Toyota Avensis 1,8 , 2017 - montaz LPG

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

dragoo
Príspevky: 346
Dátum registrácie: 08.06.2008 15:29
Zdieľať na Facebook

Toyota Avensis 1,8 , 2017 - montaz LPG

Príspevok od používateľa dragoo »

Ahojte, chcel by som sa poinformovat o vhodnosti nainstalovania LPG na nove auto.. jedna sa o toyotu avensis 1,8 s CVT prevodovkou.. aku znacku lpg vybrat? pocul som ze Vialle je dobra..

Druha cast otazky je kde? mam nejake referencie na LPG v pezinku..ma niekto skusenost?

Dakujem
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

malokedy sa vysklada tema takto nepriestrelne smerujuca za vysledkom, tu plati stare dobre o merani a strihani na n-tu, n je hodne vysoke cislo :41c2:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
dragoo
Príspevky: 346
Dátum registrácie: 08.06.2008 15:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dragoo »

Nebudem ti klamat, nerozumiem co si tym myslel :-\

v podstate mi ide o nezavisly pohlad na vec, cize kludne smelo do mna ;)
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Ja len na druhú časť otázky PK -nieeeee , ja už radšej ani cez to mestečko nechodím ,aby môj "sporák" niečo nechytil. lol lol
Dnes v BA od troch celkom neznámych ludí referencia - problém s LPG - a kde vám ho montovali??? PK :40bd: Takže za celé tie dlhé roky sa nič nemení??? Dobrí ostávajú a tí slabší namiesto zlepšenia sa stále viac ponárajú do žumpy podvodov.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
dragoo
Príspevky: 346
Dátum registrácie: 08.06.2008 15:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dragoo »

Ok tak potom kde, som z BA cize preferujem okolie, ale kedze si nechcem do*** auto tak som schopny ist hocikam

V podstate hladam odpoved na otazku ci ano a ak ano tak kde a co
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

tak jednoducho:

- nove auto v zaruke
- motor drahy na servis
- spotrebu to nema vysoku, kolega s takym beha za 6,5 hlavne okresky, takze najazd hodne vysoky, ked chces zaplatit v uspore vialle 2k evri sa nacakas panecku...kalkulacky z netu ani necitaj
- vyber dielne nebudem zhadzovat, kedze nemenujes, ale ja taku v pk este nestretol ze by som im nechal sahnut na auto


ako velice dobre zvazuj, lebo tancujes na hrane ziletky a je vacsia sanca ze to nedopadne dobre...

ako ked uz to musi byt ze plyn, tak dobre, tych dielni sa da pocitat na jednej ruke kam by som sa obratil, su tu na fore vseobecne zname, vyslovene by som sa obratil na ich veducich, nech stratia so mnou par slov, co si bez srandy o tom myslia, mozno dostanes priamu skusenost z ich praxe, s velkym uspesnym nabehom atd

drzim palce :2f93:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Dovolím si pripojiť sa k pomerne vyčerpávajúcej odpovedi od baja, dá sa súhlasiť so všetkým čo napísal, ale je fakt že sa vyjadril trocha zaobalene.
Ja sám som kedysi mal dve Corolly na LPG, ujazdilo sa na nich u nás na plyn po cca 100 tis.km, potom som ich predal. U nás nič závažné s ich plynovým pohonom nebolo, ale 100 tis. km nepovažujem za nájazd ktorý by o niečom svedčil, takže nemôžem Toyoty na plyn vyzdvihovať ani haniť, na druhej strane je fakt že všeobecne sa nepovažuje za najšťastnejšie riešenie prevádzkovať Toyoty na LPG.
S tým súvisí základná otázka, že koľko plánuješ jazdiť na tom aute, aby sa ti tá pomerne drahá montáž Viale vôbec vyplatila.
Okrem toho nie je isté, že vstrekovanie kvapalného LPG musí byť vždy lepšie riešenie ako systém so splynovačom, ale zaručene je zrejme kus drahšie.
Pripájam sa dôrazne k doporučeniu od baja, najlepšie by bolo navštíviť aspoň dve kvalitné montážne dielne a nechať si vysvetliť pozitíva aj negatíva konkrétnej montáže z technického hľadiska, na základe toho po zhodnotení ekonomickej kalkuláciu sa rozhodnúť či do toho vôbec ísť a ak áno, tak do akého konkrétneho systému.
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Minule tu bola diskusia, Vialle nenamontuješ do auta ktoré nie je v zozname schválených áut
deltoro5784
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 29.09.2009 12:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa deltoro5784 »

Ja som pred rokom išiel do kvapalného Vialle tiež na Japonca objem 2,5 l. Ono je to fakt úspornejšie jazdenie pohybujem sa na 40-50% (záleží na cene benzínu) ale ak mám byť úprimný to LPG tam proste nepasuje. Auto síce jazdí relatívne bez problémov, ale nieje to také príjemné vozenie ako na benzín. Hlavne keď si vezmem že vážnejšie problémy môžu prísť neskôr, nikto nevie čo sa v tom motore deje a aj keď som urobil maximum na ochranu (primazávanie V-Lube, tankujem len ECO plyn, motor zbytočne nevytáčam) tak neviem ako to celé dopadne. Beriem to ako jeden veľký test v reálnom svete lebo hľadaním na internete som si nedokázal urobiť jasný názor. Osobne keby sa mám znova rozhodovať tak by som do toho nešiel aj nepriek faktu že som za prvý rok ušetril okolo 500 €.
deltoro5784
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 29.09.2009 12:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa deltoro5784 »

ivko1 napísal:Minule tu bola diskusia, Vialle nenamontuješ do auta ktoré nie je v zozname schválených áut
To niejejcelkom pravda, ja som Vialle namontoval ale stálo ma to 4 mesiace vybavovania a relatívne aj dosť peňazí na úradoch a skúšobniach.
dragoo
Príspevky: 346
Dátum registrácie: 08.06.2008 15:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dragoo »

Ohladom najazdu, robim cca 20t km rocne ale v najtazsich podmienkach, cize ziadne okresky ale bud zapchy v bratislave kde teda o uspornosti nemoze byt rec alebo potom dialnica..

Tie spolahlive strediska ktore su vseobecne zname by mi nemohol niekto prezradit :3906: ? Napr v Zvolene ? Ja si neham poradit rad cize ak z toho vide ze je blbost to davat do noveho auta aj ked ide o motor "starej" skoly tak to tam proste nepojde
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Zvolen je urcite dobry napad
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Preto Ti nikto neukaže prstom na konkretné montažne stredisko,
lebo sem na forum, chodia aj montažnici,čo maju dielne a montuju lpg, a ak ich niekto neuvedie v onom pomyselnom zozname, citia sa urazení ...a čo si budeme nahovarať, uniká im kšeft... :-\
Teda situacia je dnes špecifická v tom,
je taký trend,že počet aut dodatočne prerábaných na lpg klesá... teda je tu zápas o zakaznika...
a su aj modely prerobené na lpg,priamo z vyroby,čo je vyhoda , aj nevyhoda.
Treba si preluskať témy o LPG ,tam najdeš všetko..

Všeobecne sa neodporuča montaž lpg do Toyoty, Chevroletu a podobne, kvoli mäkkým sedlam ventilov,
časom ventil sa zaklepe do sedla zmenší sa jeho voľa a dojde k podpaleniu ventilu, strate kompresie
a je nutná drahá oprava motora.

Black list, ktoré motory by nemali byť
prestavané na lpg, kvoli tomu problému ,
je na stranke vyrobcu lpg zariadeni PRINS

Spominané zaklepanie ventilov je postupné a k podpaleniu ventilu može dojst už po 80 000 km,
ja som to riešil na svojom motore PREVENTIVNE
asi po 90 000 km, najazdených na lpg,
situacia už bola kritická , mam Chevrolet Orlando.

Teda pokiaľ maš schopného mechanika, ktorý vie pomerať vole vyf.ventilov a upraviť tuto volu
na prijatelný stav , aby k podpaleniu nedošlo,
možeš isť smelo do montaže LPG aj na Toyotu..
Len poviem,že tato oprava zahrňa vybratie vačkoveho hriadeľa von.....
Inak žiadné ďalšie problemy nehrozia, pokiaľ bude system spravne nastavený vo všetkých parametroch spaľovania.

Moj nazor je ,že by si mal zostať pri sekvenčnom systeme
jednak je lacnejší a jednak ma širší rozsah ladenia a korekcií ako spomínaný Vialle system LPDi, ako sa tu písalo v spominanom članku ...

Čo sa týka vyberu montažnej dielne, uvediem len taký extrem, poznam chlapika, čo cestoval na montaž zariadenia z Michaloviec do Štúrova (!)
Naozaj netáram....
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Laci , nie je to až taký extrem. U p.Hlavatého vidíš autá z nemecka a s nemeckými zákazníkmi,to je ešte o kus ďalej. A je ich vela.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
dodik13
Príspevky: 534
Dátum registrácie: 27.01.2013 23:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dodik13 »

Zvolen je dobry,pri Puchove co montuju princ su dobry a na vychode Francak nedaleko Svidnika je dobry . Ale aj tie to 3 firmy maju za sebou montaze kedy urobili chybu a trebalo to potom opravovat dodatocne ,ze dobry je relativny pojem -skor by sa dalo napisat ,ze patria k tym lepsim firmam :d :D

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných