Toyota Land Cruise 90 TD vs D4-D

Diskusia ohľadne vozidiel značky Toyota

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

blastrik
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 31.08.2010 05:44
Zdieľať na Facebook

Toyota Land Cruise 90 TD vs D4-D

Príspevok od používateľa blastrik »

Dobrý deň.
Ktorý motor by ste odporučili. Viem, že D4-D je úspornejší a výkonnejší ale je to comonrail a toho sa obávam. Dokáže ten starší TD spáliť aj menej kvalitnú naftu? Prípadne by ma potešili aj nejaké iné postrehy a skúsenosti.
axer
Príspevky: 90
Dátum registrácie: 28.03.2008 20:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa axer »

Mal som 3.0td,vyborny motor,nikdy ziadny problem,starty na brnk,spotreba 9-10mix,ked som ho predal mal cez 300t.O d4d si precitaj na toyota fore,vseobecne vstreky haklive na kvalitu nafty,neake scv ventily a neviem co este,do 150-200t ok,potom sa ich kazdy radsej zbavuje lebo opravy nie su najlacnejsie a hlavne nevies aky magor to mal a co tam lial do nadrze,takze stary motor bude asi rozumnejsia a menej rizikova volba.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Toyoty s motorom D4-D patria k najdrahším autám vobec....
blastrik
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 31.08.2010 05:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa blastrik »

Ďakujem za postrehy. Rozmýšľal som aj nad 3,4i a LPG hlavne kvôli tomu, že by to malo byť využívané na krátke trasy do 20 km ale aj do 10 km, také skôr pracovnejšie auto. Ešte by som sa ťa axer opýtal, či si tam lial aj nie moc kvalitnú naftu napr. takú z bágrov a pod. Tiež by som chcel 3 dverový, ako je na tom kufor?
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

blastrik - ako nehnevaj sa na mna chces kupit landcruiser ma s na to auto a pytas sa na naftu kde usetrist 20-30 centov na litry jazdit 10-20km to ti stoji za stres ci nedohnojis nieco z lacnejsiu naftu ? ozaj nepochopitelna otazka , ked uz kupit naftu zdruhej ruky tak vediet odkial pochadza a kto mi ju predava a ak je nafta vytiahnuta znejakeho bagra kde bola normalne natankovana niekde z pumpy tak nemoze byt ziadny problem , tankovat naftu a nic onej nevediet je risk do kazdeho auta , mam kolegu ktory toto praktizoval a zhanal naftu od vselijakych traktoristov a podobne a potom nerobyl nic ine len menil filtre a cistil sitka v palivovej nadrzi takze v konecnom dosledku nic neusetril , ty vysolis 10000 eur za konzervu a potom nezmyselne rozmyslas ako ich dostat naspat
blastrik
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 31.08.2010 05:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa blastrik »

Ako nafta z druhej ruky sa da zohnat iba obcas takze LC by nejazdilo iba na tu lacnejsiu. A dá sa ušetriť aj viac ako n20-30 centov na liter. Dosť sa aj čudujem že 3,O TD má iba 92 kw, nie je nejako málo? Predsa len je to dosť veľké auto. Tie krátke trasy nebudú problém?
wikyxxx
Príspevky: 1145
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wikyxxx »

A si mylsiš že nafta z bagru je zlá mne jednu dobu typek nosil tak že tankoval na schelke a rovno mi pustil do bandasky a je nemusi to byt zla nafta pokial netakuje niekde v hornej dolnej na jurky pumpe
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

pri tej nafte je vselico spinave kanistre , naftu doriedena z vodou a podobne takze pokial mas overenu naftu nebal by som sa ani novych motorov d4-d ale ja preferujem predsa len pumpy plus aditivum VIF a na naftu jazdim caa 10 rokov a ziadny problem od starych komorkovych motorov po tie nove
blastrik
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 31.08.2010 05:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa blastrik »

Stále ma máta aj 3,4 i samozrejme prerobiť na LPG, ale teraz mám Grand vitaru 2,4i na LPG a viem že úspora je asi tretinová. Takže ak by som s 3,0 TD jazdil za cca 11,5 l nafty tak na LPG by som jazdil za cca 16-18 l plus na štarty a rozjazd benzín takže v konečnom dôsledku je to za cca 10 l benzínu takže oproti nafte nič moc úspora a ešte aj zabratie miesta v kufri plynovou nádržou. Samozrejme 171 kw v benzíne oproti 92 kw v nafte je riadny rozdiel. Fakt mám dilemu. Doteraz som mal iba benzíny.
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

3.4 V6 má 131kW. Porovnaj si údaje:

Maximálny výkon:
131 kW (178 hp)
Maximálny výkon RPM:
4600 rpm
Maximálny krútiaci moment:
303 Nm
Maximálny krútiaci moment RPM:
3600 rpm

http://auta.vsevedko.sk/toyota/toyota-l ... 55065.html

3.0 TD:

Maximálny výkon:
92 kW (125 hp)
Maximálny výkon RPM:
3600 rpm
Maximálny krútiaci moment:
295 Nm
Maximálny krútiaci moment RPM:
2400 rpm

http://auta.vsevedko.sk/toyota/toyota-l ... 55063.html

Rozdieľ v spotrebe podľa výrobcu je len 2 litre v neprospech benzínového. Budeš jazdiť len sám, budeš mať naložené v kufri? Ak nie, volil by som benzínový motor. Koľko km najazdíš ročne?
blastrik
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 31.08.2010 05:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa blastrik »

Samozrejme že 131 kw to som sa pomýlil s 4,0i. Prečo krátke trasy nič moc pre LPG? A tomu 3,0 TD nebú vadiť krátke trasy?
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Tomu 3.0TD myslím si, že nebude vadiť nič :-)

Pre zaujímavosť: http://www.youtube.com/watch?v=Q7gvymoOPk8
blastrik
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 31.08.2010 05:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa blastrik »

pekné, to auto toho dokaze fakt vela.
axer
Príspevky: 90
Dátum registrácie: 28.03.2008 20:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa axer »

Na take trasy ako planujes by som na benzin radsej zabudol,pokial ti nevadi realna spotreba na kratke trasy okolo 20l,samozrejme pri jazde po ceste so zohriatym motorom a olejom v difoch a pokial ju nenahanas sa da za 10,ale ten td vykonovo staci,je to nezmar a do 10 sa zmestis v pohode.Neake starodavne lpg by som asi tiez neriesil a montaz nového pri tom najezde velmi nema zmysel a okrem toho by si zabil kufor.S neakou pofidernou naftou zaseries palivovy filter,inak horsia kvalita by tomu motoru nemala prekazat,ale je na tebe ci ti stoja za to pripadne problemy ked zostanes visiet niekde v lese v blate a budes tam rozoberat palivovu sustavu koli usetrenym zopar e.
blastrik
Príspevky: 141
Dátum registrácie: 31.08.2010 05:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa blastrik »

OK, tak sa zameriam na ten TD, aj keď si tieto motory stále držia cenu vysoko. Zachovalé kúsky sa v Nemecku pohybujú aj okolo 12000 €.

Návrat na "Toyota fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní