Toyota corolla - motorizácia

Diskusia ohľadne vozidiel značky Toyota

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

stikan
Príspevky: 29
Dátum registrácie: 25.01.2009 21:42
Zdieľať na Facebook

Toyota corolla - motorizácia

Príspevok od používateľa stikan »

Ahojte, akú motorizáciu by ste odporúčali, jazdenie 35 km do práce a späť. Prečítal som o nich dosť recenzií ,ale najlepšie ak máte vlastnú skúsenosť. Zatiaľ som pozeral tieto:
Toyota corolla hatchback 1,2 85kw r.v. 2020
Toyota Corolla 1.8 Hybrid e-CVT r.v 2019
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 97 kW r.v 2019
Toyota Corolla 1, 5 Dynamic Force 92kw r.v 2021
Ďakujem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 25669
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota corolla - motorizácia

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Toyota žiaľ len bola etalón spoľahlivosti,dobrých a pritom rozumných riešení.To platilo kým to bol zbrusu japonský výtvor do generácie E10,E11,Ale platilo napr aj pre Camry z daného obdobia. Všetko prevalcovala ja to volám európska škola.Tj čo sa dá skomplikovať bez toho,aby autu pribudlo niečo z dobrých vlastností.Naopak,išlo to cestou optimalizácie,hlúpejších konštrukcií,spoľahlivosť si tiež na svoje neprišla.Toyota už pradávno tým etalonom nie je.Je to solidné auto ktoré nepodlieza ale ani nič nepreskočí v ničom,zapadne ze vším všudy medzi stovky iných.V ničom o gram lepšie,v inom horšie. Z hladiska akým to vidí (dnešnú generáciu) jeden motorár je výsledkom len dobrá rada,kto si ho kúpy,musí vyslovene dbať na všetku starostlivosť akú jeden majiteľ vie a môže poskytnúť autu.Dobre si naštudovať čo si vyžaduje diesel,čo benzín,aký spôsob jazdy mu sedí a aký škodí,výmeny olejov...proste všetko čo je v možnostiach a vlastne vyžaduje iba rozum majiteľa.Nech nie dva roky po nadobudnutí zistíte,v čom je rozdiel mať napr vstrekovače Bosch (a sústavu Bosch) alebo napr Delphi,ako sa popasuje jeden neautorizovaný servis z vašou značkou atd atd. To by som aj ja urobil pred kúpou iného,než dokonale poznám.
Hviezda Toyoty je ako sláva BB,alebo CC,nikto už ani nevie kto to bol...dnes.Čo bolo to bolo,terazky je to inak
Inak pozerajúc ten zoznam...no neviem,ja to pozerám z uhla opravára a navyše totálne pohľadom - čo dám,a čo dostanem.Čo vlastne získam.pretože to čo potrebujem viem úplne presne.Nie čo trepe sused,nie či sedí k ženinej kabelke,čo si myslia kolegovia.Čo dostanem ja.
strelecbn
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 29.10.2011 18:09
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota corolla - motorizácia

Príspevok od používateľa strelecbn »

Ak brať, tak z hentých motorizácii určite 1.8. Je to atmo motor, aj keď ten hybrid je trochu slabší. Ale ak to nepotrebujete na pretekanie, úplne postačujúci. Známi ju má v C-hr. Spotreba parádna, len treba si zvyknúť na hluk pri eCVT prevodovke. TZV vysávačový efekt.
martincichy
Príspevky: 5686
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota corolla - motorizácia

Príspevok od používateľa martincichy »

Okrem najnovšievo 1.5 mám odjazdené všetky ostatné motorizácie. Vybral by som si hybrid. Automat je jednoduchý, spoľahlivý, stačí meniť olej, dobrá spotreba. Ak to bude na diaľnice, 1.6 97 kw bude tiež v pohode.

Meniť olej každých 10 tis km alebo raz ročne, nepoužívať lacné oleje. V "automate" meň olej každých 40 - 60 tis km alebo každé 4 roky.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 25669
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota corolla - motorizácia

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Povedal si vlastne podstatu.Je málo aut ktoré by neslúžili dobre a dlho,ak...by dostali toľko a vtedy keď treba starostlivosti.Včas...je neznámi pojem pre 90 % motoristickej populácie.Aby to bolo ako to byť má,je nutné niečo o tom svojom vedieť.Na to ti absolutná väčšina odpovie,auto má slúžiť mne...ja nie som otrokom auta a pod a pod. Trochu inak povedané,aj tie strašiaky vedia slúžiť výborne a veľmi dlho...ako to je možné ? Gazda a auto si svoje služby oplácajú,nevďačný gazda,nevďačné auto
Dnes platí asi najviac...užívaj si dobré,ale chystaj sa na najhoršie.Sám si odpovedz kam siaha tvoja ochota robiť veci ktoré robiť treba,ak teda tým spokojným máš byť.Prečo si myslieť že v motoristickom svete sú ľudia rozumnejší ako v tom ostatnom
martincichy
Príspevky: 5686
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota corolla - motorizácia

Príspevok od používateľa martincichy »

Milan, prednedávnom som bol zarytým odporcom elektromobilov. Sledujúc kolegov v iných firmách, ktorým zlyháva technika ročných aut pri 50 tis km a servisy sa s tým trápia - sú 2 riešenia:

1) meniť auto tesne pred skončením záruky - pre mňa nevýhodné kvôli odpisom.

2) kúpiť ročný elektromobil - idem touto cestou. Auto ma živí a najmä cez leto, keď urobím aj 10 tis km za mesiac je pre mňa neprípustné ostať bez auta.

Stále držím dustera z roku 2019 - má asi 250 tis km. Absolvoval preventívnu výmenu alternátora a štartéra. Má vemené zapaľovacie cievky, gumoplastové hadice. Je veľký predpoklad, že motor pôjde bez veľkého zásahu ďalších 150 tis km. Motor má stale vyrovnané tlaky, olej nežerie. Olej menený v rozsahu 10 - 15 tis km. Toto však urobí motoru málokto.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 25669
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota corolla - motorizácia

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pohnutkám rozumiem,aj súhlasím akonáhle je tam zodpovedané prečo toto a práve toto.
Dnes sa spústa ľudí unáhluje v názore na spoľahlivosť,životnosť a pod.Vyriekne sa ortieľ nad niečím a potom začneš zistovať že ako je možné,že mnohý ľudia s tou neštastnou akože motorizáciou nabehnú úplne drastické km.To tak,že sme ľudia ktorý sa správame rôzne (naštastie).Pre niekoho nebude Duster ani len auto nikdy,lebo...to je v tej hlave tak nejako zablokované.Duster je hovno,Zelenký je hajzel,Covid nikdy nebol,a pod a pod. Niet čo riešiť,riešiť sa dá z ľudmi čo majú uši a počúvajú,oči a vidia,a mozog a rozmýšlajú.No a aká časť populácie to je ?! Mám za to že väčšinová.Ĺutujem,tento názor neoslabuje každým dňom,ale posiluje každou hodinou.
patoklima
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 11.11.2024 19:48
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota corolla - motorizácia

Príspevok od používateľa patoklima »

Dobrý deň ako majiteľ Corolly 1,8 hybrid môžem povedať , že je to auto vhodné na každodenné používanie. Do mesta ideálne ( čím hustejšia premávka tým lepšie ) nestratí sa ani na diaľnici. Reči o cvt prevodovke a čo to akože robí za zvuky si môžu nechať. Ty ktorý to auto nemali nech radšej mlčia. Vlastním ju 4 roky a pred vianocami pribudla Yaris cross hybrid. Keď by boli otázky na čokoľvek rád napíšem.
volkl
Príspevky: 520
Dátum registrácie: 19.02.2009 23:16
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota corolla - motorizácia

Príspevok od používateľa volkl »

patoklima napísal: 10.03.2025 07:20 Reči o cvt prevodovke a čo to akože robí za zvuky si môžu nechať. Ty ktorý to auto nemali nech radšej mlčia.
Pozri, máme to auto v práci, využívam ho, spotreba fajn, do mesta super, mám ho celkom rád, ale to že to auto pri diaľničnej rýchlosti hučí je neodškriepiteľný fakt...
herin
Príspevky: 1410
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota corolla - motorizácia

Príspevok od používateľa herin »

volkl napísal: 10.03.2025 08:26
patoklima napísal: 10.03.2025 07:20 Reči o cvt prevodovke a čo to akože robí za zvuky si môžu nechať. Ty ktorý to auto nemali nech radšej mlčia.
Pozri, máme to auto v práci, využívam ho, spotreba fajn, do mesta super, mám ho celkom rád, ale to že to auto pri diaľničnej rýchlosti hučí je neodškriepiteľný fakt...
A ten hluk ide z prevodovky či z motora?Lebo kludne môže byť to auto, kedže je lacnejšie oproti iným, horšie odhlučnené..kedže to auto nestojí nové 50-60 000 eur tak od neho nemožno očakávať, že pôjde ticho ako prémia..
flyte
Príspevky: 658
Dátum registrácie: 29.01.2011 21:36
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota corolla - motorizácia

Príspevok od používateľa flyte »

Hluk ide najma od kolies. Zaroven ale aj motor je velmi zle odhlucneny. Samozrejme, citelnejsie je to v pripade hybridu, kde to eCVT posiela otacky velmi vysoko.

Pre porovnanie: mal som Auris hybrid, mam Corollu hybrid. V praci mame sluzobne Octavie 3 aj 4 a obycajna Skodovka je svojim odhlucnenim na dialnici o galaxiu inde. Urcite sa zhodneme, ze Octavia nie je ziadna premiovka.
Toyota Auris hybrid | Citroen C5 II | Citroen Xsara | Ford Focus II
volkl
Príspevky: 520
Dátum registrácie: 19.02.2009 23:16
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota corolla - motorizácia

Príspevok od používateľa volkl »

herin napísal: 10.03.2025 08:54
volkl napísal: 10.03.2025 08:26
patoklima napísal: 10.03.2025 07:20 Reči o cvt prevodovke a čo to akože robí za zvuky si môžu nechať. Ty ktorý to auto nemali nech radšej mlčia.
Pozri, máme to auto v práci, využívam ho, spotreba fajn, do mesta super, mám ho celkom rád, ale to že to auto pri diaľničnej rýchlosti hučí je neodškriepiteľný fakt...
A ten hluk ide z prevodovky či z motora?Lebo kludne môže byť to auto, kedže je lacnejšie oproti iným, horšie odhlučnené..kedže to auto nestojí nové 50-60 000 eur tak od neho nemožno očakávať, že pôjde ticho ako prémia..
Hluk ide z motora.
Predpokladám, že kvôli tej e-CVT točí motor šialené otáčky.
Otáčkomer to nemá, čiže presné číslo neviem...
volkl
Príspevky: 520
Dátum registrácie: 19.02.2009 23:16
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota corolla - motorizácia

Príspevok od používateľa volkl »

mhlavaty napísal: 09.03.2025 09:10 Toyota žiaľ len bola etalón spoľahlivosti,dobrých a pritom rozumných riešení.To platilo kým to bol zbrusu japonský výtvor do generácie E10,E11,Ale platilo napr aj pre Camry z daného obdobia. Všetko prevalcovala ja to volám európska škola.Tj čo sa dá skomplikovať bez toho,aby autu pribudlo niečo z dobrých vlastností.Naopak,išlo to cestou optimalizácie,hlúpejších konštrukcií,spoľahlivosť si tiež na svoje neprišla.Toyota už pradávno tým etalonom nie je.Je to solidné auto ktoré nepodlieza ale ani nič nepreskočí v ničom,zapadne ze vším všudy medzi stovky iných.V ničom o gram lepšie,v inom horšie. Z hladiska akým to vidí (dnešnú generáciu) jeden motorár je výsledkom len dobrá rada,kto si ho kúpy,musí vyslovene dbať na všetku starostlivosť akú jeden majiteľ vie a môže poskytnúť autu.Dobre si naštudovať čo si vyžaduje diesel,čo benzín,aký spôsob jazdy mu sedí a aký škodí,výmeny olejov...proste všetko čo je v možnostiach a vlastne vyžaduje iba rozum majiteľa.Nech nie dva roky po nadobudnutí zistíte,v čom je rozdiel mať napr vstrekovače Bosch (a sústavu Bosch) alebo napr Delphi,ako sa popasuje jeden neautorizovaný servis z vašou značkou atd atd. To by som aj ja urobil pred kúpou iného,než dokonale poznám.
Hviezda Toyoty je ako sláva BB,alebo CC,nikto už ani nevie kto to bol...dnes.Čo bolo to bolo,terazky je to inak
Inak pozerajúc ten zoznam...no neviem,ja to pozerám z uhla opravára a navyše totálne pohľadom - čo dám,a čo dostanem.Čo vlastne získam.pretože to čo potrebujem viem úplne presne.Nie čo trepe sused,nie či sedí k ženinej kabelke,čo si myslia kolegovia.Čo dostanem ja.
Toyota Yaris 2 generácie na ktorú som sa pýtal vo vedľajšej téme, patrí ešte do éry keď boli Toyoty spoľahlivé, či už ani nie?
YxoYpsilono
Príspevky: 3453
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota corolla - motorizácia

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

Corollu som mal, dokonca 2. Obe sa pokazili. To poprvé.
Po druhé, mierná anitikorozna uprava. Žiadny vosk, slabý lak.
Po tretie, málo miesta, to auto je pre trpaslíkov.
Po štvrté, hluk, minimum tlmenia, hluk od kolies je velky.
Po piate, slaba dynamika, az 2.0 hybrid ide ako tak rozumne.

vyberaj rozumne, corolla nie je ziaden zazrak.
A zvlast modely be baterky a bez turba su priserne podpriemerne
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 25669
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Toyota corolla - motorizácia

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V čom bolo čaro Coroll ? V jednoduchej premyslenej konštrukcii.Ešte aj obyčajný plastový klip (príchytka) ste nikdy nepoškodili,potlačili ste stredný kolíček a vytiahli.Dnes majú všetky len "trhacie" tj vybrať bez poškodenia je buď o dlhých minutách boja alebo rupnú nervy a trháte,cvikáte a HLAVNE kupujete potom nové.To nová "európska" škola,robiť veci tak,aby z každého siahnutia na auto mali niečo zarobené čo ste si sám zničli.Prechodom z japonského do európskeho priestoru sa zmenilo všetko,tým je myslená v celom priereze idea,myslenie.
Tlak okolia,X výrobcov,zrýchlovanie vývoja a skracovanie času na vyplutie nového modelu,do toho optimalizácia a hlavný ciel - zisk,nemôže k ničomu inému viesť nech k bodu kde to teraz je.Japonec je presne taký zmrd ako európan,na staré časi a výrobky môžeme jedine z nostalgiou spomínať.Ale celá pravda je v tom,že si nič iné ani nezaslúžime.Auto kde pre potrebu niečo diagnostikovať musíte rozbrať tak,že potom už diagnostikovať nemôžete pre stupeň odobratých demontovaných vecí,+ odpojená vybratá batéria,+ nemožnosť niečím hýbať (lebo automat) a toho je tam nasratého na siedmych poschodiach.
Dnes môžete kúpiť čokoľvek,aj byť s tým spokojný,ale...za cenu že sa budete starať,že si zistíte potreby a auto budete používať tak aby ste problémom nenahrávali.Spokojnosť sa nie vždy ale väčšinou odvíja aj od km,každým jedným ste bližšie že niečo zo stoviek vecí ktoré sa derú prichádza na koniec svojej životnosti.Čím vyše km,tým viac vecí je na hrane a čaká kým to jedna začne a zbytok sa bude hneď ochotnejšie pridávať.Vyslovene zlého je málo,ale ak je gazda mrcha,zlé je všetko.Kto sa nevie postarať o seba,nepostará sa už vôbec o auto.

Návrat na "Toyota fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný