Suzuki Swift - olej na leto
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 88
- Dátum registrácie: 22.11.2010 13:08 Zdieľať na Facebook
Suzuki Swift - olej na leto
Ahoj chalani,
kupili sme Suzuki Swift Sport (2013) a predosli majitel mi dal servisne zaznamy zo Suzuki,kde bolo uvedene,ze od nova tam bol len olej 0W20. V zime ok,ale na leto pouzivat toto,ked auto ide bezne po obmedzovac (7000 ot./min) je podla mna hovadina. V lete je bezne teplota nad 30 stupnov.
V manualy pisu,ze mozem pouzit aj 5W30 prislusnej specifikacie,ale volal som svojmu mechanikovi a ten mi neodporuca menit kazdu chvilu viskozitu olejov (moj napad bol na zimu zachovat 0W20 a na leto 5W30). Vraj co tam bolo doteraz,nech sa to zachova. Este mi povedal,ze potrebujem velmi riedky olej,koli variabilnemu casovaniu ventilov.
Chcel by som len vediet Vas nazor,ci mozem autu nejako poskodit,ked budem liat v lete 5W30?
Bol som v suzuki a tam mi povedali,ze oni leju 0W20,lebo iny ani nemaju....vraj ked sa rozhodnem pouzit 5W30 nic nepokazim,len ta odpoved nebola moc presvedciva,lebo technik za pultom sa tvaril dost otravene a mal som pocit,ze ho neskutocne obtazujem...
Dakujem za nazor k veci.
kupili sme Suzuki Swift Sport (2013) a predosli majitel mi dal servisne zaznamy zo Suzuki,kde bolo uvedene,ze od nova tam bol len olej 0W20. V zime ok,ale na leto pouzivat toto,ked auto ide bezne po obmedzovac (7000 ot./min) je podla mna hovadina. V lete je bezne teplota nad 30 stupnov.
V manualy pisu,ze mozem pouzit aj 5W30 prislusnej specifikacie,ale volal som svojmu mechanikovi a ten mi neodporuca menit kazdu chvilu viskozitu olejov (moj napad bol na zimu zachovat 0W20 a na leto 5W30). Vraj co tam bolo doteraz,nech sa to zachova. Este mi povedal,ze potrebujem velmi riedky olej,koli variabilnemu casovaniu ventilov.
Chcel by som len vediet Vas nazor,ci mozem autu nejako poskodit,ked budem liat v lete 5W30?
Bol som v suzuki a tam mi povedali,ze oni leju 0W20,lebo iny ani nemaju....vraj ked sa rozhodnem pouzit 5W30 nic nepokazim,len ta odpoved nebola moc presvedciva,lebo technik za pultom sa tvaril dost otravene a mal som pocit,ze ho neskutocne obtazujem...
Dakujem za nazor k veci.
-
- Príspevky: 13
- Dátum registrácie: 22.03.2013 23:14 Zdieľať na Facebook
http://ew5test.earlweb.com/recommendati ... 8&brand=68
Hinweise Schmiermittel/Kapazität
a.
Alternative Empfehlungen: 5W-30
Ölwechselabstände
Motor
Monate max.
12
Km max.
15000
s kludom napríklad Mobil 1 ESP Formula 5W-30
Hinweise Schmiermittel/Kapazität
a.
Alternative Empfehlungen: 5W-30
Ölwechselabstände
Motor
Monate max.
12
Km max.
15000
s kludom napríklad Mobil 1 ESP Formula 5W-30
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Je treba si uvedomiť,že žiaden vyrobca motora NEPREDPISUJE viskozitu oleja , iba QUALITU toho oleja a tu vyjadruje norma ACEA , všetko sa odvija od normy ACEA
treba pozriet v priručke ku použivaniu auta
myslieť si ,že čislo 30 v označení viskozity,znamená,že olej sa može použiť len do vonkajšej teploty 30°C je blud
to čislo vyjadruje niečo uplne iné,moderné motory maju zdokonalené chladenie,práve pre tieto motory bol vyvinutý špecialne olej 5W-30
všeobecne povedané, oleje 5W-XX su na univerzálne použitie v moderných motoroch, ako v zime ,tak aj v lete
teda či tam naleješ 5W-30 alebo 5W-40 alebo 5W-50 tomu motoru je to srdečne jedno.. možeš meniť olej aj každých 5000 km pokiaĺ by si ho mal zadarmo
a zakaždým naliať olej inej viskozity, motoru tým nijako nublížiš
ale olej 0W-20 by som sa bal použiť v hocjakom motore
jedine vtedy by som ho použil keby bolo trvalo -15 -20 °C aby sa dalo ĺahšie naštartovať, jedine pre tento učel vymysleli viskozitu 0-XX
čo sa týka variabilneho časovania ventilov, tak jedna s podmienok jeho fungovania je pritomnosť tlaku oleja na vačkach, su tam na to špecialné snímače...Viskozita oleja v tom vobec nehrá žiadnu ulohu..
