Toyota Avensis 1,8 , 2017 - montaz LPG
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 346
- Dátum registrácie: 08.06.2008 15:29 Zdieľať na Facebook
Toyota Avensis 1,8 , 2017 - montaz LPG
Ahojte, chcel by som sa poinformovat o vhodnosti nainstalovania LPG na nove auto.. jedna sa o toyotu avensis 1,8 s CVT prevodovkou.. aku znacku lpg vybrat? pocul som ze Vialle je dobra..
Druha cast otazky je kde? mam nejake referencie na LPG v pezinku..ma niekto skusenost?
Dakujem
Druha cast otazky je kde? mam nejake referencie na LPG v pezinku..ma niekto skusenost?
Dakujem
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 346
- Dátum registrácie: 08.06.2008 15:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17840
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Ja len na druhú časť otázky PK -nieeeee , ja už radšej ani cez to mestečko nechodím ,aby môj "sporák" niečo nechytil.
Dnes v BA od troch celkom neznámych ludí referencia - problém s LPG - a kde vám ho montovali??? PK Takže za celé tie dlhé roky sa nič nemení??? Dobrí ostávajú a tí slabší namiesto zlepšenia sa stále viac ponárajú do žumpy podvodov.
Dnes v BA od troch celkom neznámych ludí referencia - problém s LPG - a kde vám ho montovali??? PK Takže za celé tie dlhé roky sa nič nemení??? Dobrí ostávajú a tí slabší namiesto zlepšenia sa stále viac ponárajú do žumpy podvodov.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 346
- Dátum registrácie: 08.06.2008 15:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
tak jednoducho:
- nove auto v zaruke
- motor drahy na servis
- spotrebu to nema vysoku, kolega s takym beha za 6,5 hlavne okresky, takze najazd hodne vysoky, ked chces zaplatit v uspore vialle 2k evri sa nacakas panecku...kalkulacky z netu ani necitaj
- vyber dielne nebudem zhadzovat, kedze nemenujes, ale ja taku v pk este nestretol ze by som im nechal sahnut na auto
ako velice dobre zvazuj, lebo tancujes na hrane ziletky a je vacsia sanca ze to nedopadne dobre...
ako ked uz to musi byt ze plyn, tak dobre, tych dielni sa da pocitat na jednej ruke kam by som sa obratil, su tu na fore vseobecne zname, vyslovene by som sa obratil na ich veducich, nech stratia so mnou par slov, co si bez srandy o tom myslia, mozno dostanes priamu skusenost z ich praxe, s velkym uspesnym nabehom atd
drzim palce
- nove auto v zaruke
- motor drahy na servis
- spotrebu to nema vysoku, kolega s takym beha za 6,5 hlavne okresky, takze najazd hodne vysoky, ked chces zaplatit v uspore vialle 2k evri sa nacakas panecku...kalkulacky z netu ani necitaj
- vyber dielne nebudem zhadzovat, kedze nemenujes, ale ja taku v pk este nestretol ze by som im nechal sahnut na auto
ako velice dobre zvazuj, lebo tancujes na hrane ziletky a je vacsia sanca ze to nedopadne dobre...
ako ked uz to musi byt ze plyn, tak dobre, tych dielni sa da pocitat na jednej ruke kam by som sa obratil, su tu na fore vseobecne zname, vyslovene by som sa obratil na ich veducich, nech stratia so mnou par slov, co si bez srandy o tom myslia, mozno dostanes priamu skusenost z ich praxe, s velkym uspesnym nabehom atd
drzim palce
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Dovolím si pripojiť sa k pomerne vyčerpávajúcej odpovedi od baja, dá sa súhlasiť so všetkým čo napísal, ale je fakt že sa vyjadril trocha zaobalene.
Ja sám som kedysi mal dve Corolly na LPG, ujazdilo sa na nich u nás na plyn po cca 100 tis.km, potom som ich predal. U nás nič závažné s ich plynovým pohonom nebolo, ale 100 tis. km nepovažujem za nájazd ktorý by o niečom svedčil, takže nemôžem Toyoty na plyn vyzdvihovať ani haniť, na druhej strane je fakt že všeobecne sa nepovažuje za najšťastnejšie riešenie prevádzkovať Toyoty na LPG.
S tým súvisí základná otázka, že koľko plánuješ jazdiť na tom aute, aby sa ti tá pomerne drahá montáž Viale vôbec vyplatila.
Okrem toho nie je isté, že vstrekovanie kvapalného LPG musí byť vždy lepšie riešenie ako systém so splynovačom, ale zaručene je zrejme kus drahšie.
Pripájam sa dôrazne k doporučeniu od baja, najlepšie by bolo navštíviť aspoň dve kvalitné montážne dielne a nechať si vysvetliť pozitíva aj negatíva konkrétnej montáže z technického hľadiska, na základe toho po zhodnotení ekonomickej kalkuláciu sa rozhodnúť či do toho vôbec ísť a ak áno, tak do akého konkrétneho systému.
Ja sám som kedysi mal dve Corolly na LPG, ujazdilo sa na nich u nás na plyn po cca 100 tis.km, potom som ich predal. U nás nič závažné s ich plynovým pohonom nebolo, ale 100 tis. km nepovažujem za nájazd ktorý by o niečom svedčil, takže nemôžem Toyoty na plyn vyzdvihovať ani haniť, na druhej strane je fakt že všeobecne sa nepovažuje za najšťastnejšie riešenie prevádzkovať Toyoty na LPG.
S tým súvisí základná otázka, že koľko plánuješ jazdiť na tom aute, aby sa ti tá pomerne drahá montáž Viale vôbec vyplatila.
Okrem toho nie je isté, že vstrekovanie kvapalného LPG musí byť vždy lepšie riešenie ako systém so splynovačom, ale zaručene je zrejme kus drahšie.
Pripájam sa dôrazne k doporučeniu od baja, najlepšie by bolo navštíviť aspoň dve kvalitné montážne dielne a nechať si vysvetliť pozitíva aj negatíva konkrétnej montáže z technického hľadiska, na základe toho po zhodnotení ekonomickej kalkuláciu sa rozhodnúť či do toho vôbec ísť a ak áno, tak do akého konkrétneho systému.
-
- Príspevky: 14965
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 10
- Dátum registrácie: 29.09.2009 12:41 Zdieľať na Facebook
Ja som pred rokom išiel do kvapalného Vialle tiež na Japonca objem 2,5 l. Ono je to fakt úspornejšie jazdenie pohybujem sa na 40-50% (záleží na cene benzínu) ale ak mám byť úprimný to LPG tam proste nepasuje. Auto síce jazdí relatívne bez problémov, ale nieje to také príjemné vozenie ako na benzín. Hlavne keď si vezmem že vážnejšie problémy môžu prísť neskôr, nikto nevie čo sa v tom motore deje a aj keď som urobil maximum na ochranu (primazávanie V-Lube, tankujem len ECO plyn, motor zbytočne nevytáčam) tak neviem ako to celé dopadne. Beriem to ako jeden veľký test v reálnom svete lebo hľadaním na internete som si nedokázal urobiť jasný názor. Osobne keby sa mám znova rozhodovať tak by som do toho nešiel aj nepriek faktu že som za prvý rok ušetril okolo 500 €.
-
- Príspevky: 10
- Dátum registrácie: 29.09.2009 12:41 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 346
- Dátum registrácie: 08.06.2008 15:29 Zdieľať na Facebook
Ohladom najazdu, robim cca 20t km rocne ale v najtazsich podmienkach, cize ziadne okresky ale bud zapchy v bratislave kde teda o uspornosti nemoze byt rec alebo potom dialnica..
Tie spolahlive strediska ktore su vseobecne zname by mi nemohol niekto prezradit ? Napr v Zvolene ? Ja si neham poradit rad cize ak z toho vide ze je blbost to davat do noveho auta aj ked ide o motor "starej" skoly tak to tam proste nepojde
Tie spolahlive strediska ktore su vseobecne zname by mi nemohol niekto prezradit ? Napr v Zvolene ? Ja si neham poradit rad cize ak z toho vide ze je blbost to davat do noveho auta aj ked ide o motor "starej" skoly tak to tam proste nepojde
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Preto Ti nikto neukaže prstom na konkretné montažne stredisko,
lebo sem na forum, chodia aj montažnici,čo maju dielne a montuju lpg, a ak ich niekto neuvedie v onom pomyselnom zozname, citia sa urazení ...a čo si budeme nahovarať, uniká im kšeft...
Teda situacia je dnes špecifická v tom,
je taký trend,že počet aut dodatočne prerábaných na lpg klesá... teda je tu zápas o zakaznika...
a su aj modely prerobené na lpg,priamo z vyroby,čo je vyhoda , aj nevyhoda.
Treba si preluskať témy o LPG ,tam najdeš všetko..
Všeobecne sa neodporuča montaž lpg do Toyoty, Chevroletu a podobne, kvoli mäkkým sedlam ventilov,
časom ventil sa zaklepe do sedla zmenší sa jeho voľa a dojde k podpaleniu ventilu, strate kompresie
a je nutná drahá oprava motora.
Black list, ktoré motory by nemali byť
prestavané na lpg, kvoli tomu problému ,
je na stranke vyrobcu lpg zariadeni PRINS
Spominané zaklepanie ventilov je postupné a k podpaleniu ventilu može dojst už po 80 000 km,
ja som to riešil na svojom motore PREVENTIVNE
asi po 90 000 km, najazdených na lpg,
situacia už bola kritická , mam Chevrolet Orlando.
Teda pokiaľ maš schopného mechanika, ktorý vie pomerať vole vyf.ventilov a upraviť tuto volu
na prijatelný stav , aby k podpaleniu nedošlo,
možeš isť smelo do montaže LPG aj na Toyotu..
Len poviem,že tato oprava zahrňa vybratie vačkoveho hriadeľa von.....
Inak žiadné ďalšie problemy nehrozia, pokiaľ bude system spravne nastavený vo všetkých parametroch spaľovania.
Moj nazor je ,že by si mal zostať pri sekvenčnom systeme
jednak je lacnejší a jednak ma širší rozsah ladenia a korekcií ako spomínaný Vialle system LPDi, ako sa tu písalo v spominanom članku ...
Čo sa týka vyberu montažnej dielne, uvediem len taký extrem, poznam chlapika, čo cestoval na montaž zariadenia z Michaloviec do Štúrova (!)
Naozaj netáram....
lebo sem na forum, chodia aj montažnici,čo maju dielne a montuju lpg, a ak ich niekto neuvedie v onom pomyselnom zozname, citia sa urazení ...a čo si budeme nahovarať, uniká im kšeft...
Teda situacia je dnes špecifická v tom,
je taký trend,že počet aut dodatočne prerábaných na lpg klesá... teda je tu zápas o zakaznika...
a su aj modely prerobené na lpg,priamo z vyroby,čo je vyhoda , aj nevyhoda.
Treba si preluskať témy o LPG ,tam najdeš všetko..
Všeobecne sa neodporuča montaž lpg do Toyoty, Chevroletu a podobne, kvoli mäkkým sedlam ventilov,
časom ventil sa zaklepe do sedla zmenší sa jeho voľa a dojde k podpaleniu ventilu, strate kompresie
a je nutná drahá oprava motora.
Black list, ktoré motory by nemali byť
prestavané na lpg, kvoli tomu problému ,
je na stranke vyrobcu lpg zariadeni PRINS
Spominané zaklepanie ventilov je postupné a k podpaleniu ventilu može dojst už po 80 000 km,
ja som to riešil na svojom motore PREVENTIVNE
asi po 90 000 km, najazdených na lpg,
situacia už bola kritická , mam Chevrolet Orlando.
Teda pokiaľ maš schopného mechanika, ktorý vie pomerať vole vyf.ventilov a upraviť tuto volu
na prijatelný stav , aby k podpaleniu nedošlo,
možeš isť smelo do montaže LPG aj na Toyotu..
Len poviem,že tato oprava zahrňa vybratie vačkoveho hriadeľa von.....
Inak žiadné ďalšie problemy nehrozia, pokiaľ bude system spravne nastavený vo všetkých parametroch spaľovania.
Moj nazor je ,že by si mal zostať pri sekvenčnom systeme
jednak je lacnejší a jednak ma širší rozsah ladenia a korekcií ako spomínaný Vialle system LPDi, ako sa tu písalo v spominanom članku ...
Čo sa týka vyberu montažnej dielne, uvediem len taký extrem, poznam chlapika, čo cestoval na montaž zariadenia z Michaloviec do Štúrova (!)
Naozaj netáram....
-
- Príspevky: 17840
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 534
- Dátum registrácie: 27.01.2013 23:40 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných