Test: Porovnali sme Subaru Legacy a Škodu Superb Combi

Sem móžete poukázať na zaujímavý web v oblasti auto-moto, nie reklama...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

ide o technologie..

Je zjavne, ze male turbomotory maju kopec problemov a spolahlivost biedna.

Ale je to trend.
korejci a ako sa vyssie pise, aj japici, tvrdo makaju na tom, aby zacali robit male turba.

Osobne chapem, ze atmo je spolahlive a bla-bla (aj ked mne sa atmo 1,6 kazila castejsie ako CR diesel..).

Lenze potom sa clovek prevezie s turbom a zmeni nazor.

V EU sa jazdi dynamicky, casto sa brzdi - idealne podmienky pre turbo.

Emisie a dane su dalsi dovod, preco male turba budu coraz dolezitejsie.

Japonci ich nerobia len preto, ze vyvoj stoji prachy a cas. Napokon - kolko trvalo, kym toyota vyvinula poriadny diesel? roky... a aj tak (hlavne tie 2,0 a 2,2) stoja za prd.
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Yxo hovor si čo chceš ale japonci tie diesle vyvinuli čisto kvoli EU trhu, oni doma sami tie dané autá s dieslom pod kapotou nepredávajú až na výnimky

Čiže nie neschopnosť vyvinúť dieslový motor, ale skôr nebol dôvod a donutila ich k tomu EU a v prvom rade sa to týkalo značiek, ktoré tu majú svoje závody
Naposledy upravil/-a ivko1 v 18.02.2014 13:01, upravené celkom 1 krát.
tom2014
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 16.01.2014 17:48
Zdieľať na Facebook

no tak páni

Príspevok od používateľa tom2014 »

No tak páni...niektorí píšete že VW resp. škodu ani za svet (zlé motory, zbytočne predražené atď) a keď niekto vyjadrí svoj nazor že Subaru nemá image tak hneď doňho že asi chodí na favorite? To čo je? Veď to je jeho názor, jeho pocity tak isto ako sú tie Vaše zo Škody. Tak raz sa tu v témach trepe že aký oničom má celkovo škoda interiér teda palubovku, nuda, konzervatívne, len okopírované dva gombíky a nič iné a bla bla bla a teraz tu vravíte že Subaru je ok veď máte radi jednoduchosť a účelnosť a zrazu už škoda má prečačkaný interiér? Tak pozor na to čo píšete. Lebo sami si odporujete. Ja chápem že každý vyznáva rôzne značky a takto má byť inak by to bolo dosť jednotvárne ale denodenne tu počúvame aké VW koncern robí šroty a škaredé a nudné autá a ak niekto naopak trochu zo svojho pohľadu skritizuje inú značku tak už hneď musí sedieť vo favorite a poďme doňho....
Kubov9
Príspevky: 106
Dátum registrácie: 17.07.2009 20:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kubov9 »

... a tu prichádza Lexus s technikou 20 rokov pred ostatnými ... autá sú len autá. Čím ďalej, tým viac mám pocit, že sa to prehnane zbytočne rieši. Časy sa menia a aj požiadavky. Niekto si kúpi Škodu, niekto Subaru. Noa ? To nie je dôvod na nadávky a vulgarizmy. Každý je sám strojcom svojho štastia. Osobne by som si tiež Subaru nekúpil a vôbec z toho nemám v gatiach. Nič tie autá so mnou nerobia. Plech a motor. Drobné technické odlišnosti. A ? Niekto si kúpi ... Nech má radosť !
xnavy
Príspevky: 923
Dátum registrácie: 06.01.2009 11:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xnavy »

tusim tu poniektori zle znasaju nazor druhych pokial sa im skritizuje ich oblubena znacka ... a potom su tu take nedozrete pubertalne komentare ... asi by malo byt povinne uvadzat vek aspon by sa predislo mnohym hadkam tu na fore...
inak superb nic nepokazilo dizajnovo , subaru ma docela milo prekvapilo.
pomer ceny obrovsky rozdiel, cena legacy je podla mna dost prestrelena...
a myslim ze porovnavat tieto dve auta je uplne v poriadku
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

EU trh je pravdepodobne najnarocnejsi a marze/predaje su klesajuce = samozrejme, ze nikomu sa nechce investovat do vyvoja viac ako je nevyhnutne.

Je jasne, ze diesle sa robia len pre Europu, ale oni zaostavaju aj v turbobenzinoch..

To je mimochodom aj dovod, preco napr. cinanci nedokazu zatial u nas prerazit - a pritom v Rusku, Afrike, ci Amerike uz predavaju celkom slusne cisla..
superb10
Príspevky: 85
Dátum registrácie: 16.08.2007 17:03
Bydlisko: Ruzomberok
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa superb10 »

ako mozte porovnavat tu japonsku haraburdu??? :40bd:
je to srot a bodka
:4090:
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

YxoYpsilono napísal:EU trh je pravdepodobne najnarocnejsi a marze/predaje su klesajuce = samozrejme, ze nikomu sa nechce investovat do vyvoja viac ako je nevyhnutne.

Je jasne, ze diesle sa robia len pre Europu, ale oni zaostavaju aj v turbobenzinoch..

To je mimochodom aj dovod, preco napr. cinanci nedokazu zatial u nas prerazit - a pritom v Rusku, Afrike, ci Amerike uz predavaju celkom slusne cisla..
Ale ty už konečne pochop že oni vyrábajú primárne pre svoj trh a to čomu ty hovoríš že v niečom zaostávajú skrátka oni nikdy nepotrebovali vyrábať a ani nepotrebujú. To že začali vyrábať benzínové turbá, alebo diesle, tak to vyrábajú len kvôli EU trhu!!!

To čo je u nás trebárs "social edition" - uvediem napríklad taký Avensis, ktorý je v ponuke aj s 1.6i + 1.8i a vrchol je 2.0i, tak na domácom trhu je v prípade Avensisu na výber len 2.0i a to rovno iba s CVT. Tam by si ten Avensis s 1.6i asi nikto nechcel kúpiť

Alebo inak, taký úspešný výrobca ako BMW, ktorý je tu v EU preslávaný aj dieslami si v JPN skrátka v prípade 3-er s dieslom pod kapotou jednoducho nekúpiš a tak isto si tam nekúpiš žiadnu 316i, či 318i

Oni možno nechápavo krútia hlavami nad tým čo je zasa bežné tu.

Napíšem to ešte inak, ty keby si zarábal aspon 1500€ v čistom a benzín by nestál 1.4€ liter, ale len 0,9€ liter tiež by si asi moc neriešil nejaký kosačkový turbobenzín, ale kúpil rovno atmosféru s dvojnásobným objemom a ovela vyšším výkonom, čiže nejaká dynamika turbobenzínu by ti bola ukradnutá, ked tá atmosféra by mala dynamiku aj bez turba omnoho lepšiu
Používateľov profilový obrázok
sherdog
Príspevky: 548
Dátum registrácie: 07.11.2009 10:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sherdog »

ivko1 napísal:To čo je u nás trebárs "social edition" - uvediem napríklad taký Avensis, ktorý je v ponuke aj s 1.6i + 1.8i a vrchol je 2.0i, tak na domácom trhu je v prípade Avensisu na výber len 2.0i a to rovno iba s CVT. Tam by si ten Avensis s 1.6i asi nikto nechcel kúpiť


V prvom rade to v Japonsku funguje úplne ináč neporovnateľne ako u nás a to nie len v Toyote. Iná kultúra, iné myslenie a iné autá, ktoré sa v Európe tak trochu hľadajú...Dá sa povedať, že to čo máme tu je akýsi odvar pre EU, a teraz nemám na mysli výbavu, luxus a pod., ale skôr použitie alternatívnych pohonov a technológií. Keď preženiem tak napríklad ako VW Golf pre Afriku či Pakistan, technologicky krok späť, hlavne že je to nemecké auto.....Japonci majú iné priority a ťažko sa im chápe to čo preferujeme my a naopak. Na tých autách to spočiatku bolo aj vidieť...
A keď sa pozrieme na Európu z pohľadu Japonska, Európa je to tam kdesi v zadu.....nie sme stred sveta to si treba uvedomiť. V Japonsku je Toyota zastúpená štvornásobne väčšou ponukou modelov. Predáva sa cez štyri predajné kanály, Netz, Toyopet, Corolla, Toyota viď tu: toyota.jp/service/dealer

Toyota – je vrchol, ponúka prevažne rozmerovo väčšie luxusnejšie vozidlá.
Corolla - kompaktné vozidlá pre rodiny a pod.
Netz - malé vozidlá prevažne pre mladých ľudí do mesta atď.
Toyopet - tento predajný kanál je určený k predaju mainstreamových vozidiel pre široké spektrum zákazníkov s adekvátnym finančným príjmom umožňujúcim prevádzku väčšieho vozidla, podliehajúceho v Japonsku výraznému daňovému zaťaženiu.

Hybridy Prius a Sai sú v ponuke vo všetkých štyroch kanáloch z dôvodu marketingovej podpory tohto pohonu a tiež je zvýhodnená ich prevádzka Japonskou vládou.

Pohony napr.:najznámejším pohonom Toyoty je systém Hybrid Synergy Drive (HSD), kombinujúci elektromotory a spaľovací motor, systém HSD, kombinovaný s dodatočným pohonom zadnej nápravy, nazvaný E-Four.
Predávajú sa aj automobily čisto na el pohon ako napr. Toyota RAV-E a pod.
Testuje sa ďaľší druh pohonu a počíta sa s komerčným uvedením vodíkových áut okolo roku 2015. tam je ten systém na princípe NiMH batérií, v ktorých sa ukladá energia získaná z reakcie plynného vodíka s kyslíkom.

Tu je jasne vidieť, že Japonsko ide iným smerom ako automobilky v ÉU resp. je o niečo vpredu. U nás je známy Downsizing tam je viac rozšírený hybridný pohon.

Podľa mojich informácií sú tam najpredávaneješie od Toyoty hybridiné modely ako Prius predaje za rok 2013:

2013年2月の乗用車車名別販売台数

Dám to radšej takto lebo poniektorí, škoda hovoriť....:
Osobné autá 2013:
1 Toyota Aqua 24.526
2. Toyota Prius 23.473
3.Nissan Note 16497
4. Honda Fit 12246
5. Nissan Serena 11148
6.Toyota Crown 9668
7 Toyota Vitz 7974
8. Honda Freed 7282
9 Honda Step WGN 7155
10. Toyota Corolla 7002

Avensis sa tam podľa mňa ani nepredáva ak áno tak pod iným názvom a iným dizajnom a tým pádom je to úplne iné auto...

http://www.toyotown.jp/cars

A napr. model SAY sedan strednej triedy podobný Avensisu, má motor 2,4 benz. plus automatická bez stupňová prevodovka, ale je to hybrid so spotrebou 22.4km/L :

toyota.jp/sai

Spomínané 1,8 alebo 2,0 benzíny hybridného pohonu ako napr. tu:

2014 Toyota Noah and Voxy – 1.8L hybrid, 23.8 km/l

Aj luxusnejši modely napr. Toyota Crown hybrid 3,5 bezín :

Toyota_Crown
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

Bohužiaľ ani neuvidí... :41c2:
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Toyota predáva doma aj Avensis, akurát pod nejakým iným názvom
http://autoc-one.jp/toyota/avensis_wagon/ je to niečo ako naša heureka.sk dajú sa tam vybrať aj iné značky. kde sa vyberie model a k nemu je nižšie v tabulke príslušná ponuka motorov a výbav.
Ten japonský Avensis sa tam ako som už skôr písal len s 2.0i a CVT a v dvoch stupnoch výbavy.
Čo je napríklad zaujímavé pri iných autách, tak často neexistuje že ak chce niekto AT prevodovku, tak si za nu nemusí priplácať, skrátka je za jednu cenu...

Trebárs ponuka Avensis http://autoc-one.jp/toyota/avensis_wagon/ ceny od: 2 500 000 JPY
Spomínané Legacy http://autoc-one.jp/subaru/legacy_touringwagon/ ceny od: 2 520 000 JPY

Z čoho vyplýva že najlacnejšie Legacy je +- rovnako drahé ako Avensis a ked si človek porovná cenníky u nás, tak Legacy začína na cene ako takmer najdrahší Avensis, čo je rozdiel 10000€. V ponuke Legacy nie je žiaden diesel, iba atmosferická 2.5i v niekolkých stupnoch výbavy a potom výkonnejší 2.0T

Ponuka nového Forestra http://autoc-one.jp/subaru/forester/ , cena výrazne nižšia od Avensisu !!! Aj tá úplná holota, kde je za rovnaku cenu na výber MT, alebo AT, stojí len 2 089 000 JPY, teda menej ako Avensis, u nás nový Forester začína na takmer 29000€

Mne to skôr príde že nie že su japonci pozadu, ale nás EU pekne oyebáva, jednak nám predáva predražené autá, a za druhé nás chce presvedčiť ako sú tie novodobé kosačky po <>či autá

Trebárs nová Honda CR-V http://autoc-one.jp/honda/cr-v/ je na domácom trhu drahšie auto ako Forester a to je iba s 2WD pohonom, pozrite sa do cenníku u nás, holota CR-V 2.0i 2WD od 21000€, holota Forester ako som písal vyššie 29000€
Používateľov profilový obrázok
sherdog
Príspevky: 548
Dátum registrácie: 07.11.2009 10:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sherdog »

Ten Avensis som prehliadol, dokonca sa to aj volá Avensis: Avensis , ale to je auto úplne mimo mňa radšej by som tu videl Camry a mnoho iných zaujímavejších modelov. Škoda že u nás nie je v predaji: Toyota Camry, alebo napr.MarkX a pod.
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

raven85 napísal:
YxoYpsilono napísal: ziadny image,
Ak už Subaru nemá image, tak potom ja už neviem...
Nikdy si nepočul o Impreze ?
Také to modré so zlatými kolieskami... :3906:
Podľa mňa, ak automobilka dokáže niečo také stvoriť, vyhrať s tým trikrát WRC ako team, trikrát s ním vyhrať majstrovstvá jazdcov... Je to sen nejedného fanušíka rally a ak sa takéto auto objaví kdekoľvek, tak púta pozornosť...
Ak toto nie je image, tak ja už neviem. Taká MB-čka môže ísť handry fajčiť oproti takej ikone automobilizmu, ako Subaru...

Haloooooo raven, haloooooo ...... vstávaj už je rok 2014 ... Vstávaj zlato, treba ísť do práce .....

Ale keď mne sa tak dobre spalo a sníval sa mi strašne krásny sen z mladosti .......

To Subaru WRX je už len dávny sen, teraz si už ani poriadne neškrtne. Pošahaný citroen je na tom lepšie !!!!!

Ale tiež rád spomínam na ten IMAGE subaru, čo bol kedysi dávno a o tých hviezdičkách som sníval aj ja ...... :-)
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

Skrátka subaru je fajn zvonku, ale interiér bol dlho ako z 80-tych rokov. Až po roku 2006 sa interiér ako tak stal zaujímavý.

Ako bolo spomenuté, ako nové auto fajn ale potom s tým servisom to nebude také jednoduché. Teda ak nechcem riešiť autorizák :-)

Japonec je skrátka japonec a nikdy nebude nemec (európan), presne tak ako to neplatí naopak. Majú svoje špecifiká a ako sme rozdielní v užívaní iných pomocníkov napr. v domácnosti, tak radi užívame aj iné autá.

Každému vyhovuje niečo iné :-) a vždy tomu tak bude :-)
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Ja ked dnes vidím niektoré z moderných áut tak mi príde interier totálne pregombíkovaný, doslova zhluk tlačítok z ktorých je vodič dezorientovaný.
Tomu trendu mať čo najviac tlačítok v stredovej konzole doslova nerozumiem

Návrat na "Zaujímavé stránky, odkazy"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 59 neregistrovaných