Čo je ozaj podstatné a doležité,je všeobecná poučka ,že ŽIADEN motorový olej,by nemal byť v motore
dlhšie ako 15 000 km
treba si preštudovať odborne članky o olejoch,ktoré pisali inžinieri s oblasti vyvoja olejov v petrochemickom priemysle, napr. na stranke www.oleje.cz
a POROZUMIEŤ problematike rozdielnosti jednotlivých olejov v čom su odlišné a aký druh oleja pre ktorý motor je určený a predpísaný,lebo mezi ĺudmi,je veĺa dohadov a mýtov o olejoch,hlavne čo sa týka značky oleja
V podstate všetky mot.oleje sa vyrabajú z tej istej suroviny ,len maju iné prisady a z toho dovodu motor bude fungovať na hocjaký mot.olej ,len nie je jedno ako dlho
na predpísanom mot.oleji a pravidelných periodickych vymenach ,vydrži fungovať dajme tomu
487 593 km /čislo som vymyslel/ kým na oleji vyslovne nepredpísanom pre ten motor a taktiež pri pravidelnych periodickych vymenach ,
bude fungovať "len" 415 728 km ,dajme tomu...
Inak v žiadnom servise by nemali mať zaujem na tom aby auta dobre fungovali, ale maju zaujem aby sa auta kazili, aby mali robotu.
To je presne to isté ako lekári, zdravý človek,ktorému zatiaľ nič nie je ,je pre nich nezaujímavý a neužitočný...
treba pozriet v priručke ku použivaniu auta
myslieť si ,že čislo 30 v označení viskozity,znamená,že olej sa može použiť len do vonkajšej teploty 30°C je blud
to čislo vyjadruje niečo uplne iné,moderné motory maju zdokonalené chladenie,práve pre tieto motory bol vyvinutý špecialne olej 5W-30
všeobecne povedané, oleje 5W-XX su na univerzálne použitie v moderných motoroch, ako v zime ,tak aj v lete
teda či tam naleješ 5W-30 alebo 5W-40 alebo 5W-50 tomu motoru je to srdečne jedno.. možeš meniť olej aj každých 5000 km pokiaĺ by si ho mal zadarmo
a zakaždým naliať olej inej viskozity, motoru tým nijako nublížiš
ale olej 0W-20 by som sa bal použiť v hocjakom motore
jedine vtedy by som ho použil keby bolo trvalo -15 -20 °C aby sa dalo ĺahšie naštartovať, jedine pre tento učel vymysleli viskozitu 0-XX
čo sa týka variabilneho časovania ventilov, tak jedna s podmienok jeho fungovania je pritomnosť tlaku oleja na vačkach, su tam na to špecialné snímače...Viskozita oleja v tom vobec nehrá žiadnu ulohu..
Čo je ozaj podstatné a doležité,je všeobecná poučka ,že ŽIADEN motorový olej,by nemal byť v motore
dlhšie ako 15 000 km
treba si preštudovať odborne članky o olejoch,ktoré pisali inžinieri s oblasti vyvoja olejov v petrochemickom priemysle, napr. na stranke www.oleje.cz
a POROZUMIEŤ problematike rozdielnosti jednotlivých olejov v čom su odlišné a aký druh oleja pre ktorý motor je určený a predpísaný,lebo mezi ĺudmi,je veĺa dohadov a mýtov o olejoch,hlavne čo sa týka značky oleja
V podstate všetky mot.oleje sa vyrabajú z tej istej suroviny ,len maju iné prisady a z toho dovodu motor bude fungovať na hocjaký mot.olej ,len nie je jedno ako dlho
na predpísanom mot.oleji a pravidelných periodickych vymenach ,vydrži fungovať dajme tomu
487 593 km /čislo som vymyslel/ kým na oleji vyslovne nepredpísanom pre ten motor a taktiež pri pravidelnych periodickych vymenach ,
bude fungovať "len" 415 728 km ,dajme tomu...
Inak v žiadnom servise by nemali mať zaujem na tom aby auta dobre fungovali, ale maju zaujem aby sa auta kazili, aby mali robotu.
To je presne to isté ako lekári, zdravý človek,ktorému zatiaľ nič nie je ,je pre nich nezaujímavý a neužitočný...
-
- Príspevky: 2709
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
ak využívaš potenciál motora a točíš do červeného tak kľudne 5W50... neviem akú tam máš API normu ja v jednou aute používam Sunoco sportivo 5W50 ale na trhu je množstvo kvalitných 5W50.... o 30 ani neuvažuj tá nemá ďaleko k 0W20, to sú oleje na jazdenie po meste....
Zase tu bude masaker kvôli oleju.... a že je jedno či 30-40 alebo 50... no nieje... hlavne nie v motoroch ktoré majú trošku INÚ prevádzku ako dedkovské presúvanie sa mestom či poza mesto.
30 ti nedá rezervu hlavne ACEA A1,5... 40 možno... a 50 určite umaže motor aj v najvyššej záťaži.... swiftu....
V podstate všetky mot.oleje sa vyrabajú z tej istej suroviny ,len maju iné prisady a z toho dovodu motor bude fungovať na hocjaký mot.olej ,len nie je jedno ako dlho
- v podstate všetky autá majú 4 kolesá a motor ale nejaký rozdiel medzi nimi si schopný postehnúť či nie? Tak taký rozdiel je a nieje medzi olejmi rôznych značiek.... proste coca cola nieje cofola a ani pepsi....
Zase tu bude masaker kvôli oleju.... a že je jedno či 30-40 alebo 50... no nieje... hlavne nie v motoroch ktoré majú trošku INÚ prevádzku ako dedkovské presúvanie sa mestom či poza mesto.
30 ti nedá rezervu hlavne ACEA A1,5... 40 možno... a 50 určite umaže motor aj v najvyššej záťaži.... swiftu....
V podstate všetky mot.oleje sa vyrabajú z tej istej suroviny ,len maju iné prisady a z toho dovodu motor bude fungovať na hocjaký mot.olej ,len nie je jedno ako dlho
- v podstate všetky autá majú 4 kolesá a motor ale nejaký rozdiel medzi nimi si schopný postehnúť či nie? Tak taký rozdiel je a nieje medzi olejmi rôznych značiek.... proste coca cola nieje cofola a ani pepsi....
-
- Príspevky: 159
- Dátum registrácie: 07.05.2014 20:16 Zdieľať na Facebook
Ak motor mienis vytacat alebo casto behat po dialnici tak treba kupit olej zo zvysenou hths vyskozitou . Bezne oleje ju maju 3.5 , ked sa robili nezavisle testy a kontrolovali sa oleje tak niektore tuto hranicu ani nedosiahli a nehovorim o tom ze tato vyskozita sa znizuje degradaciou oleja. Ja osobne pouzivam 5w40 motul 8100 x-cess ktory ma trosku vacsiu hths vyskozitu 3,7. Dalej bol tu spomenuty 5w50 co je dobra volba taky stred este medzi aj ekonomikov prevadzky aj ochrani motora a vhodny najme ak je auto vybavene retazov na rozvodoch. Napr mobil 5w50 peaklife ma hths vyskozitu 4,4. A z klubu co su chalani tak ho pouzivaju a pritom robia bud rychle dialnicne presuny alebo navstevuju okruhy. Tvoj mechanik nechcem nikoho urazit ale v olejoch sa evidentne nevyzna a zije stoho co pocul od kamosa , ktoreho kamos to pocul od dalsieho....... Dnesne oleje pokrocili. Dnes neni problem menit naplne syntetiku s polosyntetikov alebo mineralnym. Ziadny vyrobca aut nepredpisuje ani vyrobcu, ani vyskozitu proste skoro nic. Jedine co musis dodrzat je to aby bol olej pre benzinovy alebo dieslovy motor a hths vyakozitu. Ta 0w20 je len prvonapln aby vyrobca dosiahol co najnizsiu spotrebu a emisie. Ta zmena na 0/5w30 ty moc nepomoze minimalne 5w40 (skontroluj hths) alebo uz vyssie spominany 5w50
-
- Príspevky: 88
- Dátum registrácie: 22.11.2010 13:08 Zdieľať na Facebook
Vdaka za nazor chalani. Som len laik a v olejom sa rozumiem ako hus do piva. Tiez som to tak viac videl,ze vyrobca pozera hlavne na tie eko srandy ( spotreba,emisie = ma to euronormu V ) ako na to co naozaj ten motor potrebuje... este upresnim,ze v manualy je odporucany olej 0W20, 5W30, al. 10W40. API SL,SM.
V zhladom na to,ze chcem v lete to auto trochu poprehanat uvazujem aj nad tou 0W50. Neviem ci je to dobry napad. zachoval by som lahkobeznost oleja a predovsetkym ochranu pri extremnom namahani. Olej v aute bude max 10000km. Ale stale som nakloneny k variante v lete povedzme 0W50, 5W50 a na zimu by som nechal aj tu 0W20 ( v zime s autom jazdim extremne opatrne,nevytacam ho). Cena oleja je v mojom pripade max 40Euro ( 4 litre ) co si myslim,ze nehra ulohu. Je to atmosfericka 1.6 retazovy rozvod s variabilnym casovanim ventilov bez turba. Najazdim max 20000km rocne takze by to tak akurat vychadzalo na tie vymeny 1x v lete,1x v zime.
V zhladom na to,ze chcem v lete to auto trochu poprehanat uvazujem aj nad tou 0W50. Neviem ci je to dobry napad. zachoval by som lahkobeznost oleja a predovsetkym ochranu pri extremnom namahani. Olej v aute bude max 10000km. Ale stale som nakloneny k variante v lete povedzme 0W50, 5W50 a na zimu by som nechal aj tu 0W20 ( v zime s autom jazdim extremne opatrne,nevytacam ho). Cena oleja je v mojom pripade max 40Euro ( 4 litre ) co si myslim,ze nehra ulohu. Je to atmosfericka 1.6 retazovy rozvod s variabilnym casovanim ventilov bez turba. Najazdim max 20000km rocne takze by to tak akurat vychadzalo na tie vymeny 1x v lete,1x v zime.
-
- Príspevky: 2709
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
Ak mas SL,SM mozes aj novsiu normu SN.... Ja davam 0w20 do hybrida, tam to je akotak koser aj ked aj s hsd sa da jazdit svizne....a v tvojom pripade by som sa jej vyhol uplne...teda aj v zime.... 5w50 ti motor premaze aj v zime skoro....a keby ze velmi by si chcel striedat tak nejaku luxusnu 0w40 na tu zimu...
-
- Príspevky: 88
- Dátum registrácie: 22.11.2010 13:08 Zdieľať na Facebook
Tak som sa trosicku dneska pokukal po vhodnom oleji do SSS a asi som aj s prispenim vasich rad a nazorov nasdiel ten najidealnejsi. Vyzera to tak ze by som nemusel ani riesit letny al. zimny rezim.
je to olej od japonskeho vyrobcu ENEOS SUSTINA 0W50 co by mohlo byt fajn aj po stranke,ze swift ma japonsky motor a stoji 10E/liter.
HTHS je 4.0 co si myslim ze bude postacujuce...
http://www.eneos.us/wp-content/uploads/ ... t-2015.pdf
Mozno som touto temou pomohol aj tym,co doteraz vahaly,alebo sa tejto teme nevenovali dostatocne.
je to olej od japonskeho vyrobcu ENEOS SUSTINA 0W50 co by mohlo byt fajn aj po stranke,ze swift ma japonsky motor a stoji 10E/liter.
HTHS je 4.0 co si myslim ze bude postacujuce...
http://www.eneos.us/wp-content/uploads/ ... t-2015.pdf
Mozno som touto temou pomohol aj tym,co doteraz vahaly,alebo sa tejto teme nevenovali dostatocne.
-
- Príspevky: 292
- Dátum registrácie: 23.05.2009 19:25 Zdieľať na Facebook
Ja keď som kúpil Japonca, tak som najprv dával shell 5w40 ako to dávali predtým aj v servise. Potom som na leto dal 5w50 na zimu zase 5w40, potom som na zimu skúsil 0w40. Ale prestalo má to baviť striedať oleje tak dával stále len mobil 5w50. Teraz ale chcem prejsť japonský olej Eneos sustina 0w50 Auto samozrejme tiež rád vytacam k obmedzovacu ale aj v zime... Preto chcem aj na zimu taký olej ktorý bude mať väčšie hths ako 4...
LEGEND 295konikov 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 5W-50/0W-40
340 000km
LEGEND 295k 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 0W-40
340 000km
LEGEND 295k 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 0W-40
-
- Príspevky: 3768
- Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
- Bydlisko: BLAVA Zdieľať na Facebook
Re: Suzuki Swift - olej na leto
jarka1979 napísal:Ahoj chalani,
kupili sme Suzuki Swift Sport (2013) a predosli majitel mi dal servisne zaznamy zo Suzuki,kde bolo uvedene,ze od nova tam bol len olej 0W20. V zime ok,ale na leto pouzivat toto,ked auto ide bezne po obmedzovac (7000 ot./min) je podla mna ho***. V lete je bezne teplota nad 30 stupnov.
V manualy pisu,ze mozem pouzit aj 5W30 prislusnej specifikacie,ale volal som svojmu mechanikovi a ten mi neodporuca menit kazdu chvilu viskozitu olejov (moj napad bol na zimu zachovat 0W20 a na leto 5W30). Vraj co tam bolo doteraz,nech sa to zachova. Este mi povedal,ze potrebujem velmi riedky olej,koli variabilnemu casovaniu ventilov.
Chcel by som len vediet Vas nazor,ci mozem autu nejako poskodit,ked budem liat v lete 5W30?
Bol som v suzuki a tam mi povedali,ze oni leju 0W20,lebo iny ani nemaju....vraj ked sa rozhodnem pouzit 5W30 nic nepokazim,len ta odpoved nebola moc presvedciva,lebo technik za pultom sa tvaril dost otravene a mal som pocit,ze ho neskutocne obtazujem...
Dakujem za nazor k veci.
Mas 3rocne auto kde sa lial olej 0w20 a nic sa nestalo!!!!
Myslis si ze vyrobca to nema otestovane????
-
- Príspevky: 292
- Dátum registrácie: 23.05.2009 19:25 Zdieľať na Facebook
A kde sa dá zohnať tak lacno? Ja som zatiaľ našiel najlepšiu cenu za 59e 4litre....A ešte čakám na jeden zdroj za koľko mi to zoženie...jarka1979 napísal:
je to olej od japonskeho vyrobcu ENEOS SUSTINA 0W50 co by mohlo byt fajn aj po stranke,ze swift ma japonsky motor a stoji 10E/liter.
Mozno som touto temou pomohol aj tym,co doteraz vahaly,alebo sa tejto teme nevenovali dostatocne.
LEGEND 295konikov 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 5W-50/0W-40
340 000km
LEGEND 295k 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 0W-40
340 000km
LEGEND 295k 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 0W-40
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Oleje ENEOS ponuka distribučna sieť AUTOSAVE
http://www.autosave.sk/
aj ja od nich beriem VŠETKO, čo potrebujem pre svoje auto
Neorientuju sa len na "gruppu" a bežné veci ako nap. ol. a vzd.filter maju na predajni hneď k odberu
http://www.autosave.sk/
aj ja od nich beriem VŠETKO, čo potrebujem pre svoje auto
Neorientuju sa len na "gruppu" a bežné veci ako nap. ol. a vzd.filter maju na predajni hneď k odberu
-
- Príspevky: 122
- Dátum registrácie: 15.02.2014 22:53 Zdieľať na Facebook
Pokial nejdes na slalom alebo okruh, je 0w-20 uplne ok. Suzuki patri k top benzinovym motorarom preto mam uz druhy swift a ked mas v manuali k autu tak ako ja napisane ze pri oleji 5w-30 pod -20°c nenastartujes tak tam davaj ten lahkobezny. Zial euro6. Ja som po 3 vymene oleja a obom swiftom som vzdy nakladal po obmedzovac a oleja si necucne ani deco, ano olej kontrolujem a menim sam.
-
- Príspevky: 5422
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7876
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
kludne 0w/50 0w/60 ak taky je.ja do svojho stroja z roku 1992 v lete davam 10w/60.je urceny na vyzsiu teplotu.jazdim s tym v lete do talianska a nemecky autobahn.auto tocim bezne 5000-6500 otacok.klasika 10w/40 spaleny olej sa usadzal na piestoch pomohlo olejove chladenie a 10w/60.v zime klasika 10w/40.olej do toho stareho auta davam valvoline.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných