Sytič, princíp fungovania
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 17.10.2005 04:08 Zdieľať na Facebook
Sytič, princíp fungovania
mal by som jednu otazku ohladom sitica.Viem ze funguje na principe otacok vzhladom na teplotu motora.Chcel by som vediet ako zhruba funguje, (trapi) ma to ci ked pojdem v lete(bez sitica) alebo v zime (zo siticom) cca 90km/h ,cca 2500 ot./min. Ci mi zo siticom zozerie viac paliva alebo rovnako ako bez sitica.Ak mi zozerie zo siticom viac tak preco.A ak mi zozerie viac tak mi nepiste ze preto lebo je studeny motor a je zapnuty sitic.Chcel by som pochopit princip sitica.Dakujem pekne za pochopenie a opovede.
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
_
Netuším čo je sitič (má to spoločné niečo so sitom?), ale ak sa bavíme o studenom motore tak pravdepodobne myslíš sytič (od slova sýty, ktoré patrí medzi vybrané slová, viď učebnicu slov. jazyka pre 3. ročník ZŠ) tak ten pracuje tak, že na základe informácie zo snímača teploty obohacuje zmes a/alebo zvyšuje otáčky (na voľnobehu). Bohatšia zmes (aj vyššie otáčky) = vyššia spotreba paliva.
-
- Príspevky: 3145
- Dátum registrácie: 27.08.2010 12:51 Zdieľať na Facebook
Jo ako ,,cicmanec,, pise, a pri starsich motoroch to funguje tak ze potiahnes packu a mozes pozorovat ako plynovy pedal sa jemne stlaca, cize sa pridaju otacky o niekolko stovak, na novysich modeloch to je tak ze je to monitorovane, a pridava sa taka zmes paliva aby ti motor nezdochol. Ked mas starsi motor co predpokladam, a pojdes na sitici tak budes mat zvysenu spotrebu o trocha, to je tak ako by si mal viac plynu, najlepsie motor nechat nastartovany niekolko minut a potom v pohode aj bez sitica mozes vyrazit, inak sitic vypnut po cca 1 az 2 km.
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 17.10.2005 04:08 Zdieľať na Facebook
sarkazmus mi nevadi ..... Nemam stare auto s manualnym syticom... To vsetko co ste mi obaja napisali viem,volnobeh,teplota motora atd.ale zaujima ma ci ma aj rovnaku spotrebu v cca 2500ot./min. a 90km/h. Ci tam vstrekuje viac alebo obohatenu zmes aj pri napr. takychto parametroch. Je to len cisto pre zaujimavost.Prepacte ze otravujem a dakujem za odpovede. Sarkazmus mam rad
-
- Príspevky: 1454
- Dátum registrácie: 17.05.2009 23:09
- Bydlisko: Alzbetin Dvor Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
_
Tak to si budeme písať častejšie...bobek napísal:Sarkazmus mam rad
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Pojem sytič treba začať zabúdať,ale ako prvú vec si treba ujasniť,na čo slúži.Kompenzovať zvýšené straty a odpory pri činnosti studeného motora a teda spôsob ako ich prekonať.. Tým dostaneš otázky ktoré kladieš do iného svetla (90km,2500 ot).Studený motor potrebuje z dôvodu prekonatia väčšieho odporu logicky aj viac paliva na jeho prekonanie.Ten najstarší systém to riešil prídavnými zariadeniami ktorými zvyšoval množstvo paliva pri štarte. Dnešné systémy a hlavne u naftových sú založené na sofistikovanejších spôsoboch zmeny predvstrekov a dávok paliva. Nech je to tak či tak,jedno sa nemení a to je fakt,že dnešné motory tento fenomén používajú v najkratšom možnom režime prevádzky.Ak chceš vyčerpávajúcu odpoveď na fungovanie nazvime to sytič,musíš poznať algoritmus RJ motora,je jedno akého.Podstatu,ako rozmýšla.Otázka a odpoveď.Čo sa deje,je zapnutý klúč,je stlačený pedál,akú má motor teplotu,a stovky iných otázok.Aby dostal odpoveď má stovky signálov ktoré podla presne daného diagramu vyhodnotí a pošle povel vykonať to alebo ono pomocou takého a onakého zariadenia.Ak vieš schému tohoto rozmýšlania,vieš presne čo a prečo sa deje tak či onak.Takže ak budeš ovládať toto,pridáš sa k tomu jednému percentu mechanikov čo v tom majú jasne.No dobre,možno som to prehnal.Pol percenta.
-
- Príspevky: 1356
- Dátum registrácie: 06.02.2009 10:05
- Bydlisko: TN Zdieľať na Facebook
benzin - co som videl packa ti privre privod vzduchu, tym spravi bohatsiu zmes. lebo len taka sa zapali v studenom valci. stlacenim plynoveho pedalu ti nevznikne bohatsia zmes co sa (niekto pokusil nazvat syticom). ak neveris skus nastartovat dobre nastavenu skodu 120 pri -10 bez sytica.
nafta - packa ti uskori vstrek aby sa stihol vznietit v studenom valci.
pocitace/RJ to efektivne automatizuju.
nafta - packa ti uskori vstrek aby sa stihol vznietit v studenom valci.
pocitace/RJ to efektivne automatizuju.
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 17.10.2005 04:08 Zdieľať na Facebook
benzin - Cize ak to mam chapat spravne ak je studeny motor (sytic) motor dostava viac paliva a menej vzduchu aj pri cca 2500ot./min.pri plynulej jazdea nie len pri starte a volnobehu a ked sa zohreje, mnozstvo paliva sa znizi a prida sa viac vzduchu...
nafta - ten predvstrek je vzdy aj za plynulej jazdy az pokial sa nezohreje motor alebo len pri starte alebo volnobehu?
nafta - ten predvstrek je vzdy aj za plynulej jazdy az pokial sa nezohreje motor alebo len pri starte alebo volnobehu?
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 17.10.2005 04:08 Zdieľať na Facebook
-
- maskot fóra
- Príspevky: 3536
- Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
- Bydlisko: plechovy hotel Zdieľať na Facebook
Nazdar na jednom mojom fiate mam karburator a manualny sytic a chcel som sa spytat ze ked je vonku cca + 10-12c a naplno vytiahnem sytic je mozne ze mi to potom nechce nastartovat ? lebo vcera som sadol do una vytiahol na plno sytic vonku bolo 12c a nechcelo auto nastartovat potom som par minut pockal sytic som iba trochu povytiahol a uno nastartovalo. A dnes ked som startoval studeny motor a mal iba trochu povytiahnuty sytic tak tiez bez problemov nastartovalo. Takze naplno sa sytic vytahuje iba ked su mrazy ? dakujem za info
mazda 323f 1.5
fiat uno logo 1.1
Scania R450
fiat uno logo 1.1
Scania R450
-
- Príspevky: 212
- Dátum registrácie: 12.11.2019 19:06 Zdieľať na Facebook
...asi takhle. Ak je na karburátore vsetko v poriadku, mal by studeny motor nastartovat aj na uplne vytiahnuty systic. Ovsem Uno so syticom ma podla mna tak 30 rokov, a membrana, ktora ma okamzite po vzniku podtlaku v sacom potrubí pootvorit syticovu klapku uz bude zrejme derava a nefunkcna. Preto sa pri uplnom vytiahnuti packy sytica motor okamzite prechlasta a nenastartuje. Takze tvoj postup s tahanim sytica povedzme do polovice je spravny. Ked bude minus 30... áááále, skoda pisat, to uz nebude
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot], uwa0950362499 a 61 neregistrovaných