Toyota Corolla 1996 , 1.4

Diskusia ohľadne vozidiel značky Toyota

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

wayper
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 17.09.2013 21:15
Zdieľať na Facebook

Toyota Corolla 1996 , 1.4

Príspevok od používateľa wayper »

Caute, chcem sa spytat co si myslite o mojom aute, ma uz svoj vek, svoje chyby,a ci ma mi oplati este donho investovat peniaze. Na aute bucha zadny doraz a ta guma je derava, tlmice su este zvyroby auto sa uz mierne naklana pri jazde v zakrutach, vo volante je mierna vola a pri prejazde nerovnosti v zatacke je tam duty zvuk a volant sa mierne pohne v ruke ( myslim ze tycky riadenia niesom mechanik ),a ked klesaju otacky pri vytoceni motora pri stati auta klesnu pod hranicu 800rpm tak na pol sekundy a potom sa to ustali ( to neviem ci je chyba je to na videu ) a mozno sa tam este nieco najde. Kod motora je 4E-FE. Inak auto jazdi vcelku slusne, ale ma na podvozku hrdzu aspon myslim ze len povrchovu da sa to spravit?. Predosli majitel tam daval nove brembo brzdy aj platnicky, ja som menil gates rozvody + vodnu pumpu graf/ chladiacu zmes, sviecky ngk a baterku a repas startera cize par stoviek eur som uz do toho dal. Dalsia vec brzdova kvapalina ma ciernu farbu trebalo by spravit preplach ?, lebo ked brzdim je ta tam taky suchavy zvuk ale mechanik ( kladne hodnoteni servis na google) mi hovoril ze brzdy su v poriadku. Este aby som nezabudol dolievam olej asi tak pol litra na 2000-3000km ale cital som ze to je normalne pri takto starych japoncoch. Inak auto mam rad je hrave ale vadi mi dost momentalne ze nema klimu. Prikladam fotky aj video. Co si o tom myslite oplati sa mi donho este davat peniaze alebo sa mam poobzerat po niecom novsom ? Dakujem a prajem pekny den. ^^ Martin.

https://www.youtube.com/watch?v=PC_5NjGLrU4&t=4s
https://imgur.com/a/dZg4EfK
pidizvi
Príspevky: 3413
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

ja tam nevidim ziadny problem, ktory by si musel riesit, dokonca ani nic, preco by nepreslo stk. Ked chces oplieskat peniaze, tak sa da vzdy nieco najst. Nepozname ako vyuzivas auto, aky mas najazd. Je rozdiel, ked sa pokazi auto zivnostnikovi, ktoremu to skomplikuje pracu na niekolko dni, alebo ked sa to stane niekomu, koho jediny problem bude, ze musi ist do prace par dni autobusom... Alebo ci s tym chces chodit do chorvatska.
Tiez spotreba uz bude na dnesne pomery dost zla, takze ak najazdis 20 tisic km rocne, tak nove auto moze priniest usporu aj 400e rocne.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Rovno si povedzme,je to jedno z najlepších aut v histórii.Ja som ich celkove mal tri,dva štyrdver a jeden dvoj.Zlaté jednoduché auto kde ak sa opravuje,je vždy všetko presne tak,ako si myslíte že by mohlo byť.Posledné poctivé auto japonského rozumu,európa všetku tú jednoduchosť a spolahlivosť zničila.
Ak je a kým je schopné urobiť hlavne emisku,držal by som ho.Dnes ľutujem,pán Nagy mi takú E10 núkal zadarmo,...to bola chyba a veľká.
Klíma je v tých autách veľká výnimočnosť.
maykoo
Príspevky: 107
Dátum registrácie: 02.03.2011 18:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa maykoo »

Pokiaľ sú tam fakt pôvodne tlmiče tak auto jazdi len do kostola a nazad, za par malo stovečiek to šikovny mechanik udrží v pojazdnom funkčnom stave, zachovať to ako veteran aj ked z coroly asi ceneny veteran nebude nikdy (alebo o 100 rokov).
Na druhej strane aktívna a pasívna bezpečnosť tohto auta je na úrovni škatule od televízora.
wayper
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 17.09.2013 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wayper »

Dakujem chalani za odpovede, do prace chodim na bycikly, takze nenajazdim vela toto auto mam len pre radost a na „socializaciu“ alebo obcasene vylety. Ma momentalne 140 000, neviem ci su prave ale myslim ze ano, mam este od prveho majitela vsetky papiere takze je to Slovenske auto. Bolo vyrobene este v Japonsku a mas pravdu klimu ma malo kusov lebo vtej dobe ten priplatok bol nehorazne drahy. Bezpenost je slaba to je fakt, ale zas s pretekania som uz vyrastol. Ale chcel som hlavne vediet co sa tyka tej brzdovej kvapaliny, treba to dat vymenit ked to je take cierne? Kamarat mi hovoril ze to sa nemeni iba raz za cas, ja som myslel ze to ma aj ubudat lebo na starom firemnom aute som musel dolievat brzdovku. edit = ci tie hadice nie su zapchate alebo take nieco.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

U Corolli zapchatie hadíc určite nehrozí.Brzdovka nedobrej farby hneď preč,stojí haliere.Brzdovka neubúda a ani nesmie,pokiaľ nie je chyba v niečom.
V NZ je jeden urobený nádherný,a nedalo mi sa nespýtať či nie je na predaj.Pán sa usmial že mu už núkali aj veľa peňazí aj výmeny ,nemá záujem a a kto vidí to auto v takom stave ako z fabriky,pochopí hneď že napriek vyrobených milionov kusov to cenu má a bude aj vysoká,len poškať a starať sa.Ja som vyhodil do šrotu pomaly polovicu auta,a držím už iba dva štartre a altík v stave novéhoho (uskladnené asi 20 rokov) ostatné som likvidoval.Tým chcem len povedať že po garážach a dielňach je toho na mraky,ja by som napr pred vyhodením uprednostnil darovanie.Ale dnes si ľudia ani pre dohodnúté darom neprídu,to už je taký svet,plný zadok peňazí.Preto som aj núkať prestal a rovno vyhadzujem.
maykoo
Príspevky: 107
Dátum registrácie: 02.03.2011 18:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa maykoo »

Brzdovu kvapalinu treba meniť aspon raz za 3-4r ked malo jazdiš, mechanik si trochu ponadava ked otrhne všetky zapečene odvzdušňovaky. Na STK ti nikdy nekontrolovali bod varu? po x rokoch tam miesto kvapaliny musi byť hrdzava voda lol
wayper
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 17.09.2013 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wayper »

Fajn, hhh alternator je tam takisto povodny :) OK dam ju vymenit pri najblizsej prehliadke ( stk minule leto presla bez problemov ). A dik za postrehy.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

limitom je iba korozia, inac neni rozumovy dovod preco by to nemohlo dalej jazdit, samozrejme potom su tie socialne sprostosti, to uz zalezi od nastavenia kazdeho sudruha v com sa nehambi do sveta, to byva horsi problem jak udrzat technicky pri zivote jeden masovo vyrabany stroj
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
wayper
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 17.09.2013 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wayper »

Hhhhh to uz je ale ina debata, ja sa za to auto rozhodne nehanbim, dokonca som si vsimol ze niektorych postarsich panov aj zaujme. Ale stretavam sa casto s tym ze niektore nove velke auta ma ako keby menej „respektuju“ a vidia ma ako prekazku a chcu ma co najskor obehnut aj ked idem maximalnou povolenou rychlostou.
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Mali sme doma tiež dve také Corolly, bolo to výborné auto, doteraz obe stretávam na ceste, dokonca boli a sú doteraz na LPG, to som dal hneď prerobiť ako som ich kúpil, lebo spotreba bola 8-9 litrov, aj keď určite aj kvôli automatickej prevodovke.
Plne súhlasím s.p.Hlavatým, že pokiaľ prejde cez EK a inak vyhovuje svojimi rozmermi a vyhotovením, tak by som to držal doma.
Čo sa týka aktívnej bezpečnosti, vzadu má tá corolla viacprvkovú nápravu, takže jazdné vlastnosti má určite lepšie ako mnohé podstatne mladšie autá.
A pasívnu bezpečnosť to auto určite nemá porovnateľnú s krabicou od televízora, to môže napísať len úplný technický ignorant. Je teda pravdepodobné že v dnešnom bariérovom teste by plný počet bodov nezískalo, ale mňa ako šoféra napríklad moc nezaujíma, že ako je moje auto pri náraze priateľské ku chodcom a podobné kritériá nárazového testu.

No a že ti blbci vo veľkých a drahých krabiciach na kolesách dávajú pocítiť že sú čosi viac, z toho si nič nerob, keby si sedel v nejakej C3 a podobných autách, bolo by to podobné.

Ak mávaš cestu do Ba, mám v krabici v garáži ešte nejaké diely, rád ti ich odovzdám. V tom prípade mi napíš ss.
wayper
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 17.09.2013 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wayper »

Ahoj wilz, ano spotreba je celkom vysoka, nemeral som ju ale pod 8 litrov to asi nebude :) . Podvozok to ma skvely a jazdnim vlastnostiam napomaha aj nizka vaha. Kamaratove ford mondeo dvoj liter diesel to ma ovela vacsi vykon a v zakrutach na mna nestihal, iba na rovinkach mal navrch hhhh. Dakujem za ochotu ak pojdem tadial, nezabudnem a budes mat cas ozvem sa ti. Peace
Naposledy upravil/-a wayper v 17.07.2020 21:22, upravené celkom 1 krát.
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

dolezite je povedat si ucel pouzitia, lebo je ine 5000 rocne okolo komina a ine 25000 a ist s tym do chorvatska, auto ma uz len uzitkovu hodnotu, ja by som neinvestoval a jazdil "dokial nas stk nerozdeli" samozrejme veci ohladom bezpecnosti musia fungovat, keby aj co bolo brzdy musia byt vzdy na 100%
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
Mateusz737
Príspevky: 714
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

maykoo napísal:Brzdovu kvapalinu treba meniť aspon raz za 3-4r...
:3020: brzdová kvapalina sa má u tohto auta kontrolovať každých 10tis alebo 6mesiacov a výmena max 40tis. alebo 2roky
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Mateusz, to kde na také múdrosti chodíš ?
Samozrejme treba kvapalinu vymeniť, aj s dôkladným preplachom, ak je taká ako majiteľ písal, vizuálna kontrola pokojne aj omnoho častejšie ako píšeš, ale potom už je to tak isto ako u hocijakého iného bežného auta.
Vysvetli nám že prečo u tohto auta by sa mala brzdová kvapalina vymieňať častejšie ako u iných ?

Návrat na "Toyota fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných