Toyota Carina r.v.1995 1.6 s LPG a stav po 823 000km...

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

autolaik
Príspevky: 4910
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Lubo este nemas 45 :) , a Berlin by si asi nechcel tocit v lete s bezklimovym formanom alebo feliciou kombi
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dá sa súhlasiť,ak si stanovíme kde je hranica jednoduchého a kde začína zložité.Historicky jediný motor ktorý ma fatálne pokoril a odišiel ako nevyriešený bola Bora 1,6 Mpi 77 kW. Riešila sa snáď 2 týždne u mňa,riešilo to kopec dielní predo mnou.Niektoré chvilky vyzerala ako pacient po ťažkej nehode,napichané tlakomermi,osemkanálom oscilom,diagnostika 12 kanálov,..nepomohlo,príčina sa neodhalila,možno preto že sa nepoužila posledná možnosť,meniť RJ.
Prešlo mi rukami pár kúskov motorov cez milion km.u všetkých sa opakovalo to isté...jeden majiteľ.A ani nie že extrémna starostlivosť,iba načas robené oleje,žiadne preteky na cestách,normálne používanie a dennodený režim z minimoom štartov a dlhohodinovou prevádzkou.
Pomáhal som a strávil hodiny na telefone s pánom mechanikom čo riešil Mercedes r.77 2,8 K-jetronic,mechanické vstrekovanie paliva.Kedže som to kedysi opravoval čosi málo som si pamätal,čosi našiel v odložených manuáloch,niečo sa konzultovalo a téma opravy bežala na FCD.eu čo je moja druhá domovská stránka.Dnes práve pribudlo videjko zo štartu tohoto veteránika

https://youtu.be/MvB57yjgdfA

Uvádzam to iba pre jednu vec...to je tá otázka na hranicu kde končí jednoduché a začína zložité. Ten Mercedes nemal žiadne lambdy a ako by sme boli radi ak by mal.Nesmierne by nám to bolo pomohlo,kedže analyzér bol nedostupný a všetko od čoho závisí bohatosť zmesi je mechanické.
Perlička na záver je to,že tento systém svojou konštrukciou fatálne jednoduchý je dnes na tom horšie z hladiska opravy než dnešné minimálne milion krát zložitejšie systémy.
Takže neprestrielnosť jednoduchosti benzínu má v porovnaní z jednoduchým dieslom obrovské trhliny a rozhodne má navrch,on totiž nepotrebuje na svoju prevádzku ani tú elektriku. Preto píšem že ak sa neurčí hranica pre jednoduchosť,je trocha nepatričné oba pohony vôbec porovnávať.

Z výrokom z predchádzajúceho príspevku - Benzinovy motor musi fungovat milion kilometrov bez prdnutia. Rovnako ako pri diesli je pre neho potrebne vymienat olej castejsie nez 30.000km, to je cele...
Tak s týmto už nesúhlasím vonkoncom.Väčšina motorov ktoré sa otvoria pre problém sú kdesi pri nábehu 200 tis km,len zriedka menej.
Vďaka tomu že meracou technikou som vybavený viac než dobre,tak logicky všetko meriam a takmer vždy dokumentujem.Takže viem svoje,a úplne pokojne ponúkam zrovnanie opotrebenia motorov a tá veta dostane vážne trhliny,dokonca velmi vážne. V tomto momente tu mám štyri bloky PD motorov,všetky interval medzi 200-300 tis km. Sú tu sady (piest + ojnica) tiež interval 200-300.
Kedykoľvek môžeme hodiť do stojana a merať.A zrovnať z nejakým benzínom pri 200 tis. ani netreba aby mal milion.Podmienka je aby motory boli rovestníci,tj z jedného obdobia...a dopadne to zle,veľmi zle.A čím pôjdeme k novšiemu,tým viac bude benzín dostávať na frak v opotrebení,pretože o ňom je reč a nie o menežmente kde je to už jedno či blato či kaluž.
Benzín aby nabehal milion km musí bežať v režime "stabilák" tj dlhý čas prevádzky a málo prestojov a štartov,stála prevádzková teplota.
Spomenutá Toyota je trochu aj jej výsmechom.Pretože tá Toyota sa prepracovala k tomu,že dnes nedisponuje ani teplomerom vody,a tak stačí dať auto žene a hajde nič nebráni mu naložiť v čase keď ešte napolku spí.Motor osadený takýmito srandičkami na plyn asi dlho robiť radosť nebude
[img]https://i.postimg.cc/G8QTkPkC/20-11-2014-006.jpg [/img]
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

autolaik napísal:Lubo este nemas 45 :) , a Berlin by si asi nechcel tocit v lete s bezklimovym formanom alebo feliciou kombi
Týmto odpoviem zároveň aj Mastíkovi
Vo viacerých témach som písal , že normálne je necestovať. Ak by príroda chcela aby človek behal do Berlína každý mesiac dá mu krídla a vybaví ho navigáciou ako husi alebo bociany.
Druhá vec EKOLOGIA. Nepotrebujeme znižovať emisie ,potrebujeme dostať autá z ciest. Takže jeden človek jeden motor (auto) ZLE, 50ludí jeden motor (autobus) LEPŠIE, 700ludí jeden motor(vlak) úplne SUPER Zároveň ak niekto cíti velkú potrebu cestovať - vlaky lode , ale bez lietadiel. Tie ničia ozon.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Co z toho splnas? Kolko aut mas v rodine? Chodis do roboty autobusom?


Tu su opravarenske manualy nejake ale pre V8cky

https://docdro.id/NkhEnjW
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Xentry - 90% našich rodičov to všetko splňalo , my už nič lol ale kto za to môže??? prileteli marťania a zobrali nám autobusy a vlaky??? Sami sme si tento svet dodrbali sami na to doplatíme.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Elektrosvit 5000 ľudí do práce pešo,bicykel autobus.Začínalo sa o 6,00 končilo 14,00 neviem o nikom kto by mal traumu lebo chodil pešo.Zmena režimu v prvom rade poriešila individuálne záujmy jedincov,a teraz je neskoro pochytať rozpustené kone po chotári keď už disponujú neobmedzenými prostriedkami.Cesty späť jednoducho niet,musel by sa narodiť nový Gottwald alebo nový fuhrer a popolom by muselo padnúť skoro všetko aby mohol prebehnúť reset
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Ja chodim do prace peso a taham zo sebou tam aj naspat pocitace diagnostiky a kadeco co mi treba, nejdem s rukami vo vreckach.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Tak potom zasluhuješ pochvalu. :300f:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

xentry napísal:Ja chodim do prace peso a taham zo sebou tam aj naspat pocitace diagnostiky a kadeco co mi treba, nejdem s rukami vo vreckach.


Ano pochvala.Moja žena vždy odmietne mimo velkého piatkového nákupu + trh aby som ju zobral autom.ja idem autom ak je nutnosť.Na odo od r.2005 dodnes 54 tis km čo znamená že potreby rodiny vrátane návštev rodiny pokryje ročných 3500 km. Tak mi povedzte akú vrtulu v zadku majú ľudia ak hravo zvládnu nájazd 10 x väčší. Hergot a kedy pracujú to už vôbec neviem,denne pozerám tisíce a tisíce aut či ráno či na obed,v kuse natrieskané parkoviská čo sú ľudia čo nepracujú,a iba malá skupina má točenie volantom ako zárobok čiže platený turisti.
Toto je všetko len nie udržateľný stav sveta.Toto musí jedného dňa definitívne zakapať a nebude ani čas zhasnúť
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Tento štýl života umrie postupne. Jednoducho ludia ktorí takto žijú odídu bez potomkov. Slováci na to máme našliapnuté ráznym krokom. Naše prvé maturitné stretávky boli vždy o tom kolko kto má detí. Stretávky mojich detí sú o tom kto kam ušiel zo slovenska.
Nahradia nás jednoduchší ludia ktorí namiesto mamonárstva a užívania si tecnologických vymožeností, sa budú roznožovať. :4012: Aspoň v niečom je matička príroda spravodlivá.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
autolaik
Príspevky: 4910
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Mam zivej pamati heslo z tribun 1989: " Radsej budem vykoristovany kapitalistom a budem chodit do roboty na aute ako byt veduca trieda a chodit na bicykli".

Mame co sme vystrngali.

Oco vodu kazes a vino pijes. Ci to nejake ine tvoje ja pise o "statisicoch" najazdenych kilometroch rocne?

Milan netusim ci sa zivis len opravovanim aut alebo si v minulosti auta aj dovazal. Co chcem tou otazkou povedat? Kazdy z nas sa nejakym sposobom pricinil o stav spolocnosti/motorizacie ktora tu nastala.
Obrazne hodit kamenom moze vlastne kto?
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Autolaik - ja som nikde netvrdil, že tak žijem. Stále tvrdím že by sme tak MALI žiť všetci.
Jediné pozitívne čo som spravil pre národ boli tri deti, ale aj tam sa to potento, lebo na vnukov už ich nenahovorím. :41c2:
A k tomu heslu z tribún?? Bolo somárovi dobre,išiel sa na lad šmýkať. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
autolaik
Príspevky: 4910
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

V poslednej vete sa zhodneme. V tom sme tu ale asi obaja za exotov
pedro727
Príspevky: 1120
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

Tazko hladat vinnika ked ono sa to udialo pekne postupne, pomali, potichucku a bezbolestne. Tak ako pisal pan Hlavaty od 6:00 do 14:00. Za komancov prisiel prikaz a hotovo robilo sa prevazne iba rano. Dnes? Zriedkavy to pracovny cas pre vacsinu ludi. Kazdy pride vystaveny a unaveny,tym nechcem povedat ze sa vtedy nerobilo, ale povacsine sa clovek zrobil az doma,chovalo sa, pestovalo sa.
Dnes je vsetko sukromne, a ani autobus nepojde ked nezarobi. Samozrejme cena vozidiel vtedy a dnes v porovnani s platmi a mame to tu.
Ale je vidno ze historia sa opakuje a to dokonca vo velmi kratkej periode preto ze ked este aj ti isti sa vytrepu na tribunu co v 89 a slovaci im to znova zozeru tak potom je to asi nas osud.
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusko »

mastik29 napísal:Vsetko pekne o starych, starsich autach, avsak je tu aj ina skupina vodicov, a byt v nej oco, tak by zmenil uhol pohladu…
Jazdit podstatne viac kilometrov, tak 50 000+ km rocne a nie len okolo komina…
V pripade poruchy, len cez 200€ prijazd odtahovky + taxa za nalozenie, km, vykladku, najst servis (zvacsa znackovy),riesit hotel, vypadok v odmene-mzde. Hravo banalita, tyzden fuc, alebo pozicovna, avsak ak je to daleko od ciela, tak dalsi problem s vyzdvihnutim auta. 1000€ len tak fuc… Hoc koli dakemu snimacu teploty.
Zvladnu tie starsie auta, turnusy 5000km+ bez navstevy servisu, potreby cokolvek opravit, vymenit? Ako dlho? Kolko x do roka ostanu na krajnici?
Nehovoriac o ekonomike, ohladom spotreby.
Pri tej ekonomike si zabudol na jeden podstatný parameter, a to je strata hodnoty vozidla. Ono je to pekné, mať každých pár rokov nové auto lebo "nechceš ostať na krajnici", len si zabudol zrátať tie katastrofálne finančné straty pri predaji niekoľko ročného auta a kúpe nového. Za to by si mohol platiť odťahovku každý týždeň, keby si chcel...
Ale k veci: Momentálne mám autá vo veku 19, 11 a 8 rokov. Mal som ešte jedno, ktoré malo 24 rokov, ale bohužiaľ som ho predal. Všetky autá sú jednej značky, takže porovnanie je dosť objektívne.
Poradie podľa počtu najazdených kilometrov:
24 ročná malo pri predaji 420 000 km
19 ročné má 270 000 km
11 ročné má 210 000 km
8 ročné má 95 000 km

V spoľahlivosti je rebríček nasledovný:
Najviac porúch malo to 8 ročné (mám ho 5 rokov)
Menej porúch malo to 11 ročné (mám ho 6 rokov)
Ešte menej porúch malo to 19 ročné (mám ho 12 rokov)
Najmenej porúch malo to 24 ročné, ktoré som mal 13 rokov. A dodnes ľutujem, že som ho predal.

Ako som už spomínal, všetky autá sú jednej značky, a ako vidíš, všetky som mal dlho - nejedná sa teda o nejaké štatistické chyby, keď človek nedopatrením kúpi šerbeľ.

Myslím, že nijaké odvetvie na svete nešlo s kvalitou svojich výrobkov tak katastrofálne dole, ako automobilový priemysel. Kedysi sme museli dať autá do šrotu kvôli zhnitej karosérii, lebo mali za sebou síce pol milióna km, a ďalších pol milióna by vytrimali, ale karoséria už nepustila.

Dnes sa šťastní majitelia nových modelov tešia, keď sa im pri 150 000 neroztrhne rozvodová reťaz a pri 200 000 km nerozsypú ložiská. A to sú opravy s katastrofálnymi cenovkami. A tak isto ťa musia odtiahnuť...
A bude ešte horšie, lebo automobilky potrebujú predávať, predávať a ešte viac predávať.

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných