Toyota avensis 93kw
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Ano a EU velmi vážne uvažuje zdaniť palivá podla energie ktorú obsahujú. Jedná sa o palivá na dopravu . Lpg sa však používa aj na kúrenie , takže ide vlastne len o to , že sa čaká na moment keď využitie v doprave bude väčšie ako v domácnostiach. A naša vláda velmi rada príjma aj predpisy a zákony nad rámec EU , hlavne ak z toho má eurá.
Čiže platí môj prvý príspevok v plnom rozsahu. A problémy TSI s plynom ti potvrdia aj oficialni dovozcovia LPG systémov.
Čiže platí môj prvý príspevok v plnom rozsahu. A problémy TSI s plynom ti potvrdia aj oficialni dovozcovia LPG systémov.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
A nedá sa s ním parkovať v podzemke...pre mňa dosť podstatná nevýhoda nakoľko mám garáž pod domom...
Plyn je dobrý na varenie, nafta do nákladného auta alebo lokomotívy ...osobné auto má byť benzínové ...je s ním najmenej problémov ak sa nechá tak ako je...a to kúrenia u dízla je ozaj katastrofa. A každý jeden dízel ak dobre kúri tak zväčša má elektrické vykurovanie či už v chladiacom okruhu alebo priamohrev na vzduch v kabíne.
Plyn je dobrý na varenie, nafta do nákladného auta alebo lokomotívy ...osobné auto má byť benzínové ...je s ním najmenej problémov ak sa nechá tak ako je...a to kúrenia u dízla je ozaj katastrofa. A každý jeden dízel ak dobre kúri tak zväčša má elektrické vykurovanie či už v chladiacom okruhu alebo priamohrev na vzduch v kabíne.
-
- Príspevky: 1583
- Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37 Zdieľať na Facebook
Lpg je ropny plyn. Pokial dobre viem, tak v domacnostiach pouzivame Cng. Ale mozno sa mylim... Podla toho, ci som cital, tak pojde cena bud este dole, alebo bude stagnovat... Sam si chcem zaobstarat lpg do auta.
Ale plati to, co si pisal-lpg hori, auta vybuchuju, kazi to motor... Ludia-zbavte sa toho co najskor...
Ale plati to, co si pisal-lpg hori, auta vybuchuju, kazi to motor... Ludia-zbavte sa toho co najskor...
-
- Carschanger
- Príspevky: 5424
- Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45 Zdieľať na Facebook
Ta ste mu poradili
Mal som Volvo S60 2,4 20 V 125 kw + LPG teraz mám toyotu avensis 2,0 D-4D
Porovnávačka týchto aút je tu: aj plusy aj mínusy toyoty:-)
Plusy:
- priestor pre posádku
- spotreba
- !!!!! nemá DPF !!!!! nemá DPF !!!!
- polomer otáčania
- veľký kufor
- pri dlhšej ceste netreba plánovať tankovanie LPG
- sedím vyššie ako v S60 - lahšie vystupovanie a nastupovanie
- veľké dvere otvárateľné takmer v 90 stupňovom uhle
- jazda je plavnejšia ako v S60, teda komfortnejšie perovanie a pohlcovanie nerovností na ceste
- farba je na čistenie oveľa príjemnejšia ako fialková - nevidno tak špinu a netreba utierať auto na 3 krát, aby neboli mazury
- keď si sadám do auta a vystupujem z neho, tak som kľudnejší ako keď som sadal a vystupoval z volva - neserie ma že sedím ako na zemi, nemusím sa nejako problémovo dostávať z auta
- keď som viezol 3 decká v zadu, tak som bol kľudný že sa nemusím natlačiť na volant a natlačené nohy na prístrojovke, aby niekto za mňa sadol
- komfort pri bezkľúčovom prístupe - kľúče v kešeni a otvorím si auto, naštartujem, zamknem a odchádzam. Žiadne lovenie kľúčov po vreckách
- autorádia má vstavené handsfree, takže sadnem a neriešim telefón, pekne mi volajú cez rádio - mňam toto môžem
Mínusy:
- nepresné radenie
- smerovka nemá 3-blik
- chcelo by to automat
- väčší hluk v porovnaní s benzínom, ale podstatne menší ako TDi PD, väčší ako D5
- potreba 93kw je taká ako 125kw s LPG
- xenóny - svietia slabo a nízko - to nízko idem zdvihnúť počítačovo do konca týždňa
- dlhšie trvá kým sa zahreje, ako každý diesel
- pípa mi posratý pás pri nezapnutom spolujazdcovi
- bufík to asi nemá neviem nejako som to nepostrehol
Na nič viac si nejako tak rýchlo nespomínam
Mal som Volvo S60 2,4 20 V 125 kw + LPG teraz mám toyotu avensis 2,0 D-4D
Porovnávačka týchto aút je tu: aj plusy aj mínusy toyoty:-)
Plusy:
- priestor pre posádku
- spotreba
- !!!!! nemá DPF !!!!! nemá DPF !!!!
- polomer otáčania
- veľký kufor
- pri dlhšej ceste netreba plánovať tankovanie LPG
- sedím vyššie ako v S60 - lahšie vystupovanie a nastupovanie
- veľké dvere otvárateľné takmer v 90 stupňovom uhle
- jazda je plavnejšia ako v S60, teda komfortnejšie perovanie a pohlcovanie nerovností na ceste
- farba je na čistenie oveľa príjemnejšia ako fialková - nevidno tak špinu a netreba utierať auto na 3 krát, aby neboli mazury
- keď si sadám do auta a vystupujem z neho, tak som kľudnejší ako keď som sadal a vystupoval z volva - neserie ma že sedím ako na zemi, nemusím sa nejako problémovo dostávať z auta
- keď som viezol 3 decká v zadu, tak som bol kľudný že sa nemusím natlačiť na volant a natlačené nohy na prístrojovke, aby niekto za mňa sadol
- komfort pri bezkľúčovom prístupe - kľúče v kešeni a otvorím si auto, naštartujem, zamknem a odchádzam. Žiadne lovenie kľúčov po vreckách
- autorádia má vstavené handsfree, takže sadnem a neriešim telefón, pekne mi volajú cez rádio - mňam toto môžem
Mínusy:
- nepresné radenie
- smerovka nemá 3-blik
- chcelo by to automat
- väčší hluk v porovnaní s benzínom, ale podstatne menší ako TDi PD, väčší ako D5
- potreba 93kw je taká ako 125kw s LPG
- xenóny - svietia slabo a nízko - to nízko idem zdvihnúť počítačovo do konca týždňa
- dlhšie trvá kým sa zahreje, ako každý diesel
- pípa mi posratý pás pri nezapnutom spolujazdcovi
- bufík to asi nemá neviem nejako som to nepostrehol
Na nič viac si nejako tak rýchlo nespomínam
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
A teraz ešte prepočítaj verziu že ten benzín bude s LPG...YxoYpsilono napísal:trochu som počítal.
Reálne je podľa mojich skúseností rozdiel v spotrebe medzi naftou a benzínom vždy okolo 2 litre na 100 km. Tento rozdiel je pri jazde medzi mesto a diaľnica. Pri jazdení v meste sa rozdiel zvyšuje až na 3 litre a viac.
Všetko čísla podľa tankovania - nie podľa počítača.
Pri nájazde 50 km denne mi ročný rozdiel v nákladoch medzi benzínom a naftou vyšiel cca 430 € v prospech naftového pohonu ročne.
50km denne = mesačne (počitajme 25dní) 1250km x12 mesiacov = smiešnych 15000km, pri spotrebe 6l nafty = 900l paliva x 1,37 = 1233€
ak by som počítal benzím čo žerie 10l LPG = 1500l paliva x 0,7 = 1050€
Ak by to bol benzín čo žerie 9l LPG tak je to ročná spotreba 1350l paliva x 0,7 = 945€
Trebárs kamoš robil v NR, denne dochádzal 70km Vectrou C 1.8i a žralo mu to ani nie 8l LPG. Dokedy jazdil čisto na benzíne, tak sa mu dlhodobý priemer ustálil na 6,7l/100km. Potom dal urobiť LPG
Ak spočítam kilometre, tak ako napísal autor že 46km tak to nie je ročne ani 14000km a to je tam rátane 25dní v roku, tak že ak by mal mesiac bežných 21dní tak má zarátaných 200km na víkend
Fakt by som si to ešte dobre spočítal, lebo na 13000km ročne je 3x rozumnejšia volba úsporný benzín, kludne bez LPG
Naposledy upravil/-a ivko1 v 06.01.2014 12:53, upravené celkom 1 krát.
-
- Carschanger
- Príspevky: 5424
- Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45 Zdieľať na Facebook
Skúsenosti, ktoré zatiaľ mám
- avensis sa pri -10-tich stupňoch zahreje (teda kontrolka teploty vody ) po 12-tich km jazdy mestom, ako Prešov.
- kúri po pár minútach, to asi na úkor zohratia motora, lebo púšťa teplý vzduch do kabíny, tak dlhšie sa zahrieva motor
- pri dlhších jazdách, nebudeš tak skoro riešiť dvojhmotu (nie je to ako koncern, že po 160 000 km musíš tu dvojhmotu meniť)
- vstreky, u tohto motora sú Denso, ktoré sú už iné ako boli na avensisoch 85 KW predchádzajúcej generácie, oveľa lepšie
- z avensisu asi najlepšia motorizácia je práve ta 93 kw. Myslím diesel-ová. Nemá DPF, takže aj do mesta je to v pohode motorizácia
- dynamika nie je ako na S60 125 kw ale lepšia ako na passate 2005 1,9 TDi
Spotreba podľa palubáku:
- jazda mestom max. 6,5 litra
- jazda dialnicou a dialničným tempom okolo 5,2 litra
- trtkanie okreskami 4,8 litra
- avensis sa pri -10-tich stupňoch zahreje (teda kontrolka teploty vody ) po 12-tich km jazdy mestom, ako Prešov.
- kúri po pár minútach, to asi na úkor zohratia motora, lebo púšťa teplý vzduch do kabíny, tak dlhšie sa zahrieva motor
- pri dlhších jazdách, nebudeš tak skoro riešiť dvojhmotu (nie je to ako koncern, že po 160 000 km musíš tu dvojhmotu meniť)
- vstreky, u tohto motora sú Denso, ktoré sú už iné ako boli na avensisoch 85 KW predchádzajúcej generácie, oveľa lepšie
- z avensisu asi najlepšia motorizácia je práve ta 93 kw. Myslím diesel-ová. Nemá DPF, takže aj do mesta je to v pohode motorizácia
- dynamika nie je ako na S60 125 kw ale lepšia ako na passate 2005 1,9 TDi
Spotreba podľa palubáku:
- jazda mestom max. 6,5 litra
- jazda dialnicou a dialničným tempom okolo 5,2 litra
- trtkanie okreskami 4,8 litra
-
- Carschanger
- Príspevky: 5424
- Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45 Zdieľať na Facebook
K LPG:
- ak máš kvalitný systém LPG, čo ja som mal Teleflex asi špička čo bola a je na trhu, tak som neriešil za 2,5 roka žiadny problém !!!! Napíšem to ešte raz, žiadny problém !!!! Ani prehrievanie, ani trhanie, ani neviem čo tu ešte vymýšľajú tí, čo lpg nemali.
Nevýhody, ktoré boli:
- investícia do sprestavby 1500 €. Bohužiaľ alebo chvála bohu 5 valec, t.j. 6 valcová sada tam išla
- občas si scucla olej, možno tým že 5W-30 vodička, ale potiahlo si, vo všeobecnosti LPG auta potiahnu trošku oleja, ale nemal som tam to flashlube, čo považujem za blud.
- pri dlhšej ceste si trebalo plánovať cestu tak, aby som mohol natankovať
- dlhšie cesty znamenali, že som musel voziť so sebou pre istotu dojazdovú gumu
- parkovanie v podzemkách je problém, lebo nevedia spraviť podzemky, čo by mali dobre vetranie, ako v iných krajinách to vedia !!
Do toyoty ani do nejakého japonca by som veľmi LPG nedával. Skôr by som LPG uvažoval do aút, ktoré takýto pohon ponúkajú ako alternatívny pohon aj nové.T.j. Volvo, Subaru, Mercedes a neviem aké ešte to LPG normálne dávajú originál
Kupovať jazdené auto s namontovaným LPG by som nekupoval. Radšej benzín a potom si to dal poriadne spraviť v overenej dielni. Viem čo tam mám, že mi papiere sedia, že na STK budem mať všetky doklady, čo k tomu potrebujem. Odservisujú mi ho tam, kde mi ho montovali a nemusím sa prosiť aby ma niekto čo to nemontoval zobral a pozrel sa na to.
Ja jazdím na naštartovanie 15 km a kúpil som si tohto diesel-a. 93 kw toyota motor je naspoľahlivejší z novodobých diesel-ov čo som na nete pozeral. Ja by som do toho kľudne išiel, ak si doteraz diesel mal.
- ak máš kvalitný systém LPG, čo ja som mal Teleflex asi špička čo bola a je na trhu, tak som neriešil za 2,5 roka žiadny problém !!!! Napíšem to ešte raz, žiadny problém !!!! Ani prehrievanie, ani trhanie, ani neviem čo tu ešte vymýšľajú tí, čo lpg nemali.
Nevýhody, ktoré boli:
- investícia do sprestavby 1500 €. Bohužiaľ alebo chvála bohu 5 valec, t.j. 6 valcová sada tam išla
- občas si scucla olej, možno tým že 5W-30 vodička, ale potiahlo si, vo všeobecnosti LPG auta potiahnu trošku oleja, ale nemal som tam to flashlube, čo považujem za blud.
- pri dlhšej ceste si trebalo plánovať cestu tak, aby som mohol natankovať
- dlhšie cesty znamenali, že som musel voziť so sebou pre istotu dojazdovú gumu
- parkovanie v podzemkách je problém, lebo nevedia spraviť podzemky, čo by mali dobre vetranie, ako v iných krajinách to vedia !!
Do toyoty ani do nejakého japonca by som veľmi LPG nedával. Skôr by som LPG uvažoval do aút, ktoré takýto pohon ponúkajú ako alternatívny pohon aj nové.T.j. Volvo, Subaru, Mercedes a neviem aké ešte to LPG normálne dávajú originál
Kupovať jazdené auto s namontovaným LPG by som nekupoval. Radšej benzín a potom si to dal poriadne spraviť v overenej dielni. Viem čo tam mám, že mi papiere sedia, že na STK budem mať všetky doklady, čo k tomu potrebujem. Odservisujú mi ho tam, kde mi ho montovali a nemusím sa prosiť aby ma niekto čo to nemontoval zobral a pozrel sa na to.
Ja jazdím na naštartovanie 15 km a kúpil som si tohto diesel-a. 93 kw toyota motor je naspoľahlivejší z novodobých diesel-ov čo som na nete pozeral. Ja by som do toho kľudne išiel, ak si doteraz diesel mal.
-
- Carschanger
- Príspevky: 5424
- Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 242
- Dátum registrácie: 23.08.2008 12:32 Zdieľať na Facebook
Nechcem ti vnucovať iné alternatívy, ale riešil som podobnú situáciu ako ty. Skončil som pri Mazde 6 2.0i a neviem si vynachváliť. Spotrebu počítam podľa Spotreba.sk a momentálne je to 6,9 litra na 100. Denne jazdím cca 25 km + dvakrát 15 km, z toho je asi polovica mesto a polovica okresky. Vôbec by som sa preto nebál benzínu, ak by si sa rozhodol ešte k tomu prasknúť LPG tak viac ťa budú stáť zodraté tenisky ako palivo.
Na aute mi vadia iba úplné prkotiny (zložité prepínanie skladieb z volantu, spolujazdcov pás rezonuje ak ho správne neuložíš - ale to napokon môže byť aj nešikovná priateľka ), po pár kúskoch, ktoré som vystriedal som sa konečne spokojne usadil. Dizajn myslím neurazí, len práve spomenutá motorizácia sa hľadá trochu ťažšie. Pouvažuj.
Na aute mi vadia iba úplné prkotiny (zložité prepínanie skladieb z volantu, spolujazdcov pás rezonuje ak ho správne neuložíš - ale to napokon môže byť aj nešikovná priateľka ), po pár kúskoch, ktoré som vystriedal som sa konečne spokojne usadil. Dizajn myslím neurazí, len práve spomenutá motorizácia sa hľadá trochu ťažšie. Pouvažuj.
Mazda 6 GH 2.0i
===============================
EX: Citroen C4 Picasso 2.0 HDi <- Ford Focus MK2 FL 1.8 TDCi Titanium X <- Ford Mondeo MK3 2.5 V6 Ghia <- Ford Focus MK1 1.8i Comfort <- Lancia Dedra 1.6i
===============================
EX: Citroen C4 Picasso 2.0 HDi <- Ford Focus MK2 FL 1.8 TDCi Titanium X <- Ford Mondeo MK3 2.5 V6 Ghia <- Ford Focus MK1 1.8i Comfort <- Lancia Dedra 1.6i
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1376
- Dátum registrácie: 29.03.2013 14:07 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 28
- Dátum registrácie: 20.10.2011 15:55 Zdieľať na Facebook
inac hej je rozumnejsie kupit benzinove auto najma na taketo vzdialenosti ..v principe mas jednoduchsi a lahsie servisovatelny motor( aj po zaruke) PRI NAKUPE JE LACNEJSI..rodzeil pri kupe co som len tak letmo pozrel je cca1000€ .. zato mas dost paliva pri tvojom najazde aby to vyvazilo ten cenovy rozdiel a mas stale moznost do benzinu isntalovat LPG system( co yb ta stalo vo vysledku rovnako ako diesel..len yb si mal este nizsiu vyslednu spotrebu) keby viac zacnes jazdit
-a diesel sa dnes este vie oplatit najma ked sa berie cisto nove ale to by musle byt tvoj najazd podla mna trosku iny minimalne tak dvojnasobny a nesie so sebou par nevyhod (uz spominane dlhse ohrievanie-a apocas neho aj vyssia spotreba) atd...
-a diesel sa dnes este vie oplatit najma ked sa berie cisto nove ale to by musle byt tvoj najazd podla mna trosku iny minimalne tak dvojnasobny a nesie so sebou par nevyhod (uz spominane dlhse ohrievanie-a apocas neho aj vyssia spotreba) atd...
-
- Carschanger
- Príspevky: 5424
- Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45 Zdieľať na Facebook
zohnať benzínové auto v dobrom stave za málo peňazí je problém.... Ak sa bavíme o väčších autách !!!
Skôr je na výber pár diesel-ových t.j. máš na VÝBER, tak zoberieš iba to jedno čo je na predaj.
Zase nerobme strašiaka z tých diesel-och. Väčšinou je problém s DPF a táto toyota ten DPF filter jednoducho nemá !!! Je to relatívne nové auto a nie starý džad z roku 300 pred kristom !!!
Asi jediný diesel v takom vysokom ročníku, čo to DPF nemá, takže nemal by byť problém.
Skôr je na výber pár diesel-ových t.j. máš na VÝBER, tak zoberieš iba to jedno čo je na predaj.
Zase nerobme strašiaka z tých diesel-och. Väčšinou je problém s DPF a táto toyota ten DPF filter jednoducho nemá !!! Je to relatívne nové auto a nie starý džad z roku 300 pred kristom !!!
Asi jediný diesel v takom vysokom ročníku, čo to DPF nemá, takže nemal by byť problém.
-
- Carschanger
- Príspevky: 5424
- Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 44 neregistrovaných