Toyota HYBRIDNE BATERKY 123

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

peterson999
Príspevky: 527
Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07
Zdieľať na Facebook

Toyota HYBRIDNE BATERKY 123

Príspevok od používateľa peterson999 »

Velmi casto opakovane pocuvam otazku "v akom stave je hybridna baterka"
Prezrel som forum a dost malo informacii, tema velmi aktualna, zaujimava.
Nazov Toyota hybrid vznikol preto, lebo jednak je Toyota priekopnikom hybridu, vyrobila ich najviac a zaroven s inymi ako Toyota a Lexus naozaj nemam dlhorocne skusenosti.

Takze :

Hybridna bateria ma neuveritelnu zivotnost a neporovnaval by som ju so ŽIADNOU INOU BATERIOU v prvom rade (ziadne 12V, mobilne, notebook atd.)
Jej zivotnost je skratka tazko uveritelna pre bezneho a teda neznaleho obcana (bez urážky).
Je tazko uveritelne, ale zaroven realne, ze prvy Prius z roku 1997 si dodnes jazdi na povodnej baterke. Ano, citate dobre, baterka ma 25 rokov a funguje. Nehovorim ze vsetky tieto auta maju povodnu baterku.
Co je zaujimave, je Prius II cize 2004 - 2008 takmer kazdy jeden ma dodnes povodnu baterku a je jedno ci ma 50.000km alebo atakoval magicky milion km. Stale povodna.
Pri generacii Prius III a Auris hybrid (2009- vyssie) to uz je trochu menej ružove a castejsie sa nachadzaju pripady, kedy baterka "zlyhava" už po najazde 350 az 500tkm, cize menej jazdene kusky problem nemaju, resp. je to dost vynimocne.
Dobra sprava je, ze cca polovica tychto "vadnych" baterii sa da opravit uplne smiesnym vycistenim prepojovacich "plieškov" pricom dodavam ze to v ZIADNOM PRIPADE doma amatersky NEROBTE ! Baterky maju cez 200 Voltov a to uz nie je bezpecne napatie.
Znie to smiesne ale polovicu baterii staci "vycistit". Druha polovica baterii si vyzaduje odbornejsie meranie kde sa zisti ktory clanok (najcastejsie 1 az 3) je slabym clankom baterie a ten je potrebne vymenit. Kedze stara baterka ma minimalnu cenu tak hodnota jedneho clanku je medzi 20 a 50 eur za kus podla toho kto to predava...
Cize material v hodnote okolo cca 50 eur dokopy (od 20 do 100).
Ak neratam pracu tak je to od 1.00 EURA za cistic kontaktov po 100 EUR v pripade najhorsej varianty kedy treba az 3 clanky po 30 EUR dajme tomu.
Samozrejme ze je to praca a zalezi KOHO je to praca - jednemu staci 100 eur, iny chce 500 EUR a mozno aj viac ak je narocnejsi a drahsi.
V kazdom pripade ma Toyota moznost novych baterii a ak staru odovzdate, cena je vyrazne nizsia. Dajme tomu z 2500 za novu sa dostaneme na 1800 v pripade jej vratenia, cize mate novu za 1800 so zarukou a teraz pozor 10 rocnou zarukou ak chodite na test kazdy rok (10 x 30 EUR test = 300 EUR date za 10 rocnu zaruku). Ja osobne na zaruku kaslem, lebo viem, ze 99,99% baterii odkruti viac ako 10 rokov aj bez kontroly. Zaruka sa oplati ludom co za 10r odlietaju cez 300.000km lebo je sanca ze ku koncu zaruky jej kapacita klesne na uroven kedy vam Toyota po teste povie : baterka ma kapacitu XX% a kedze je v zaruke, davame NOVU A ZADARMO. Dobra a fer ponuka si myslim.
Paradoxne "najhorsie" su baterky v Lexusoch - myslim GS RX LS, tu je snad najhorsia statistika, baterky uz po 10-12 rokoch a najazde 300 - 600tkm melu z posledneho.
Vyborna sprava je, ze nie su ovela drahsie ako baterka v krpatom Yarise, este lepsia sprava je, ze sa daju opravit, samozrejme zaruka plati rovnako 10 rokov a pri Lexuse sa teda oplati chodit na test. Super sprava je tiez fakt, ze aj ked baterka je slaba, stale auto jazdi bez problemov, akurat vam auto pise chyba hybridneho systemu a podobne. Tuto slabu baterku mozete dalej spokojne pouzivat cele roky, jediny vedlajsi ucinok bude o malo vyssia spotreba paliva. Jedna sa o niekolko DECILITROV na 100km, ziadna drama sa nekona.
Ked sa niekto pyta ako je na tom baterka, tak zo žartu poviem ci sa pri kupe TD auta pytate ako su na tom vstreky ? Lebo riesit len samotne vstreky u TD je vysledne drahsie ako riesit hybridnu baterku s tym, ze je daleko vyssia pravdepodobnost ze vstreky budete musiet pocas napr. 5 rocneho uzivania vymenit ako fakt, ze je mala sanca ze budete musiet menit hybridnu baterku. Len pripomeniem, ze hybridne Toyoty nemaju alternator, starter, klasicku spojku ani kazovy automat (DSG ci klasicky) cim v porovnani s beznym spolahlivym benzinakom USETRITE lebo tieto opravy su bezne a drahsie ako riesit hybridnu baterku. Ked teraz este pridame kazove TD motory kde sa pravidelne kazi kopec drahych veci, tu uz je hybrid totalne lacny na udrzbu a servis, klincom programu je, ze hybridy od Toyoty maju vsetky retaz a ta naozaj vydrzi cez milion km, cize po kupe jazdenky ani neskor rozvod za 300 az 2000 EUR proste neriesite. Priemerna spotreba hybridu je nizsia ako nauspornejsich NAFTAKOV. Myslim bezny uzivatel, bezne jazdenie, proste priemer.
Nech nie som len pozitivny - idu NEVYHODY HYBRIDU :
- Prius, Lexus GS + LS a i. nemoze mat klasicke tazne zariadenie, prip. mozu tahat menej ako je bezne v triede.
- su len automaty, cize milovnik manualu si na svoje nepride
- prejav rozjazdu ako skúter - variator - moze to niekoho prekvapovat ale je to zvyk
- pri prudkom stupani a zatazeni vyletia otacky vysoko a "lacne" verzie su hlucnejsie

Vysledne rozhodnutie je na vás samozrejme, kto je zvedavy na prejav, staci si objednat taxik a povozit sa, za par EUR clovek zisti co to je a ako to funguje. Taxikari si uz dokonca aj na Slovensku velmi oblubili hybridne Toyoty a nie je problem si to takto vyskusat. Samozrejme predajca Toyoty vam umozni jazdu - staci sa objednat - lepsie je sa objednat napr. telefonicky.

Vyhradzujem si priestor aj na nejaky maly omyl, mozno v pripade zaujmu o temu doplnim / upravim dalsie informacie.

Info pre provokaterov : pred 14 rokmi som spojazdnil utopeny Prius II ktory jazdi dodnes, voda a blato bolo všade a vymenil som pre istotu vsetky kabelaže, RJ jednotky aj tie v baterke z havarovaneho auta. Dodam ze auto bolo uplne cele rozobrate. Hlava mi neberie ako mozu dodnes hrať utopene reproduktory, central, el.stahovanie okien ked sa vsade dostala nielen voda ale doslova BLATO. Nerozumiem a mam to chut k 20. vyrociu potom rozobrat :-) No a perlička - utopena baterka žije aj ked som ju ani nevycistil (tie kontakty) a aj ked som ju nechal 3 roky stat za garazou len tak pohodenu a ked som ju isiel vyhodit (ved bola utopena co s ňou) tak som odmeral napatie aby niekoho nekopla. Mala plnych 230V !!! Hovorim si NEMOZNE NEEXISTUJE ved bola pod vodou cele hodiny, nasledne mokra stala cele tyzdne a nasledne len tak lezala 3 roky na mraze atd. Tak som ju zalozil do auta a ona ukazovala beznu hodnotu (tie palicky na displeji). Auto som prepol do EV modu nech ukaze čo este dokaze bez dobitia a ta baterka po tom vsetko vycuvala auto z garaze a este som sa na nej povozil. A cele roky odvtedy pocuvam samotnych predajcov aut ako hovoria ze nie je dobre aby hybrid stal mesiac atd. Tak sa len pousmejem. Na druhej strane to ale uplne nepodcenujem lebo mal som auto ktore stalo 2 roky nehybne a nasledne sa to prejavilo skratenim zivotnosti baterky zhruba o tretinu oproti inym rovnakym autam / baterkam. Baterka bola v zaruke kedze mala len 6 rokov a ano, zadarmo ju vymenili aj ked auto uz v zaruke nebolo. Pravdepodobne predajcovia su skoleni aby povedali nech auta dlhodobo ludia nenechavaju odstavene, nakolko take polrocne odstavenie na zimu by naozaj mohlo o nieco skratit zivot baterke. A Toyota asi nechce aby sa hovorilo ze baterka vydrzala "len" 10 rokov, nedajboze aby klakla po zaruke na 11. ci 12. rok a zakaznik na Toyotu bude nadavat....
Za mna osobne je spravanie Toyoty najferovejsie z kazdeho pohladu a smelo prehlasujem ze ani Mercedes ktory sa o klientov naozaj stara neuveritelne jej uroven zial nedosahuje. Nie je to nic osobne, ja Mercedes uznavam a hlavne AMG :-)
Toyota ale prva ak dobre viem zaviedla zaruku 3 roky / 100.000km a drži ju v pripade ak o probleme vie aj dalej, cize je schopna asi ako jedina na svete uznat zaruku po zaruke a kludne aj niekolko rokov. Taku uctu k zakaznikovi nema nikto, pristup k ekologii rovnako a kto mal Toyotu vie, ze mu aj na 20 rocnej Toyote vymenia napr. airbagy zadarmo a dokonca zakaznika oslovia listom v schranke aj ked NIKDY NEBOL V AUTORIZAKU !!!
Za toto vsetko Toyotu uznavam, viem ze pre toto je tam kde je a aj ked sa mi maloktory jej model paci, tak vzdy a vsade poviem to co tvrdim 20 rokov - ak chces kvalitne, spolahlive, bezpecne, ekologicke auto a nedat za servis skoro nič, kup si BENZINOVU TOYOTU a poslednych 14 rokov dodavam najlepsie HYBRIDNU....
Dnes som sa mimochodom dozvedel, ze Madza prichadza s hybridnou CX60, este neviem ci bude hybrid alebo Plug in hybrid (Plug ma bezne dojaz na baterku 15 az 60km a az potom musi startovat benzinak). Porovnanie pojmov a triedeni hybridov by som mohol podla zaujmu uverejnit neskor.
Čudujem sa, ze sa dalo napisat tak dlhu uvodnu "otazku", verim ze tema zaujme, verim ze milovnikov TD motorov neurazila a ze automechanikov neukrati o zisky...
Privital by som konstruktivne otazky, pripomienky v prvom rade, dajme tomu aspon prve dni tejto temy, prial by som si aby moja namaha napisat toto vsetko padla na čo najurodnejsiu podu a citatel ktory si to otvori aby aspon zo ZACIATKU mohol precitat nieco k veci, nieco naozaj k teme HYBRID a aby nebol ruseny kadecim inym aspon prve prispevky (cim viac tym lepsie).
Subjektivne sa mi zda ze som temu zivotnosti a vydrze HYBRIDNEJ BATERKY takmer vycerpal a rad by som tym pomohol v rozhodovani buducim majitelom, zaroven mozno potesil aj tych sucasnych. Samozrejme vitam akukolvek spolupracu a pripadne SS = sukromne spravy, skusim odpovedat vsetkym ak sa bude dat.

Edit + doplnenie info :
upravil som info o Taznych zariadeniach,
baterka ma 200+ Voltov, menič sluzi na zmenu jednosmer. prudu baterky na striedavy cca 650 Voltov pre elektormotor
Naposledy upravil/-a peterson999 v 18.02.2022 23:19, upravené celkom 1 krát.
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
Moonshine
Príspevky: 528
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota HYBRIDNE BATERKY 123

Príspevok od používateľa Moonshine »

Ja som už nejaký ten rok naklonený autám z krajiny kde slnko vychádza, niečo ako tdičkar, ale toyo/lex v hybride by som si do teraz nekúpil. Iste, kúpil z hladiska legendary spolahlivosti ale to je asi všetko. To už môžem brať aj LCruisera.
No teraz ako mám pri sebe čerstvý zdroj čo si zaobstaral 2.0 v hybride, akosi mením mienku. Doteraz to malo význam v meste/velkomeste ale tuto toto je aj na okreske a dialnici naparádu. No ale zase 30 litrov viem využiť aj lepšie.....
Renova
Príspevky: 349
Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota HYBRIDNE BATERKY 123

Príspevok od používateľa Renova »

.....citácia
Nech nie som len pozitivny - idu NEVYHODY HYBRIDU :
- nemoze mat klasicke tazne zariadenie a max. ked na nosic bicyklov (cca vsetky hybridy)

Peterson
....ty vieš že som mal RX 400h a mal som na ňom ťažné,a ťahali sme aj obytný príves za ním ked sme chodili na preteky a potom som na ňom vozil aj bicykle....tak neviem prečo by hybrid nemohol mať ťažnéí........ale už som ho predal pred dvomi rokmi....na Bzenicu.A len pre zaujímavosť RXka má prevádzkové napätie hybridného systému 650v
peterson999
Príspevky: 527
Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota HYBRIDNE BATERKY 123

Príspevok od používateľa peterson999 »

Renova
Nemyslim RX400h myslim tie "bezne" hybridaky, tie nemozu mat tazne. Ani LS600h nemoze mat tazne a to ma 460-500k cize moze tahat lokomotivu :-)
Samozrejme ze nacierno si mozem dat tazne ale nechcem vediet co bude v pripade nehody a nebodal ked to bude mat nieco s taznym.

Ani Mazda 6 MPS nemoze mat tazne ale ostatne Mazdy 6 uz mozu mat ... A tiez sa da namontovat, pasuje ale ...

Preto som pisal SKORO ziadne, mozno RAV4 moze ale asi len malo kg, to neviem.

Napatie baterky je nieco ine ako napatie hybridu je tam menic napatia, cize z 200+ je 500+
To preto tak jemne "bzuci" aj ked stojis to je ten menic napatia.
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...
hjundai
Príspevky: 2710
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota HYBRIDNE BATERKY 123

Príspevok od používateľa hjundai »

aj starsi hybrid moze mat tazne ale len na bicykle, novsie uz mozu tahat....ale stavat dom s hybridom asi bude malokto...

inak k teme ak niekto pozna na vychode okrem Popradu nejakeho elektrikara ktory riesi baaterky hybridov budem rad za kontakty.... popr. pre inych aj inde
3dfxman
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 23.01.2017 09:57
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota HYBRIDNE BATERKY 123

Príspevok od používateľa 3dfxman »

Prispejem do témy, resp. vedel by som tiež písať celé dni o tom čo je a nie je hybrid / elektroauto...

Keď sme už pri tom meniči - jednosmerné napätie máte v baterke, ale nemyslím si že máš pravdu, že sa len zvyšuje napätie údajne z "230 na 650V"... Každý motor má minimálne dva až šesť cievok (a viac - čiže dvojfazový až šesťfázový motor), ktoré potrebujú v určitý čas pustiť cez seba prúd a tým pádom, vzniklo dočasné magnetické pole, ktoré pritiahne rotor - čiže na 3 fázový motor potrebuješ tak, ako píšeš menič, ale menič s DC (jednosmerného napätia) na 3xAC (trojfázové striedavé), ktoré netreba zvyšovať. V meniči sa zvysokovou pravdepodobnosťou používajú polovodiče IGBT alebo MOSFET, v zapojení takzvaný "Most / Bridge resp. Full Bridge" (jestvuje ešte polo-most / half bridge a iné)... Výhoda tohto mostu je, že dokáže byť obojsmerný, ako pohybovo (dopredu / dozadu) a využitie rekuperácie.

Čo sa týka batérií, to je trocha na dlho... V prvom rade treba povedať, že akákoľvek batéria nie je zázrak, resp. niečo tajuplné, magické ... Baterka je chémia, kde pri klasickom monočlánku (nenabíjacej batérie) sa odoberá časť matériálu (anódy / katódy) a vznikne nevratný chemický proces, kde to u nabíjacej (správne akumulátor - pretože akumuluje energiu v istom rozsahu) prebieha taký chemický proces, ktorý je vratný v špecifických podmienkach - a však nie je na 100% vratitelný. Z tohto potom vychádza, že akákoľvek batéria má svoju určenú životnosť, ktorá sa udáva v cykloch. Čiže, ak chceme operovať s tým, že chceme zvýšiť alebo znížiť životnosť - cykli akumulátora (v niektorých prípadoch aj monočlánok), musíme vybíjací a nabíjací cyklus sledovať, merať alebo usmerňovať. Toto zabezpečí jednoduchý, aj zložitý sledovací obvod, ktorý sa pripája paralelne na jeden článok, ktorý sleduje teplotu článku, napätie a vnútorný odpor - takzvaný BMS (Battery Management System - ktorý môže byť digitálny alebo aj analógový). Príklad: mám batériu ktorá v rozsahu od 10% až 100% nabitia/vybitia má 1000 pracovných cyklov. čo musíme urobiť, resp. ako sa máme správať k baterke, aby nám dlhšie fungovala? Potrebujeme zvýšiť počet cyklov. Zvýšime ich takým spôsobom, že batériu budeme vybíjať do 40% / 50% a nabíjať len do 80% a tým pádom, batérií predĺžime počet pracovných cyklov na 5000 až 10000. Týmto spôsobom zvyšujeme počet cyklov, ale treba povedať, že takéto používanie batérie je oveľa šetrnejšie a dokáže čiastočne predĺžiť životnosť. No na druhej strane musíme vychádza z toho, že batéria je tkz. "na mixovaný koktejl chémie" , ktorý prebieha, aj keď sa batéria nepoužíva - samovybíjací proces, ktorý má každá batéria. Tento chemický pochod sa buďto zrýchľuje alebo spomaľuje (zavisí od teploty článku, od kvality vyhotovenia, a použitých materiálov a ich čistoty, taktiež BMS odoberá malý prúd z batérie v nečinnosti).

Môj názor osobný: skôr som za elektroautá a plugin než hybrid, aj keď pripúšťam, že dokáže lacno jazdiť než moderný naftový motor.
hjundai
Príspevky: 2710
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota HYBRIDNE BATERKY 123

Príspevok od používateľa hjundai »

je pekne ze si za Nieco,aj ja som za Porsche 911 ale ekonomika nedovoli.Full hybrid je krok, potom plug in a potom elektro.Ale mozne je aj to ze velka cast populacie nikdy nekupi plug in ci EV za 50 000E a viac. Ako nove......
AVAM
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 28.03.2011 20:42
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota HYBRIDNE BATERKY 123

Príspevok od používateľa AVAM »

Yaris hybrid
Hmotnosť brzdeného prívesu [kg] – 450
Hmotnosť nebrzdeného prívesu [kg] - 450

corolla hybrid
Hmotnosť brzdeného prívesu [kg] – 450
Hmotnosť nebrzdeného prívesu [kg] - 450

c-hr hybrid
Hmotnosť brzdeného prívesu [kg] – 725
Hmotnosť nebrzdeného prívesu [kg] - 450

rav 4 hybrid FWD
Hmotnosť brzdeného prívesu [kg] – 800
Hmotnosť nebrzdeného prívesu [kg] - 750

rav 4 hybrid AWD
Hmotnosť brzdeného prívesu [kg] – 1650
Hmotnosť nebrzdeného prívesu [kg] - 750

highlander hybrid
Hmotnosť brzdeného prívesu [kg] – 2000
Hmotnosť nebrzdeného prívesu [kg] - 700

Takze az take zle to nieje.
hjundai
Príspevky: 2710
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota HYBRIDNE BATERKY 123

Príspevok od používateľa hjundai »

mozno na papieri otazka co to urobi pri castom a plnom vyuzivani tej kapacity... nemam info
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota HYBRIDNE BATERKY 123

Príspevok od používateľa oco13 »

Tak nikdy nehovor, že máš takéto veci v fpiicci, lebo nevieš nikdy, ako môže Osud vypočuť Tvoje slová a priania...
Lubo - môže to byť rúhanie, ale je to tak - ludí považujem za chorobu tejto planety , a podla toho sa k nim aj staviam.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
hjundai
Príspevky: 2710
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota HYBRIDNE BATERKY 123

Príspevok od používateľa hjundai »

hybridnu toyotu som nebral kvoli spotrebe ale kvoli nakladom na prevadzku a tie su smiesne.Nemusim hladat Hlavateho ani logovat.Strieknut spodok a koniec .
speedmann
Príspevky: 96
Dátum registrácie: 26.05.2007 09:01
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota HYBRIDNE BATERKY 123

Príspevok od používateľa speedmann »

Ešte by ma zaujímalo koľko stojí tá likvidácia tých akumulátorov. Japonci sú iné kapacity,lebo teraz presviedčajú obyvateľstvo v blízkom okolí Japan,že odpadová voda z jadrových reaktorov nie je vôbec škodlivá(radioaktívna) a v malom množstve sa môže kľudne vypúšťať do mora(len zabudli uviesť to malé množstvo) ináč totálny nezmysel. A k tým TDI vstrekom: mám 2x TDI: 1-250kkm, 2-285kkm a boli menené len žhaviče. TDI :pusa:
gnagy
Príspevky: 943
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota HYBRIDNE BATERKY 123

Príspevok od používateľa gnagy »

K tým ťažným zariadeniam na hybride - v Dánsku bežne vidím namontované na hybridoch, je to legálne, ale ja na svoj hybrid by som si to nedal. Na ťahanie je mnoho iných áut vhodnejších.
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
AVAM
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 28.03.2011 20:42
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota HYBRIDNE BATERKY 123

Príspevok od používateľa AVAM »

lubos zimovcak napísal: 19.02.2022 10:42 Opäť rozprávky nášho Andersena :40bd: :40bd:

Kedykoľvek porazim Tvoj slaaavny hybrid v spotrebe.
Aspoň už toľko NEKOPIRUJ čo si niekde čítal.
Už je to otravné.

Alebo si mal aj STOVKY hybridov, rovnako ako Mazdy?? :203:
Ake benzinove auto mas, ked chces porazit hybrid v spotrebe?
Spotreba corolla 1,8 hybrid v pohode 4l.

Porovnavaj rovnake a nie benzin s dieslom.
Pokial mas diesel so spotrebou 4l a vahe 1,5t, tak kamion je lepsi. Pri 40t spotreba 25l. To by si mal mat spotrebu 0,94l.
lubos zimovcak
Príspevky: 3424
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota HYBRIDNE BATERKY 123

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

AVAM : je úplne jedno, aké auto mam.
Ale je smiešne tvrdiť, že hybrid má najnižšiu spotrebu.
No, nemá.

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný