Toyota Auris 1,4 D4D diesel problém FAP
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 28
- Dátum registrácie: 18.03.2011 07:45 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 28
- Dátum registrácie: 18.03.2011 07:45 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2272
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
Vymeniť auto a kúpiť benzín. To píšem vážne, nemyslím to ironicky.
Mimochodom, v servise ťa osrali. Nestačí len odpustiť olej, mali ho aj vymeniť, lebo olej, v ktorom je skoro liter nafty, už nie je olejom vhodným na mazanie motora, ale tak na zakúrenie do kachlí.
Nech žijú tzv. "značkové servisy".
Inak toto isté robia pravidelne motory 2,0 čo má Mondeo.
Mimochodom, v servise ťa osrali. Nestačí len odpustiť olej, mali ho aj vymeniť, lebo olej, v ktorom je skoro liter nafty, už nie je olejom vhodným na mazanie motora, ale tak na zakúrenie do kachlí.
Nech žijú tzv. "značkové servisy".
Inak toto isté robia pravidelne motory 2,0 čo má Mondeo.
-
- Príspevky: 1404
- Dátum registrácie: 14.08.2006 20:29 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24982
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
120 stupnov ??????? Tak to ma posadilo na prdel. Ved uz dnes tie motory vlastne ani nefunguju v nejakom rytme, oni len tak pracuju na zaklade nahodnych vybuchov...
Milan, snazim sa predstavit cele timy konstrukterov ako preklinali vsetky tieto hrozne DPF hnusoby ked ich museli zakomponovat do ich systemov. Ti chlapci nie su sprosti ale proste inak to urobit nejde. Nemas 10 rokov na to aby si skumal a skusal, bim bum bac dva mesiace maximalne, potom hore do Svedska do -40 teplot, na Saharu do +45, spravi sa desat vozov a ide sa do masovej vyroby. Soft sa doladuje za chodu, to uz vsetci vieme.
Prisamvacku sa urcite niekto z nich obesil, normalne to citim v kostiach.
Milan, snazim sa predstavit cele timy konstrukterov ako preklinali vsetky tieto hrozne DPF hnusoby ked ich museli zakomponovat do ich systemov. Ti chlapci nie su sprosti ale proste inak to urobit nejde. Nemas 10 rokov na to aby si skumal a skusal, bim bum bac dva mesiace maximalne, potom hore do Svedska do -40 teplot, na Saharu do +45, spravi sa desat vozov a ide sa do masovej vyroby. Soft sa doladuje za chodu, to uz vsetci vieme.
Prisamvacku sa urcite niekto z nich obesil, normalne to citim v kostiach.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24982
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Nie,až tak tragické to nie je.Ten rozsah stupňov treba chápať tak že ten rozsah sa týka aj špecifických režimov,ako napr jazda bez plynu tj z nultou dávkou paliva (bežné ubranie pre potrebu v premávke) keď beží režim regenerácie.Chyba je (ako vždy) v neznalosti,nechápaní hierarchií a algoritmu tejto činnosti.A čo človek nevie ako funguje,to sa sakra zle opravuje.Pokojne by som postavil stávku 1:100 že 99 zo 100 mechanikov nemá potuchy o menežmente filtra.Niekedy ma cuká sem prsknúť nejaký ten materiál čo by toho vniesol trochu svetla,ale to ma vždy prejde keď vidím ťažkotonážnikov v monterkách ako sa neskonale múdro a neprístupne tvária ako majstri sveta.A ja za školenia teda platený nie som.Nech sa učia vlastným úsilím
K tým 120 ° iba tolko že logicky už nedôjde k zapáleniu vo valci,palivo splyní a dohorí tam kde práve treba,vo fitry a na to naviaže kopec vecí ktoré zopár premýšlavých okamžite pochopí z akým problémom súvisí
K tým 120 ° iba tolko že logicky už nedôjde k zapáleniu vo valci,palivo splyní a dohorí tam kde práve treba,vo fitry a na to naviaže kopec vecí ktoré zopár premýšlavých okamžite pochopí z akým problémom súvisí
-
- Príspevky: 28
- Dátum registrácie: 18.03.2011 07:45 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24982
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Dá sa aj to ak počká,ale musí do radu a v tom je ten problém.Drží sa termín a keď príde na vec auto nepríde.Na presno sa termín dať nedá,lebo nikdy človek nevie čo presne, kolko jednotlivé opravy zaberú času.Takže je to na odhade,ten je problematický a určite z toho nemá radosť ani majiteľ auta,ale ani ja.Keby nebolo práce to je iné,ale toto je zbytočný stres ktorý byť nemusí
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24982
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ale áno.Pozvolna prechádzame na režim viac diagnostiky lebo padlo rozhodnutie predať rovnaciu stolicu a tejto druh činnosti utlmiť.Kedysi bola stolica v kuse obsadená,dnes dve tri ťažšie práce,to nestojí za to aby radšej nepribudol miesto stolice zdvihák.Dnes sa väčšie búračky nenosia dovozcovia vôbec,poistovne hádžu každý ťukes do totálky,takže stráca sa význam.
-
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44 Zdieľať na Facebook
nech si pise kto chce co chce, 1.4D4D je jeden z najlepsich dieslov dnesnej doby - ma retazovy rozvod, vydrzi minimalne pol miliona cely motor s cerpadlom, vstrekmi, rozvodom a ak to nezmenili, nema ani dvojhmmotu = vitaz v konkurencii.
Na prevodovke odchadzaju iba hlavne loziska a aj ked je to smutne na Toyotu - asi pochadzaju z cenovo lepsich zdrojov a preto ich zivotnost je v okoli 250.000 nestocenych km.
Naviac 66kW aj citit - nie ako niektore nemenovane motory co sa zobudzaju a zobudzaju... Samozrejme myslim k objemu motora a vahe auta je to zivy motor aj ked Auris je uz dost tazky na tento motor.
pokakal do neho hlavne DPF filter ktory treba asi vymenit. Nekupoval by som novy = dajte mi vediet, zozeniem jazdeny a skusit co to urobi.
Necital som to mozno pozorne ale treba urobit v Toyote nutenu regeneraciu a na zaklade skusenosti vyhodnotit.
staci poslat sukr. spravu
Na prevodovke odchadzaju iba hlavne loziska a aj ked je to smutne na Toyotu - asi pochadzaju z cenovo lepsich zdrojov a preto ich zivotnost je v okoli 250.000 nestocenych km.
Naviac 66kW aj citit - nie ako niektore nemenovane motory co sa zobudzaju a zobudzaju... Samozrejme myslim k objemu motora a vahe auta je to zivy motor aj ked Auris je uz dost tazky na tento motor.
pokakal do neho hlavne DPF filter ktory treba asi vymenit. Nekupoval by som novy = dajte mi vediet, zozeniem jazdeny a skusit co to urobi.
Necital som to mozno pozorne ale treba urobit v Toyote nutenu regeneraciu a na zaklade skusenosti vyhodnotit.
staci poslat sukr. spravu
-
- Príspevky: 28
- Dátum registrácie: 18.03.2011 07:45 Zdieľať na Facebook
Problém s prienikom nafty do oleja sa zdá vyriešený ( uvidím po cca 1000 km ) : - demontáž vstrekovacieho čerpadla BOSCH F00R 0P1 ....
Pod guferami na výstredníkovom hriadeli boli po celom obvode vydraté 2 drážky .Pod jedným v tvare nepravideľného písmena „v“ v šírke cca cca 0,5 mm ,hlbka cca 0,3- 0,4 mm.Pod druhým posuvným meradlo skoro nemerateľná.Na jednom gufere po vonkajšom obvode na polovici šírky gufera zodratá silikonová vrstva až na kov ,na druhej polovici značne poškodená – s najväčšou pravdepodobnosťou sa gufero pretáčalo v uložení. Gufera 20x31x7 výrobca KOK ,vyrobené 27.9.2009, auto prvý krát zaregistrované 15.9.2010.
Pracoval som v tejto oblasti niekolko desaťročí (strojárstvo+elektropriemysel) ale s niečim takým som sa nestretol.Neviem dávať obrázky na forum ak sa mi podarí nafotiť a odoslať tak pošlem.Dúfam , že to bola tá pravá príčina prieniku nafty do oleja.Problémom zostávajú stále vibrácie vozidla pri 2000 ot. a častá regenerácia DPF cca po 200 km – dedukujem to podľa náhle zvýšenej spotreby.Aký je Váš názor priatelia a čo ďalej?
Pod guferami na výstredníkovom hriadeli boli po celom obvode vydraté 2 drážky .Pod jedným v tvare nepravideľného písmena „v“ v šírke cca cca 0,5 mm ,hlbka cca 0,3- 0,4 mm.Pod druhým posuvným meradlo skoro nemerateľná.Na jednom gufere po vonkajšom obvode na polovici šírky gufera zodratá silikonová vrstva až na kov ,na druhej polovici značne poškodená – s najväčšou pravdepodobnosťou sa gufero pretáčalo v uložení. Gufera 20x31x7 výrobca KOK ,vyrobené 27.9.2009, auto prvý krát zaregistrované 15.9.2010.
Pracoval som v tejto oblasti niekolko desaťročí (strojárstvo+elektropriemysel) ale s niečim takým som sa nestretol.Neviem dávať obrázky na forum ak sa mi podarí nafotiť a odoslať tak pošlem.Dúfam , že to bola tá pravá príčina prieniku nafty do oleja.Problémom zostávajú stále vibrácie vozidla pri 2000 ot. a častá regenerácia DPF cca po 200 km – dedukujem to podľa náhle zvýšenej spotreby.Aký je Váš názor priatelia a čo ďalej?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: kalopis a 45 neregistrovaných