Tatra 148 alebo 815
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 38
- Dátum registrácie: 02.08.2008 23:04 Zdieľať na Facebook
Tatra 148 alebo 815
rozmyslam nad kupou tatry 815 cas 11, ale zaujala ma ja starsia T 148 lebo je cenovo o polovicu lacnejsia. Co by ste mi doporucili?? dakujem za rady...
-
- Príspevky: 7876
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 27.04.2007 13:05 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 927
- Dátum registrácie: 19.10.2009 16:46 Zdieľať na Facebook
....chlapík tuto z nášho okolia sa práve zbavil 815 kvôli náročnejšej údržbe a servisu, podľa neho to bola neohrabaná opacha....vymenil to za trojnápravový Liaz turbo a pochvaľuje si to, a keď má furmanku do 8 kubíkov tak berie dvojnápravovú Liazku....tie Liazky sú podľa neho o kus vrtkejšie, jednoduchšie, viac k tomu neviem povedať....
-
- Príspevky: 46
- Dátum registrácie: 10.09.2007 11:57 Zdieľať na Facebook
Ja mam uz 5 rokov tatru 148 a je to takpovediac clen rodiny . Suciastky su vraj o dost lacnejsie ako na 815, zerie vraj o 10 litrov menej a kabina je nizko-nemusis sa trepat hore dole po schodikoch. Je to stary vrak ale ked ti nezalezi na image-i tak chod do T148, ked potrebujes chodit do kopcov a "reprezentovat" tak T815. Nikdy som nesedel v T815 ale vraj nie je taka dobra v terene ako T148. Pocul som ze sa im dviha v extreme predok to je pre moju neznamy pojem.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24919
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Jedine T148, aj keď nepoznám na aký účel sa kupuje.Preto 148,lebo takýto stroj treba aj udržovať a mať zdroj náhradných dielov.T 138 aj 148 bola v civilnom sektore silno zastúpená,dielov je dodnes kvantum,stroj nepomerne menej náročný na diely.To boli stroje neskutočne vyťažované a často jazdili na nich úplne vypatlaný idioti najhrubšieho zrna,ale znesú velmi vela.Na tom som sa v 67 učil ,Tatra 111-138,V3S,S5TCsepel,Škoda R - RTO,Garant, T111 bolo prvé auto v živote ktoré som tajne riadil
-
- Príspevky: 21
- Dátum registrácie: 19.05.2009 20:55 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 55
- Dátum registrácie: 15.02.2012 09:27 Zdieľať na Facebook
ze tieto stroje nepozna nikto je vidiet ze vies o com hovoris Zalezi na co to auto potrebujes....na stavbe/stavbou rozumieme vozbu na max 2km,ale kludne aj 300m/ sa ti viac odvdaci 148 je overene ze za rovnaky cas cca 10 hodin prace spapa o 10-11 l menej nez 815.v terene je 815 kralovna...my drzime 2 kusi domiesavacov lebo sa casto stava ze ludia si priamo pytaju tatry.....smer terchova zazriva a pod....nejeden krat sa stalo ze ma na scanii p380 vytahovala prave tatricka s bahna......nadarmo sa nehovori ze tatra nezna bratra
-
- Príspevky: 108
- Dátum registrácie: 14.12.2010 14:35 Zdieľať na Facebook
seven seven ak by nevedel čo s peniazmi, tak si kúpi 10 ročný zahraničný voz so sacou nádstavbou kde ceny začínajú od 40 000 euro a ceny dielov a servisu nie sú také ludové. Taká T 148 sa dá kúpiť za 5000 a keby aj hneď dal 2000 do opravy, stále je to ok a bude dlho slúžiť. A ešte treba dodať že tatra s CAS nádstvabou bude vždy v lepšom stave, ako napr. sklápače, ktoré dostávajú väčšinou riadne zabrať.seven549 napísal:...ak to chces lebo nevies co z prachmi tak skus
Ja by som sa tej 148 vôbec nebál, diely za par eur, spotreba oproti 10 valcovej 815 o niečo menšia, ak to má behať len niekde po okreskách tak nie je čo riešiť...
-
- Príspevky: 201
- Dátum registrácie: 27.02.2012 12:04 Zdieľať na Facebook
seven mam pocit ze musi prispiet aj ked nevie o problematike nic...asi taha statistiku ...
prispevok vyssie jasne vystihuje podstatu zahranicnych "pvc" smejdov typu kerax a pod., u nas ked stavali premostenia a pod. jedna nemenovana firma vyuzivala hodne T 148, kym nove masiny jazdili po rovinke pod nasypmi, tatry jazdili po kopcoch... neraz som videl ako tahala T 148 novu masinu do dielni...
Inak poznate to stare...tatrovaci vecer kludne spia, kym ostatny zvaraju po veceroch ramy ...
Ale k teme...skor by som sa priklonil k 148, usetrene peniaze z rozdielu obstaravacich cien by som vrazil do generalky...
prispevok vyssie jasne vystihuje podstatu zahranicnych "pvc" smejdov typu kerax a pod., u nas ked stavali premostenia a pod. jedna nemenovana firma vyuzivala hodne T 148, kym nove masiny jazdili po rovinke pod nasypmi, tatry jazdili po kopcoch... neraz som videl ako tahala T 148 novu masinu do dielni...
Inak poznate to stare...tatrovaci vecer kludne spia, kym ostatny zvaraju po veceroch ramy ...
Ale k teme...skor by som sa priklonil k 148, usetrene peniaze z rozdielu obstaravacich cien by som vrazil do generalky...
-
- Príspevky: 671
- Dátum registrácie: 26.04.2008 19:45
- Bydlisko: BA Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 671
- Dátum registrácie: 26.04.2008 19:45
- Bydlisko: BA Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 10
- Dátum registrácie: 07.11.2005 14:18 Zdieľať na Facebook
Väčšinou forum len čitam, ale neda mi neprispiet.
Vlastnime T-815 v poradi uz druhu-dvojmontaz, nie balony. Tatra je vyuzivana ako lesny special - zvoz drevnej gulatiny. Narocny teren, narocne podmienky, vzdy vytazena.
T-148 sme vlastnili kratko, priblizne rok - kupovanu ako vyradenu od vojska, cize max zachovala.
T-148 nebola zla, ale oproti 815 nizsia nosnost, ovela vacsia hlucnost v kabine, a nizsi vykon. Spotreba pri plnej zatazi cca 45 - 50L.
Jednoducho v terene v akom je momentalne stroj vyuzivany, sa 815 osvedcila viac. Aj ako firma sme objednavany do terenu kde novsie stroje jednoducho neprejdu.
Priklanam sa na stranu T-815, z vlasnych skusenosti.
Vlastnime T-815 v poradi uz druhu-dvojmontaz, nie balony. Tatra je vyuzivana ako lesny special - zvoz drevnej gulatiny. Narocny teren, narocne podmienky, vzdy vytazena.
T-148 sme vlastnili kratko, priblizne rok - kupovanu ako vyradenu od vojska, cize max zachovala.
T-148 nebola zla, ale oproti 815 nizsia nosnost, ovela vacsia hlucnost v kabine, a nizsi vykon. Spotreba pri plnej zatazi cca 45 - 50L.
Jednoducho v terene v akom je momentalne stroj vyuzivany, sa 815 osvedcila viac. Aj ako firma sme objednavany do terenu kde novsie stroje jednoducho neprejdu.
Priklanam sa na stranu T-815, z vlasnych skusenosti.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24919
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Určite máš z tohoto pohľadu pravdu.Je na spôsobe využívania čo bude vhodnejšie.Ak extra ťažké podmienky terénu tak 815-ka,ak relatívne dobré podminky na nákup a údržbu tak 148,je aj relatívne jednoduchšia.Postupnosť bratov v boji postupom generácií stroje síce ľahšie ovládali ale pribúdalo technických finesov.T 111 plne a výlučne mechanicky ovládaná iba pákami,ešte aj spojka bez posilovania,sem tam niečo zlomené,listové perá,kormidlo o priemera bicyklového kolesa.T 138-148 doplnená o istý komfort,torzné tyče vpredu,posilovače,redukcie,uzáverky už elektrika-vzduch,nezávislé kúrenie a pod. 815-ka vyžší level,zase pribudlo vecí v prospech vodiča ale aj zvyšujúcich kazovoať,náročnosť opráv atd. Kto niečo podobné chce roky udržovať,vie že sem tam ide motor von.Tatra 138-148,jeden majster dvaja učni cca 2 hod.Už iba mať portálový žeriav. Zadné dvojčatá (nápravy) sú von za 4-6 hod.To boli časy.
-
- Príspevky: 671
- Dátum registrácie: 26.04.2008 19:45
- Bydlisko: BA Zdieľať na Facebook
Re: Tatra 148 alebo 815
CAS 11 osobne by som bral T-815.mipe211 napísal: tatry cas 11, ...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní