Tartarini Sequenc-Nissan Note

Diskusia ohľadne vozidiel značky Nissan

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

strecho
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 05.05.2013 13:57
Zdieľať na Facebook

Tartarini Sequenc-Nissan Note

Príspevok od používateľa strecho »

Dobrý deň. Chcem poradiť,mám nainštalovaný splyňovač Tartarini Sequenc aj s premazávaním ventilov. V displayi panela mi vyhadzuje info:oranžovej farby ikona motora (len upozornenie).Viem,že je tam problém parametrov lamda sondy.Tam kde chodím na LPG ročný servis mi to vymažú a potom nastavia tak aby to nevyhadzovalo upozornenie.Vraj ide o kompromis,ktorý je trochu mimo štandart nastaveného parametra,ale len vtedy to nedáva upozornenie! Teraz mi to znova vyskočilo a hnevá ma to,lebo "môjôservis je ďalej od mojho bydliska a nechápem prečo to nevedia vždy nastaviť tak aby to nevypisovalo upozornenie! Viete mi poradiť seriozny LPG servis pri TT na splyňovač Tartaríni?Vďaka.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

"kvalitna praca", zmen servis a neries kolko je km, skor nez budes mat problem "len" s kontrolkou lol

apropo v tartariny systeme iste problem neni ze sa neda, isto hlavne medzi stolickou a klavesnicou...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Aký je problém, dohodnuť sa a pristaviť auto do seriozneho servisu, kde rozumeju tomu čo robia, napr. do Zvolena ??

Mam tiež Tartarini na LPG najazdené viac ako 120 000 km, a check motora mi nevyhodilo ani raz, kvoli zlej zmesi, alebo niečo podobné..

ked som ja mohol y Vychodu z MI dojsť na montáž do ZV ku Hatiarovi, z druhej strany Slovenska, by to tiež nemal byť nejaký veľký problém...
martincichy
Príspevky: 5422
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

máš dostatočne tesnú výfukovú sústavu? je pletenec v dobrom stave?
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Ale ty jazdis na tartariny ci v Note? Problem nemusi byt vobec v splynovaci ale v aute ako takom. Kolko mas km? Lambdu povodnu? Sviecky? Filtre lpg menene? Kedy...ktore... A tak dalej a tak dalej..... Termin Nastavia aby nevyhadzovalo je asi tak presny ako ze Michalovce su v Europe... Co nastavia...ako....preco....
jarka1979
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 22.11.2010 13:08
Zdieľať na Facebook

Re: Tartarini Sequenc-Nissan Note

Príspevok od používateľa jarka1979 »

strecho napísal:Dobrý deň. Chcem poradiť,mám nainštalovaný splyňovač Tartarini Sequenc aj s premazávaním ventilov. V displayi panela mi vyhadzuje info:oranžovej farby ikona motora (len upozornenie).Viem,že je tam problém parametrov lamda sondy.Tam kde chodím na LPG ročný servis mi to vymažú a potom nastavia tak aby to nevyhadzovalo upozornenie.Vraj ide o kompromis,ktorý je trochu mimo štandart nastaveného parametra,ale len vtedy to nedáva upozornenie! Teraz mi to znova vyskočilo a hnevá ma to,lebo "môjôservis je ďalej od mojho bydliska a nechápem prečo to nevedia vždy nastaviť tak aby to nevypisovalo upozornenie! Viete mi poradiť seriozny LPG servis pri TT na splyňovač Tartaríni?Vďaka.
Nazor za mna. Urob presne to co ti tu radia. Nesetri na par centoch za cestu k dobremu LPG servisu,lebo ta kontrolka nieje tam zo srandy,aj ked pocitovo sa nic nedeje. Problem je,ze sa deje toho dost nato,aby si o par tisic kilometrov zistil,ze si jazdil na bohatu,al chudobnu zmes a podpalili (zaklepali) sa ti vyfukove ventili. Tento splynovac je pomerne kvalitny,takze by nemal byt problem system nastavit. Nespekuluj a nesetri za kazdu cenu...
martincichy
Príspevky: 5422
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

na bohatšej zmesi sa ventily nepodpália, skôr je žiadúee, aby zmes bola bohatšia mež chudobnejšia.

základným predpokladom na nastavenie je 100 % stav motora, elektrickej a výfukovej sústavy, pričom výfuková sústava býva často podceňovaná.

odporúčal by som vyskúšať jedno - pojazdiť chvíľu na benzíne, či problém bude ten istý a bude to jasné.
jarka1979
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 22.11.2010 13:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jarka1979 »

"na bohatšej zmesi sa ventily nepodpália, skôr je žiadúee, aby zmes bola bohatšia mež chudobnejšia."


Ventil sice tak netrpy ako pri chudobnej zmesi,ale neskutocne trpy katalizator,co tiez nieje lacna zalezitost. Presne ako si spomenul,najprv musi byt auto na benzine tiptop,az potom ma vyznam do toho natlacit plyn. A spravne si podotkol,ze vyfukove potrubie je casto podcenovane. Neviem aky motor mas v tom nissane,ale nie kazdy motor je vhodny na prerabku,uz len kvoli kontrukcnemu rieseniu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Chudobná zmes podpaluje ventili a niekedy dokonca piesty,bohatá nešetrí katalizátor a v podstate aj zvyšuje spotrebu,to sú dve strany jednej mince.
Už roky sa sporadicky rieši pohon benzín/plyn a nastavebnia systémov,problémy z lambdami atd. Asi nebudem ďaleko od pravdy že samotný majiteľia tápajú v problematike ktorý pramení z rozdielu nastavení,presnejšie z merania menežnentu lambda sondy.Pokiaľ sa benzinový agregát prestavá na plyn,menia sa a musia sa zmeniť niektoré merané veličiny kedže sú stavané prioritne na iné pomery .Ja viem že SVK je prďatá ako kapesník,ale nie je možné aby sa medzi 5 milionmi ľudí nenašiel jediný čo potrebám a rozdielom plynových pohonov rozumie a bol gramotný to napísať a vniesť trochu svetla do tej tmy tmúcej v ktorej sa majiteľia plynov plácajú ako muchy v lekváre.Mesačne odmietam nejakú opravu kombi pohonu,pretože systémov je veľa,a majiteľ sám nevie ani naj najzákladnejšie veci okolo toho.
Ak má problém a chce ho opraviť a je to kombi pohon,ja potrebujem poznať ako je pohon plynu do menežmentu zapracovaný,kedže sa v istom momente stáva nadradený a pôvodný menžment musí meniť svoje pôvodné pravidlá hry.Začať opravu študovaním čo kde a ako sa plynár "nabúral" do systému pôvodného menžmentu je asi neúnosné,začať si to zisťovať a teda množiť servisný čas na oboznamovanie ide proti majiteľovi v cene servisu.
Ešte nikdy som nezaznamenal jednu jedinú "náučnú" tému ktorá by do vecí vniesla trochu svetla.Ak som také prehliadol,prosím dať usmernenie.Ale aby sa nenašiel jeden mohykán schopný zo seba vymačknúť trochu osvety pre tých svojich ?! Je pravda že tým ako partizánsky mlčia,zabezpečujú že opraváry klasiky (benzínu) posielajú tieto kombi systémy do teplých krajov,a ešte horšie je ak sa do toho chytajú a nevedia na akom jahodovom strome to rastie.Ak na to niekto dopláca,tak rozhodne majiteľia týchto pohonov.Pokiaľ som kombi plyn riešil,boli to plynom poničené či ventili či piesty,samotný menežment iba do miery,keď kolabuje z dôvodu blbého prevedenia (najčastejšie cínované spoje) elektriky a spôsobuje problém aj pohonu benzínom.Nad ten rámec neriešim,ale vidím čo vidím,a často sú to desivé veci pre ktoré mám k plynu skôr odmietavý postoj.Nie k pohonu,k spôsobu vyhotovenia...aby to bolo jasnejšie.Lebo tak ako vidieť velmi kvalitné práce,tak je ale väčšina úplná katastrofa robená snáď najväčším debilom v okrese.Tým ľuďom nie je jasné ani len ako sa prerušiť a ako pripojiť do pôvodnej kabeláže aby sa tie spoje nerozsypali a trebalo ten bordel zabandážový vyzliekať do naha.tam často žesnem čoho je magor schopný
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

no kde zacat :-), v prvom rade sa musim pridat k lacimu a zvolencanom, uz som prekrocil rubikon 100 000 od montaze, takze mozem troska sudit, aj ten prins blacklist ide iba po tuto metu a co sa nevysype dovtedy sa bere z ich hladiska OK lol

ja by som rad ale vytrval este nejake kilaky bez problemu na motore, splynovaci a aute ako takom

cize :

- ako plynovy zakaznik hovorim, ze je zasadna vec vyber dielne, uplne najviac zo vsetkeho dolezita ! ziadne ze system lepsi/horsi, eco lpg tankovat aditivivat NIC neprekona tuto podmienku

- ked uz sa ide montovat, urcite LEN do stroja v 100% stave

- treba dosledne sledovat a najmensie problemy po montazi a trvat na odstraneni ! idealne co najskor, lebo ono to chodi uplne stejne pocitovo! ked ne je tam chyba !/hovorim o plyne co mam cize sekvencnom/ podtlak som nemal

- info priamo od p. Hatiara, pre predstavu o zlozitosti manazmentu lpg, vyjadril sa ze samotna jednotka plynu je zhruba 3x zlozitejsia ako benzinova :41c2: , treba si tu uvedomit ake naroky na dobre nastavenie/obsluhu/, aj znalosti samotneho benzinoveho manazmentu napriec vyrobcami ! su nutne a moznosti modifikacie znacne siroke ! napr euro5 v mojom pripade a slape..., vonkoncom sa nedovolim pochybovat o znalostia DOBRYCH v plynarskom obore

- moj nazor, pokial sa pouzije emulator lambdy, pripadne ine otrty, toz si myslim ze to je bud neschopnostou montaznika, alebo nevhodnostou motora

- Milan prakticky si moje auto mal viac razy u seba, sice ne s poruchami motora, ale ono to proste vrci, keby ne, by si vedel :-)...stk/ek prechadzam bez straty kvetinky, ne z papirkom pre Jozka v popolniku...

- kupil som si aj diagnostiku brc, profi, mam ju uz vyse roka a ani som ju nespustil, ani pre zaujimavost, lebo neni dovod...

- mavam vyhodene na smartfone nejake zakladne hodnoty z motorovej jednotky, je to len pre info ale Milan da sa vidiet ake napatie ma lambda pred aj za katom, vidiet banality jak teplotu motora presne, nie utlmenu rucicku na pristrojovke, vidiet okamzite korekcie dlzky vstreku ako MOTOROVA jednotka robi veci aby ustrazila lambda okno, tlak v sani, teplotu v sani, dlhodobe, kratkodobe korekcie davky, Milan ja sice neviem ako to plynar spravil, nechcem to sahat lebo prd rozumiem tomu, ale by som mohol...keby chces ukazem a mozes kukat co to robi, urcite budes viac v obraze jak ja, mne staci ked tie hodnoty na benzine a plyne sedia a nikam neuletuju medzi kazdorocnymi navstevami plynara :-)

- v neposlednom rade, keby aj volaco, nic velke sa nedeje, takychto motorov je plne polsko, taliansko, anglia za vypredajove ceny svet sa nezastavi kvoli jednemu co padne na plyne :-)
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nechcel som zaviesť dišput v zmysle že je plyn ako taký problém,je to alternatívne palivo z dobrým dopadom na ekonomiku dokonca aj emisie,tak prečo nie.Problém je,že mimo samotných dielní na plyn vlastne nie sú dostupné informácie.Pre benzín je toho nekonečno,dokonca špeciálne jednotlivé menežmenty pitvané ako na patológii,nafta to samé je informácií nekonečno vrátane diagnostík a tajov menežmentu že už prakticky niet tajnosti vôbec v ničom.Plyn - to je ako somár v hmle.Až na všeobecné blábolenie nikde diagnostika,nikde nič o spolupráci z menežmentami benzínu,prepojenia,previazania nič...hmla
Plyn pokiaľ by nebol alternatívne palivo ale výlučné,je to to isté zhruba čo benzín.Čo veci komplikuje,je adaptácia na menežment určený parametricky na spalovanie benzínu a teda si ho nutne musí plyn prispôsobovať,a ešte vlastne pôvodný pohon v istom zmysle odstaviť.Kedže u plynu je akási univerzálnosť daná viac/menej rozsahom objemu motora a teda je použitelná v množstve rôznych menežmentov,z toho mne osobne automaticky vychádza že systém musí byť do vysokej miery "gumový" teda prispôsobilný.
Teoreticky (neviem či platí) by mal človek montujúci plyn na vysokej úrovni,byť v poznaní benzinového pohonu takmer fenomenálny.Pretože menežmentov je nespočet,a rozdiely sú značné.
Väčšina aj výborných motorárov (benzin) sa do kombi pohonov nechytá,už som objasňoval prečo.Či to je zámer plynárov partizánsky mlčať,vedia iba oni.Trochu na vec doplácajú majiteľia,predsa len bežať vyše km za dobrým plynárom len preto že bežná dielňa auto neprijme do opravy,to je nonsens.Pritom problém môže mať základný benzinový pohon,ale ktože sa bude rýpať v neznámom.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

ano je to tak, az tam je plyn, treba ist plynarovi a este ne kazdemu :-(

ja nieco mam nakukane, z tych okamzitych cisiel...samozrejme nejde stale dodrzat jednou korekciou o konstantu stale vsetko ! robia tam podfuk ! ano, ale neni to na ukor motora a dielov moj nazor...proste sa vyuziva ze plyn jazdi v realnej premavke, kde su spicky vykonove a potom kopa hlusiny kde sa bezi v minime zataze, da sa povedat co sa prida v tazkych rezimoch, lebo tam sa musi ! to sa zobere v tych hlusinach, toto je vecou tvorby novych map, adaptacii, da sa to robit natvrdo, da sa to robit napevno, da sa povedat ze v prvom pouziti sa zberaju a plnia databazy motora ci uz bezi na benzine alebo plyne, proste ide plyn s istym odhadnutym nastavenim / na istotu, aj ked moze brat mierne viac paliva / a postupne sa na tychto pozbieranych datach stava plynovy manazment na konkretny motor, ja v tom vidim kopec skusenosti, kopec znalosti a tak trochu pracu ladica hudobneho nastroja, proste uni navod tu asi nikto neda a stale budu lepsi a horsi v odbore...zobral by som take pravidlo, ze po vysledku poznas majstra, tak Milan jak to plati pre Teba, si myslim ze chyr ide aj po zakaznikoch plynu :-)
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pokiaľ sa jedná o jednoduchý menežment ktorý pracuje z bežnou dvojstavovou lambdou,je vec triviálne jednoduchá,kedže sa transformuje požiadavka predpokladám jednoduchým kooficientom.
Ibaže dnes bežne používané širokopásmové sondy z meracím článkom,je už iná káva,a dokonca u benzinového pohonu a vyhodnocovaní osciloskopom,je čo robiť aby sa v tom človek vyznal pretože oddelovacia čiara správneho a nesprávneho je nepatrná.Ak sa plynový menežment vysporiada z tak širokým pásmom,to by ma celkom zaujímalo,aj keď to nič nemení že to opravovať nebudem ani keď by mi niekto dal k dispozícii manuál v rozsahu Leninových spisov.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Nemyslim, žeby sem p.Hatiar, alebo ktokolvek iný, zavesil sem všetko svoje know-how
ohľadom funkcie riadenia plynových systemov IV.generácie

vratanie vysvetlenia jednotlivých nastavení vrátane presných hodnot nastavenia emulacie, jednotlivých skupin a systemov benzinového motora,
podobne ako sem zavesil p.Hlavaty riešenie udržby okolo PD motora.

Lebo vtedy ak by to sem zavesil,by prišiel o užasnú konkurečnú výhodu proti tým montážnikom, ktorí len montuju, a v nastaveniach sa strácajú... :40bd:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Neviem posúdiť,ale ak si predstavíš že ja mám len vo vlastnom meste najmenej 20 dielní a ja im ešte dávam návody,by z toho malo vychádzať že si pílim strom ale to je presne opačne.Nechcem byť hnusný,ale kto vie čítať,nevie písať,kto vie oboje nevie telefonovať,a aj keď vie všetky tri,musí mať sakra dobré základy aby na nich postavil niečo čo ti prácu zoberie.Takže sa rýchlo dostaneš k percentu ktoré ti hrozí.Lajdavá práca je niečo tak bežné,že každý trochu poctivý má plný dvor.A Hatiar sa dostal do povedomia evidentne na poctivej robote.Aj Šturovčania sú dobrý,tiež sa to roznieslo. Tých plynárov je oproti klasickým dielňam mizivé množstvo,doslova nič.

Návrat na "Nissan fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní