Toyota C-HR hybrid

Diskusia ohľadne vozidiel značky Toyota

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

lubos zimovcak
Príspevky: 3428
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

gnagy napísal:
lubos zimovcak napísal:Hm, lenže keď si zoberieš vstupnú cenu auta, tak sa Ti nikdy nevráti Toyota na úspore PHM...
Na diaľnici, až sa človek neponáhľa, nemusím tlačiť na pílu a mám spotrebu okolo 4-4,5 l ..

Mimo mesta, aj pod 4. S manuálom, samozrejme. V meste okolo 6,5-7...BA špička.
Na úsporne PHM nie, ale na servise áno ;) Výrazne viac sa oplatí diesel vtedy, ak človek pozná super špičkového mechanika.
No, mam dobrého mechanika, ale popravde, dnešné diesle sú menej servisne náročné než benzín..

Netreba meniť sviečky, čo pri dnešnom repkovom benzíne vidím ako problém, u diesla je turbo, spojka, 2-hmota je prakticky večná, vstrekovače detto.

Teda, keď je to značka a motor, ktori vedia robiť diesle.
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Už len výmena sviečok na benzíne je strašiak, to snád nemôžeš myslieť vážne?
Ved to býva otázka 20-40€ čo sa materialu týka

Diesel má zasa žhaviče a tie sú vždy drahšie ako bežné sviečky a to nevravím že často je problém že jeden býva zašitý za niečím a nejde vymeniť bez demontáže iného komponentu a tiež sa často stane že sa niektorý zalomí
lubos zimovcak
Príspevky: 3428
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Zhavice som ešte nikdy nemenil..
Teda, až 1x,1 kus, na 406, lebo to ukázala diagnostika a bol ešte v záruke...

Inak, aj keď nefunguje ani jeden, aj v - 28,čo bolo pred 4 rokmi, či kedy bola taka tuhá zima , naskočil na prvý šup /607, vtedy vysoko nad 500.000km. /


Ale, keby som si mal a mohol vybrať, tak Turbo +benzín +dpf +katalyzátor +automat.... Posledná možna kúpa... :b: :40bd:
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Kludne sa stavim, ze bez zhavenia pri -28 aj keby si bol copperfield to nedas na prvy sup :) Jednoducho nie :)
lubos zimovcak
Príspevky: 3428
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Neviem, či by malo zmysel žhavit na 2 x, keď sú zhavice k.o., ale ta stara krakna to dokázala, aj keď teraz si fakt nepamätám, či na prvé otočenie, alebo som zhavil na 2 x, ale žiaden éter, ani horiace noviny som nemusel dávať do sania.

Teda, aj keď zvuk motora ma dosť vystrašil....


Detto, aj 508, tu som ale určite zhavil na 2x, starý zvyk, ta tuším začne žhavit už po otvorení dveri.

Neviem, ako to ma 607, tam sú dve batérie občas sa mi stalo, že som chodil iba na tu v kufri, kým som kúpil tu do motoroveho priestoru, takze, možno pomáha štartovaniu, že sú dve.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

aj ked odbacame trosicku od hybridnej Toyoty : ja som nenahodil 2.5crd Voyager este nemal 200.000km ked bolo -8 rano, v noci okolo -12

kolko zhavicov bolo zlych neviem, ale rozhodne boli :) cez den sa vyrazne oteplilo, nejake -2 alebo -3 stupne, masina normalne naskocila a dosla do servisu. Tam dostala nove zhavice, vsetky, a odvtedy samozrejme jazdi niekolko rokov, asi sedem alebo osem. Teraz ma 270.000km.

Mozno by to natocilo keby som ho minutu trapil ze by si vytvoril teplo kompresiou. Nepotreboval som nutne ist, nazhavil som aj trikrat, start bezuspesny, tak som sa na to vysr...kaslal.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
lubos zimovcak
Príspevky: 3428
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Lenze mohlo to byť aj naftou.
Vtedy ešte bola ta fakt dobrá nafta z omw, bez repky, pamätám, že sa vtedy zopár ľudí stazovalo na parafín v palivovom filtri.

Napríklad, nákladné auto ráno nenaskocilo a musel som počkať, až kým sa cez deň neoteplilo.
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

lubos zimovcak napísal:
gnagy napísal:
lubos zimovcak napísal:Hm, lenže keď si zoberieš vstupnú cenu auta, tak sa Ti nikdy nevráti Toyota na úspore PHM...
Na diaľnici, až sa človek neponáhľa, nemusím tlačiť na pílu a mám spotrebu okolo 4-4,5 l ..

Mimo mesta, aj pod 4. S manuálom, samozrejme. V meste okolo 6,5-7...BA špička.
Na úsporne PHM nie, ale na servise áno ;) Výrazne viac sa oplatí diesel vtedy, ak človek pozná super špičkového mechanika.
No, mam dobrého mechanika, ale popravde, dnešné diesle sú menej servisne náročné než benzín..

Netreba meniť sviečky, čo pri dnešnom repkovom benzíne vidím ako problém, u diesla je turbo, spojka, 2-hmota je prakticky večná, vstrekovače detto.

Teda, keď je to značka a motor, ktori vedia robiť diesle.
- ta neviem hen minulý týždeň som menil sviečky pekne doma sám, po 60 000km, práca na 40 min. so všetkým, staré sviečky krásne ako z čítanky automechanika, priamy vstrek turbo benzín.... ja fakt neviem či to myslíte vážne.... ink hybridná toyota sviečky na 90 000km, dosky vydržia 100 000km lebo rekuperuje, kotúče sa menia lebo skôr zhrdzavejú ako sa zoderú, olej v prevodovke výmena za 60E aj s olejom, tak neviem Karle....
Ja osobne už len do hybridu lebo servis za hubičku, spotrebu beriem ako bonus....
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

xentry napísal:Kludne sa stavim, ze bez zhavenia pri -28 aj keby si bol copperfield to nedas na prvy sup :) Jednoducho nie :)
Ale vyššia pravdepodobnosť by bola že by to ledva potočilo motorom a bol by koniec...

Stačí že udrie -15°C a už mnoho majitelov kachiel nenatočí pre slabú baterku
lubos zimovcak
Príspevky: 3428
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Hjundai : mňa olej do motora +všetky filtre, vrátane palivového, kabinový - uhlíkový, stojí cca 80-90eur, výmena rozvodov +vodná pumpa, nie viac ako 100-150, podľa ostatnej roboty.

V prevodovke, raz za 200.000 km, neviem, ale malo.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Luboš - všetky tieto úvahy sú nepodstatné, v kontexte toho, že za 10 rokov nový diesel nekúpiš, hybrid ano (dúfam) lol
Či politici nechajú súčasné autá dožiť prirodzene, alebo im legislatívne pomôžu to nikto nevie. Každopádne sedíme vo vlaku ktorý už dolu kopcom naberá rýchlosť. :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
posky
Príspevky: 61
Dátum registrácie: 16.02.2011 18:24
Zdieľať na Facebook

@lubos zimovcak

Príspevok od používateľa posky »

mna by zaujimalo aky diesel myslis kde je toto co menujes prakticky vecne?


Netreba meniť sviečky, čo pri dnešnom repkovom benzíne vidím ako problém, u diesla je turbo, spojka, 2-hmota je prakticky večná, vstrekovače detto.

ja mam na diesloch najazdene za poslednych 10 rokov zhruba 500.000 km a riesil som akurat EGR a zhavice cakal com ze bude treba toho daleko viac, ale je to asi tym, ze jazdim skor dlhsie trasy.

zas s tebou ale suhlasim, ze benzinove motory uz nie su u vacsiny aut co byvali a su uz daleko kontrukcne zlozitejsie a robia sarapatu napr. vw tsi o tom by vedeli majitelia rozpravat a servisy tiez.

ja neviem pri kazdom aute treba mat prachy na servis a casom tie diely riesit ako spotrebak, pokazisa pokazi vymenim, aj ked netusim co si budeme kupovat o par rokov... preturbene 1.3 zhkalky si baterkami aby sme mali tie najlepsie eco normy, lebo v EU urcite spacime celu planetu, skoda len, ze tie zaoceanske lode na ktorych si do EU vozime kopec tovaru maju sialene vacsie emicie CO2 ako vsetky auta v EU spolu.
lubos zimovcak
Príspevky: 3428
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Na diesloch mam okolo 1,6-1,7, z toho na HDI vyše milióna km, okolo 300.000 na benzínoch.

Tvrdím, ze keď je dobra konštrukcia motora a auta celkovo, no dobre, je v tom asi aj kus šťastia :4012:,

Tak sa diesel vždy oplatí.

Oco : kým sa dá, snažím sa jazdiť čím dlhšie, tým lacnejšie.. lol
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

to by si si rozhodne mal kupit elektricke vozidlo napriklad Nisann Leaf. Mame tu jednu taku temu, tam ta poucia co je pre teba najlepsie - navediem ta ? :)
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ak mám Luboša Z. dobre prečítaného tak nech si Leaf nechajú

Návrat na "Toyota fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní