Tehotna zena za volantom...

Ako poskytnúť prvú pomoc,ako postupovať pri autonehode, pomoc v zahraničí, hasiace prístroje, hasiči, záchranári, sanitiaci, skutočné príbehy...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

rudolfo63
Príspevky: 9959
Dátum registrácie: 23.08.2009 18:22
Zdieľať na Facebook

Tehotna zena za volantom...

Príspevok od používateľa rudolfo63 »

Ci uz za volantom alebo ako spolujazdkyna.Musi,alebo nemusi byt priputana?V akom pripade nemusi?Dovolite svojej partnerke aby nepouzivala pas?Dakujem...
miska.tn
Príspevky: 706
Dátum registrácie: 20.01.2011 00:03
Bydlisko: TN /LM/ TS
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miska.tn »

Rudko ja by som asi tesne pred porodom zakázala ženám šoferovať , a čo sa týka pásu pre tehotnu určite ano lebo aj ked je to velmi velmi ..nepohodlné jeden pás cez prsia a druhý po pod bruško určite . Nemusí -to akurát vtedy ked ju vezieš na porod lebo pri takých stupnujucich kontrakciách neobsedíš ani keby čo bolo!
rudolfo63
Príspevky: 9959
Dátum registrácie: 23.08.2009 18:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rudolfo63 »

miska..,ak by som mal pochopit pripad izabeli...,tak ho nepochopim a to z jednoducheho dovodu.Nijaky gynekolog nezakaze tehotnej zene soferovat pokial nema rizikovne tehotenstvo.Ale azdy gynekolog v 7-8-9 mesiaci soferovanie neodporuca!!!A neodporuca ho ani v prvych 3 mesiacoch,kedy zenam byva slabo,omdlievaju,zvracaju...
A co sa tyka jazdenia,pas ANO,hoci nie je povinny,aqle deaktivovat airbagy po jej strane...
miska.tn
Príspevky: 706
Dátum registrácie: 20.01.2011 00:03
Bydlisko: TN /LM/ TS
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miska.tn »

No presne Rudi , to s tým začiatkom prvé 3 mesiace -si mi zobral z jazyka.! :zg282: Na to som zabudla...Ešte ma tak napadla jedna vec---neprebiehajme situácií -viem ale čo ak????čo ak je predsa len väčšia buráčka žena(tehot)šoferuje-kasňa posunutá cca 5-10 cm to je dost si myslím ak je žena už v 7-8-9 mesiaci ? Nie volant pritlačí bruško tým aj žena a dieťa =to sa rovná že už len keby sedela ako spoluvodič-tak pri deaktivácií airbagov má tam priestoru dosť viac nie?
rudolfo63
Príspevky: 9959
Dátum registrácie: 23.08.2009 18:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rudolfo63 »

..no..,co sa tyka odbornikov,aj tu sa pohlady a nazory rozchadzaju....Niektori dokonca tťvrdia,ze zena nemusi uzivat pas po vydani tehotenskej knizky...,vyrabaju sa dokonca specialne pasy pre tehotne...,dalsi tvrdia,ze pas viac uskodi,hlavne plodu pri naraze...Samozrejme su aj protitvrdenia...Vsetko zalezi od pristupu doktora a len on urci,co je pre dotycnu najvyhodnejsie a najlepsie.... :3035:
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Takto sa spýtam.
Čo sa stane pri náraze ak:
1. ak je pripútaná?
2. ak je nepripútaná?
Pr emňa z toho vyplýva, že ak už je potrebné aby šoférovala, alebo sa jednoducho viezla, tak určite pripútaná. Lebo vždy je lepšie ak ju pás pohmoždí na hrudi a pod bruchom ako keď narazí bruchom o palubku alebo volant.
rudolfo63
Príspevky: 9959
Dátum registrácie: 23.08.2009 18:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rudolfo63 »

Akokoľvek je nám to už len pri predstave nepríjemné, nehody sa nevyhýbajú ani nastávajúcim mamičkám. Častou príčinou vážnych poranení pri autonehodách (niekedy aj smrti) sú úrazy hlavy. Tie sú spojené s prudkým nárazom alebo tlakom na brušnú stenu. Prudké preťaženie pri nárazoch auta do prekážky býva veľmi veľké. Následkom neho môže nastať vnútorné krvácanie, predčasný pôrod alebo potrat. V centre pozornosti u tehotných žien sú logicky tiež poranenia brucha a panvy, kde sa ukrýva bábätko.










Pri testoch bezpečnosti sa zisťovalo, či bezpečnostný pás a aktivovaný airbag nenarodené dieťatko chránia, alebo mu skôr škodia. Výsledky ukázali, že riziko smrti bábätka v brušku pri havárii je u nepripútaných tehotných žien vyššie než u pripútaných, teda pás je veľmi dobrý bezpečnostný prvok. Pri testovaní airbagu výsledky už neboli také jednoznačné. Plod bol vystavený pomerne intenzívnemu tla­ku bez ohľadu na to, či vodička narazila telom o volant alebo o nafukujúci sa airbag. Pri tom airbagu však bol plod vy­stavený nebezpečným silám o niečo krat­šie a na menšej ploche. Aj zapnutý airbag je teda pre tehuľku vhodný.





Aké nebezpečenstvo ešte hrozí pri autonehode?







Medzi najčastejšie úrazy budúcich mamičiek – vodičiek pri autonehodách tiež býva odtrhnutie placenty, porušenie, respektíve natrhnutie maternice a bezprostredné priame zranenie plodu v tele matky! Čo sa deje s dieťatkom v brušku počas nárazu je zatiaľ pomerne málo zdokumentované. Štatistiky nehôd smrť nenarodených detí neuvádzajú. Už samotný šok, zľaknutie, nahromadenie stresu a psychický tlak môže mamičke a jej dieťatku ublížiť. Ak sa k tomu pridá náraz, následky môžu byť veľmi vážne!





Zásady bezpečnej jazdy





Riziká za volantom sa dajú výrazne znížiť dodržiavaním zásad bezpečnej jazdy. Ktoré sú to?





1. Bezpečnostný pás







Veľa budúcich mamičiek má obavy, či práve bezpečnostný pás je počas gravidity vhodný a netlačí bábätko. Áno, je priam nevyhnutnosťou. Testy jednoznačne dokázali, že bezpečnejšie je, ak sa tehotná žena pripúta, pravda za predpokladu, že to urobí správne. Nezávisle od toho, na ktorom sedadle auta budúca mamička sedí, mala by vždy použiť trojbodový bezpečnostný pás. Spodný popruh pásu musí prechádzať čo najnižšie popod brucho. Ďalšia časť pásu, ktorá smeruje od kotevného bodu šikmo cez telo k dverám musí prechádzať pomedzi prsia a ponad brucho. Spodná časť pásu sa nikdy nesmie dostať vyššie, do takej polohy, aby prechádzala cez bruško mamičky. Pás by nikdy nemal skĺznuť z pleca. V tejto polohe pás nachádza optimálnu oporu v pevných častiach mat­kinho tela (v hrudníku a na panve) a naj­lepšie chráni brušnú dutinu vrátane zraniteľného plodu. Pás má vždy čo najviac priliehať k telu, takže v chladných, zimných mesiacoch si treba vyzliecť bundu a iné hrubé oblečenie. Bezpečnostné pásy majú byť nastavené tak, aby boli pohodlné, ani príliš tesné, ani príliš voľné.





2. Medzi bruškom a volantom sa odporúča čo možno najväčšia vzdialenosť.





3. Pri šoférovaní robiť časté prestávky! V rámci nich je dobré sa prejsť, ponaťahovať sa, napiť, oddýchnuť si, prípadne niečo zjesť...





4. Pri cestovaní nosiť pohodlné voľné oblečenie a pevnú obuv na nohách





5. Mať u seba vždy tehotenský preukaz!, prípadne dôležité telefónne čísla na blízkych





6. Počas letných horúčav, prípadne už vo vysokom štádiu gravidity (8. - 9. mesiac) necestovať na dlhé vzdialenosti sama!





7. Pozor na psychický stres! Vedenie motorového vozidla je záťažou aj pre psychiku, keďže počas jazdy môže dôjsť k rôznym stresovým situáciám, kolíziám, pri ktorých sú nutné rýchle reakcie. Zľaknutie, stres, napätie a šok sú tiež nebezpečné!





Preto je na každej budúcej mamine uvedomiť si riziká spojené s vedením motorového vozidla!





Kedy už šoférovanie nie je vhodné?





Pevná hranica, dokedy môže tehotná žena šoférovať, neexistuje. Všetko závisí od priebehu gravidity. Pokiaľ je vaše tehotenstvo klasifikované gynekológom ako rizikové, už by ste šoférovať nemali. Rovnako, ak sa na to vnútorne necítite. Neodporúčame ho ani v poslednom štádiu tehotenstva, v 8 . – 9. mesiaci, ani tesne pred pôrodom.





Podobné články
Rodičia, šoférujte zodpovedne! Deti vás sledujú a robia si poznámky...
Samotná autosedačka dieťa neochráni: Pozor aj na toto!
rudolfo63
Príspevky: 9959
Dátum registrácie: 23.08.2009 18:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rudolfo63 »

Najzávažnejšou príčinou zranení tehotných je nepripútanie sa vo vozidle! Dôsledky bývajú tragické: ak neprežije matka, neprežije ani plod. Pokiaľ tehotná haváriu prežije, potom často za cenu závažných trvalých následkov.

Najčastejšou príčinou smrti alebo vážneho poranenia tehotnej je úraz hlavy. Úrazy spojené s prudkým nárazom alebo tlakom na brušnú stenu, popr. ďalšie úrazy spojené s poranením zo zotrvačnosti (typické pre autohavárie) môžu spôsobiť závažné následky z vnútorného krvácania. Dôsledkom môže byť smrť plodu v maternici, predčasný pôrod alebo potrat.

Z pôrodníckeho hľadiska sú v centre pozornosti u tehotných žien najmä poranenia brucha a panvy. Tehotné nezaistené bezpečnostnými pásmi sú pri čelnom strete ohrozené zlomeninou panvového kruhu, jeho násilná deformácia môže viesť k mozgovému poraneniu plodu, najmä v poslednej tretine tehotenstva. Riziko smrti plodu pri havárii je u nepripútaných tehotných 2,8krát vyššie než u pripútaných.

Existujú zjavné dôkazy o tom, že v tehotenstve chránia bezpečnostné pásy matku aj plod. Všeobecne sú ženy ochotnejšie než muži využívať pri jazde ochranné prostriedky vo vozidle, v priebehu gravidity však ich používanie klesá kvôli domnienke, že pásy samy o sebe zvyšujú nebezpečenstvo poranenia alebo smrti plodu, tehotné ženy sú tiež menej ochotné nosiť všetko, čo ich tiesni, teda napr. i používať bezpečnostné pásy. Bezpečnostné pásy nemôžu garantovať úplnú ochranu pred zranením, ale môžu toto riziko významne zredukovať.

Bezpečnostné pásy výrazne zvyšujú bezpečnosť cestujúcich pri prakticky všetkých typoch kolízií. Ak sú však pásy umiestnené správne. V tom prípade nedochádza k mimoriadnemu prenosu tlaku na maternicu, ako bolo dokázané na figurínach pri experimentálnych haváriách vo výskumných projektoch popredných svetových výrobcov automobilov napr. projekty MAMA1 a MAMA2 firmy General MotorsUSA, projekt LINDA firmy VOLVO Švédsko.

Predovšetkým je nutné obmedziť relatívny pohyb tehotnej vzhľadom k pásu a k sedadlu, t.j. pásy musia byť použité správne spodný pás pod maternicou, ramenný pás umiestnený medzi prsiami, nad vrcholom maternice ďalej potom mať správnu funkciu samonavíjacieho zariadenia a popruh nepoškodený. Ramenný pás by nikdy nemal skĺznuť z ramena! Pripútať by sa mali tehotné vodičky aj tehotné spolucestujúce, a to na prednom i na zadnom sedadle. I malý náraz môže znamenať veľké nebezpečenstvo pre budúcu mamičku i dieťa. V priebehu dlhých ciest by pásy mali byť periodicky poopravené na zvýšenie komfortu a nájdenie ich vhodnej pozície.

Napriek uvedenému riziku vzniku kontaktných síl sú prednosti používania bezpečnostných pásov pri jazde nesporné. Na pravú mieru je teda nutné uvádzať niektoré povery, ktoré nepripútané ženy uvádzajú ako dôvod svojich obáv:

Povera č. 1. "Pripútaním by som mohla zraniť svoje dieťa."

Neexistuje dôkaz pre tvrdenie, že bezpečnostné pásy zvyšujú možnosť poranenia plodu. Dokonca i napriek tomu, že tlak pásu môže na plod krátkodobo pôsobiť, je pri správnom použití pásu nebezpečenstvo poškodenia plodu minimálne - hlavnou príčinou smrti plodu pri kolízii je predovšetkým smrť nepripútanej matky.

Povera č. 2. "Budem pri havárii v aute uväznená."

Mnoho ľudí sa domnieva, že zapnuté bezpečnostné pásy ich pri havárii uväznia v deformovanej karosérii; je však dokázané, že úplná väčšina zranených sa sama dokáže uvolniť, ale naopak nepripútaná osoba je vystavená veľkému nebezpečenstvu nárazu na pevné časti karosérie: čelné sklo (trauma hlavy), volant (zranenie hrudníka), palubná doska (zlomeniny dolných končatín a panvy), alebo vymrštenie z vozidla (kombinované poranenia), všetko s fatálnymi dôsledkami pre matku i plod. Materské úmrtie hrozí u nepripútaných a vymrštených z vozidla v 33 % (u pripútaných len 5 %), riziko smrti plodu je 4krát vyššie, ak bude tehotná vymrštená mimo vozidla, nastane smrť plodu až v 47 % (u pripútaných len 11 %!)

Povera č. 3. "Nemusím sa pripútavať, ak idem iba na krátku vzdialenosť."

To je celkom falošná predstava: väčšina kolízií sa odohrá do vzdialenosti 40 km od domova (cesty do zamestnania, odvoz detí do školy, nákupy atď.). Ak má byť pás efektívny, musí byť použitý pri akejkoľvek jazde autom.

Povera č. 4. "Nemusím sa pripútavať, keď sedím vzadu, nie je to povinné."

To je omyl, ktorý je potrebné na verejnosti opakovane vyvracať. Ženy, ktoré boli svojim lekárom poučené o vhodnosti používania bezpečnostných pásov v priebehu tehotenstva, ich v porovnaní s nepoučenými potom tiež omnoho častejšie skutočne používajú, a navyše ich používajú správne. Bolo tiež dokázané, že inštruovanie tehotných žien o používaní pásov zvýši i ich neskoršie používanie pásov pre vlastné deti z 42 % na 69 % .



•Pripútaná žena má 3krát vyššiu šancu, že pri autonehode prežije ona i jej plod


•Všetkým tehotným odporúčame používať bezpečnostné pásy a jazdiť veľmi opatrne!


Zdroje: zahraničné výskumy; Kepák J. Trauma tehotné ženy. Moderná gynekológia a pôrodníctvo 2001; 10: 79100; Turková Z. et al. "Seat belt" syndróm v tehotenstve

Autor: Besip




Najzávažnejšou príčinou zranení tehotných je nepripútanie sa vo vozidle! Dôsledky bývajú tragické: ak neprežije matka, neprežije ani plod. Pokiaľ tehotná haváriu prežije, potom často za cenu závažných trvalých následkov.

Najčastejšou príčinou smrti alebo vážneho poranenia tehotnej je úraz hlavy. Úrazy spojené s prudkým nárazom alebo tlakom na brušnú stenu, popr. ďalšie úrazy spojené s poranením zo zotrvačnosti (typické pre autohavárie) môžu spôsobiť závažné následky z vnútorného krvácania. Dôsledkom môže byť smrť plodu v maternici, predčasný pôrod alebo potrat.

Z pôrodníckeho hľadiska sú v centre pozornosti u tehotných žien najmä poranenia brucha a panvy. Tehotné nezaistené bezpečnostnými pásmi sú pri čelnom strete ohrozené zlomeninou panvového kruhu, jeho násilná deformácia môže viesť k mozgovému poraneniu plodu, najmä v poslednej tretine tehotenstva. Riziko smrti plodu pri havárii je u nepripútaných tehotných 2,8krát vyššie než u pripútaných.

Existujú zjavné dôkazy o tom, že v tehotenstve chránia bezpečnostné pásy matku aj plod. Všeobecne sú ženy ochotnejšie než muži využívať pri jazde ochranné prostriedky vo vozidle, v priebehu gravidity však ich používanie klesá kvôli domnienke, že pásy samy o sebe zvyšujú nebezpečenstvo poranenia alebo smrti plodu, tehotné ženy sú tiež menej ochotné nosiť všetko, čo ich tiesni, teda napr. i používať bezpečnostné pásy. Bezpečnostné pásy nemôžu garantovať úplnú ochranu pred zranením, ale môžu toto riziko významne zredukovať.

Bezpečnostné pásy výrazne zvyšujú bezpečnosť cestujúcich pri prakticky všetkých typoch kolízií. Ak sú však pásy umiestnené správne. V tom prípade nedochádza k mimoriadnemu prenosu tlaku na maternicu, ako bolo dokázané na figurínach pri experimentálnych haváriách vo výskumných projektoch popredných svetových výrobcov automobilov napr. projekty MAMA1 a MAMA2 firmy General MotorsUSA, projekt LINDA firmy VOLVO Švédsko.

Predovšetkým je nutné obmedziť relatívny pohyb tehotnej vzhľadom k pásu a k sedadlu, t.j. pásy musia byť použité správne spodný pás pod maternicou, ramenný pás umiestnený medzi prsiami, nad vrcholom maternice ďalej potom mať správnu funkciu samonavíjacieho zariadenia a popruh nepoškodený. Ramenný pás by nikdy nemal skĺznuť z ramena! Pripútať by sa mali tehotné vodičky aj tehotné spolucestujúce, a to na prednom i na zadnom sedadle. I malý náraz môže znamenať veľké nebezpečenstvo pre budúcu mamičku i dieťa. V priebehu dlhých ciest by pásy mali byť periodicky poopravené na zvýšenie komfortu a nájdenie ich vhodnej pozície.

Napriek uvedenému riziku vzniku kontaktných síl sú prednosti používania bezpečnostných pásov pri jazde nesporné. Na pravú mieru je teda nutné uvádzať niektoré povery, ktoré nepripútané ženy uvádzajú ako dôvod svojich obáv:

Povera č. 1. "Pripútaním by som mohla zraniť svoje dieťa."

Neexistuje dôkaz pre tvrdenie, že bezpečnostné pásy zvyšujú možnosť poranenia plodu. Dokonca i napriek tomu, že tlak pásu môže na plod krátkodobo pôsobiť, je pri správnom použití pásu nebezpečenstvo poškodenia plodu minimálne - hlavnou príčinou smrti plodu pri kolízii je predovšetkým smrť nepripútanej matky.

Povera č. 2. "Budem pri havárii v aute uväznená."

Mnoho ľudí sa domnieva, že zapnuté bezpečnostné pásy ich pri havárii uväznia v deformovanej karosérii; je však dokázané, že úplná väčšina zranených sa sama dokáže uvolniť, ale naopak nepripútaná osoba je vystavená veľkému nebezpečenstvu nárazu na pevné časti karosérie: čelné sklo (trauma hlavy), volant (zranenie hrudníka), palubná doska (zlomeniny dolných končatín a panvy), alebo vymrštenie z vozidla (kombinované poranenia), všetko s fatálnymi dôsledkami pre matku i plod. Materské úmrtie hrozí u nepripútaných a vymrštených z vozidla v 33 % (u pripútaných len 5 %), riziko smrti plodu je 4krát vyššie, ak bude tehotná vymrštená mimo vozidla, nastane smrť plodu až v 47 % (u pripútaných len 11 %!)

Povera č. 3. "Nemusím sa pripútavať, ak idem iba na krátku vzdialenosť."

To je celkom falošná predstava: väčšina kolízií sa odohrá do vzdialenosti 40 km od domova (cesty do zamestnania, odvoz detí do školy, nákupy atď.). Ak má byť pás efektívny, musí byť použitý pri akejkoľvek jazde autom.

Povera č. 4. "Nemusím sa pripútavať, keď sedím vzadu, nie je to povinné."

To je omyl, ktorý je potrebné na verejnosti opakovane vyvracať. Ženy, ktoré boli svojim lekárom poučené o vhodnosti používania bezpečnostných pásov v priebehu tehotenstva, ich v porovnaní s nepoučenými potom tiež omnoho častejšie skutočne používajú, a navyše ich používajú správne. Bolo tiež dokázané, že inštruovanie tehotných žien o používaní pásov zvýši i ich neskoršie používanie pásov pre vlastné deti z 42 % na 69 % .



•Pripútaná žena má 3krát vyššiu šancu, že pri autonehode prežije ona i jej plod


•Všetkým tehotným odporúčame používať bezpečnostné pásy a jazdiť veľmi opatrne!


Zdroje: zahraničné výskumy; Kepák J. Trauma tehotné ženy. Moderná gynekológia a pôrodníctvo 2001; 10: 79100; Turková Z. et al. "Seat belt" syndróm v tehotenstve

Autor: Besip
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

rudi, v zákone sa nič o tom, že sa tehotné ženy nemusia pripútavať bezp. pásom, nepíše! Píše sa tam len o osobách, ktoré nemôžu byť pripútané zo zdravotných dôvodov a takéto osoby sa musia preukázať osvedčením o oslobodení od použitia bezp. systémov vozidla.
rudolfo63
Príspevky: 9959
Dátum registrácie: 23.08.2009 18:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rudolfo63 »

Peto.o tom som pisal v tretom prispevku... :41c2:
bandit97
Príspevky: 1199
Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bandit97 »

Moja manželka používala toto http://tummyshield.sk//templates/tummy/ ... eskovy.jpg

...takže spodná časť pásu jej išla popod bruško - bola zaháknutá o ten kovový hák.
nejak takto: http://tummyshield.sk/templates/tummy/navod_007.jpg
miska.tn
Príspevky: 706
Dátum registrácie: 20.01.2011 00:03
Bydlisko: TN /LM/ TS
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miska.tn »

Bandit to je perfektný pás ...Pohodlie + bezpečie .A krásna manželka (ak je to tvoja na foto)
Lubos: aj ja želám Isabel zdravé a krásne dieťatko! A samozrejme aj aby mamička bola zdravá.To čo sa písalo v inej teme nechajme tam ,neprenášajme to sem.Tu ide o názor.
čo sa týka pred porodom- teda zakázať- vieš si predstaviť zyšujuce sa kontrakcie?Sedieť za volantom? V plnej preemávke? Nebodaj zastavovať na semaforoch a čakať na červenu? po ceste ako sa veziem sama do nemocnice?Halooo? Teda ja si to neviem predstaviť??Myslím že už zachádzaš moc do deteilov.
Prosím vás o zhliadnutie videa-možno vám to trošku pomože pochopiť to _PRED Porodom. :
http://najmama.aktuality.sk/clanok/2321 ... -hodinach/
bandit97
Príspevky: 1199
Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bandit97 »

...nieje, to je nejaký obrázok z internetu... ale dik :)
dotynka
Príspevky: 1222
Dátum registrácie: 04.11.2008 20:33
Bydlisko: BA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dotynka »

Myslím, že za každých okolností je lepšie mať pás! :41c2: Ale kto chce kam, pomôžme mu tam. :coffe:
Napísať odpoveď

Návrat na "Prvá pomoc => Volajte 112"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní