Toyota Auris 1,6 na LPG - rady, skúsenosti
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 109
- Dátum registrácie: 19.09.2010 20:47 Zdieľať na Facebook
Toyota Auris 1,6 na LPG - rady, skúsenosti
Zdravím vás, mám rok starú Toyotu Auris 1,6 Valvematic a zvažujem možnosť prestaby na LPG. Nikdy som auto na LPG nemal, od známych a z roznych diskusných fór poznám všeobecné nevýhody: úbytok priestoru v kufri, vyššie servisné náklady na prevádzku, horšie štartovanie v zime, strata záruky na niektoré časti auta.. Výhoda je jediná - šetrenie. Nie som na to vyslovene odkázaný, na benzín mám, ale ročne najazdím cca 15 000 km a úspora sa hodí.
Hlavne by ma zaujímala prestavba konkrétne Aurisa 1,6, lebo nie každé auto je rovnako vhodné na plyn. Je tu niekto, kto má Aurisa v plyne, resp. má nejakú skúsenosť?
Hlavne by ma zaujímala prestavba konkrétne Aurisa 1,6, lebo nie každé auto je rovnako vhodné na plyn. Je tu niekto, kto má Aurisa v plyne, resp. má nejakú skúsenosť?
-
- Carschanger
- Príspevky: 5424
- Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45 Zdieľať na Facebook
-
- Sir
- Príspevky: 7394
- Dátum registrácie: 18.05.2004 11:29
- Bydlisko: Slovak Banana Republic Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1383
- Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06 Zdieľať na Facebook
uhadol si
tychto toyot s lpg zas az tak vela nebeha ale lpg by som sa pri kvalitnej montazi nebal
na splynovaci hlavne nesetrit a priplatit si za 'primazavanie' ventilov JLM par eur
a este OT pre kujona ale nedalo mi
dnes mam fakt tazky den, cakam na vysledky skusky, som dost vyklepany z toho a musim povedat, ze si mi normalne zlepsil naladu
tychto toyot s lpg zas az tak vela nebeha ale lpg by som sa pri kvalitnej montazi nebal
na splynovaci hlavne nesetrit a priplatit si za 'primazavanie' ventilov JLM par eur
a este OT pre kujona ale nedalo mi
dnes mam fakt tazky den, cakam na vysledky skusky, som dost vyklepany z toho a musim povedat, ze si mi normalne zlepsil naladu
-
- Carschanger
- Príspevky: 5424
- Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 344
- Dátum registrácie: 26.03.2007 22:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
no, mne to vyslo inak..Sliedic napísal:15.000km ročne sa mi zdá málo na to, aby si "vyhodil" 1000-1500eur na prestavbu LPG.
Dajme tomu, že to bude mať spotrebu 8l plynu na 100km, to je 5,6eur na 100km (cenu som rátal 0,70eur/l), t.j. 56eur 1000km, 560eur 10.000km x 2 = 1120eur 20.000km, po vyše roku máš investíciu naspäť.
az po 30000km sa len zaplati montaz LPG... a to som nepocital naklady na castejsie kontroly, servis splynovaca a ciastocnu spotrebu benzinu a naklady za mazanie tych ventilov... a samozrejme, otazna je aj cena plynu..
Realne to bude tak 35 000km
N95 LPG
spotreba 6,5 8
cena lit. 1,45 0,7
cena km 0,09425 0,056 rozdiel v €
30000 2827,5 1680 1147,5
-
- Príspevky: 309
- Dátum registrácie: 01.05.2010 14:08 Zdieľať na Facebook
mne sa to oplati aj oplatilo jazdit na LPG...z uprdenej Blavy do Ziliny a spat som spalil za 23€ur a to sme isli este 3 dospele osoby vo Verso...je treba nieco okomentovat???JLMka mechanicka podtlakova 4 decofffka ti vydrzi cca na 3,500 - 4,000km...ake naklady ake vydavky??,akurat ze si investoval do prestavby,na ktoru ja necakam kedy sa mi to vrati...teraz sa mi to vracia tym,ze mam v keseni eurace aj na ine veci...
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
ja osm tiez kedysi uvazoval nad LPG, ale cisto ekonomicky sa to fakt neoplati.
Pokail by clovek pri kupe noveho/jazdeneho auta si priplatil 1500 e - ma k dispozicii naftovy motor - ktory je rovnako usporny a navyse ovela lahsie predatelny.
LPG je rozumne dat tak na velkoobjemovy benzin, ale to je tak vsetko...
Pokail by clovek pri kupe noveho/jazdeneho auta si priplatil 1500 e - ma k dispozicii naftovy motor - ktory je rovnako usporny a navyse ovela lahsie predatelny.
LPG je rozumne dat tak na velkoobjemovy benzin, ale to je tak vsetko...
-
- Príspevky: 309
- Dátum registrácie: 01.05.2010 14:08 Zdieľať na Facebook
Yxo...v pohode, to ti nebriem...ale musis uznat ze po fyzicko-ekonomickej stranke hocijakeho auta s modernymi motormi...naklady na opravy a vymenu nahradnych suciastok je neporovnatelne oproti naftovym motorom ovela lacnejsia benzinova verzia ...benzinu treba len sviecky a olej menit,ziadne zhavice,cerpadla,turba,egr ventily atd...pripadne hlava praskne,na benzin su predsa o nieco lacnejsie,to uvadzam ako priklad...aj to uz sa tu dost o tom popisalo...ako aj na ake ucely auto pouzivas,to je najdolezitejsie...dialnica,ci mestsky cyklus do prace v mojom pripade je to 75%,sem tam vyjazdy mimo mesto 2x v mesiaci smer stredne slovensko...takze moja volba mat LPG je spravna aj najvyhodnejsia...hmmm...nebudes so mnou suhlasit asi...?a ja nemienim menit casto auta z toho dovodu,co mam je to dobra znacka a hlavne spolahliva a zostavam pri nej...aj keby som sa mal rozhodnut pre iny model auta,tak by to bola ta ista znacka ktoru mam...
P.S.dost aut som odskusal ako osobny vodic,hlavne koncernovych dizlakov,takze viem co pisem...
P.S.dost aut som odskusal ako osobny vodic,hlavne koncernovych dizlakov,takze viem co pisem...
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
heh, ja ti to vycitat nebudem. Len to skratka nie je racionalna volba.
Samozrejme, investicia sa ti vrati - len musis auto mat najmenej dva roky pri 15tkm rocne.. potom konecne zacnes setrit.
Takze, ak chces mat kchar dva roky - tak potom ano.
LENZE - nastupuju turbomotory... Ja jazdim jeden turbo a jedne atmo motor - a uz viem, ze dalsie auto bude urcite s turbom...
a co sa tyka investicii do oprav... Neuveris, ale doposial som najviac penazi natlacil do Oplu s najodporucanejsim benzinovym motorom...
Naproti tomu, naftakmi som najazdil podstatne viac km, boli podstatne menej servisovane a na motore mi nikdy nic neodislo...
Samozrejme, investicia sa ti vrati - len musis auto mat najmenej dva roky pri 15tkm rocne.. potom konecne zacnes setrit.
Takze, ak chces mat kchar dva roky - tak potom ano.
LENZE - nastupuju turbomotory... Ja jazdim jeden turbo a jedne atmo motor - a uz viem, ze dalsie auto bude urcite s turbom...
a co sa tyka investicii do oprav... Neuveris, ale doposial som najviac penazi natlacil do Oplu s najodporucanejsim benzinovym motorom...
Naproti tomu, naftakmi som najazdil podstatne viac km, boli podstatne menej servisovane a na motore mi nikdy nic neodislo...
-
- Carschanger
- Príspevky: 5424
- Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45 Zdieľať na Facebook
ešte raz to skúsim zhrnúť. LPG sa oplatí ak kupuješ auto s tým, že to dáš rovno na LPG !!!!!
T.j. neberieš to tak, že auto stálo 10 000 € ale auto stálo 11500 €. T.j. tu cenu montáže rátaš ako cenu celého auta !!!!
Ak raz kúpiš auto a potom ho chceš prerábať na LPG, tak si to treba prerátať, ako ti to rátali chlapci. t.j. pri aute s malou spotrebou je LPG dosť dlho nenávratná investícia !!! Ale pri veľkoobjemovom aute je to už o niečo iné. Je rozdiel ak ti auto žerie 6 litrov a ušetríš teda 3 litre a rozdiel ak má auto spotrebu 12 litrov a ušetríš 6 litrov to je šetrenie v praxi. Môžeš ty odkladať euro, a niekto odkladá 2 € tak už je to rozdiel pri našporení určite sumy, 2 krát kratší !!!
Ja som auto kupoval s tým, že to rovno prehodím na LPG. Čiže kúpnu cenu auta som počítal rovno s cenou LPG. T.j. dá sa povedať, že šetrím od prvého kilometra, lebo tak som mohol kúpiť aj diesel o 1500 € drahší !!!
A tak ako bolo poznamenané diesel a LPG je o tom, že do nákladov za auto sa počítajú aj servisné úkony. Keďže sme na bazári, tak sa tu počíta, že ľudia kupujú jazdené autá. Na slovensku kúpiť auto s reálnymi km je nemožné (ok tak veľmi nepravdepodobné) a tak tie servisne úkony prídu možno o 10 000 km a možno o 50 000 km ale jednoducho si to odsere ten čo kúpi jazdenku. Ak má niekto nového diesel-a, tak sa nemusí báť poruchy a keď je v záruke. Takže tu neporovnávajme, či sa diesel kazí alebo nie ak sa bavíme o jazdenkách a cca. reálnych cez 200 000 km, mnohé aj 300 000 km.
T.j. neberieš to tak, že auto stálo 10 000 € ale auto stálo 11500 €. T.j. tu cenu montáže rátaš ako cenu celého auta !!!!
Ak raz kúpiš auto a potom ho chceš prerábať na LPG, tak si to treba prerátať, ako ti to rátali chlapci. t.j. pri aute s malou spotrebou je LPG dosť dlho nenávratná investícia !!! Ale pri veľkoobjemovom aute je to už o niečo iné. Je rozdiel ak ti auto žerie 6 litrov a ušetríš teda 3 litre a rozdiel ak má auto spotrebu 12 litrov a ušetríš 6 litrov to je šetrenie v praxi. Môžeš ty odkladať euro, a niekto odkladá 2 € tak už je to rozdiel pri našporení určite sumy, 2 krát kratší !!!
Ja som auto kupoval s tým, že to rovno prehodím na LPG. Čiže kúpnu cenu auta som počítal rovno s cenou LPG. T.j. dá sa povedať, že šetrím od prvého kilometra, lebo tak som mohol kúpiť aj diesel o 1500 € drahší !!!
A tak ako bolo poznamenané diesel a LPG je o tom, že do nákladov za auto sa počítajú aj servisné úkony. Keďže sme na bazári, tak sa tu počíta, že ľudia kupujú jazdené autá. Na slovensku kúpiť auto s reálnymi km je nemožné (ok tak veľmi nepravdepodobné) a tak tie servisne úkony prídu možno o 10 000 km a možno o 50 000 km ale jednoducho si to odsere ten čo kúpi jazdenku. Ak má niekto nového diesel-a, tak sa nemusí báť poruchy a keď je v záruke. Takže tu neporovnávajme, či sa diesel kazí alebo nie ak sa bavíme o jazdenkách a cca. reálnych cez 200 000 km, mnohé aj 300 000 km.
-
- Príspevky: 1222
- Dátum registrácie: 04.11.2008 20:33
- Bydlisko: BA Zdieľať na Facebook
Ak si chceš auto nechať dlhšie (tak ako píšeš) tak jednoznačne odporúčam LPG. (je pravda, že je viac výhodné pri veľkoobjem. motoroch), ale aj tak budeš skôr či neskôr šetriť. Tie servisné náklady na LPG sú smiešne... ( R6 motor- komplet nové hadice, nadstavenie LPG - 40,-€) Repas vstrekovačov cca 60% hodnoty nových atď. Nemáš sa čoho báť.
-
- Príspevky: 85
- Dátum registrácie: 12.05.2010 14:44 Zdieľať na Facebook
Neviem prečo tu veľa z vás rozpráva o lpg, že majú drahé servisné náklady, poruchy, drahé súčiastky, a ostatné nevýhody,či to hovorite z vlastnej skusenosti alebo len "z počutia".
Vlastním už 4 roky avensis na lpg a nemôžem povedať, aby to malo nejaké nevýhody, žiadne zlé štartovanie v zime, žiadna porucha, žiadna údržba ani prehliadky. Neinvestoval som don ani 1 cent, a to jazdím dennodenne 25-30tis.km ročne.
Takže moja rada k téme, kludne si daj namontovať lpg, ale pozor na kvalitnú montáž, to je základ spolahlivosti.
Vlastním už 4 roky avensis na lpg a nemôžem povedať, aby to malo nejaké nevýhody, žiadne zlé štartovanie v zime, žiadna porucha, žiadna údržba ani prehliadky. Neinvestoval som don ani 1 cent, a to jazdím dennodenne 25-30tis.km ročne.
Takže moja rada k téme, kludne si daj namontovať lpg, ale pozor na kvalitnú montáž, to je základ spolahlivosti.
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných