Ťažke štarty +biely dym

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

IVAN14
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 18.11.2010 20:53
Zdieľať na Facebook

Ťažke štarty +biely dym

Príspevok od používateľa IVAN14 »

Zdravim Vas majstri, mam problem tak pisem. Dufam ze sa k niecomu dostaneme.

Väčšinou ráno, keď auto postoji a štartujem už mam pocit že motor naskočí, pustím kľúč a nič. Tak potom štartujem druhy krát a tu už začína môj problém. Musím točiť vkuse aj 15-20s kým motor naskočí. Čidlo G62 zelené vymenené (originál). VAG nič nepíše. Auto je golf 4 1,9TDI (ATD) 74kW 4motion. Ráno na bielo dymí ako avia asi tak 1 min a potom je už čisto a nedymí ani vo vysokých otáčkach. Palivový filter tiež vymenený. Teraz v lete som velmi neregistroval ťažký štart. Hlavne keď sa ochladí. Po pol roku mi odišlo original zelene čidlo tak som dal VERNET zelené. Teploty teraz OK uvidime dokedy. Odparkoval som auto do kopca či nepadá nafta a rano nabehlo pekne tocilo asi 3-4krat ale podymovalo na bielo tiež ale iba chvilku.

Prvy start neuspesny a druhy start dlhsi(bez dymu). Zmeral som skup. 13 hned po starte a hodnoty sú

18:38:40 Skupina 013: rizeni volnobezne jizdy
-0.49 mg/str valec 1 -2.8 az +2.8 mg/H
0.19 mg/str valec 2 -2.8 az +2.8 mg/H
0.02 mg/str valec 3 -2.8 az +2.8 mg/H
0.21 mg/str valec 4 -2.8 az +2.8 mg/H

Palivovy filter UFI nema ani rok + gumicky na tom ventilku. Netesnost nikde nevidim, netecie nic.
VAG chybu o startoch a pod. nehadze
Mal som vonku aj cerpadlo s nadrze ocistil som to sitko.

Vcera som chcel ist autom prec a opät tazky start. Tak som drzal kluc ze aj po dlhom toceni nabehne ako obycajne a tocilo tocilo ...a nic.. tak som drzal stale az sa rozsvietilo ABS a ESP a o chvilu mi napisalo STOP. Rozsvietilo sa zhavenie a hlaska motor do dilny. To som uz vedel ze konecne nieco diagnostika zapisala. Po napojeni VAG hlasi:

16705 - cidlo otacek motoru (G28): neverohodny signal
P0321 - 35-00 - -

Readiness: 0 0 X X X


VIS pise kontrola cidla G28, odstraneni kovovych slepin, vymena cidla G28, zmerat odpor 730 - 1000ohm.
Vymontoval som ho vonku utrel, ziadne (slepiny) na ňom neboli a meral som odpor tak asi 485 ohm mal.??? tak kolko ma mat???
Podla etky som hladal co by tam malo byt tak pise ze 038907319D. Hladal som aj v elite maju nejaky FACET, aj v intercarse febi, era, a pod.. ale vsetky maju hodnoty 500ohm.

Tak som dal snimac spät a zacal som startovat. Samozrejme neslo hned.(A to som si pozeral uz vo VAGu otacky motora ake pise tak od 240-270ot). Po chvili tocenia (5s) sa rozsvietilo ESP stale tocilo a nakoniec chytilo na 2-3 valce a potom uz pekne hned nabehol aj 4ty. ESP ostalo svietit, rucne kontrolka sa vypnut nedala. VAG ukazal chybu a to v sekcii ABS brzdy - 01314 - ridici jednotka motoru
013 - prosim; prectete pamet chyb - Sporadická
VIS hlasi CAN bus vedeni vadne-vadna RJ motoru. Kontrola CAN bus, cist pamet zavad motoru, RJ kontrola nebo vymena.

Po vymazani, ESP zhaslo. V RJ motoru stale pise 18261 - datovy BUS pohonu: neverohodne sdeleni od ridici jednotky ABS
P1853 - 35-10 - - - Sporadická
Readiness: 0 0 X X X
Zmazat nejde. A toto mi pise uz dlho a neda sa spojit ani s pohonem vsech kol.(4x4 funguje ok - nehrabe)

Nemohla by byt mokra RJ motoru(prsi u nas uz vyse tyzdna), chyba 01314 vyskocila teraz prvy krat.

Zblbli ma tieto chyby na konci uz hlavne to cidlo G28 a tato chyba s RJ motora.
Zatial vstreky pretesnovat nechcem kym netreba no mozno treba.

Za kazdu radu Vam dakujem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vstreky predbežne nedotýkaj.Korekčné sú v poriadku,ale je nutné pozrieť ich hodnoty hlavne v prevádzkovej teplote.
Čo doporučujem tak si cez diagnostiku spustiť čerpadielko v nádrži a odmerať tlak na tandeme.Ak čerpadielko zahapruje býva sťažený štart.Proste treba pozrieť tlak paliva na tandeme po otočení klúča na zapalovanie.
Hodnota čidla (odporová) sa udáva naozaj vyžšia,ale čidlo by sa v dielni automaticky pozeralo na tvar výstupného signálu,lebo tak ten je smerodatný.Mám ale obavu že skôr pôjde o problém napájania čidla ako chyby signálu.
Ďalšie chyby mohli naskákať pre pokles napätia počas dlhého štartu
IVAN14
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 18.11.2010 20:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa IVAN14 »

Ako spustim to cerpadlo v nadrzi???,, to ako keby som odvzdusnoval system pri vymene filtra?? Neviem presne kde ho spustim. Takzem zmerat tlak po otoceni kluca a zmerat aj tak ze spustim cez VAG??:.cize 2 merania?

Zohrejem auto a zmeram vyrovnavacie davky, ale uz som ich davno pozeral a niesu ani okolo 1 su tak +-0,5mg najviac. Vloim sem LOG

A čo ten biely dym?..môze byt kôli tomu cerpadlu vzadu?. Vzdy ked otocim kluc tak pocut ako to čvrkne 2sek, a potom je ticho. Má sa rozbehnúť po naštartovaní?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Akonáhla pripojíš na tendem tlakomer,nechaj ho až do skončenia prác.
Ano,otočíš klúč,pozrieš tlak.Potom nahodíš diagnostiku a ideš
motor
základné nastavenie
skup. 035
zap/vyp
čerpanie trvá 30 sek,v prípade potreby (dočerpanie po vým.filtra a pod.) sa spustí znova
Vyrovnávacie dávky sú relevantné len ak sú merané pri teplote min 75 °C
Dávka blížiaca sa 1,0 už je dôvod hladať chybu
tlaky tandemu
počas štartu 100kPa
volnobeh 300 kPa
pri 4000ot 750 kPa (min)
IVAN14
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 18.11.2010 20:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa IVAN14 »

Dobre takze na tandeme z boku vyskrutkujem tu skrutku. Má ta skrutka obycajne stupanie?.. Zaujíma ma to kôli redukcii ktoru naskrutkujem miesto povodnej skrutky. Poskladal by som si merák sám. Slo by to nie?.. Jeden manometer, palivova hadica a ten medzikus + spony na hadicu.

No tie vyrovnavacie davky za zohriateho motora maju do tych 0,5+- viac nie.. Ale dam sem origo LOG. Teraz startovat nemôzem lebo mam vsetko okolo baterky rozhadzane. Davam do poriadku kontakty na malej poistkovej skrinke na baterke, kostra, starter a meral som CAN z RJ ABS do RJ motora.. vyzera byt OK.. take 2 krutene kable

A este by som predsa len skontroloval ten ventil na filtry. Ako ma pustat??..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Bežný holander,dopíšem stúpanie za chvilku.Inak áno,holander,hadica,tlakomer do 10 bar.Tu by sa mal použiť tlmený,tj taký do ktorého tlak preniká malinkým otvorom (proti kmitaniu ručičky od pulzov) ale netreba sa bať,strednú hodnotu odčítaš.Pokiaľ je tlak nízky vo vys.otáčkách,trba okamžikovo strlačiť odvod paliva.Ak sa tlak zvýši,je tandem OK a problém je po ceste.

Ventil na filtry ???
IVAN14
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 18.11.2010 20:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa IVAN14 »

To ze ak ma nizky tlak vo vysokych obratkach treba okamzikovo....atd.
Tomu velmi nerozumiem.
No mal som na mysli ten ventil na filtry to tecko ze by som ho skontroval. Len ako ma prepustat? Smerom do nadrze ano naspet nie. Ci ako? Ci prave tam teda nafta nepada.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Okamžikovo = na zlomok sekundy priškrtiť hadicu návratky,tým stúpne tlak (logicky) ak ho je schopné čerpadlo urobiť
T-čko je teplotný ventil ktorý od určitej teploty vracia časť nafty (teplej) späť do filtra a funguje ako ohrev paliva.V letných mesiacoch možno premostiť a nepoužiť.Je to hnusák pretože v mnohých prípadoch je zdrojom zavzdušňovania filtra.Logicky motor potrebuje všetko len nie vzduch v palive.Vzduch spôsobuje dlhé štarty a posun bodu keď otvára vstrek (kanál 23) tj BIP begin injection punkt

Pre skúšku ho vynechať,hadice premostiť, a volné konce T-čka spojiť hadicou akoby do okruhu
IVAN14
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 18.11.2010 20:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa IVAN14 »

A na tandeme sa to mera na mieste ktorej skrutky??. .zrejme ten cervík imbusovy nie?..co ide pod nim vratna hadica... a je tam este jeden imbus ale to nieje cervik..ten asi nie

Posles mi to stupanie ??.. asi je to stupanie M12x1 ale nie som si isty..pripadne ak by bol nejaky link shopu kde taku suciastku maju..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Obrázok
IVAN14
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 18.11.2010 20:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa IVAN14 »

Nemam take cerpadlo s jedným srobom ja mam dva. Predpokladam ze treba to merat na č.1

http://postimg.org/image/9xsbte9mb/

Poskladat viem po tadialto: tlakomer, medzikus, spona, hadica, spona a...???
dalej sa neviem pohnut.
IVAN14
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 18.11.2010 20:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa IVAN14 »

No to stupanie neviem aj tak.. dalej sa nepohnem prisaham bohu.. ci to je 1 alebo 1,25 neviem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to 12 x 1,5
Merať treba na bode č.2
IVAN14
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 18.11.2010 20:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa IVAN14 »

OK vďaka a čiste zo zaujimavosti čo je to č.1 ? To je ako keby na trubke k vratnej hadici...
tak sa mi zdalo byt logicke potom stlacit okamzikovo tiez tu vratnu hadicu aby som meral tlak v tom okruhu. ci je to spolocny okruh akurat č.2 ma normalnejsie stupanie a lepsie sa to mera??
IVAN14
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 18.11.2010 20:53
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa IVAN14 »

Takze meranie mám za sebou a tu sú vysledky:


spustenie cerpadla cez VAG - 0,5bar
Start 1-1,5bar
volnobeh 3-5=4bar, po case ustaleny na 4bar
plyn som zvýšil max do 3000rpm kvôli tlaku = 10bar
po odstaveni drzi chvilu este 0,5bar

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní