Tester kompresie

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Volkswagen fórum
Odpovedať Nová téma
1234>
Autor Správa
sniip26
Nová tvár - Trabanto (7)
Založený: 13 september 2012
Príspevky: 296
Nabehané: 1 dní 11 hod 31 min
Predmet: Tester kompresie PríspevokZaslal: 20.04.2021 08:10   
Cest praci.

Ake mate skusenosti s lacnym testerom kompresie ? Cena do 30e aj menej. Da sa s nim neco odmerat alebo je to nahovno ?
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2761)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 22486
Nabehané: 4 mes 15 dní 1 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 20.04.2021 09:31   
Úprimne povedané...nahovno pre viac dôvodov.Otázna presnosť je ten najmenší pretože nepresnosť sa bude týkať všetkých valcov a tam ide najviac o rozdiely medzi valcami.
Ohybné prípoje - nahovno.Jednak dlhé čo znižuje hodnoty,jednak "gumové" meranie.
Kvalita vyhotovenia,tesnosť spojov,kvalita odpúštacieho ventilu a citlivoť manometra - nahovno
Zhrnuté - ok ak sa jedná o informáciu od buka do buka,proste brutto info.Na to sa potom vyprdnúť na niečo také,lepší prehľad dá meranie prúdu štartra oscilom prúdovými kliešťami čo trvá zlomok času a netreba nič demontovať.
Citovať
sniip26
Nová tvár - Trabanto (7)
Založený: 13 september 2012
Príspevky: 296
Nabehané: 1 dní 11 hod 31 min
PríspevokZaslal: 20.04.2021 09:51   
Hmm diky za odpoved. Tlaky su rovnake vo vsetkych valcoch ale len 8 barov. Tak neviem ci je merak nahovno alebo je nahovno motor.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2761)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 22486
Nabehané: 4 mes 15 dní 1 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 20.04.2021 09:54   
Pokojne to môže byť,sú motory kde to je správny údaj
Citovať
sniip26
Nová tvár - Trabanto (7)
Založený: 13 september 2012
Príspevky: 296
Nabehané: 1 dní 11 hod 31 min
PríspevokZaslal: 20.04.2021 10:31   
No je to 2.0TFSI BWA EA113.

No na YT su videa, kde namerali az 14 Barov na tomto motore s 170t km. Tak nechapem, bud je ozaj ten merak nahovno alebo ja uz neviem :D
Citovať
oco13
Legenda - Ford T (1308)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 11908
Nabehané: 6 mes 1 dní 15 hod
Bydlisko: okr.nové zámky
PríspevokZaslal: 20.04.2021 10:35   
Alebo má motor problém napríklad s karbonom na ventiloch.
_________________
Moje príspevky sa netýkajú aut ,ale zadávatelov.
Citovať
sniip26
Nová tvár - Trabanto (7)
Založený: 13 september 2012
Príspevky: 296
Nabehané: 1 dní 11 hod 31 min
PríspevokZaslal: 20.04.2021 10:43   
To som cistil.
Citovať
oco13
Legenda - Ford T (1308)
Založený: 14 december 2008
Príspevky: 11908
Nabehané: 6 mes 1 dní 15 hod
Bydlisko: okr.nové zámky
PríspevokZaslal: 20.04.2021 10:45   
Poškodené ventily? napríklad podpálením? Poškodené krúžky - od nánosu karbonu sa nevedia hýbať v drážke a následne ich poláme. M.Hlavatý tu dával aj foto takého krúžku. Strata kompresie môže mať viacero príčin.
_________________
Moje príspevky sa netýkajú aut ,ale zadávatelov.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2761)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 22486
Nabehané: 4 mes 15 dní 1 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 20.04.2021 11:54   
Je to ešte ok,dolná hranica
Citovať
sniip26
Nová tvár - Trabanto (7)
Založený: 13 september 2012
Príspevky: 296
Nabehané: 1 dní 11 hod 31 min
PríspevokZaslal: 20.04.2021 12:28   
Citovať
martincichy
Povedomá tvár - Favorito (43)
Založený: 18 september 2016
Príspevky: 4201
Nabehané: 12 dní 14 hod 12 min
PríspevokZaslal: 20.04.2021 19:14   
Ako si cistil ventily?
Citovať
aristoteles
Známa tvár - Feldo (59)
Založený: 30 september 2009
Príspevky: 716
Nabehané: 13 dní 15 hod 59 min
PríspevokZaslal: 20.04.2021 20:02   
Škrtiaca klapka pri meraní bola otvorená?
Citovať
hjundai
VIP člen - Veyron (298)
Založený: 21 marec 2010
Príspevky: 2422
Nabehané: 9 dní 13 hod 44 min
PríspevokZaslal: 20.04.2021 20:13   
ako píše p.Hlavatý možno je problém v hadici, ak má vyššiu poddajnosť bude ukazovať nižší tlak.... kúpa iného privedie k otázke ktorý je "ten dobrý" ak ukáže 4xiné číslo.... chcelo by to porovnať s nejakým "referenčným" tlakom a potom tú odchýlku pri meraniach zohľadniť.
Inak zadávateľ by asi mal napísať prečo vlastne to meranie robí...
Citovať
seven549
Vážený člen - Gallardo (239)
Ľudový rozprávač
Založený: 03 február 2010
Príspevky: 6667
Nabehané: 3 mes 13 dní 11 hod
PríspevokZaslal: 20.04.2021 20:13   
sniip26 napísal:
Hmm diky za odpoved. Tlaky su rovnake vo vsetkych valcoch ale len 8 barov. Tak neviem ci je merak nahovno alebo je nahovno motor.
8 barov je uz bieda.zrychlovat to buede aj nadalej ale len co pride kopec uz netaha nezrychluje ako by mal.

vacsinou dobry nevytahany benzinovy motor da 350 000km so stratou 1 baru.a aj take s ktorymi sa majitel raz za tyzden ponahana.

vydojenky alebo aj auta po tych co to nevedia pouhanat maju tak 6.5 baru pri 250 000km.pri tych km uz aj povoluju tesnenia semeringy klukoveho hriadela.uz to ma priznaky pojazdnej olejnicky.

to su atmosfericke motory.

turbomotory uz od 80 rokov -- 70 percent z nich je v stave na go motora.pri 250000km podpalene ventily+spalene piestne kruzky ktore sa na piestoch nehybu od 250 000-300 000km papkaju olej 1 liter cca priemer 250km.jedina moznost je to dat strojovo zarovnat valce ak su este dobre na vybrus nove piesty go hlavy valcov a fuka to dalej 200000km.


pripiect piestne kruzky neni problem v lete u bezneho motora vsetkemu je na vine olej.nejde o znacku oleja ale o jeho teplotu varu.

ja som uz 2 motory skolil cize auto ma dokupene poriadne olejove chladenie + motorvy olej napr 5w/50 alebo 10w/60.

ale poznam aj takych co setrili motor a skratka tie kruzky prikorodovali k piestom a ventily sa vydrali na stopke ventilu.cize tiez motory na odpis.
Citovať
bady555
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 12 marec 2010
Príspevky: 207
Nabehané: 1 dní 3 hod 52 min
PríspevokZaslal: 20.04.2021 20:16   
hlavne ak vyrobca ti urci 5w30 pre benzin :D rychlu smrt
Citovať
Odpovedať Nová téma
1234>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Volkswagen fórum