Suzuki Swift - olej na leto

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

jarka1979
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 22.11.2010 13:08
Zdieľať na Facebook

Suzuki Swift - olej na leto

Príspevok od používateľa jarka1979 »

Ahoj chalani,
kupili sme Suzuki Swift Sport (2013) a predosli majitel mi dal servisne zaznamy zo Suzuki,kde bolo uvedene,ze od nova tam bol len olej 0W20. V zime ok,ale na leto pouzivat toto,ked auto ide bezne po obmedzovac (7000 ot./min) je podla mna hovadina. V lete je bezne teplota nad 30 stupnov.

V manualy pisu,ze mozem pouzit aj 5W30 prislusnej specifikacie,ale volal som svojmu mechanikovi a ten mi neodporuca menit kazdu chvilu viskozitu olejov (moj napad bol na zimu zachovat 0W20 a na leto 5W30). Vraj co tam bolo doteraz,nech sa to zachova. Este mi povedal,ze potrebujem velmi riedky olej,koli variabilnemu casovaniu ventilov.

Chcel by som len vediet Vas nazor,ci mozem autu nejako poskodit,ked budem liat v lete 5W30?

Bol som v suzuki a tam mi povedali,ze oni leju 0W20,lebo iny ani nemaju....vraj ked sa rozhodnem pouzit 5W30 nic nepokazim,len ta odpoved nebola moc presvedciva,lebo technik za pultom sa tvaril dost otravene a mal som pocit,ze ho neskutocne obtazujem...

Dakujem za nazor k veci.
77matej77
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 22.03.2013 23:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 77matej77 »

http://ew5test.earlweb.com/recommendati ... 8&brand=68

Hinweise Schmiermittel/Kapazität
a.
Alternative Empfehlungen: 5W-30

Ölwechselabstände
Motor
Monate max.
12
Km max.
15000

s kludom napríklad Mobil 1 ESP Formula 5W-30
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Je treba si uvedomiť,že žiaden vyrobca motora NEPREDPISUJE viskozitu oleja , iba QUALITU toho oleja a tu vyjadruje norma ACEA , všetko sa odvija od normy ACEA
treba pozriet v priručke ku použivaniu auta