Toyota RAV4 2,2 D 130kW spotreba

Diskusia ohľadne vozidiel značky Toyota

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

wilz
Príspevky: 3692
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Možno by si mal aj pravdu keby to bol benzín, tu je ale reč o malom dieselovom SUV.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Dobre. Koľko má bežný 130kW 2,2l diesel v osobáku priemerku? 7? Ak vezmem do úvahy karosériu, odpory na hnacej línii, 2l navyše je Ok. Dajú sa samozrejme robiť eko jazdy za 8l ale inak nepovažujem 9l za šialenú spotrebu. Sú samozrejme ultramoderné motory čo to vedia za menej, no toto nebude ten prípad.
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

Išiel si ty svojím štýlom jazdy na tej 100 kW toyote za tých 7 litrov??? alebo Ti kamarát povedal, že mu to žerie 7 ???

Ja som mal superb 96 kW dlhodobá spotreba podľa palubáku 6,6 po meste 7,2 A to bol vraj pán motor, so super spotrebou !!!!

Tak si fakt myslíš, že je veľa 8-9 litrov ????

Ak 2-ja robia to isté nie je to to isté !!! Si požičaj od kamaráta jeho auto a urob tie isté jazdy ako so svojim a uvidíš aká Ti vyjde spotreba !! To aj môjmu otcovi nakukali seat ibiza 1,2 v meste do 5 litrov, keď to kupil tak myslel, že ho porazí 8-9 litrov len tak. Potom stretol toho známeho čo mu hovoril o tých max. 5 tich litroch, tak potom povedal, no ak sa veľmi chce, tak sa dá aj za 5 ale to pri veľmi kľudnej jazde !!

Myslím si, že na ten obsah a tym auta si myslím je to normálna spotreba !! Ak ako hovorili, nemáš DPF v prdeli, lebo vtedy dáva bohatšiu zmes na prepálenie usadenín !!! Skús ho vybrať niekde na diaľnicu a prevetrať v otáčkach pár minút, či to nebude lepšie !!!
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Napísal som to hned na začiatku, na nejakom CZ fore to rozoberali, že D-CAT vzhladom na to že má o 30kW navyše neťahá až tak citelne lepšie ale za to si citelne viac potiahne z nádrže, a k tomu zvýšená poruchovosť, respektíve drahšia údržba ako u D4D , D-CAT by mal mať už piezo vstreky

Dnes si diesel kupuje každý "moula" lebo to má výkon a "údajne" malú spotrebu, málo žeru len menšie autá a hlavne s menšími motormi , aj ked 2.2D nie je žiaden velkoobjemáč, ale skrátka sa nevydaril

Tu to máš čierne na bielom priemer 8,7l/100km http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... inkm=15000
A pre zaujímavosť 2.0VVTI - priemer necelých 10l http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... inkm=15000

Dnes už dávno neplatí že benzín je užraný, užraná je nafta, pre 1-1,5l paliva na viac ani nemá cenu kupovať diesel za tie možné starosti to nestojí , úspora smiešna servis extremne drahý, vysype sa dvojhmota a máš to to isté ako by si dva roky jazdil benzínom, nemá síce taký krúťak, ale ako často ho človek potrebuje, na chodenie do roboty či presuny z miesta A do miesta B stačí aj vyše 100kW v benzíne

A ešte urobím aj hruby prepočet, dvojhmota pre D-CAT 770€ + nejaká robota, nech 900€. Náklady benzínu +1,5l/100km - nech 2,5€ na 20000km je to 500€
Naposledy upravil/-a ivko1 v 15.03.2012 17:00, upravené celkom 3 krát.
cooker11
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 02.01.2006 19:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cooker11 »

Acon napísal:Dobre. Koľko má bežný 130kW 2,2l diesel v osobáku priemerku? 7? Ak vezmem do úvahy karosériu, odpory na hnacej línii, 2l navyše je Ok. Dajú sa samozrejme robiť eko jazdy za 8l ale inak nepovažujem 9l za šialenú spotrebu. Sú samozrejme ultramoderné motory čo to vedia za menej, no toto nebude ten prípad.
fajn, ale potom sa straca zmysel diesloveho motora, kedze benzin mi zozerie priblizne rovnako a mal by som s nim ovela menej starosti ako so zlozitym dieslovym motorom.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

Nuž, niekto si dá poradiť, niekto radu nepotrebuje...


[img]http://imgupload.sk/images/x/i/xigqy9zdite6cuma9w4z_thumb.jpg[/img]
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

cooker11 napísal: fajn, ale potom sa straca zmysel diesloveho motora, kedze benzin mi zozerie priblizne rovnako a mal by som s nim ovela menej starosti ako so zlozitym dieslovym motorom.
To pochopíš ak sa odvezieš v 4x4 na benz. 2 alebo 2,2l a na podobnom objeme TD. Všetci pozeráte len na kW ale tých 130kW máš u benzínu pri 5500ot. Kedy jazdíš na takých otáčkach? Pri bežných pracovných otáčkach máš ani nie polovicu koníkov. kW je jednotka práce za nejaký čas. Prakticky nič nehovorí o tom ako bude auto zrýchlovať, alebo vládať v kopcoch. Treba pozerať na Nm pretože to je hodnota vyjadrujúca ťah motoru teda tú silu čo nás tlačí do sedačiek. A hlavne pri akých otáčkach. Pretože aj benzín môže dosahovať na Nm turbodieslu, no v úplne iných otáčkach. No keď si pozrieš parametre aktuálneho modelu, tak
benzín 2,4l
-124kW/6000ot
-227Nm/3800
diesel 1,9l:
-95kw/4000ot
-300Nm/od 1750ot

V praxi to znamená, že síce z 0 na 100 benzínom zrýchliš skôr ak budeš využívať max. výkon, no so 4 ľudmi a batožinou Ti diesel pri 90km/h na 5ke pôjde pekne za plynom a benzín bude hluchý ako poleno. Aby sa dorovnal zrýchlením dieslu, musíš podradiť do 3 aby si sa otáčkami dostal na max Nm ktorý stále nedosahuje hodnoty dieslu.
Takže si treba zvážiť, či chceš motor točiť a mať vyššiu spotrebu, alebo chceš aj bez točenia jazdiť primerane dynamicky a úsporne.
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Acon, naozaj si myslíš, že benzín so 124kW (pritom neviem, od akého výrobcu je ten motor) bude mať problém na 5-ke pri 90km/h s plne obsadenou posádkou?
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Vlastná skúsenosť. Predbehnúť na 5ke z 90ky je nemožné. Absolútne. Chodíš s plynom hore dolu a v aute si to nikto nevšimne. Akurát som nevedel, že je to 2,4l, myslel som, že 2oj.Oba motory sú Suzuki. Ono sa to nezdá, ale tie 3 diferáky, polosy, kardany si zoberú toho výkonu veľa.
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Acon a prečo by si na tom benzíne mal obiehať na 5 ked môžeš dať 3 ??? Zasa treba porovnávať porovnatelné, pri obiehaní sa zasa môžeme baviť že ten diesel budeš chcieť vytáčať nie po 4000rpm , ale až po 6000rpm, čo myslíš ako to bude ťahať ??? Po 4000rpm to ovadne a už bude len hučať, nedá sa s tým skrátka obehnúť, lebo tam nie je ani výkon ani krúťak...
Na SK chýba už len to čo v CZ , aby nafta bola drahšia ako benzín...
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Ale ja nechcem radiť. Ja sa chcem komfortne odviezť a radenie, hlavne podraďovanie je minimálne pre spolucestujúcich nonkomfortné. Pri stlačení spojky dôjde k strate ťahu, hodí to posádku dopredu, pri pustení spojky zasa dozadu, zvyšuje sa hlučnosť... Radenie patrí do športu a ni edo komfortu.
A že to pri 4000 ovädne? No a čo. Na 5ke pri 4000 idem na SUV 160 takže mi je to dosť jedno. Tu sa nebavíme o pretekaní. Tu sa bavíme o komfortnej jazde. Či myslíš, že SUV je určené na okruhy?
roborls
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 08.11.2011 13:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa roborls »

ta vysoka spotreba moze byt sposobena DPF filtrom, pomaly odchadza alebo aj uz odisiel :)
avensis 2.2 po odstraneni DPF, spotreba cca 2 l dole...

ak by to bol problem s DPF, tak viem pomoct
cooker11
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 02.01.2006 19:15
Zdieľať na Facebook

Re: rav4

Príspevok od používateľa cooker11 »

marinkoooo napísal:Som majitelom Rav4 D4D 130KW 06 mam na nej 77tis km od nova taktiez kupena v nemecku co popisujes je pravda hrkotanie v prevodovke je od vyroby niekedy silnejsie niekedy vobec to sa neriesi nic s tym nieje spotreba je uz kategoria sama o sebe ja mam tiez 9l priemer cez zimu som mal aj 11 ale ja jej davam zabrat mesto aj mimo mesta takze spotrebu neriesim do 80-90 budes mat priemer 7,5l ak jazdis nad 120 plyn brzda pod 9l nepojdes bacha na brzdy ja som musel predne vymenit boli zvlnene a prehriate dal som tam Tarox Japan a bez problemov zatial jazdim bez najmensej poruchy takze riesit predaj je blbost na spotrebu su lepsie tiguan 2,0tdi ale aj rav4 100kw tu ma kamarat a nad 7l nejde ale zas 177PS je 177PS kazde auto z takou vahou a vykonom pod 8l nema
Ano potvrdzujem, auto bolo na prehliadke v Toyote, vsetko OK, vraj ukazkovy stav :) Tie zvuky su sposobene nejakym hriadelom v prevodovke, kvoli 6. prevod. stupnu. Spotreba po nachipovani cca. 7,5 litra takze pohoda :).
Naposledy upravil/-a cooker11 v 03.04.2012 21:44, upravené celkom 1 krát.
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Ty si ten D-Cat načipoval? No to si dobre urobil, spoľahlivosť bude ešte vyššia, ako doposiaľ...
uwa0948838083
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 19.12.2021 20:45
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota RAV4 2,2 D 130kW spotreba

Príspevok od používateľa uwa0948838083 »

Ahojte, aktualne sa zaoberam aj ja vysokou spotrebou na rav4 2.2 D 130kw, mam priemerlu okolo 11l aj pri velmi opatrnej jazde a podstate pod 11 som sa nedostal. Videl som ze čipnuzim alebo dpf-kom sa da nieco poriesit. Je tu ete niekto kto ma s tym skusenost a vie mi poradit ?

Návrat na "Toyota fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní