869 490
inzerátov
Pridať inzerát

tankovat s aditivom alebo pridavat aditivum?

   Obsah fóra Auto-moto fórum Oleje, mazivá, palivá, aditíva
Odpovedať Nová téma
<12
Autor Správa
***zmazaný člen***
Založený: 01 január 1970
Príspevky: 32
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 05.05.2017 06:53   
Moja skusenost s VIF benzin.
niekedy v decembri 2016 mi zacala svietit iknoa "skontroluj motor" (ta zlta), isiel som na diagnostiku, nikto nevedel v com to je.. potom to prestalo same od seba, potom zas, a takto az do januara. kamos poradil VIF, aj ked priznal ze moze to byt 30 inych veci. kedze tam ide 1:1000 tak po cca 2deci stale nic, zmizlo, objavilo sa, zmizlo... ale potom, jedneho dna to zhaslo a uz sa do dnes neobjavilo. stalo to asi 2deci toho VIF. v pomere asi 1:800 (ulialo sa mi viac, aj umyselne). Vzdy som to lial stylom nalejem 1-3 uzavery, a potom tankujem - kedze verim, ze tankovanim sa to premiesa dostatocnce, a na rozbitych cestach taktiez. nevidim v tom rozdiel miesat to rucne v bandaske (ako tu niekto pisal), kedze v tom jednoducho nevidim fyzicky rozdiel v tom pohybe tekutin...
Ja, neveriaci Tomas, nikdy som na taketo blbosti neveril, ako moze 1 mililiter na liter nieco urobit? Ked uz, veril by som pocitovo niecomu menej koncentrovanemu, napr letecke palivo, ale nie 1:1000 aditivum.
Ale preco potom zahadne zmizla ta ikona skontroluj motor?
Mohlo to byt tym, ze stupli teploty, aj ked sledoval som, nestupli, ale dajme tomu - uvidim tuto zimu, ci sa to znovu prejavi.
Ten kamos nalial zene do auta (swift? neviem, nepamatam si) VIF, a po 2 nadrziach mu volnobeh znovu tocil tak, ako ma (klesali mu otacky, skakali mu otacky).
Ako velkeho kritika aditiv, ma to pomerne prekvapilo... A hovorim si, ale upozornujem ze ako laik, do 1litra ma to stoji 1cent. kedze tankujem 98cku v CR o 20centov lacnejsie ako je u nas, tak mi to nevadi ;) Cize mam 98cku + VIF od benziny za 1.22eur s dnesnym horsim kurzom EUR/CZK.

No, jedine co mi akurat napada je, ze by som ten VIF lial do nejakevo velmi stareho auta, napr dedo ma Tico Daewoo este.. 20rokov, bolo z bazaru, takze neviem kolko moze mat, 25? mozem sa spytat, ci ma nejaky problem s nim, a bez toho aby som mu to povedal, mu tam nalejem VIF (pripadne mu donesiem 98cku z CR, kedze verim ze je citejsia ako 95tka na slovensku). A keby mu to zahadne opravi dany problem.. To by bola haluz.. neverim ze nikto takyto test na tomto velkom svete este neurobil.

PS: neoslavujem len a vyhradne VIF, ale mam skusenost len s tymto, nechcem v ziadnom priapde krivdit inym aditivam, podla mna su porovnatelne a mozno este aj lepsie, len to VIF je asi paradoxne najlacnejsie.

A spotreba? PC mi ukazuje o 1,3L menej, ako by som mal mat priemer, dajme tomu, ze tie 3deci ukazuje v moj neprospech, aj ked pocitam to na natankovanie, naposledy som spriemeroval 170L paliva a s PC to sedi na +-1deci (nikdy sa mi nepodari natankovat na deci presne aj tak, ale 170L je uz hadam dobry objem na odstranenie chybovosti a odchylok). Cize o 1L menej, pri styel jazdy 85% z MPR (niekedy +10%, niekedy -30% a niekedy +100% mimo mesta, takze umyselne pomalym tempom to skreslene byt nemoze az do takeho extremu). Ale tym vobec nechcem tvrdit, ze mi 98cka namieto 95 (predpisane mam 98). tankovanie v CR namiesto SR, alebo VIF nieco robi so spotrebou. Verim jedine tomu, ze tankovanie v AT/CR (aj ked CR je tak isto postkomunisticka) moze mat lepsi efekt, ale to tiez len dvaka tomu, ze mi xy nezavisle od seba ludi povedalo, ze po natankovani v slovnafte im skace auto ( 1 specificke, lokalitu nepviem, nemyslene globalne toho predajcu). Takze nemam to nijak overene, a ani po tom nechcem aby mi to znizovalo spotrebu, aj ked hypoteticky uz 2% znizenie by mi to urobilo rentabilnym. Ale mne postaci, ak mi to nezasvini ustrojenstvo, resp ho bude udrziavat ciste. Potom tento 1c/liter navyse znamena po 250 tisic KM, asi 2500eur navyse. (ja ho tam davam zatial len 20 tisic KM). Otazne je, ci to matematicky stoji za to, alebo po 250 tisic KM mozem za 2500eur kupit cisto novy motor. Pokial to znizi spotrebu paliva co i len o 1%, uz som v pluse 0,2centu na 1km, cize usetrim 500eur na 250 tisic KM. A kedze predpokaldam, ze dana latka VIF je horlava, teoreticky moze nahradit ten 1ml bezneho benzinu v tom 1litri, pokial ma rovnaky efekt, tak potom tu spotrebu o 1% znizi a teoreticky je ten VIF (alebo ina znacka) zadarmo, nie ?
Oni hovoria ze znizuje o 5-7%, ale dopredu pisem, ze papier znesie vsetko, 1% by nebolo atraktivne, keby tam napisu.
Ale zas, dava sa tam pomer 1:1000 a keby to znizi o 1:100 tak by to muselo niest 10x viac energie, ako samotny benzin, resp nie som fyzik ani chemik, ale muselo by to nieco upravit, aby ten motor bezal lepsie o to 1%
A ano, su auta , ktore maju nabehanych 500 tisic alebo 1 milion na lacnom palive, bez poruchy...
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2080)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18749
Nabehané: 3 mes 11 dní 17 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 05.05.2017 07:45   
Ťažké čítanie,skoro konšpiračné.Kedže sa už nejaký rok venujem čisteniu palivových sústav (diesle) tak o účinkoch čosi maličko viem.Považujem za úplne zbytočné presvedčovať že že to a ono funguje,ak funguje u ľudí viera v rôznych bohov a nik sa nad tým nezamýšla len preberá bezmyšlienkovite od okolia,treba to pokojne nechať na podobný spôsob a jeden aj druhý tábor si môže pokojne myslieť,že funguje práve to "jeho"
Tisícky rokov ľudia klamú a podvádzajú a vôbec sa mi nezdá že by čosi menilo k lepšiemu,mám obavu že je to skôr naopak že to silnie a zrýchluje frekvenciu ako technický vývoj.Pokiaľ si sám neurčíš podmienky čomu veriť budeš a čomu nie,je zbytočné aby si posudzoval VIF inak,ako čokolvek iné s čím sa v živote stretneš.
Včera ma navšívil pán od Techron-u (Texaco) a doniesol skúšobné vzorky na čistenie palivového systému.Takto to funguje...uvidíme.Je s čím porovnávať.Reči sa hovoria chlieb sa je,porovnáme Customer benefits.Ak sa potvrdí,bude sa aplikovať.Ale mám silnú obavu že ani vtedy nebude mať zmysle viesť reklamné ťaženie hoci tu na fóre...malo by presne opačný účinok.Ĺudia už iné ako klamstvo za všetkým ani nevidia.To sa robí inak a rukolapnejšie,v inom prostredí a s ľudmi ktorý pracujú len z chytitelnými argumentami a dokazatelnými výsledkami.Ĺudia sú ako opice,opakujú ak vidia že tomu a hentomu to "funguje" a teda ak on to má za dobré,tak to musí byť dobré
Tebe sa v podstate nedá poradiť nič,snáď iba...sleduj to ako sa auto správa,ak máš pocit zbytočného výdaja,ukonči.Liať to preto lebo lejú aj ostatný ?
Citovať
marec343
Založený: 08 máj 2017
Príspevky: 6
Nabehané: 20 min
PríspevokZaslal: 08.05.2017 09:16   
no tak k tejto teme len tolko, ze podla mna tie aditiva, co su v nafte nie su riedene bude tak ako maju alebo su tam neni vobec. nie je predsa aka robota si kupit plechovecku a pri tankovani priliat za stupel do nadrze
Citovať
Mixy
Nová tvár - Trabanto (5)
Založený: 15 február 2014
Príspevky: 122
Nabehané: 3 dní 1 hod 29 min
PríspevokZaslal: 08.05.2017 18:21   
Mne sa rozhodne oplatí dávať obyč95+Vif.
Doteraz som aditiva nedaval ale po roku užívania noveho auta som jednu pixlu 500ml kúpil za 10e. Na 40l nadrz davam 50ml. Ale tankujem agip v AT, čo je oproti slovnaftu vždy o 15/20 centov lacnejsi. No a na pocit sa to vifko vyrovna OMV maxmotion 95. Cize kultivovanejsi chod, lepsie reakcie na plyn a real spotreba -0,5l. Cize za mna urcite ano
Citovať
71jany71
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 31 január 2016
Príspevky: 11
Nabehané: 2 hod 10 min
PríspevokZaslal: 29.05.2017 19:20   
Tému palív (nafta) sledujem už niekoľko mesiacov, sledujem rôzne fóra a píšem dodávateľom palív. Zatiaľ je môj názor taký, že klasickú obyčajnú naftu jednoznačne aditivovať. Prémiovka je už dostatočne aditivovaná, no pri niektorých by som zvážil aj aditiváciu kvôli mazivosti.
Hlavna nevýhoda obyčajnej neaditivovanej nafty je v tom, že obsahuje biozložku FAME cca 6,9 - 7%, ktorá zanáša vstrekovače, pri dlhodobom skladovaní degraduje a dokonca sa môže vytvoriť aj sliz, ktorý všetko zalepí.
U nás na SVK sa mi nepodarilo dopátrať žiadnej nafty, ktorá by neobsahovala biozložku, no v čechách sa im pekne podarilo obabrať nariadenie EU a ,,čistá" nafta sa tam dá zakúpiť.
Na SVK som sa dopátral iba jedinej nafty, ktorá biozložku FAME neobsahuje, no obsahuje syntetické biopalivo HVO 6,6 - 7%, ktoré nemá také nepriaznivé účinky ako FAME. Jedná sa o OMV MaxxMotion Diesel, no tu by som podľa množstva názorov na fórach odporúčal aditiváciu kvôli lepšej mazivosti. Palivo normu síce spĺňa, no na hrane.

Ak sa v niečom mýlim, alebo máte lepšie info, tak s tým poprosím sem Rád sa poučím.
Odpovedať Nová téma
<12

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Oleje, mazivá, palivá, aditíva