Toyota Corolla E11 1.4VVTi 71kW vs. Audi A3 8L 1.9 TDI 81kW

Neviete si rady aké auto kúpiť, ktoré bude pre Vás najvhodnejšie ? Diskusia o konkrétnych značkách

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Ceny sú vyššie lebo v Nemecku sú vyššie ceny nových áut a aj dobre udržiavané jazdenky si cenu držia. To sa predsa nedá so Slovakistanom porovnávať - tu je 9 z 10 áut v ponuke buď vrak alebo skorovrak. Slušné autá sa predajú mimo bazárov a bazošov. Stačí si listovať tému čo tu máme... každú chvíľu nejaký nešťastník rieši ako vrátiť olejožrúta späť...
a za mňa by to bola mazda MX-5,hard top, pre študenta jak vyšitá ale asi nebude za lacný groš slušný kus.
axer
Príspevky: 90
Dátum registrácie: 28.03.2008 20:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa axer »

Na rady typu thalia,sandero a podobne by som rovno zabudol,su to lacne shity ktore sa pohodlim,kvalitou materialov,vybavou a bezpecnostou nemozu priblizit 10-15 ani 20 rocnej audine.Ci uz a3,a4-b5,alebo a6-c4,pripadne c5,motorizacia 1.8t-benzin,1.9 tdi,u c4 2.5 r5 tdi,najst uz len slusny zachovaly,servisovany a neburany kus,co by v DE nemal byt az taky problem ako tu,rocnik neries,zameraj sa na tech. stav a servisnu historiu a budes sa dlho bezstarostne vozit.A viem o com pisem z vlastnych skusenosti, prajem Ti vela stastia pri vybere.
alex07
Príspevky: 62
Dátum registrácie: 18.05.2010 19:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa alex07 »

skus si najst Corollu E10 5d hatchback, s motorom 1,6.to auto je prakticky nesmrtelne, v nemecku bude mat dobru vybavu,pri minimalnych investiciach ta dovezie aj z pekla,na ceste sedi ako rit na serbli,len najst bez hrdze je takmer nemozne. ale kym si student...
mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjato »

AXER ty mu ponukas casovanu bombu.Ten chlapec ma rozpocet 4000euro.Ked si da vymenit hlinikove ramena na audine,popripade zrepasovat motor 2.5tdi a to vsetko v nemecku tak sa z toho pokaka.Pravdepodobne potrebuje peniaze na dolezitejsie veci ako na auto.Treba si spocitat kolko najazdi bez poruchy na novej dacii a kolko na 15rocnej audine z X kilometrami.
axer
Príspevky: 90
Dátum registrácie: 28.03.2008 20:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa axer »

Tak ramena na a6-c4 som kupoval za 60e/kus a repasovat motor 2,5 tdi R5 neviem co u Teba znamena ani preco by to robil,ale na mojej som mal najazdene 507 tis. ked som ju predaval,mimochodom je tu znovu v ponuke stocena na 250 tis a motoru nic nie je a hlinikove ramena sada na c5 stoji dnes v priemernej kvalite cca 200e,co nepovazujem za ciastku ktora by zadavatela temy mala zruinovat,samozrejme na starsom aute sa moze pokazit hocico,ale myslim ze tieto auta su daleko kvalitnejsie,odolnejsie a spolahlivejsie ako tie novsie,ale samozrejme chalan sa rozhodne ako uvazi za vhodne a ja tiez nemam potrebu niekomu svoj nazor vnucovat.
kazimir
Príspevky: 502
Dátum registrácie: 17.02.2016 17:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kazimir »

Nechápem jednu vec. Ako si ma kúpiť novú dáciu za 4000? Do 4 tu vidím také 80-100k km, niekdy aj viac.
Nová stojí 1,2 benzín holota okolo 6,5 ak sa nemylim. Takže proste hovoríš bludy. Má jasnú hornú hranicu 4000€. Dacia z 2010 a 120000km nie je nová, podľa môjho názoru.

Nebuď z toho zmeteny. Rozpočet máš. Hľadaj podľa technického stavu ako pri každej jazdenke, skúšaj, vylučuj.

Napríklad, Ja by som teda teda vylúčil tu korelu, keď sa väčšina zhodla, že je drahá a ešte aj pán mhlavaty napísal, že je horšia ako predošlá generácia.

Každé auto bude potrebovať servis. Je normálne, že každý ti poradí to svoje. Jeden tečie z japoncov, druhý z francuzov a tretí z nemcov, atď.

P307sw 2,0 hdi(myslím). Denne 60tam 60naspat (plus tam krátke trasy tak 10-15km) a v pohode žil 3-4 roky čo som ho poznal. Jazdilo sa v ňom pohodlne(spolujazdec)

Honda accord. Cca 17 ročné, benzín(neviem koľko) dovoz taliansko. 5-6g, neviem už presne. Dva roky čo som ho poznal, tiež v pohode. Kazilo sa tam tiež všeličo. Nič závratné naraz cez 400-500€. Ale kazilo sa častejšie ako ten pežot(#nebitemaprosim). A zažili sme na ňom aj strastiplne cesty. Pohodlie tiež horšie(spolujazdec), ale bavilo ma ho šoférovať(občas) viac.

Chvíľku si spomínam na fiestu, 1,25? Pohoda po meste, ale dlhá trasa mi nelahodila.

7 ročné používanie feldy nerátam, a to najazdila tiež vselico. Aj 300-400km streky 2x do tyzdna, ale väčšinou len kratke trasy.

Ešte poznám p206 1,4hdi čo behá len velmikratke a občasné do 100-300km a dýcha v pohode. A tiež ho ten blízky má už slušne dlho.

Určitú dobu som dral aj fabiu 1,2 htp keď som brigádoval a jazdil na nej 120km denne (60+60), a nepindala. Ale to už trepem nezmysly, išlo len o to, že skúsenosti ľudí sú všelijaké. Nenechaj sa vyviesť z miery. Všímaj si cenných rád ako píše mhlavaty čo s tým robí dekády a nie len názory určitých nadšencov pre japoncov. Atď.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Doteraz, pre mna najlacnejsie auto je fabia 1,4 TDi, najskor jazdila doma, ako druhe auto, potom som ju zacal drat pracovne, za 4 roky som jej pridal cez 200 000 km. Momentalne ma na tacho 300 000 km. Nic vazne, ziadna vazna porucha, nikdy som s nou neostal niekde na krajnici. Najdrahsia polozka v servisnej historii bola druha vymena rozvodov, kde som nechal sucasne vymenit aj napinak a retaz pohonu vyvazovaka, no stale su to smiesne polozky, no a potom snad co si spominam, tak drahsia vec bola chcipacia klapka (za 200€). Inak len drobnosti (loziska kolies, alternator, olej, filtre, brzdy atd…). Ziadna korozia, napravy este fabricke.
Proste jednoduche auto, za lacny peniaz, nizka spotreba.
Mimochodom, auto je chipnute, uz takmer 200 000 km, turbo je stale povodne.
Starsi benzin? No? Aj ten ma svoje zapory, az sa bude riesit skrtiaca klapka, lamda, katalizator, vyfuk, ci casovanie ventilov atd…
Tym nechcem odporucat fabiu, je hnusna, nesympaticka, low cost znacka, ale je krasne jednoducha, lacna, proste spotrebak.
Ze som tu pisal o RS? No ano, lebo s nou je aj trochu zabavy a jednoduchost ostava. Ono, tie PD motory (starsie) toho zniesli hodne.
Spominana A6 s 2.5 TDi R5, tak ja neviem, ale s nimi su uz len problemy. Kto ich vie dobre diagnostikovat? Najst niekoho v SK/CZ co by im rozumel je docela problem. A ked si spomeniem na tu jejich digi klimu ako ma potrapila… A to je uz hodne davno, vtedy ich este bolo po cestach dost. To neni auto pre studenta a aj spotreba neni najlepsia, v dnesnej dobe EKO to nema vyznam kupovat…
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Velmi neštastné vyberanie auta.V podstate sú jasné dve alebo tri požiadavky,ale to je žalostné nič.Prešiel som osud nejedného výberu auta,ale to nevyzerá takto.Človek pracujúci v zahraničí to je o poznanie všetko inak,mám odtiaľ dosť zákazníkov čo sem chodia na servis a tak trochu ich patálie z autami poznám.
Takže si dovolím napísať že chýba úvaha o osude auta po kúpe.
Pri každom stave km pri kúpe z toho bude vyplývať nejaká nutnosť a to znamená aj výlohy.Prihlásenie auta,a z toho vyplývajuce poplatky,kontrola STK a poistenia.V danom momente...áno /nie rozvody,pneu.zimná sada iná potreba.každá kúpa niečo prinesie,čo riešiť treba,ak príde v čase "výročia" tak aj velmi aktuálny termín prvého servisu.Možno dokonca väčšieho.Auto potrebuje (hlavne v D) aj ten obyčajný základný servis oleja a prkotín čo prinesie život.Aj ten vie urobiť pekné starosti,a je bežné mať problém si nájsť pre svoju značku auta servis.Nenahovárajme si že D je niečo iné než drahý servis aj malých vecí.Takže poznám úlavu keď si konečne nájdu svojho "garážmajstra" ktorý ich hneď nevybieli.Takže ani miesto pobytu nie je vec ktorá sa neberie do úvahy.V danej oblasti je nejaké zimy a nejaký terén.Už som to napísal a kto v D nejaké tisícky km najazdil vie,že nie je zrovna velké terno sedieť v papierovom aute,aj keby bolo vzorovo spolahlivé,ide aj o bezpečie,aspoň v solidnej úrovni.Corolla je papier,to môžem pokojne napísať,mal som,robil na tom klampierinu,je to auto fajn,ale papier,Fabia ho preskočí minimálne štyri razy,Octávia päť ráz,audinka zboku vydrží viac než Corolla zpredu.O hrdzi ktorá pri danom ročníku spolahlivo existuje netreba pochybovať,je jej tam hockoľko.
Ja vidím tento spôsob radenia sa o kúpe ako veľmi neštastný spôsob .Kým si zadávateľ nedá dokopy úplne všetky okolnosti okolo toho,to je aktivita ktorá má malú nádej aby priniesla to čo by priniesť mala.Fórum môže pomôcť len velmi obmedzene a aj to by malo iba v nevyhnutnej miere,kedže 99% pisateľov vlastne vyberá auto pre seba a nie pre zadavateľa.Tu sa dá zodpovedať nejaká technická otázka,ale výber musí vyhovovať kritériám ktoré dobre pozná len zadavateľ,preto z podobných tém ja nevidím rozumné východiská.
Aby bol výber dobrý a zodpovedný,to by muselo samotné zadanie vyzerať úplne inak.Toto je pokus rozohrať šach z jednou figurkou,to je nezmyselná snaha.
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

v nemecku su jazdene auta drahe, lebo musia mat zaruku. Crepy idu len na export. Ku nam napr.
benz2
Príspevky: 25
Dátum registrácie: 02.12.2013 16:56
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa benz2 »

Mladý priateľu, spôsob hľadania informácii o veciach, ktoré potrebuješ vedieť zodpovedá tvojmu veku a je úplne bežný u mladej populácii.Len ťa chcem jemne upozorniť , že v skutočnosti nie všetko čo nájdeš na nete je pravda a istá vec. Myslím si to preto, lebo mám denno denný kontakt zo zákazníkmi , 60 - 100 podľa toho koľko ludí mi príde do obchodu a napriek mojím skúsenostiam a vedomostiam, snahou poradiť a riešiť problémy nemám šancu u určitej skupine ľudí. Pracovne ich v robote voláme ,, GUUGLISTI " podľa slova vyhládávča.Pokiaľ im ja poviem niečo z mojich vedomostí a praxe a nieje to podľa toho čo ono čítali na nete mám malú šancu na uzavretie spoločného obchodu. Myslím že takto to je vlastne už v každej oblasti a v celom svete nie len u nás. Som z NZ a možno mi M.Hlavatý potvrdí , že nemáme v NZ ,, zamorený vzduch, otrávenú vodu a ani jedmi nasiaknutú zem" a napriek tomu naše dobré rady a snaha pomôcť je zbytočná.Preto aj tebe chcem len opatrne naznačiť , aby si nečítal všetky diskusie, fóra, ale požiadaj priamo súkromnou správou o radu ľudí , ktorý sa vyznajú, autá nie predávajú ale servisujú. Je ich tu dosť a určite ti pomôžu.
dont-stop
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 17.08.2016 23:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dont-stop »

Ďakujem všetkým za názory, aj keď dosť protichodné. Každopádne si cením každý príspevok dlhší ako jedná veta.

Tak sa poďme pozrieť podrobnejšie na moje požiadavky, aj keď by bolo zrejme vhodné vytvoriť novú tému.

1. Auto chcem na 3 roky dobrého fungovania, kým dokončím štúdium. Dovtedy chcem do neho vraziť čím menej peňazí, ale zase nie šetriť na dôležitých veciach. 4000€ mám pre neho limit teraz, s výmenou oleja a spotrebných vecí počítam už mimo tohto limitu.

Chcem dať proste dokopy auto za terajších 4000€ a potom už na ňom meniť len nevyhnutné veci.

2. S výnosom z predaja auta nepočítam, aj keď by bolo fajn za neho po čase niečo dostať, ale vrámci sedliackeho rozumu proste nerátam s tým, že sa mi auto z roku 2004 podarí o 3 roky predať.

3. Ako bolo napísané, cez týždeň budem jazdiť extrémne krátke trasy, cez víkend ale auto dostane svoju porciu 200+ kilometrov a z času na čas aj cestu domov o dĺžke 800km.

4. Chcem tam mať klímu. Letá vedia byť v poslednom čase pekne horúce a nerád jazdím na diaľnici s otvoreným oknom.

5. Auto by mohlo mať slušný ťah. Vozil som sa v Astre "Classic" G 1.7CDTi, tá mala tuším 74kW (100 koní, 240nm) a jej ťah považujem za fajn zvozenie. To len pre porovnanie toho, čo je pre mňa fajn výkon.

Mám niečo odjazdené s Opel Combo 1.3CDTi 55kW a tam mi už ťah osobne trochu chýba.

6. Kľudne aj 3 dvere. Rodinu nemám a tak mi je to úprimne jedno, či má auto 3 alebo 5 dverí.

7. Auto by mohlo mať aspoň žltú Umweltplakette, aby ma pustili do väčších miest v Nemecku. Zelená je optimum.

8. Spotreba zaváži.

9. Auto by mohlo zvládnuť ísť na diaľnici 160km/h bez toho, aby žralo trávu okolo cesty a bez toho, aby som musel kričať na spolujazdca, aby ma počul. Viď Opel Combo 1.3 CDTi.

10. V MPV sa voziť nechcem. Kombi je zbytočne dlhé.

11. Hádam nájdeme aj niečo bez hrdze ..

12. Začiatočná cena spolu aj s prvotným servisom do 4000€.


Napadá mi ešte kúpiť niečo ako tento inzerát - Seat Leon za 2500€. Ak by bol motoricky v poriadku, tak ho doniesť domov, nechať porobiť komplet čo treba a hádam by som sa mohol zmestiť do tých 4 litrov, či?

Kód: Vybrať všetko

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=229435690

.. ja viem, že na internete sú často bludy. Odporúčané mi boli motory 66kw/81kw od Volkswagenu, lenže tie tiež bývajú stáčané o stovky tisíc a nedá sa tomu veriť.
logan668
Príspevky: 71
Dátum registrácie: 10.05.2014 21:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa logan668 »

No na tvojom mieste by som najprv riešil otázku, kto a kde ti bude servisovať auto. Či poznáš dobrého opravára tu alebo v nemecku, či si vieš aj sám niečo urobiť. poradiť sa s tým opravárom, čo robí a s čím ma dobru skúsenosť. Lebo pre niekoho môže byť výmena alternátora alebo štartera prkotina za 50 €, ale v nemecku bez znalosti v servise ťa to výjde aj 500 €. Takže môžeš si vybrať aj auto za 2000 € a usmievať sa, ale môže sa stať, že ti nebude stačiť ani 6000 €.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Leona môžem iba schváliť ako pre dané podmienky výborná voľba.Vyhovujúca veľkosť,dostatočný výkon,velmi príjemná spotreba,výborná servisovateľnosť,motor snáď úplne najlepší diesel,nenáročný a v údržbe lacný.Mám niekoľko takýchto motorizácií ktoré jazdia presne v takom istom režime v D a musím povedať že až na malichernosti im postačuje návšteva slovenska raz za dva roky keď sa urobí celková prehliadka a podla potreby porieši všetko aby bol pokoj aspoň tie dva roky.Ani jeden prípad nutnosti väčšej opravy v D nebol,takže zrovna nákladov na prevádzku by som sa nebál.Je to iba o staraní sa na potrebnej úrovni,diesel je nesmierne dobrý,ale má potrebu dodržovať režim ktorý motoru neškodí.Nie je v tom v podstate žiadny problém,a za dlhé roky neevidujem medzi svojimi zákazníkmi prebehlíkov k iným autám a iným motorom.Skôr naopak,sú to zarytý fandovia a za svet nepripustia že existuje aj čosi iné.No a ešte jedna nesporná prednosť,je to auto grupy a to v D má svoje nesporné výhody ako domáca značka.U toho Leonu nehrozí väčšie pochybenie ani v prípade že sa okamžite bude riešiť väčší servis vrátane podvozka,stále by bol v dobrých číslach a pod limitom,a vlastne úplne vynovené auto.
Do vlastnej rodiny som riešil nákup G4 ale už z PD motorom a obnova bola v príjemných číslach.Dnes jazdí a jazdí šoférovaný ženou a treba povedať že jazdí veľa,lacno a tiež sa to rysuje ako osudové auto.Celý týždeň BA ale víkend vrtula v zadku.A to prišiel v dosť zúboženom stave v cene kdesi snáď 1000-1200 e.- (výmena za P206 1,1i) Takže s týmto prehlúpiť sa dá jedine ak sa na kupujúceho urobí brutálny podvod a pozatajovaná zlá servisná minulosť
Budúcnosti (predaja) sa báť už vonkoncom nie je treba,po dobrých kusoch sa idú nohy zodrať.Cenove sa myslím držia velmi pekne voči akejkoľvek konkurencii
dont-stop
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 17.08.2016 23:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dont-stop »

Ďakujem ešte raz za rady. Idem sa teda obzerať po týchto motorizáciách.

Dostal som ešte tip na Renault Laguna 1.9 dCi 88kW.

Je to podobne spoľahlivé auto?
starec62
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 12.11.2008 12:30
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa starec62 »

Nešpekuluj a ber ten leon alebo štvorkovy golf ale ešte lepšie s motorom 66 kW,odpadnu ti starosti s variabilitou. Mam take podobne auto už 15 rokov a jazdi vrovnakom režime čiže rano z kopca kusok do roboty a poobede do toho kopca domov. Dva roky som s tym robil aj dlhšie cesty D a NL. Auto ma nabehanych 351 000 km a neprestava ma prekvapovat ako šlape. A to všetko bez zasahu do motora. Tak smelo do toho a ked dobre kupiš,tak za tri roky ho ešte predaš a ani moc tratit nebudeš. Tieto vehikle si ešte budu držat cenu. Su to neuveritelne držaky.

Návrat na "Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 69 neregistrovaných