TIPTRONIC - otazka
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 119
- Dátum registrácie: 14.09.2009 13:03 Zdieľať na Facebook
TIPTRONIC - otazka
Ahojte mam otazku pre vsetkych majitelov automatiky Tiptronic.
Da sa s nou jazdit aj manualne, myslim tym ze uplne odignorovat automatiku a len pridavat stupne hore dole?
Dakujem
Da sa s nou jazdit aj manualne, myslim tym ze uplne odignorovat automatiku a len pridavat stupne hore dole?
Dakujem
-
- Príspevky: 748
- Dátum registrácie: 15.02.2009 12:16 Zdieľať na Facebook
da sa to
je to inteligentna prevodovka, a nepodradi ti napriklad pri 90km rychlosti do dvojky alebo trojky podla otacok, co sa napriklad pri manuálnej prevodovke da a ide ti vtedy vyletiet motor.
ale nechapem preco ta to zaujima, lebo manualne radenie pri tiptroniku nikto koho j apoznam nepouziva. Ja to pouzivam len v zime pri jazde z kopca brzdim motorom
je to inteligentna prevodovka, a nepodradi ti napriklad pri 90km rychlosti do dvojky alebo trojky podla otacok, co sa napriklad pri manuálnej prevodovke da a ide ti vtedy vyletiet motor.
ale nechapem preco ta to zaujima, lebo manualne radenie pri tiptroniku nikto koho j apoznam nepouziva. Ja to pouzivam len v zime pri jazde z kopca brzdim motorom
-
- Príspevky: 99
- Dátum registrácie: 13.09.2006 14:47 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 748
- Dátum registrácie: 15.02.2009 12:16 Zdieľať na Facebook
podradenie je v zlomku sekundy čo manual nema šancu spraviť.
to čo je za hlupost? Co si 90ročný dedko ze preradovanie manuálom ti trva 5 sekund?
Takisto ako pri tiptroniku tukneš smerom k sebe pri podradeni takisto rychlo dokažeš napr. podradit z 6 do 5
Asi tak automat je automat ale treba nato mať peniaze.
kamoš ty perlíš!
to čo je za hlupost? Co si 90ročný dedko ze preradovanie manuálom ti trva 5 sekund?
Takisto ako pri tiptroniku tukneš smerom k sebe pri podradeni takisto rychlo dokažeš napr. podradit z 6 do 5
Asi tak automat je automat ale treba nato mať peniaze.
kamoš ty perlíš!
-
- Príspevky: 99
- Dátum registrácie: 13.09.2006 14:47 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 748
- Dátum registrácie: 15.02.2009 12:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 119
- Dátum registrácie: 14.09.2009 13:03 Zdieľať na Facebook
Tak to som rad ze to je mozne. Potom nie je dovod do toho neist, ak nahodou nebudem spokojny, mozem prve mesiace vyuzivat aj manualne radenie.
Su tieto prevodovky nejako specialne kazive alebo nachylne na kvalitny olej?
Aky tiptronic mate? Ja osobne mam zaujem o Alfu a tam je Q-Tronic, mate aj s tym skusenost?
Dakujem
Su tieto prevodovky nejako specialne kazive alebo nachylne na kvalitny olej?
Aky tiptronic mate? Ja osobne mam zaujem o Alfu a tam je Q-Tronic, mate aj s tym skusenost?
Dakujem
-
- Príspevky: 748
- Dátum registrácie: 15.02.2009 12:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 99
- Dátum registrácie: 13.09.2006 14:47 Zdieľať na Facebook
vajciak000 napísal:da sa to
je to inteligentna prevodovka, a nepodradi ti napriklad pri 90km rychlosti do dvojky alebo trojky podla otacok, co sa napriklad pri manuálnej prevodovke da a ide ti vtedy vyletiet motor.
Nový 6-stupňový tiptronic
Jeden stupeň navyše: Použitie 6-stupňovej automatickej prevodovky je novinkou v prémiovom segmente kompaktnej triedy a pre vodiča predstavuje citeľnú prednosť oproti 5-stupňovej verzii. Väčší využiteľný celkový prevodový pomer – 6:1 oproti predchádzajúcim 5,5:1 – prispieva nielen k prevádzkovej ekonómii.
Okrem nižšej hladine otáčok pri 6. stupni – čo znižuje spotrebu paliva a hladinu vnútorného hluku pri rýchlej jazde – sa skrátením prevodového pomeru 1. stupňa zvýšil spontánny záber a umocnila agilná dynamika pri rozjazde.
Pri tom sa nový 6-stupňový tiptronic s dynamickým programom radenia DSP prejavuje ako multitalent nielen subjektívne zvýšením pôžitku z jazdy. Automatická prevodovka, ktorá debutovala v roku 2002 v Audi TT, sa vyznačuje aj kompaktnými rozmermi a nízkou hmotnosťou. Hoci má o jeden prevodový stupeň viac ako predchodca, vďaka zníženiu počtu komponentov a hmotnostnej optimalizácii použitých dielov má nový tiptronic o 20 kg nižšiu hmotnosť ako 5-stupňový predchodca. To nielen zlepšuje výkonovú hmotnosť A3 ale predstavuje aj výhodu z hľadiska rozloženia hmotnosti – a tým aj jazdnej dynamiky.
Ovládanie prevodovky zabezpečuje elektrohydraulická riadiaca jednotka s vlastným riadiacim počítačom. Stratégia radenia a aj menič krútiaceho momentu sú špeciálne vyladené pre kombináciu s agregátom 2.0 FSI, s ktorým nový 6-stupňový tiptronic debutuje v A3. Znamená to, že tento motor môže aj v spojení s automatickou prevodovkou naplno využiť svoj potenciál tak v hospodárnosti, ako aj v dynamike jazdy.
Kvôli zvýšeniu spontánnosti umožňuje nový tiptronic viacnásobné odradenie nadol, napríklad priamo zo šiesteho na druhý prevodový stupeň. Aby sa zlepšila agilita, ovládanie prevodovky pri automatickom odraďovaní nadol dokonca aktívne pridá medziplyn, aby sa skrátil čas radenia.
Okrem normálneho programu „D“, ktorý je ekonomicky ladený, nový 6-stupňový tiptronic má aj zvlášť športový program radenia „S“. Pri ňom sa jednotlivé prevodové stupne nielen vytáčajú do vyšších otáčok, ale aj odradenie nadol sa uskutočňuje skôr a už pri ľahkom pohybe pedálu akcelerátora, čím sa umožňuje spontánnejšia akcelerácia.
Súčasne program „S“ zabraňuje rušivému radeniu nahor, čím umožňuje harmonickejšiu jazdu pri rýchlom prejazde úsekov s mnohými zákrutami.
Dráha voliacej páky pre automatickú funkciu bola kvôli zjednodušeniu ovládania predĺžená o stupeň „S“, takže vodič môže na zmenu režimu medzi „D“ na „S“ využiť priamo voliacu páku prevodovky. Okrem toho má tiptronic druhú dráhu páky, v ktorej môže vodič manuálne voliť želaný prevodový stupeň. Pri vybavení vozidla zodpovedajúcim multifunkčným volantom (za príplatok) sa dajú jednotlivé prevodové stupne radiť pomocou tlačidiel tiptronicu na priečkach volantu.
Ďalší prínos v oblasti jazdnej dynamiky a komfortu predstavuje dynamický program radenia DSP. Rozoznáva rozličné štýly jazdy a pre každého vodiča a každé prevádzkové podmienky stanovuje optimálny moment preradenia.
6-stupňový tiptronic sa bude od polovice roka 2003 dať objednať pre A3 2.0 FSI a neskôr aj pre A3 1.6.
http://www.motormania.sk/art.ltc/514
ale nechapem preco ta to zaujima, lebo manualne radenie pri tiptroniku nikto koho j apoznam nepouziva. Ja to pouzivam len v zime pri jazde z kopca brzdim motorom
-
- Príspevky: 748
- Dátum registrácie: 15.02.2009 12:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 99
- Dátum registrácie: 13.09.2006 14:47 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 748
- Dátum registrácie: 15.02.2009 12:16 Zdieľať na Facebook
ale to som ani netvrdil, jasne ze ti podradi aj o dva stupne ale nie ked ides napr. 150 a chces podradit do 4 pri 6rýchlostnom tiprtoniku sa ti to nepodari.
ale napr. pri 50 zo 4 do 2 podradis, ja som len hovoril ze je ta prevodovka elektronicky obmedzovana otačkami motora
ale napr. pri 50 zo 4 do 2 podradis, ja som len hovoril ze je ta prevodovka elektronicky obmedzovana otačkami motora
Naposledy upravil/-a vajciak000 v 19.09.2009 21:38, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 99
- Dátum registrácie: 13.09.2006 14:47 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 103
- Dátum registrácie: 23.01.2009 20:53 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 162
- Dátum registrácie: 08.10.2008 18:43 Zdieľať na Facebook
Kamarát preber sa, postav sa na križovatke Automat a manuál, s manuálom, možeš mať zaradenu aj rychlosť, ale ani ked sa pose..., tak automat nedobehneš.Po 10 metroch končíš, s manuálom.vajciak000 napísal:podradenie je v zlomku sekundy čo manual nema šancu spraviť.
to čo je za hlupost? Co si 90ročný dedko ze preradovanie manuálom ti trva 5 sekund?
Takisto ako pri tiptroniku tukneš smerom k sebe pri podradeni takisto rychlo dokažeš napr. podradit z 6 do 5
Asi tak automat je automat ale treba nato mať peniaze.
kamoš ty perlíš!
to isté platí na diaľnici, v 0,5sekunde to podradí a ideš predbiehať, a ten v ľavo, len pozera na ŠPZ.
Nechceš tu tvrdiť, že máš nohy a ruky rýchlejšie, ako elektronika, ak hej potom si CYBORG a to už je niečo.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 76 neregistrovaných