Toyota Corolla - vysoke otacky pri studenom motore

Diskusia ohľadne vozidiel značky Toyota

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

bujna.juraj
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 15.03.2009 13:19
Zdieľať na Facebook

Toyota Corolla - vysoke otacky pri studenom motore

Príspevok od používateľa bujna.juraj »

na Toyote corolle 1.6 valvematic .rok vyroby 2010 mi po nastartovani motora za studena vyskocili otacky na 1500 a viac a asi po 30 sekundach pomaly klesali.ked uz bol motor ohriaty ,boli otacky ok. kedze motor dost hucal,poradili mi aby som si vycistil skrtiacu klapku. vycistil som(bola naozaj spinava) a vsetko som pozapajal naspat ako bolo predtym. a otacky sa mi zvysili este viac,az nad 2000 a samovolne si to pridava a ubera.. je to ovela horsie ako pred vycistenim skrtiacej klapky. co som spravil zle?
civicvtec
Príspevky: 95
Dátum registrácie: 05.04.2012 20:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa civicvtec »

Ja som na Honde civic 1,8 VTEC 2006 tiež pri štarte išiel až k 1500-1600 otáčok a každú sekundu nižšie a nižšie. Myslím si, že to je u Japoncov tak robené, sú to vysokootáčkové motory, takže asi to tak urobili.
bujna.juraj
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 15.03.2009 13:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bujna.juraj »

moze byt nieco pravdy na tvojej odpovedi,ale pred vycistenim skrtiacej klapky boli otacky nizzsie ako po vycisteni .teraz su o dost vacsie. to znamena, ze nieco som asi pokaslal,len neviem prist na to.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

civicvtec napísal:Ja som na Honde civic 1,8 VTEC 2006 tiež pri štarte išiel až k 1500-1600 otáčok a každú sekundu nižšie a nižšie. Myslím si, že to je u Japoncov tak robené, sú to vysokootáčkové motory, takže asi to tak urobili.
Je to uplne NORMALNE Aby sa premazal motor a tiež preto aby studený motor NEZDOCHOL , tak RJ dávkuje palivo
pre ZVÝŠENÝ voľnobeh.
FERO 321
Príspevky: 1644
Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa FERO 321 »

mhlavatý ti to bude vedieť vysvetliť. Mne sa len niečo marí, že je v tom riadiaca jednotka. Pred vyčistením si to mal zlé, ale riadiaca jednotka sa prispôsobila a teraz ako si to vyčistil tak sa potrebuje znova prispôsobiť, ak sa mýlim tak sori.
Naposledy upravil/-a FERO 321 v 16.01.2015 17:27, upravené celkom 1 krát.
CAMLS
Príspevky: 292
Dátum registrácie: 23.05.2009 19:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa CAMLS »

Ja mam tiez japonca ale hondu a otacky po nastartovani vyskocia na okolo 1200ot na par sekund...je to zdovodu aby rychlejsie premazalo studeny motor...
Skrtiacu klapku pravdepodobne musis dat nakalibrovat cez diagnostiku...aspon tak to mam ja na honde....po cisteni treba nakalibrovat...robota na par minut...
bujna.juraj
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 15.03.2009 13:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bujna.juraj »

a da sa natom zatial jazdit?neodpalim tam nieco? vypliva mi z vasich odpovedi ze v podstate to nieje nejak vaznejsie pokazene, len treba znovu zosuladit komunikaciu medzi klapkou a riadiacou jednotkou? robia to len autorizovane servisi? niekde som cital,ze riadiaca si casom na to zvykne sama a nakalibruje sa po cca 200 km. co je natom pravdy?
VOJTO55
Príspevky: 1906
Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
Bydlisko: Revúca
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VOJTO55 »

...No neviem či je až 2000 otáčok v poriadku,aby sa premazal motor to už vôbec nie...Okolo 1200 až do tých 1500 je to asi v poriadku...Nejaký problém tam určite je...
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Voľnobežné otáčky motora ZOHRIATEHO na pracovnú teplotu sú 750-860 r.p.m

ak si v tejto hodnote , nemáš dovod na žiadne obavy
bujna.juraj
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 15.03.2009 13:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bujna.juraj »

pri zohriatom motore je vsetko ok.. ale pri studenom starte drzi viac ako 2000otacok a same si to ubera a same pridava.trva to asi minutu a ide vyskocit motor.
CAMLS
Príspevky: 292
Dátum registrácie: 23.05.2009 19:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa CAMLS »

bujna.juraj napísal:a da sa natom zatial jazdit?neodpalim tam nieco? vypliva mi z vasich odpovedi ze v podstate to nieje nejak vaznejsie pokazene, len treba znovu zosuladit komunikaciu medzi klapkou a riadiacou jednotkou? robia to len autorizovane servisi? niekde som cital,ze riadiaca si casom na to zvykne sama a nakalibruje sa po cca 200 km. co je natom pravdy?
Tak pokial ti nesvieti kontrolka motora tak by sa nemalo nic stat...ale naco zbytocne nechavat motor tocit na 2000ot?? v servisnej prirucke hondy nebolo pisane ze by sa to dokazalo samo casom nastavit, tak neviem ako na toyote...mal by to zvladnut hocijaky servis co ma univerzalnu diagnostiku ktora zvladne toyotu...na kamaratovej honde to slo skalibrovat diagnostikou bosh. A jemu po vycisteni klapky svietila aj kontrolka motora tak vtedy by som radsej dlho tak nejazdil...on tak jazdil par dni a stale to bolo rovnake...ja som si to kalibroval na honde sam, kedze vlastnim hondacku diagnostiku...
FERO 321
Príspevky: 1644
Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa FERO 321 »

bujna.juraj napísal:pri zohriatom motore je vsetko ok.. ale pri studenom starte drzi viac ako 2000otacok a same si to ubera a same pridava.trva to asi minutu a ide vyskocit motor.
Trocha nechápem ako môže pri 2000 otáčkach vyskočiť motor. :42f8:
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

japonec a jeho riešenie rýchlejšieho zohriatia motora :-)

Volvo zase pri naštartovaní hodilo vysoké otáčky a po minúte klesli zase dole :-) Som to mal studené a naštartoval som, kolegyňa hneď to máš diesel ??? Som sa hnabil jak pes, keď som to naštartoval, jak to začalo hučať jak drbnuté :-) Všetci okolo sa otáčali :-)

Teraz sa otáčajú, keď je zima a stojím na križovatke :-) s toyotou :-) si pripadám jak na škode 105 so sytičom :-)
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

sluzobny avensis mi to tiez robil.. za studena cez 1500 otacok.. u toyoty je to normalne
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

no ešte trebalo napísať koľko bolo tak stupňov vonku... 1500 určite na studeno nieje veľa ak to pekne drží a potom pomaly padá nadol k norme... a po vyčistení klapky je to normálne lebo RJ má za "nulu" pri zanesenej klapke niečo iné než je "nula" po vyčistení. Rôzne autá to majú poriešené rôzne - buď si to sadne samo časom, alebo mne na nissane stačí rozpojiť na chvíľu jeden konektor alebo inde sa to vynuluje cez diagnostiku a netreba čakať až to spraví Samo.

Návrat na "Toyota fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní