Suzuki Vitara 2.0 V6 - nemá výkon

Diskusia ohľadne vozidiel značky Suzuki

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

nahradnediely90
Príspevky: 380
Dátum registrácie: 03.03.2010 21:55
Bydlisko: PD
Zdieľať na Facebook

Suzuki Vitara 2.0 V6 - nemá výkon

Príspevok od používateľa nahradnediely90 »

Dobrý deň priatelia.
Riešim problém s vozidlom Suzuki Vitara 4x4, r.v.1998, motor 2.0 V6 24V, 100kW, kód motora H20A, palivo benzín+LPG.

Celý problém spočíva v tom že auto má problém rozbehnúť sa - pre pochopenie chová sa ako keď zastanete v prudkom kopci a rozbiehate sa akurát v tomto prípade sa jedná o rovnú cestu.
Ako je už hore v popise spomenuté auto je benzín + LPG - výkon je taký istý pri obidvoch palivách. Motor má pravidelný, kľudný chod, necuká/nevynecháva, na mieste sa dá pekne bez problémov vytočiť do obmedzovača. Auto sa rozbehne na požadovanú rýchlosť 90 - 100 Km/hod. ale trvá to 2x dlhšie ako obvykle.

Na vozidle vykonané následovné úkony:
- kontrola tlaku paliva
- kontrola kompresných tlakov pri zohriatom motore na prevádzkovú teplotu - všetky valce boli v hodnotách okolo 10,5 bar
- výmena zapalovacích sviečok (NGK iridium)
- kontrola brzd - žiadne s kolies auto nepribrzďuje
- kontrola sacieho potrubia
- jazda bez vzduchové filtra
- diagnostika - lambda sonda, váha vzduchu, čidlo teploty chladiacej kvapaliny v poriadku
- jazda bez katalyzátora

Majiteľ vozidla pozoruje úbytok výkonu v horizonte posledného týždňa, posledný servis na vozidle bol pred dvoma týždňami - výmena LPG filtrov,výmena LPG vstrekovačov, nastavenie LPG systému, podla protokolu boli emisie po LPG servise v norme.

Stretol sa niekto s Vás s takýmto problémom? resp. viete mi poradiť na čo sa ešte zamerať.

Za každú radu ďakujem.
Obrázok
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Pisalo sa o tomto probleme aj v inych temach o LPG.

Zaujimave je že tento problem, keď pri pridavaní plynu sa motor dusí , hoci len krátku chvíľu ,a jedine za studena, postihuje len tie motory ktoré su prerobené na LPG...a len pri chode na benzín pri prvom naštartovaní nasledujuci deň, potom keď predchádzajuci deň motor išiel na LPG a takto bol vypnutý a odstavený.

Pri pohone vylučne na benzín, tento problém nikdy nevznikne..

Príčina je v rozdielnych hodnotách adaptácie RJ počas chodu na benzín, a počas chodu na plyn , nakoĺko plyn je vyššie oktánové palivo.

Ja som to na svojom motore pozoroval tiež a vtedy ak som pri stláčaní akceleračneho pedala počul a citil,že motor sa začal dusiť , tak som vytlačil spojku, na chvíľu naprázdno pretúroval , a viac už to nerobilo.

Neviem ,čo by pomohlo v probléme zadavateľa témy , ja som opísal situaciu mojho motora..
Tipujem na problem v elektrike... Nezdochýňa pri vyradení rýchlosti a dojazde na voľnobeh ??

EDIT: Ak akcelerácia trva 2x dlhšie ako obvykle , tak problem može byť v nedostatočnej dodávke plynu do sania..
Nie je niečo upchaté, zalomená hadica, alebo reduktor nezamrza ??
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Re: Suzuki Vitara 2.0 V6 - nemá výkon

Príspevok od používateľa cicmanec »

nahradnediely90 napísal: výkon je taký istý pri obidvoch palivách.
Aspoň čítať keby si sa konečne naučil! :::
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

..ale cico, hadam mu nejdeš vyčítať, že nepoužil slovo "oboch palivách" , ale napísal "obidvoch palivách"...

Nebuď ako prepracovaná , neurotická, zakomplexovaná učiteľka v základnej škole... :4090:
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

To patrilo tebe, ty tydýt! Ty mu píšeš o reduktore a tlaku plynu keď on písal, že mu to robí na obidvoch palivách! :::
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

odteraz ked najblizsie stretnem nejaku hnusnu babu, vynadam jej do zakomplexovanych uciteliek zo zakladky :2f93:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Na kapote je nalepka, na nalepke je napisany typ sviecky.

Pouzi len predpisanu sviecku ngk.

Tento motor je haklivy na sviecky.


Mas ss.
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

.........aco, je ,moťíľ :40bd:
nahradnediely90
Príspevky: 380
Dátum registrácie: 03.03.2010 21:55
Bydlisko: PD
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa nahradnediely90 »

Tak dnes majiteľ vyjazdil všetok plyn čo bol v nádrži a budeme hľadať chybu len pri pohone na benzín. Ešte vyskúšam na noc odpojiť autobatériu zajtra to zapojím a uvidíme - neviem na čo iné sa už mám zamerať, podla diagnostiky je všetko v poriadku.
Obrázok
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Re: Suzuki Vitara 2.0 V6 - nemá výkon

Príspevok od používateľa laco1871 »

cicmanec napísal:
nahradnediely90 napísal: výkon je taký istý pri obidvoch palivách.
Aspoň čítať keby si sa konečne naučil! :::
Keď on píše ,že výkon je taký istý pri oboch palivách, tak som pochopil,že je O.K. nie že sa na niečo sťažuje...

A potom píše ,že na LPG mu "rozbehnutie na požadovanú rýchlosť 90-100 km/h trva 2x dlhšie ako obvykle.."

Tak som tomu porozumel.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Veď vravím, že nevieš čítať...
nahradnediely90
Príspevky: 380
Dátum registrácie: 03.03.2010 21:55
Bydlisko: PD
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa nahradnediely90 »

Pri pohone na benzín má auto rovnaký výkon ako pri pohone na LPG - zmena paliva nerieši vzniknutý problém z výkonom vozidla.
Obrázok
nahradnediely90
Príspevky: 380
Dátum registrácie: 03.03.2010 21:55
Bydlisko: PD
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa nahradnediely90 »

Problém vyriešený - závada bola v zakarbonovaných sacích kanáloch priamo v hlave valcov. Kanály boli mechanicky vyčistené, povysávané a auto išlo na dekarbonizáciu motora. Teraz ide všetko ako má.
Obrázok
Napísať odpoveď

Návrat na "Suzuki fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní