Toyota corrola, 1.4 vvti, 97 k, r.v. 2005

Diskusia ohľadne vozidiel značky Toyota

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

lol666
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 12.02.2017 00:30
Zdieľať na Facebook

Toyota corrola, 1.4 vvti, 97 k, r.v. 2005

Príspevok od používateľa lol666 »

Zdravim, prosim vas, viete mi niekto povedat alebo poradit...
Mam takyto problem, pri preradovani rychlosti z nizsieho na vyssi mi samovolne stupnu otacky motora, asi na 2 sekundy.
Proste mam zaradeny napriklad 2. stupen a pri preradeni na 3. cca 2000 ot./min. mi stupnu na tie 2 sekundy na 2500. Potom klesnu...
Je to normalne pri tomto aute? Lebo co som mal predtym Skodu to nerobila...
Dakujem vopred za odpovede...
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

To je dokaz VYNIKAJUCEHO fungovania motora, hlavne toho,že maš dobry a čistý vzduchový filter a v motore je taký olej aky tam má byť..

palec hore, žiadna porucha to nie je, prave naopak.. :4090:
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

vycistil by som skrtiacu klapku, sanie a pozrel ci niekde neprisava falosny vzduch, mozno aj egr ventil ak tam je
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
aristoteles
Príspevky: 779
Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa aristoteles »

laco1871 napísal:To je dokaz VYNIKAJUCEHO fungovania motora, hlavne toho,že maš dobry a čistý vzduchový filter a v motore je taký olej aky tam má byť..

palec hore, žiadna porucha to nie je, prave naopak.. :4090:

Hhmmm?
juraj975
Príspevky: 64
Dátum registrácie: 13.03.2009 13:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa juraj975 »

Ak ti to zacalo robit od najvyssich rychlosti a postupne k nizsim asi ti smyka spojka kolko to uz ma km? Ako zabera pedal?
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

A možno len neskorej púšťaš plyn a moc skoro stláčaš spojku, a teda motor je už odlahčený a ešte pod plynom zlomok sekundy...Čiže možno len zlá súhra nôh a technika jazdy. Alebo to zvykne robiť ak je motor studený a RJ mu mieša bohatšiu zmes - obdoba ako ak by si jazdil pri klasickom sytiči ktorý by si mal zapnutý.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Može byt aj to ako hovorí Vlady, že ked vypinaš spojku ešte malinko pridržiš pedal plynu..

alebo to ma na svedomi to vypinanie spojky, ktore sa samo prisposobuje teplote motora

Mne to robí tiež ale v preradovaní zo 4-teho na 5.ty stupen
ale len po tom ako vymenim v motore olej tak 2 dni,
potom prestane
sfn5
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 02.11.2010 18:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sfn5 »

Na VW Polo 2005 poškodený spínač na spojke, zaseknutý v jednej polohe, robil podobné veci. Počas preraďovania hneď po zatlačení spojky vyleteli otáčky o 500 ot. hore. Zároveň počas jazdy keď som pustil plyn autom cuklo. Na diagnostike nič nezistili, auto pozerali traja servisáci vrátane autorizáku. Tak sme doma dumali a premerali spínač na spojkovom pedáli, bol stále v zopnutej polohe. Po výmene všetko v poriadku.
lol666
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 12.02.2017 00:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lol666 »

no auto ma 65 000 km... inak spojkou by to mohlo byt resp. lamela je asi zrela na vymenu lebo pri rozjazde trocha trha... tym skorsim pustanim pedalu to nie je mal som dve auta pred Toyotou a ani jedno mi to nerobilo, mechanik mi hovoril ze to maju tieto japonske auta tak spravene aby nestracali vykon. Ale ked sa ohreje motor tak to uz nieje take hrozne, za studena to je horsie. Dakujem zatedy za rady
aristoteles
Príspevky: 779
Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa aristoteles »

Len sa ty nedaj opit rozkom od mechanika a pozri ten spinac spojky, resp. ine veci, co ti tu poradili, samozrejme, ani olejom, ani podobnymi vecami sa zaoberat nemusis...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V poriadku to nie je.Je dosť aut kde je to vlastnosť nenežmentu,ale jedná sa malé zvýšenie otáčok.Signál (ubratie plynu pri radení) sa vyhodnocuje v rôznych autách inak.Niekde sa signál o pohybe (rýchlosti) vyhodnocuje zo snímača v prevodovke,niekde z ABS,množstvo signálov má účinok a dôvod zasahovať do otáčok.Veci ktoré by vás v živote ani nenapadli že s tým môžu mať niečo do činenia.Rj medzi sebou komunikujú čo znamená aj prenesenie príčin a dôsledkov,takže dosť iných systémov hovorí do práce RJ motora.Spústa vecí podlieha adaptáciám,tj majú určené podmienky aj hranice od -do,ak sa pre akúkolvek príčinu stane nejaký signál pre RJ mätúci,(súčiastka bola vymenená) nezrozumiteľný,mimo vytýčené hranice,je podobné správanie úplne logické a pre obsluhu sa stane zrozumiteľné keď pochopí mechanizmus toho čo sa práve deje.
A tu začína bieda,pretože tu už musíte poznať systém,algoritmus práce a hierarchiu.V nedávnej dobe som tento problém riešil u Volva V30 a trvalo dva dni sledovania a skúmania,diagnostiky a robenia adaptácii.Asi najviac času zabijete kým odhalíte niektoré procesy,reakcie RJ na zmenu.A smiech prejde v momente keď zistíte že všetko zo všetkým súvisí a ešte aj zadný stierač do kadečoho rozpráva.Neviem si dosť dobre predstaviť ako autoterorizák dva dni hladá ihlu v kope sena,ako tam chalan má ticho,pokoj,nikto ho neruší,môže si tam rozložiť svoje fidlátka,ak treba vybehne na cestu atd atd. Ak na to príde - OK,ak nie,čo si dajú zaplatiť ?
Ako asi odíde majiteľ zo správou že na nič sa neprišlo a predsa má platiť X peňazí za Y hodín. Ak niekoho máta myšlienka ako to robí súkromník,tak je to jednoduché.Pošle auto preč.Ak je to zákazník ktorý ku mne roky chodí,a teda tu sa robia vždy brzdy,podvozok,motor a dokonca viac aut,tak proste sa na dva dni zavriete, telefon vypnete a majiteľ zaplatí za dva dni symbolických 40 e.- za svietenie.
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Nie každé auto má spínač na spojke.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

VLADY..je v podstate úplne jedno či má alebo nie,už zmenou plynového pedála sa režim motora absolutne mení a prechádza a začína byť riadený úplne odlišne.Do toho vstupuje sto rôznych hlásení počnúc hodnotami teplôt,zopnutou klímou,stavom napätia až po poslednú kravinu.Japonce zvyknú viazať na stlačenie spojky ešte aj štart,takže asi tu bude.Ale vcelku je to jedno.
lol666
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 12.02.2017 00:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lol666 »

mohol by to byt spinac na tej spojke aspon to tak sedi ako popisuje ten pan :) tak dakujem za radu, snad to bude ono
aristoteles
Príspevky: 779
Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa aristoteles »

Ak to ono nebude, myslim, ze mas minimalnu sancu aby si to sam opravil...
Napísať odpoveď

Návrat na "Toyota fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní