedel by niekto poradiť, na čo sa zamerať? Vopred vrelá vďaka!
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Pokiaľ zajazdy pridáš plyn, otáčky vyletia a auto nezrýchľuje, ako to opisuješ, tak Ti šmýka spojka. Vymeniť spojku.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Na pochvalu to nie je.Japonec patrí k tým vcelku úsporným mašinkám,plyn do neho je zlý nápad.Plyn do motora ktorý už má problém ktorý ešte navyše truhlíci v autorizáku nevedia pomenovať je už úplne zlý počin.To je ako čipovať auto ktoré má problém z výkonom.Dávať plyn do japonca ktorý ventily ako detské hračky,tenunké stopky (zlý odvod tepla) a ventily bez hydroštelov ktorých kontrola vôle (lebo plyn) a znovunastavenie stojí ako generálka u staršieho,ceny autorizáku plus riedka servisná sieť,no neviem či sa dá dať dokopy ešte viac argumentov proti takému nápadu.
Opis trocha navádza to vidieť na spojku,ale ak by autorizák spojku úplne jednoznačne neodhalil nech radšej zrušia prevádzku.To si nemyslím,oni sú iba slabý v diagnostike a inú než štekker OBD nepoznajú.Pokiaľ by bolo auto z východu,by to malo riešenie kedže tam je človek ktorý by problém z diagnostikou nemal.Či pustí plyńáka do dielne už zagarantovať neviem,ani koľko má práve práce,kombi pohony sú pre dielńu dôvod k dovolenke.
Inak sorry za úprimnosť.Otázka na tieto veci kolo plynu sa zvykne dávať pred rozhodnutím
herin
Príspevky: 1264
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

podľa tvojho popisu je to tak ako písal martincichy predomnou..
Presne takto sa správal pred rokmi aj môj japonec..
Ked som potreboval niekoho obehnuť tak som pridal-otáčky vyleteli na 5000 a ja som sa pomaličky rozbiehal, potom v okamihu klesli a auto začalo pozvolna akcelerovať..prípadne som sa potreboval rýchlejšie rozbehnuť, tak to robilo presne to isté..otáčky na jednotke, dvojke pomaly do červeného a potom spojka chytila a auto sa začalo rozbiehať..trebalo vymeniť spojku..
Škoda že si nenapísal kolko máš km..ale spojka sa dá nesprávnym preraďovaním a prešmykovaním spojky zničiť aj po 50 000 km hlavne autá kde jazdili ženy, tak dopadnú...
jediné čo je na tom divné že píšeš o tej teplote že ked je pod 7..
Inak ked ti pri zaradenom stupni letia otáčky hore, tak ten výkon nemá kam zmiznúť..jedine na spálených lamelách a vyšmýkanej spojke..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tomu že je to logické odporuje iba predstava,že je autorizák taký biedny že nevie identifikovať ani takú blbinu.To mi pripadá neuveriteľné
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Nepíše zadávateľ že akú má prevodovku, v prípade že tam je ten toyoťácky CVT a píše že mu to robí pri poklese vonkajšej teploty, tak mi napadlo či by to nemohlo mať niečo spoločné s hustotou oleja v prevodovke, resp. s prevodovkovým olejom ako takým.
Prípadne elektronika riadenia prevodovky či nemá nejaký problém.
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

a co ten valvematic? Toho netreba zahrnut do rozvahy?
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Autorizaky dnes len napichuju obd.

Nevedia zistit ani to, ze sa stretli ventily s piestami. Cerstva skusenost. Motor toci, nenaskoci. Ziadna chybova hlaska. Zakaznikovi ponukli vymenu RJ za mastny peniaz. Ze starter toci motorom ako divy bez akehokolvek odporu servisaka ani netrkne.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

hjundai, valvematic ma ine prejavy. spravidla aj charakteristicke zvukove.
SERAPHIM
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 15.09.2008 10:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa SERAPHIM »

Auto má momentálne najazdené cca 65000km, spojka je 6-stupňový manuál. Auto bolo kúpené ako nové, nejazdené. Od výroby mám s ním občas problém (najmä to "poteší" na križovatke), že sa nedá zaradiť jednotka a je potrebné prehodiť so stlačenou spojkou napr. do dvojky a späť do jednotky, aby sa stupeň dal zaradiť, je to, ako keby mu tam niečo bránilo, nezapadali správne prevody. Problém som reklamoval ešte počas záruky, ale nepochodil som, vraj sa to môže občas stávať.
Tá vonkajšia teplota je mätúca aj pre mňa, keďže tento problém sa objavuje skutočne najmä pri vonkajších teplotách, aké sú aj teraz, pod cca tých 7 stupňov celzia. Pri vyšších teplotách sa to nevyskytuje skoro vôbec a ak, tak je to v podstate neznateľné.

Čo sa týka LPG, domontované je profesionálne, známym servisom, ktorý tu však menovať nechcem a nepotvrdím či nevyvrátim ani prípadné otázky na túto tému. Spotreba auta sa pohybuje okolo 8 - 8,5 litra na 100km, takže ako nízku by som ju neoznačoval, no vcelku sedí s papiermi. S autom sa jazdilo od novoty najmä po meste s križovatkami na každom kroku (Piešťany), kratšie trasy do 15km, ale teraz sa jazdí cca 100km denne v pracovné dni (Piešťany-Trnava). Tankovaný bol zo začiatku pomerne často benzín na Tesco pumpe, čo nebolo zrovna šťastné, v posledných dvoch rokoch sa tankuje výhradne na Shell, častejšie V-power ako FuelSave. Tiež bol použitý 2x prostredok na čistenie benzínových vstrekov, tu by som však problém nevidel, pretože na LPG sa to správa rovnako, čo ma privádza na podozrenie na prevodovku, ale aj tú spojku.
U LPG sa na chladenie používa prístrek benzínu 10%. Nádrž na LPG sa zmestila iba 34L, pretože je tam tretí rad sedadiel, auto je 7-miestne.

Na aute jazdím ako vodič iba ja, mám odjazdených cca 20 rokov na rôznych vozoch, Nissan a rôzne Škody (naposledy firemná Fabia a súkromný Roomster tiež kúpený nový), ak to bolo spojkou, nemyslím si, že by to bolo mojou vinou ako vodiča, hádam, že by som podobné problémy mal aj na predchádzajúcich vozoch, čo som veru nemal. Možno nejaký vadný kus, ja mám na také veci ozaj gigantické šťastie, celý môj živote je taký úžasne šťastný, prekonal som rakovinu, moja manželka 36r mi však na rakovinu teraz pomaly zomiera a niet jej pomoci, jazdíme raz za týždeň do Bratislavy na onko a nebyť LPG, tak by sme prejazdili aj posledné gate, už teraz máme odšetrené, čo sme do toho vrazili.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Viac ako smutný príbeh.Viem o čom to je,s tým si tykám aj ja.Zatiaľ som "v podmienke",tj odoperovaný. K veci,ozaj ten popis sedí na veci okolo spojka/prevodovka.Riešil som prevodovku na Verso,ale nemám na to dobré spomienky a nemám o ich prevodovkách valnú mienku.
A v tom asi to celé uviazlo aj v autorizáku,nechce sa do toho.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

spiatočka sa radí ako?

je na svojom verse musím pri jednotke a spiatočke stlačiť spojku úplne na doraz. pomohlo mi vystrihnutie z gumového koberčeka pod spojkovým pedálom.

duster toleruje, keď nedotlačím spojku na doraz a aj kopec iných áut (mám krátke nohy)

https://www.youtube.com/watch?v=JtTXUaVz5hU

máš také niečo?
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

na 90percent ma zodratu spojkovu lamelu / a mozno ze aj opalene mekano a tym radi zle jednotku a spiatocku/,ale nie je mozne ,ze niekto jazdi 20 rokov a nezbada to... to nie je mozne....behni do normalneho servisu, kde ti to trosku skuseny mechanik hned zisti... a autorizak - prosim vas, kto by chodil na vymenu spojky do autorizaku - to sa vascinou v zaruke nestane.....
SERAPHIM
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 15.09.2008 10:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa SERAPHIM »

Koberček je gumový, originál Toyota, zabezpečený proti posúvaniu, takže nejaké vystrihávanie som neriešil.
S radením spiatočky som takéto problémy nepozoroval, ak sa aj vyskytlo, tak ani nepamätám.
K videu, ak vezmem podľa zvuku, znie to tak nejak podobne, je to ako výkyv vo výkone motora, ktorý sa prejaví zvýšením otáčok motora, následne ich poklesom a následne postupným nárastom. Pri bežnom zrýchľovaní sa to v podstate nestáva, avšak akonáhle ide o prudšie stlačenie plynového pedálu napr. na obiehanie, tak sa to zvykne stať. Tiež však nie vždy a čo je mätúce je tá vonkajšia teplota, čo by som neočakával, že na toto zrovna bude mať vplyv, pričom je úplne jedno, či je auto v pohybe 5 minút, alebo hodinu hoci aj na diaľnici.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

jednoznačne opotrebovaná spojka

Návrat na "Toyota fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných