Tahanie prívesu na Bckovy vodičak.
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 07.10.2008 14:46 Zdieľať na Facebook
Tahanie prívesu na Bckovy vodičak.
Zdravičko zaujima ma či môžem toto tahat na vodičak B
prives: prevadzkova hmotnost 620kg
največšia prípustná hmotnost 1300kg
Auto: prevadzkova hmotnost: 1881kg
največsia prípustná hmotnost 2800kg
Največšia pripustna hmotnost supravy 4800kg
največšia pripustna hmotnosť pripojneho vozidla brzdeneho 2000kg
Dakujem za info je to surne.
prives: prevadzkova hmotnost 620kg
največšia prípustná hmotnost 1300kg
Auto: prevadzkova hmotnost: 1881kg
največsia prípustná hmotnost 2800kg
Največšia pripustna hmotnost supravy 4800kg
največšia pripustna hmotnosť pripojneho vozidla brzdeneho 2000kg
Dakujem za info je to surne.
-
- Príspevky: 3064
- Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4906
- Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3064
- Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3064
- Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23 Zdieľať na Facebook
elephant napísal:Zase tu odznela kopa nezmyslov a bludov.
Už som to tu niekoľko krát povedal a opakujem to znovu:
Ak máte nejaké nejasnosti tak sa nikdy ale fakt nikdy nepýtajte policajta. Policajti neovládajú zákon a už vôbec nie vykonávacie vyhlášky. Každý policajt vám povie niečo úplne iné ale žiadny vám nepovie ako to skutočne má byť. Ak máte fakt nejaké pochybnosti tak sa obráťte na príslušné ministerstvo aby vám poslali písomný záväzný výklad zákona, ktorý je záväzný aj pre policajtov.
No a teraz k téme.
Podľa vysvetlenia ministerstva dopravy je v prípade spájania vozidiel do jazdnej súpravy rozhodujúca okamžitá hmotnosť prípojného vozidla. Za vozidlá kategórie M1 a N1 je možné pripájať prípojné vozidlá kategórie O1 (do 750 kg) a O2 (do 3.500 kg). Výrobca vozidla uvádza maximálnu hmotnosť prípojného vozidlo (brzdeného/nebrzdeného). Pri montáži ťažného zariadenia na vozidlo sa tiež zapisuje do TP maximálna nosnosť prípojného zariadenia, ktorú určil výrobca v homologizačnom liste.
Ak je v TP uvedené, že za vozidlo je možné pripojiť brzdený príves s najvyššou hmotnosťou 3.360 kg tak za takéto vozidlo je možné pripojiť príves ktorého okamžitá hmotnosť je 3.360 kg. Nie je rozhodujúca jeho najvyššia prípustná celková hmotnosť.
Takže ak mate napríklad aj príves ktorého najvyššia prípustná hmotnosť je 3.500 kg a je jeho pohotovostná hmotnosť je 700 kg tak ho môžete ťahať aj za vozidlom ktoré môže ťahať maximálne príves s hmotnosťou 800 kg ak je prázdny. Rozhodujúca je okamžitá hmotnosť prípojného vozidla, ktorého hmotnosť ak vás niekto chce drbať musí preukázať odvážením.
Takže ak máš zapísané ťažné v TP 3.360 kg tak kľudne môžeš ťahať aj príves s najvyššou povolenou hmotnosťou 3.500 kg len jeho okamžitá hmotnosť nesmie prekročiť 3.360 kg a tiež nesmie byť prekročená hmotnosť jazdnej súpravy za písaná v TP ťažného vozidla.
Čo sa týka zahraničia tak je to presne tak isto lebo Slovensko muselo zosúladiť zákon s nariadením EU. Preto sme sa museli prispôsobiť zákonom ktoré už dávno predtým platili napríklad v Nemecku a Rakúsku. To len u nás pred novelizáciou zákona platil nezmysel o najvyšších prípustných hmotnostiach prípojného vozidla. Teraz by v celej EU už malo platiť že rozhodujúca pre ťahanie je okamžitá hmotnosť prípojného vozidla.
Čo sa týka vodičských oprávnení tak tam sa berú celkové najvyššie povolené hmotnosti vozidiel. To znamená, že na vedenie vozidla je potrebné vodičské oprávnenie kategórie podľa najvyšších celkových hmotností vozidla a prípojného vozidla. Tu nerozhoduje jeho okamžitá hmotnosť.
Takže ak sa za vozidlo kategórie M1/N1 pripojí prípojné vozidlo kategórie O1 (nebrzdené do 750 kg) stačí na vedenie takejto jazdnej súpravy vodičské oprávnenie skupiny B.
Za vozidlo kategórie M1/N1 je možné pripojiť aj prípojné vozidlo s najvyššou prípustnou hmotnosťou väčšou ako 750 kg ak najvyššia prípustná hmotnosť takejto jazdnej súpravy nepresiahne 4.250 kg a tiež na vedenie takejto jazdnej súpravy stačí vodičské oprávnenie skupiny B (ale len po absolvovaní preškolenia a jázd v autoškole)
Ak jazdná súprava zložená z ťažného vozidla kategórie M1/N1 a prípojného vozidla O2 (nad 750 kg a do 3.500 kg) a jej najvyššia povolená hmotnosť presiahne 4.250 kg je potrebné vodičské oprávnenie skupiny BE.
A Seven ty netáraj hlúposti že ak ma jazdná súprava nad 3.500 kg tak treba vodičák skupiny C.
Odcitovane od člena elephant
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Len tak naokraj, kopa ľudí , aj ja,
maju VP C , ale bez platnej karty vodiča je to len zaznam vo VP a dotyčny nesmie viesť vozidlo nad 3500 kg,
tak mi to vysvetlil organ pri cestnej kontrole.
Je veľmi malo zaležitostí, ktoré pri pohĺade do minulosti ľutujem,
a jednou z nich je , že som si nedal vybaviť VP E , ked sa to ešte dalo....
maju VP C , ale bez platnej karty vodiča je to len zaznam vo VP a dotyčny nesmie viesť vozidlo nad 3500 kg,
tak mi to vysvetlil organ pri cestnej kontrole.
Je veľmi malo zaležitostí, ktoré pri pohĺade do minulosti ľutujem,
a jednou z nich je , že som si nedal vybaviť VP E , ked sa to ešte dalo....
-
- Príspevky: 3064
- Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23 Zdieľať na Facebook
Laco zase trepeš, alebo to píšeš v karčme
Syn ide kúpiť Praga V3S skriňovú. Má kočovne vozy so včelami, tie potrebuje premiestňovať po našom po cigánsky musí s nimi kočovať. Ale je aj so švagorom vášnivý rybár, tak už majú na ruke skriňovú V3Sku, s dokladmi. Bude písaná na obyčajnú fyzickú osobu tz rodné číslo, nikdy sa nepoužije na podnikanie, bude z nej obytný dom a ťahač včelínov. Povedz mi orgán, na čo im bude kkv, digitálna karta do tachografu, psychotesty, zdravotná prehliadka? VP skupina C, synov švagor má CE, ešte z vojenskej služby. Čo budú potrebovať, to je mýtna jednotka, ale vysvetli tuná účastníkom fóra tvoju informáciu o potrebe karty vodiča, čo si ju dajú vo vetrieske do tachografu?!
A tradične si pomiešal hrušky a slivky a vznikla z toho opica.
Syn ide kúpiť Praga V3S skriňovú. Má kočovne vozy so včelami, tie potrebuje premiestňovať po našom po cigánsky musí s nimi kočovať. Ale je aj so švagorom vášnivý rybár, tak už majú na ruke skriňovú V3Sku, s dokladmi. Bude písaná na obyčajnú fyzickú osobu tz rodné číslo, nikdy sa nepoužije na podnikanie, bude z nej obytný dom a ťahač včelínov. Povedz mi orgán, na čo im bude kkv, digitálna karta do tachografu, psychotesty, zdravotná prehliadka? VP skupina C, synov švagor má CE, ešte z vojenskej služby. Čo budú potrebovať, to je mýtna jednotka, ale vysvetli tuná účastníkom fóra tvoju informáciu o potrebe karty vodiča, čo si ju dajú vo vetrieske do tachografu?!
A tradične si pomiešal hrušky a slivky a vznikla z toho opica.
-
- Príspevky: 3064
- Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23 Zdieľať na Facebook
laco1871 napísal:Len tak naokraj, kopa ľudí , aj ja,
maju VP C , ale bez platnej karty vodiča je to len zaznam vo VP a dotyčny nesmie viesť vozidlo nad 3500 kg,
tak mi to vysvetlil organ pri cestnej kontrole.
Je veľmi malo zaležitostí, ktoré pri pohĺade do minulosti ľutujem,
a jednou z nich je , že som si nedal vybaviť VP E , ked sa to ešte dalo....
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Trucker toto aj mňa zaujíma. Ja som mal doteraz info , že celkom každé nákladné vozidlo musí byť vybavené tachografom. Ak ho nemalo z výroby tak dodatočne elektronicky. A od toho sa odvíja aj potreba karty vodiča a psychotestov. Samozrejme mám to len od kamarátov , nie z nejakých zákonov. Tu u nás rozvážajú štrk aj velmi starou 706kou a tá má dorábaný tachograf.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 3064
- Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23 Zdieľať na Facebook
Oco, vozidlo používané na podnikanie a pre vlastnú potrebu je rozdiel. Ten vincko sramek na tom trambuse to robí ako dopravu za odplatu. Toto je skôr na colné riaditeľstvo ako políciu.
Táto vetrieska bude kvázi obytný automobil N3, akurát s počtom sedadiel 3,bez postelí a zariadenia. To bude v skrini pripevnené tak aby na STK bola vždy búda prázdna. Postele a nejaké skrinky šup do garáže, na stk, po STK späť a postaviť niekam k vode pripevniť stanový prístrešok, chemické WC, sporák, gril, nejaká plachta okolo sprchovej hadice. Po sezóne zlozis do skrine, odtiahnuť vceliny a odovzdať EVC do depozitu, na jar EVC vyberieš, absolvuješ STK a jazdíš. Vetriesku ti nikto neukradne, a prejde aj keď všetky karavany budú naokolo po podlahu v blate vode. A dnešné ceny obytných prívesov? , táto vetrieska bude za tretinovu cenu slušného prívesu a ten komfort priestor priechodnosť málo ktorý karavan prekoná.
Táto vetrieska bude kvázi obytný automobil N3, akurát s počtom sedadiel 3,bez postelí a zariadenia. To bude v skrini pripevnené tak aby na STK bola vždy búda prázdna. Postele a nejaké skrinky šup do garáže, na stk, po STK späť a postaviť niekam k vode pripevniť stanový prístrešok, chemické WC, sporák, gril, nejaká plachta okolo sprchovej hadice. Po sezóne zlozis do skrine, odtiahnuť vceliny a odovzdať EVC do depozitu, na jar EVC vyberieš, absolvuješ STK a jazdíš. Vetriesku ti nikto neukradne, a prejde aj keď všetky karavany budú naokolo po podlahu v blate vode. A dnešné ceny obytných prívesov? , táto vetrieska bude za tretinovu cenu slušného prívesu a ten komfort priestor priechodnosť málo ktorý karavan prekoná.
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3064
- Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23 Zdieľať na Facebook
Tachograf pre vozidlá ktoré nie sú využívané na komerčné účely hovorí nariadenie EÚ 561/2006 sociálna legislatíva článok 3/pism. h, i., takže nie je potrebné namontovať záznamové zariadenia ani ho tam mať. Povinnosť vznikla iba vozidlám ktoré boli registrované do evidencie po 1.1.1996. Od tohto dátumu musia všetky vozidlá vyrobené alebo prihlásené tachograf.
-
- Príspevky: 3064
- Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23 Zdieľať na Facebook
Obu jednotku vybavíš na cesmade, zaplatíš registráciu, zálohu cca 100€,a dobijes kredit, nesmie klesnúť pod limit, Obu jednotku budú mať stále, pretože ju vracať a o pol roka vybavovať nanovo je blbosť, až keď ju vyradia alebo predajú. Ale aj s tým vedia vybabrat, jednoducho ju budú ťahať na tyči za traktorom.oco13 napísal:A tú obu jednotku? Berieš jednorazovo na cestu alebo na obdobie ? pol roka? rok? čo to stojí. Vejtra je lákavá aj pre mňa, alebo radšej Unimog , len ten je kua drahý.
Oco lenže stále väčší problém je jazda bez mytnej jednotky ako bez tachografu. Takže záver si urobíš sám.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných