SYDA (FFII 2.0 LPG, fabrické)

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

dimi3zmv
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 21.09.2014 11:40
Bydlisko: NR kraj
Zdieľať na Facebook

SYDA (FFII 2.0 LPG, fabrické)

Príspevok od používateľa dimi3zmv »

Nazdar
Chcel by som sa opýtať či má niekto ale naozaj overenú informáciu o tom či má alebo nemá tento motor odolnejšie ventily alebo sedlá?
Za presnú a korektnú informáciu veľmi pekne ďakujem.
(Vo vyhľadávaní mi toto slovo vôbec nenašlo a celkovo sa o tomto motore veľa nepíše, resp nie o tejto problematike práve tohto motora.)
Naposledy upravil/-a dimi3zmv v 28.08.2017 11:50, upravené celkom 1 krát.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Čo je to SYDA ?

Lebo ja tento kod čitam prvý raz...

Bolo by dobre, lepšie klasifikovať značku auta, najskor,napriklad...
dimi3zmv
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 21.09.2014 11:40
Bydlisko: NR kraj
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dimi3zmv »

SYDA je kód motora...
Jedná sa o Ford Focus II 2.0 16V Duratec LPG ("Fabrickú" zástavbu LPG robievalo BRC, myslím v taliansku)
Mňa ale zaujíma práve a výlučne len SYDA.
No ak by sa dalo, poprosil by som len niekoho kto ten motor má alebo vie naozaj 100% potvrdiť ako to s tým prípadným zodolnením je.

Ďakujem
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Nie je dôležitý kod motora ale práve tá fabrická zástavba LPG. Ak naozaj bola tak sa dávali pevnejšie hlavy na rôzne kody motorov. Nebol len jeden kod motora určený na LPG
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
dimi3zmv
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 21.09.2014 11:40
Bydlisko: NR kraj
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dimi3zmv »

To oco13: Ďakujem za príspevok, vážim si tvoj záujem ale toto viem aj ja.
A áno je dôležitý KÓD pretože sa zaujímam presne o tento motor a preto ma zaujíma iba kód SYDA, neber ma v zlom ale zrovna týmto úvahám a dedukciám aké si napísal ty by som sa chcel vyhnúť.
Chcem si totiž to auto kúpiť a preto ma nezaujímajú iné automobilky a iné motory.
Ja by som chcel vedieť ako naozaj je s týmto agregátom.
Tiež neviem či sa skutočne požívali pevnejšie hlavy atď. preto sa snažím dostať k serióznej a dôveryhodnej informácii.
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Veď to sa ti snažím vysvetliť. Auto ide na páse má dostať motor s kodom SYDA, nie je tam priplatené LPG - dostáva normálnu hlavu valcov , ak má v čiarovom kode objednávku LPG dostane hlavu určenú pre plyn.
Ale tento postup sa týka aj aut s iným kodom motora.
Ty by si sa musel dostať do internej fabrickej databázy aby si videl aké určenie má tvoja hlava valcov (pokial už nebola menená).
Čo je myslím dosť nereálne
Občas vyrábame nejaké pevnostné diely určené na Cayene v špecialnej verzii. Ide to na normalnej linke , len sa prehodí iný program na výrobu a označené je to len čiarovým kodom. Podla neho potom vedia na montážnej linke , že kam ten diel patrí. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
dimi3zmv
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 21.09.2014 11:40
Bydlisko: NR kraj
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dimi3zmv »

No veď práve 2.0 16V na benzín má kód AODB a AODA, na LPG je to SYDA(aj v prípade CNG).
Teraz ide o to že keď šiel ten motor po páse či ho v prípade dopytu premenovali na SYDA a poslali dajme tomu do talianska na dodatočnú montáž alebo kvôli tomu dopytu sa AODB(príp.AODA) osadil inou hlavou a bola z toho SYDA.
Naozaj nerád by som sa zamýšľal hlbšie nad továrenskou technológiou výroby a manažmentu materiálových zásob spojených s logistikou, je to v podstate aj jedno. :4012:
Fakt ma len zaujíma či tá SYDA má skutočne tie ventily(alebo aj hlavu) zodolnenú. :2f93:
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

snad nedavaju hlavu pri kompletacii vozu :-), moja predstava by bola ze takej lpg edicie sa spravi pocet kusov, cize zacne objednavkou pocet hlav a konci stejnym kusom vyrobenych aut, tu asi sa nepojde stylom co si pan zakaznik zazela mu spravime :-)
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

---
Naposledy upravil/-a oco13 v 28.08.2017 15:54, upravené celkom 3 krát.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Bajo - robím súčiastky do vozidiel kde auto má majitela už pred tým ako vôbec sa začne s výrobou monodielov, takže netuším ako je to u Golfa alebo Fabie (aj keď diely sa robia hneď vedla).
Konkretne k zadávatelovej otázke - blok motora má kod vyrazený už na odliatku - takže nie je možné aby sa počas montáže premenoval.
Lpg edície sa nerobia nárazovo ale auto sa vyrobí s predprípravou a potom ide do menšej dielne(fabriky) kde sa domontuje plyn.
Inak pokial mám info tak autá na linke sa montujú podla špecifikácií objednávok dealerov. Takže nie že dnes robíme červené a zajtra zelené. Každý voz má presné určenie na základe objednvok dopredu si asi nedovolí vyrábať nikto. My ešte aj párové dielce (podblatník pravý/lavý) dodávame v rôznych počtoch ,čo sa dá vysvetliť len tak že už v tom sú aj objednávky servisov na opravy. lol
Hlava sa nedáva pri kompletácii vozu ale pri kompletácii motora - lenže vtedy už ten motor má presne určenú kasňu ktorá ide na inej linke a na konci sa stretnú.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
dimi3zmv
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 21.09.2014 11:40
Bydlisko: NR kraj
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dimi3zmv »

Dobrý postreh, z toho vyplýva že môžeme uvažovať tak že motor SYDA je dopredu predurčený na spaľovanie LPG alebo CNG.
To by mohlo, no rovnako aj nemusí znamenať že konštruktéri rátali s inými podmienkami pri spaľovaní alternatívneho paliva ktoré vystavujú jednotlivé motorové časti vyššiemu namáhaniu. Konkrétne teda asi najviac výfukové ventily a hlavy valcov, resp. dosadacie plochy sediel ventilov.
Keďže na svoj produkt potom dávajú záruku náležite ich tomu nadimenzovali....no vravím môže, rovnako však nemusí to tak byť.

To je fajn, no zadávateľova otázka nebola že kedy sa vyráža kód a ani kam i keď uznávam že to je veľmi dôležitá informácia napomáhajúca k dedukcii.

So všetkou úctou k stávajúcim aj k budúcim diskutérom prosím o zachovanie serióznej výpovednej hodnoty tejto témy a teda neriešiť čo, ako a kedy robia, prípadne nerobia v automobilových závodoch.
Zamerajme sa na jednoduchú otázku: Má agregát s označením SYDA zodolnené ventily alebo aj hlavu valcov? / :3906:
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

keby to bol fiat, tak ti to zistim, kedze to je ford, tak sa opytaj u nich, nemam k tomu zdroje ;-)

predpokladam ze podla VIN by s tym nemal byt problem...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Prevadzka motora na LPG je vždy LOTERIA , v 50 % pripadoch sa motor dožije vysokého najazdu v povodnom stave ,
v 50 % NIE :3906:

Ako som písal v mnohych témach , napíšem aj sem,

vydrž motora prerobeného na LPG zavisi predovšetkým od
SPOSOBU JAZDY ,
teda od medzikusa medzi pedálmi, volantom a sedačkou...
:40bd:
Ďalej životne doležité su spravne nastavenia parametrov dávkovania LPG do valca, hlavne načasovania vstreku a dlžky vstreku aby sa vylúčila spaĺovanie chudobnej zmesi

Tiež CHLADENIE motora ma priamo umerný vplyv na životnosť
jeho exponovaných častí, ventilov a piestov
Skor by som zisťoval ,či su piesty zo spodu ostrekované olejom, to je ´daleko podstatnejšie ako to či ma inú hlavu valcov a iné ventily
Dnes sa vyrabajú hlavy a ventily pre spaľovanie bezolovnatého benzínu, teda sedla ventilov,tak,či tak musia niečo vydržať a časom DOJDE k zaklepavaniu ventilov , aj na hlave určenej pre LPG,či CNG !
Neverím,že sedla ventilov v hlave určenej pre CNG budu radovo 10x kvalitnejšie a tvrdšie ako v hlave pre prevadzku na benzin.
V pripade 2.0 i su ventily rozmernejšie a tym padom maju lepšie odvadzanie tepla ako v pripade 1.2 motora,
takže by som sa nebal prevadzkovať dvojliter na LPG
A propos ,

Aký najazd mesačne / ročne planuje pán zadavateľ témy spraviť ???

Myslim,že pan zadavateĺ témy sa obratil na toto forum preto,lebo vo Forde ho z touto otázkou odmietli....

Je tu ešte jedna možnosť ,prečitať si niečo o tych hlavach na zahraničných forach.
dimi3zmv
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 21.09.2014 11:40
Bydlisko: NR kraj
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dimi3zmv »

To: Laco1871
Naozaj nerozumiem prečo si nezriadite blog alebo niečo podobné kde si môžete vylievať tieto svoje pocity a domnienky.
Prečo sem píšete ked neviete odpovedať na základnú otázku položenu v tejto téme?
Mňa zaujíma jednoduchá otázka na ktorú požadujem jednoduchu odpoveď ktorú bude chcieť asi tiež iný človek ktorý v budúcnosti bude otvárať túto tému. No pri podobných odpovediach ako píšete vy sa tu nedozvie vôbec nič iba to čo už dávno vedel. Ľudia ako vy robia témy na fórach neprehľadné a ničia ich pomyslenú odbornosť. Nevadí aspoň ste si uľavili.
Absolutny OT fail ale v pohode, mate + jeden prispevok čiže úspešný deň. Gratulujem, ešte dva tri mesiace možno budete aj moderator.
Bravó
:28b7:
EX: VW GOLF II 1.6TD
EX: AR 159 2.4 JTDM @250HP
EX: VW Bora 1.9 TDI ASV @140HP
Teraz: VW Jetta mk6 (2013) 2.0TDI CR CFFB DSG @189HP
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

...
Naposledy upravil/-a laco1871 v 29.08.2017 16:46, upravené celkom 1 krát.

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných