Toyota avensis 93kw

Diskusia ohľadne vozidiel značky Toyota

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

pitr100
Príspevky: 273
Dátum registrácie: 06.10.2009 10:58
Zdieľať na Facebook

Toyota avensis 93kw

Príspevok od používateľa pitr100 »

Zdravim vas, na jar chcem kupit nejake auto, najprv som chcel benzin, no prisla mi ponuka prace, kde budem cestovat denne 23km, tam takze okolo 50km denne. Takze skor asi diesel koly spotrebe, no bojim sa dieslu, koly tryskam a celkovo naklady, mal som diesel, a narocnost na udrzbu bola narocna, nehovorim, ze benzin nevyzaduje, ale predsa len ten diesel dvojhmotna spojka, Filter pevnych castic.. tak mi aspom poradte ake je spolahlive auto cca do 12tis eur, paci sa mi oktavia 2 po face, potom toyota avensis 2010 rocnik, cital som o 93kw motore, vraj fajn, no su aj ine auta, ale vraj japonci maju lepsie benzinove motory. takze k veci tieto dve azúta sa mi pacia asi naj, no skoda sa kradne a toyota ma asi drahe nahradne diely myslim, tak poprosim vase postrehy na tu toyotu hlavne a ten motor 93kw, ci to ma aj fiter pevnych castic, alebo nie, a celkovo udrzba a ceny nahradnych dielov, alebo v danej cene nieco spolahlive, dakujem
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Či dochádzaš na takú vzdialenosť benzínom či dieslom oba urobia dobrú spotrebu, lebo skrátka dlhá plynulá trasa

Ak zvolíš menšie auto ako Avensis a logicky s menším objemom vieš sa dostať na velmi podobnú hodnotu, kedy rozdiel môže byť do jedného litra
Nehovoriac že ak by si zvolil variantu benzín + LPG a to by nemusel byť ani nejak šetrný, tak ten diesel vieš spotrebou podliesť
pitr100
Príspevky: 273
Dátum registrácie: 06.10.2009 10:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pitr100 »

benzin plyn je dobra volba, ale pokial by som nekupil original plyn benzin, ja by som to tam nemontoval. diesel je lepsi pri akceleracii, je tam lepsia aj spotreba pri vyssich rychlostiach, ale tie rozne veci ako su tam ako filter p. c. trysky a pod, mi nahanaju strach, ale skor by som chcel vediet aky je ten motor u tej toyoty, ci je spolahlivy,
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Jediný kto ho tu má je Kujon a na referencie ohladne spolahlivosti z jeho strany by bolo asi priliš skoro, treba navštíviť forum Toyoty.

Inak čo sa týka montáže LPG, tak kúpou origo montáže už máš ojazdené komponenty, novou montážou máš všetko nové a záruku dva roky, dnes sme zrovna odporúčali na Subaru klube toto Legacy novému užívatelovi čo sa zaujímal o dieslový Outback
http://auto.bazos.sk/inzerat/32884758/S ... 2007-t.php
Stav podla foto cukríkový, a majitel slubuje sumu 10000€ vrátane SK EČ a poviem ti že to auto sa uspokojí mimo mesta kludne zo 7-7,5l benzínu - bavíme sa o rýchlosti do 100-110km/h, kombinovane to žere tak 9-10l, ked to prerátaš na 8-11LPG tak sa vozíš max, za necelých 6l.
Síce to má 121kW, ale žiaden trhač to zasa nie je, jednak to má pohon 4x4 a teda necítiš tam také "húpanie" ako u 2WD a tiež len 4°AT, ktorý uberá z dynamiky vozidla

Inak tých 23km je ozaj taká hraničná hodnota aby sa ten diesel zohrial aj v zime
Sliedic
Sir
Príspevky: 7394
Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
Bydlisko: Slovak Banana Republic
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sliedic »

Ahoj Pitr - na takéto trasy je pre Teba úplne vhodný benzínový motor 1.6, alebo 1.8 VVTi, obidve majú slušnú spotrebu do 7-8 litrov. Ja mám na dvojlitri 8,5, ale mám automat. Tie 1.8 boli veľmi vydarené, čo sa týka spotreby.

Priemerná spotreba 1.8 VVTi 147PS:

http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... tmodel=1.8
martincichy
Príspevky: 5455
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

nie je pravda, že diesel lepšie akceleruje ako benzín. turbo odvedie svoju prácu len v určitom spektre otáčok a je koniec. japonca keď vytočíš za 4000 otáčok, tak ožije a do 7000 otáčiek potiahne naraz a máš pocit, že máš turbo, treba sadnúť a vyskúšať.

keď predbiehamv 80 km/h rýchlosti, a keď potrebujem maximálne zrýchlenie, tak tam drbnem trojku a vytočím to k 7000 otáčkam. Akcelerácia je veľmi slušná.

Osobne som za variantu, kúpiť auto a do toho dať namontovať nové LPG.
kidrock77
Príspevky: 530
Dátum registrácie: 01.12.2009 20:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kidrock77 »

nemyslim si, ze 23km je taky najazd aby sa oplatil diesel…

ja mam 2,4 benzin atmosfera, automat, cesta do IT na dovolenku 800km tam, 800km naspat, priemerka 7,8l/100km,
rychlost dialnica: 143km/h pri 3000rpm,
dialnica v meste + stupania klesania 110km/h lahko cez 2000rpm

das to na plyn vychadza ti spotreba 4,5 l/100km

diesel sa v zime na tych 23km na prevadzkovu tepluto asi nedostane, v lete mozno ano

pri atmosfere ti odpada vela pitchovin…

ale zase sme pri teme benzin vs. diesel z ktorych kazda verzia ma xyz svojich zastancov cize daj na svoj instinkt, popripade skusenosti, rady, postrehy a hlavne vybrat dobre kus

inak to subaru v inzerate je pekny cukrik
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

Toyota,Honda,Subaru,Suzuki,Mazda v benzíne = max.spoľahlivosť(proste Japonci benzíny vedia).Novšie dieselové Octávky už dávno nie sú to čo bývali slávne 1.9tdi ktoré boli fakt spoľahlivé,ja si myslím že dnešný VW group žije už len zo zašlej slávy a tradícií o jeho neotrasiteľnej spoľahlivosti jeho modelov(hlavne v dechte)z rokov 1985 až cca 2003.
camry
Príspevky: 604
Dátum registrácie: 27.04.2007 20:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa camry »

Osobne by som benzín bral len do hobby auta, alebo niečo ozaj moderné čo málo žerie. Plyn do auta si nedám ani zadarmo. Motory s plynom idú divne a denne tu ľudia vypisujú ako sa im dodrbalo na plyne to a to...Toho že sa ti diesel na 23 km nezohreje by som sa nebál..je to somarina. Zohreje sa do 12 km a potom sa ešte zohrieva olej.
A je rozdiel ak ti bude žrať auto 5,5 nafty a 7,5 benzínu..lebo aj cena palív urobí moc.
Ak nie si náročný na výkon tak by som sa poobzeral aj po Mercedese C200 Cdi. To sú vcelku spoľahlivé motorizácie. Za tú cenu zoženieš tak niečo z roku 2008, ak počkáš tak aj 2009 lebo ceny pôjdu dole, lebo už je nový model.
kidrock77
Príspevky: 530
Dátum registrácie: 01.12.2009 20:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kidrock77 »

Neviem odkial je kupujuci, jazdim teraz denno-denne na ML 270CDI, ano je to 5-valec, vacsi motor, zahreje sa mi po cca 28km teraz v zime ked tu mame -20 ( tu v Rusku), ked je okolo -10 tak okolo 25km, to sa zdvihne ukazovatel do prevadzkovej teploty, nie ostatne ako olej atd.

na accorde v zime po nastartovani kym ocistim sneh, cca 5 min., tak teplomer sa uz odliepa od zarazky a v priebehu 4km mam prevadzkovu teplotu ( na ukazovateli)

ale nie o tom je tema…

plyn sa kazieval na starych skodovkach 120, favoritoch atd. stare smiesavace, moderne priamovstreky sa po dobrej montazi prakticky vobec nekazia, ale samozrejme u mnohych je stary zabedneny nazor ze plyn je zly, vybuchuje, kazi sa…
tak isto je to aj s automatom, polovica zemegule jazdi na automate ale 90% na SVK a CR je manual lebo "automat sa predsa kazi a vela zerie…:

nikoho prispevkom dufam neurazam, ak ano, vopred sa ospravedlnujem
camry
Príspevky: 604
Dátum registrácie: 27.04.2007 20:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa camry »

Pokiaľ ide o mňa, tak plyn nikdy..automat jazdím už dlhodobo. Autor témy ťažko povedať či chce automat, alebo manuál. Inak ten plyn a moderné vstrekované benzíny tiež nič moc. Čo som sa teda tu na fóre dočítal to nie je ekonomicky až tak zaujímavé, pretože motor aj pri jazde čisto na plyn musí občas vstreknúť benzín.
Ja osobne som dospel v súčasnosti na veľmi rozumnú alternatívu maličkého dieslového auta. Tak som zohnal C220 CDI. Tých 125 kW celkom postačuje aby som nebol brzdou a priemerná spotreba 6,5 a to jazdím hodne mesto a potom krátke úseky diaľnice..denne tých 100-200km..ako kedy.
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Camry stačí viac čítať, ty si o LPG zachytil len to čo sa ti zrovna mihlo na obrazovke...

Dnešné LPG systémy sú spolahlivé tak ako je spolahlivé dané montážne stredisko, rozdiel vo výkone rozozná málokto, a benzín sa privstrekuje hlavne u motorov kde je priamovstrek, respektíve aj u klasických benzínov, ale iba v režime kedy mu šlapeš poriadne na krk, teda v oblasti maximálnych otáčok.

Diesel som mal a je to keketina, ked už sa máme baviť o spolahlivosti tak tých príspevkov ako to komu neťahá, neštartuje, "vypína" turbo je tu viac než dosť a ide to len k horšiemu.
Kde sú doby môjho bývalého primitívneho Scénica Dti do ktorého bolo treba len naftu liať, ale to kúrenie...

Teraz mám zasa benzín a som 3x spokojnejší, plynulý ťah v ovela väčšom spektre otáčok, tichší motor, okamžite kúri.
A spotreba ? Mne nevadi ani že to žere viac, tak že nemám ani LPG
pitr100
Príspevky: 273
Dátum registrácie: 06.10.2009 10:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pitr100 »

dakujem za odpovede, ale asi je naozaj dobra volba ten benzin, popripade benzin plyn, ten diesel som mal konkretne mercedes c200cdi 122PS, a bol som rad, ze som ho predal, ale mojou vinou, lebo som ho nevyuzival, moja praca cca dva km od domu, jazdenie po malom meste, auto sa nekazilo, vydrzalo takto tri roky bez toho aby sa pokazilo nieco vazneho, no ten klepot motora v zime a ked sa nezohrial, bola velka spotreba a bal som sa, ze nieco odide casom, tak som to predal, no skoda, teraz by sa zisiel, pohodlne, bezpecne, aj to islo v celku dobre a bol to medved velmi pekny kusok, ale tie moje male najazdy tomu neprospievali, obcas som vybehol na dlhsiu trasu, ale to bolo malo. takze tolko k mercedes znacke.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Páni , ktorí tu zadávatelovi odporúčate plyn - uvedomte si , že cena plynu je preto taká výhodná , lebo ZATIAL tu nemáme príliš vela aut na plyn.
V momente ak počet týchto aut prekročí určitú hranicu(akú to neviem) všimne si to naša nenažratá vláda a hneď máme na LPG riadne vysokú spotrebnú daň a sme na cene ako ropáci alebo benál.

Takže pre všetkých plyn je zlý ničí motor , zle sa tankuje, má ho málo čerpačiek, a hlavne autá s ním HORIA a VYBUCHUJÚ. Ludia nenechajte si zničiť plynom svoje bezproblémové autá. :3c90: :3c90: :3c90: :3c90: :3c90: :3c90: :3c90:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

trochu som počítal.

Reálne je podľa mojich skúseností rozdiel v spotrebe medzi naftou a benzínom vždy okolo 2 litre na 100 km. Tento rozdiel je pri jazde medzi mesto a diaľnica. Pri jazdení v meste sa rozdiel zvyšuje až na 3 litre a viac.
Všetko čísla podľa tankovania - nie podľa počítača.

Pri nájazde 50 km denne mi ročný rozdiel v nákladoch medzi benzínom a naftou vyšiel cca 430 € v prospech naftového pohonu ročne.

Pokiaľ si pán zaobstará naftové vozidlo s dobrým motorom, môže získať auto, ktoré nemá ani DPF, ani dvojhmotu, používa vstrekovače a čerpadlo Bosch.
Napríklad Toyota Corolla E15, 1.4 D alebo Auris s týmto motorom.

Vzhľadom na režim dochádzania, však ani dvojhmota ani DPF nemusí znamenať problém - tam už záleží na tom, ako sa jazdilo predtým.

Podľa môjho názoru - nákup benzínu je v dnešnej dobe rozumná voľba len v prípade maloobjemových turbomotorov. Aj to nových.

Diesel poskytne neporovnateľne lepší zážitok z jazdy, veľmi výrazne lepšiu ekonomiku prevádzky a v neposlednom rade aj vyššiu zostatkovú hodnotu.

Prevádzkové náklady zachovalého naftového motora nie sú vyššie ako nákllady na prevádzku benzínového.

POZN.: pokiaľ si po výrazom "spoľahlivý naftový motor" niekto predstavuje Passat TDI po dôchodcovi z DE - tak nič z vyššie uvedeného neplatí.

Návrat na "Toyota fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 49 neregistrovaných