1 036 586
inzerátov
Pridať inzerát

Suzuki Swift - olej na leto

   Obsah fóra Auto-moto fórum Oleje, mazivá, palivá, aditíva
Odpovedať Nová téma
<123>
Autor Správa
jarka1979
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 22 november 2010
Príspevky: 74
Nabehané: 17 hod 56 min
PríspevokZaslal: 21.02.2017 08:52   
CAMLS napísal:
jarka1979 napísal:


je to olej od japonskeho vyrobcu ENEOS SUSTINA 0W50 co by mohlo byt fajn aj po stranke,ze swift ma japonsky motor a stoji 10E/liter.



Mozno som touto temou pomohol aj tym,co doteraz vahaly,alebo sa tejto teme nevenovali dostatocne.


A kde sa dá zohnať tak lacno? Ja som zatiaľ našiel najlepšiu cenu za 59e 4litre....A ešte čakám na jeden zdroj za koľko mi to zoženie...



Je to presne z tej firmy AUTOSAVE ktoru spomina Laco 1873. Cena za ENEOS SUSTINA 0W50 4L balenie je cez nich 39,80Euro.

Este doplnim,ze to bola dohoda cez telefon,nie nakup cez internet,kde uvadzaju cenu az 62Eur. pravdepodobne mi dali zlavu ako na firmu.
Citovať
maykoo
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 02 marec 2011
Príspevky: 90
Nabehané: 8 hod 48 min
PríspevokZaslal: 21.02.2017 10:39   
Ja mám japonca ktorý ľúbi vysoke otáčky, poriešil som to jedným olejom leto+zima (0)5W-40 plus PRO-TEC Nano Engine Protect&Seal, pri každej výmene preplach....takto fungujem roky a max spokojnosť.
Citovať
seven549
Vážený člen - Gallardo (201)
Ľudový rozprávač
Založený: 03 február 2010
Príspevky: 5902
Nabehané: 3 mes 7 dní 1 hod
PríspevokZaslal: 21.02.2017 11:49   
Preplach a stále tá istá značka oleja.zbytocnost.mozno tak 5 výmena niečo pomôže ale za 10000km sa nemá čo usadiť.
Citovať
VLADY
Vážený člen - Gallardo (222)
Založený: 11 september 2007
Príspevky: 5150
Nabehané: 1 mes 0 dní 1 hod
Bydlisko: najväčšia dedina....BA
PríspevokZaslal: 21.02.2017 13:04   
Ale že jaká debata ...len sa stratila pointa že auto má slúžiť majiteľovi a nie naopak. Ozaj sa dakomu chce dávať zima leto iný olej? Kua jak pred 60 rokmi na octávke. Ale vtedy celoročné oleje neboli.
_________________
Renault a Suzuki - stelesnenie mojich túžob....
Citovať
hjundai
Vážený člen - Gallardo (199)
Založený: 21 marec 2010
Príspevky: 1608
Nabehané: 6 dní 18 hod 48 min
PríspevokZaslal: 21.02.2017 14:51   
A preco nie ak menim 2x rocne tak stoji za uvahu aku viskozitu leto...zima....hlavne ak byvam na Orave...auto stoji vonku... Alebo myslis ze taka 20w50 bude dobra na -20????? To je tiez celorocny olej ta ne?
Citovať
seven549
Vážený člen - Gallardo (201)
Ľudový rozprávač
Založený: 03 február 2010
Príspevky: 5902
Nabehané: 3 mes 7 dní 1 hod
PríspevokZaslal: 21.02.2017 16:02   
VLADY napísal:
Ale že jaká debata ...len sa stratila pointa že auto má slúžiť majiteľovi a nie naopak. Ozaj sa dakomu chce dávať zima leto iný olej? Kua jak pred 60 rokmi na octávke. Ale vtedy celoročné oleje neboli.
ono auto slúži majiteľovi ale pre extrémy potrebuje aj iné náplne aby vydrzalo.opisem ti ten svoj crep z roku 1992.V lete dovolenky nočné jazdy diaľnicami kde bežné pri 200vke točí 5200 otáčok a ide v Taliansku na 650km trati 500km aj na doraz viac ako 6700 otáčok nedá vypína prívod paliva.auto tak jazdí naložené a 2 osoby.brzdy ak je dobrá sezona aj 5X za rok predné komplet zadné 2x za rok.brzdovka kvapalina každý pol rok olej 5000_6000km a ide von.prevodovka a samosvorný diferak každý 2rok.spojka musela ísť keramika lamela a pritlacak luk repset sachs klasické diely nezvládnu fungovať ani 10000km a začnú šmýkať.jaj a tlmiče každý rok všetky 4nove.keby som do toho nedával to auto je už v hrobe.to je auto ktoré slúži pánovi ide stále na plný knedlík.olej som zmenil na 10w/60 koli tomu že som spálil piesty a piesne kruzky.ked sa ten motor rozoberal videl som čo to robí spáleny olej s motorom.Plus olejový chladič sa musel nahodit.Kto nevie čo je to extrém nech si pozrie cenu a životnosť dielov u áut wrc a tam pochopí ako rýchlo sa dá bežná sériová tuctovka divokymi jazdami zložiť za pár tisíc km na srot.Teraz v zime keď som sa besnel 28litrov benzínu na 200km.na jazdenie typu gadžo po meste Ibiza 1.4 63kw motor.to auto nepýta za 3roky nič len stavu.ani olej som nevymenil kým nenagulalo 15000km.a dlhé jazdy Európa Mondeo 2.2tdci.ked to neťahá aspoň 500km trať ani to nestartujem.stoji aj mesiac pod stromom.
Citovať
jarka1979
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 22 november 2010
Príspevky: 74
Nabehané: 17 hod 56 min
PríspevokZaslal: 21.02.2017 16:35   
VLADY napísal:
Ale že jaká debata ...len sa stratila pointa že auto má slúžiť majiteľovi a nie naopak. Ozaj sa dakomu chce dávať zima leto iný olej? Kua jak pred 60 rokmi na octávke. Ale vtedy celoročné oleje neboli.


Myslim si,ze kazdy na tomto fore chape,ze tu sa bavime o aute,ktore bude v lete jazdit za nestandartnych podmienok ( vysoke otacky,slalom,dialnicna rychlost a pod.) a preto som sa potreboval poradit,nakolko radsej obetujem 20euro navyse za kvalitny olej,ktory mi ma ochranit motor,ako potom nariekat a platit stovky (tisice) za opravu pripadne vymenu. Mna len zarazilo,ze tam liali 0W20 s ktorou som nemal doteraz ziadne skusenosti a bol som presvedceny,ze tato vyskozita sa u nas ani nepouziva (mozno Finsko,Svedsko).

To,ze sa automobilka Suzuki uchyli k tomu,aby radsej vyhovela ekoteroristom z Bruselu ako samotnym motoristom,som skmlamany. Chapem,ze automobilka, akonahle preda produkt, to ma vsetko tam,kde sa konci oficialne chrbtica. Ja si auta nekupujem na rok,dva a preto sa snazim urobit maximum,aby mi auto dlho sluzilo. To ze to auto vydrzalo pri 0W20-tke prve 3 roky bez ujmy (dufam),neznamena,ze takto vydrzi dalsie 3.

Kazdy urcite pozna reklamy,kde sa prezentuju vyrobky a porovnavaju sa s tzv. beznymi produktami,ako napr. ARIEL s beznym pracim prostriedkom. Vsetci ale dobre vieme,ze nic nedokaze byt tzv. UNIVERZALNE a zaroven UCINNE. A tak to vidim aj stym motorovym olejom.

Zima si vyzaduje iny olej a pristup,leto zase iny. Pretoze prevadzkove podmienky sa menia a treba sa tomu patricne prisposobit. Ak je vonku zima obleciem si bundu a ak teplo idem v kratkom tricku.

Som bezny uzivatel auta a preto ak mi nieco nieje jasne, OPYTAM SA. Ale ako som tu uz velakrat cital,slovaci su odbornici na cokolvek (vopred sa ospravedlnujem tym,co su vo svojom odbore machri)

No a teraz si do mna hodte kamenom...
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (186)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 3206
Nabehané: 19 dní 20 hod 57 min
PríspevokZaslal: 21.02.2017 18:19   
Nikto do teba nechce hádzať žiadne "kamene" ani symbolicky

len si treba uvedomiť,že každý človek je povahou iný

niekto nevie ani,že nejaký olej v motore vobec je, len ma kĺučik naštartuje a ide, ďalej sa nestará.. a myslí si,že je to tak dobre, doveruje servisu na 110%

Ty si pravy opak, staráš sa aj o to,čo už bolo davno vyriešené..jednoducho DOVERUJ trochu viac tým konštrukterom, DOVERUJ tomu oleju , tej špecifikacii ktorá je predpisaná a podľa NEJ vymeň olej , nikto Ťa nepresviedča,že musíš jazdiť na tom 0W-20..
Vypusť ho ,čím skorej !!!!
A daj hocjaky olej viskozity 5W-XX ,
lebo to je ten pravý olej pre 90% všetkych aut,
aj pre vysoké zaťaženie motora,ten olej bol podrobený ďaleko extremnejším testom ako si vieš predstaviť , a ktoré Ty nikdy nedosiahneš pri normalnej ,alebo intenzívnejšej prevádzke auta...
noboj sa ,že ten olej nema rezervy a ,že zadreš motor..také dačo sa NIKDY nestane.. A hlavne motoru najviac pomožeš TY ako ten medzikus medzi volantom sedačkou a pedálmi keď BUDEŠ SLEDOVAŤ udaje na budíkoch,lebo na to tam tie budíky sú aby si ich sledoval, a tak zistíš, čo sa s motorom deje...
A ked chceš jazdiť na okruhu , tak by si mal mať udaje o tlaku oleja v motore, o teplote oleja motora a o teplote oleja prevodovky, nehovoriac o hodnote tlaku boostu /tlak preplňania/ a o možnosti jeho regulacie
ale v 1,4 take dačo asi netreba
Jednoducho treba motoru sem tam VYŤAŤ , až po obmedzovač, ale také dačo o čom hovorí seven je fakt extrem..hnať motor na maxx.niekolko hodín v kuse , to duševne zdravy človek jednoducho nedokáže, tam musí byť uchylka...
Citovať
seven549
Vážený člen - Gallardo (201)
Ľudový rozprávač
Založený: 03 február 2010
Príspevky: 5902
Nabehané: 3 mes 7 dní 1 hod
PríspevokZaslal: 21.02.2017 19:46   
to akoze je zakazane si uzit jazdu?u toho auta nepozeram uz na zivotnost motora.povodny dal skoro 600 000km.cize svoje,to auto odzilo.a preco by som to nehnal ak chcem za 10 hodin seknut 1550 km.jedina moznost je vecer a kde sa len da treba hnat 200stovkou.stary dobry zadnohrab je dobry na zabavku lesne zakruty do kopca {v drifte} a na dialnicu.karoseria je vzdy v origo stave.pokial to neohnem o nejeky strom alebo na dialnici neroztlciem vsetko je opravitelne.co to je motor-vymontujem rozoberiem a poskladam druhy.len to stoji zakazdym cas 4 dni a 600 euro diely.druhy motor z darcu poctive km vydrzal presne 96000km pri mne.2x som praskol hlavu valcov 2 prasknutie bolo aj posledne.roztlakovalo hadice az povodny chladic povolil na spojoch klepe piestny cap poskodena vacka ulomene ozubene koleso rozvodovej retaze ulomeny klin ktory to koleso uhana natiahnuta retaz a este to dogulalo v takom stave 770 km trat dialnice boli v 170tke.auto muselo rovno do garaze dalsi start uz nebol mozny.praskla hlava medzi ventilmi pri zastaveni motora valec zaplavilo vodou preto posledne tankovanie v rakusku bolo pri beziacom motore ale jazda stala za to.


nemci a svicari ma tak naucili jazdit kedysi som jazdieval na spotrebu predpisovo.auto po nemcovi svicarovi nekupim ani za svet.tam sa nepozera na nic.akonahle zacne pripojovak na dialnicu nikto necaka kym sa to zahreje pedal ide dole otacky cervena.preto svoje auta kupujem jedine so slovenskym povodom a od prveho majitela.

teraz bolo na predaj 5 rocne berlingo benzin kubaturu netusim.prvy majitel predane za 1300 eura na export praskla hlava motora zral olej.romster 2013 1.2 tsi 35 000km to iste.ako na to jazdili?vysiel z firemnej garaze po 2 minutach zhasla mu modra kontrolka na tepotu motora po 3 km jazdy pripojovak a dialnica hned to tocili 3 4 5 plny.passaty audiny 2.0 tdi to akoze ma niekto caka kym sa urodzenemu autu zahreje motor?naco odbeha svoje a dovi.dalsi nemec bmw e60 M5.kazdych 6000km nove zadne gumy.dilanica len plny alebo brzda.
Citovať
jarka1979
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 22 november 2010
Príspevky: 74
Nabehané: 17 hod 56 min
PríspevokZaslal: 21.02.2017 21:09   
Ako vidim,clovek sa stale nieco nove nauci...

http://udrzbapodniku.cz/index......mp;type=98
Citovať
sfn5
Založený: 02 november 2010
Príspevky: 20
Nabehané: 3 hod 28 min
PríspevokZaslal: 21.02.2017 22:22   
Zaujímavý článok, celkovo články od pána Černého vyzerajú byť odborné a dôveryhodné, ale už veľa krát som si všimol, že odborníci s vysokou školou života ho spochybňujú. Tu má viacero kvalitných článkov https://www.oleje.cz/obsah/komentare_odborniku treba čítať a názor by si asi mal spraviť každý sám. Tiež riešim dilemu 0W-20 v motore M16A od Suzuki a zatiaľ mi nikto nedokázal racionálne vyvrátiť fakt, že za bežných podmienok sa motoru s ľahkobežným olejom nemá čo stať. Argumenty typu, že je to riedka sračka ignorujem


Naposledy upravil sfn5 dňa 21.02.2017 22:29, celkom upravené 1 krát.
Citovať
LPGmaniak
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 02 október 2011
Príspevky: 70
Nabehané: 6 hod 33 min
PríspevokZaslal: 21.02.2017 22:27   
seven549 napísal:
to akoze je zakazane si uzit jazdu?u toho auta nepozeram uz na zivotnost motora.povodny dal skoro 600 000km.cize svoje,to auto odzilo.a preco by som to nehnal ak chcem za 10 hodin seknut 1550 km.jedina moznost je vecer a kde sa len da treba hnat 200stovkou.stary dobry zadnohrab je dobry na zabavku lesne zakruty do kopca {v drifte} a na dialnicu.karoseria je vzdy v origo stave.pokial to neohnem o nejeky strom alebo na dialnici neroztlciem vsetko je opravitelne.co to je motor-vymontujem rozoberiem a poskladam druhy.len to stoji zakazdym cas 4 dni a 600 euro diely.druhy motor z darcu poctive km vydrzal presne 96000km pri mne.2x som praskol hlavu valcov 2 prasknutie bolo aj posledne.roztlakovalo hadice az povodny chladic povolil na spojoch klepe piestny cap poskodena vacka ulomene ozubene koleso rozvodovej retaze ulomeny klin ktory to koleso uhana natiahnuta retaz a este to dogulalo v takom stave 770 km trat dialnice boli v 170tke.auto muselo rovno do garaze dalsi start uz nebol mozny.praskla hlava medzi ventilmi pri zastaveni motora valec zaplavilo vodou preto posledne tankovanie v rakusku bolo pri beziacom motore ale jazda stala za to.


nemci a svicari ma tak naucili jazdit kedysi som jazdieval na spotrebu predpisovo.auto po nemcovi svicarovi nekupim ani za svet.tam sa nepozera na nic.akonahle zacne pripojovak na dialnicu nikto necaka kym sa to zahreje pedal ide dole otacky cervena.preto svoje auta kupujem jedine so slovenskym povodom a od prveho majitela.

teraz bolo na predaj 5 rocne berlingo benzin kubaturu netusim.prvy majitel predane za 1300 eura na export praskla hlava motora zral olej.romster 2013 1.2 tsi 35 000km to iste.ako na to jazdili?vysiel z firemnej garaze po 2 minutach zhasla mu modra kontrolka na tepotu motora po 3 km jazdy pripojovak a dialnica hned to tocili 3 4 5 plny.passaty audiny 2.0 tdi to akoze ma niekto caka kym sa urodzenemu autu zahreje motor?naco odbeha svoje a dovi.dalsi nemec bmw e60 M5.kazdych 6000km nove zadne gumy.dilanica len plny alebo brzda.



no ty si dobry magor, uz viem preco mas nazory na jazdene auta take, ake mas :D holt niekto jazdi tak ako ty, a potom je vela ludi co sa o svoje auto aj staraju
Citovať
seven549
Vážený člen - Gallardo (201)
Ľudový rozprávač
Založený: 03 február 2010
Príspevky: 5902
Nabehané: 3 mes 7 dní 1 hod
PríspevokZaslal: 21.02.2017 23:02   
a nestaram sa?ved to auto je z roku 1992.karoseria uz taha na 700 000km kapota blatniky origo farba a vyzera z vonku aj z dnu ako 5 rocne.ani by si nespoznal kolko to ma km kebyze nepoviem.sypem donho vsetko co zapyta.chcem vitiet teba ci by si do auta co ma hodnotu pre slovensku pojistovnu tak 100 euro opravoval motor za 600 eura a to su len diely.ulomi sa nejaka plastova blbost a uz letim do autorizaku objednat klucku odkladacej skrinky za 35 eura.toto je starostlivost mat prachy nie starat sa tym ze auto sa umyva povysava silikonom ostrieka palubka a ak sa nieco ulomi ziepa sa to chemoprenom lebo toto su akoze starane auta slovaka udrel som naraznik co som to mal gitovat spajat kabelbindrom laminatovat?lebo toto je take slovenske akoze sa staram o auto.previezol som sa dokopy 800km koli narazniku z vraku za 80 eura,striekanie stalo 80 eura chromova ozdobna lista 30 eura.tolko ma stal naraznik len koli tomu aby som sa na to nepozeral ako na starane slovenke auto ktore by malo laminat ogitovany ostriekany sprayom.a tak ako donho sypem potom aj jazdim a uzivam si tie vyhodene peniazky
Citovať
hjundai
Vážený člen - Gallardo (199)
Založený: 21 marec 2010
Príspevky: 1608
Nabehané: 6 dní 18 hod 48 min
PríspevokZaslal: 21.02.2017 23:47   
sfn5 napísal:
Zaujímavý článok, celkovo články od pána Černého vyzerajú byť odborné a dôveryhodné, ale už veľa krát som si všimol, že odborníci s vysokou školou života ho spochybňujú. Tu má viacero kvalitných článkov https://www.oleje.cz/obsah/komentare_odborniku treba čítať a názor by si asi mal spraviť každý sám. Tiež riešim dilemu 0W-20 v motore M16A od Suzuki a zatiaľ mi nikto nedokázal racionálne vyvrátiť fakt, že za bežných podmienok sa motoru s ľahkobežným olejom nemá čo stať. Argumenty typu, že je to riedka sračka ignorujem


- ono keby si si precital viac zistil by si ze 0w20 moze byt v pohode ALE je tu RIZIKO ze v istych chvilach sa olejovy film pretrha a nebude to mazat optimalne....a je to prave tou nizkou HTHS teda pri vysokych teplotach motora a velkych striznych silach presne ako je ta skratka....to ti pise aj p.Cerny....a kedze vieme ze tie oleje su vymyslene v prvom rade na znizenie spotreby a emisii tak si to daj dokopy a budes vediet. Ja mam jednu toyotu hybridnu a niekedy...nie vzdy 0w20 davam.... Ale kedze sa s tym jazdi aj nehybridne tak niekedy tam ide aj 10w40 .... No a cela finta okolo viskozit je ta ze olej s vyssou viskozitou ziadnemu motoru neposkodi naopak lahkobezny olej nema rezervu a v istych situaciach poskodit moze. Takze si to rozhodni sam,viac argumentov niet a ani netreba. Ak jazdis okolo komina jak dedko tak ...... A ak jazdis dialnice plny kotol tak.... Lahke nie?
Citovať
CAMLS
Nová tvár - Trabanto (15)
Založený: 23 máj 2009
Príspevky: 240
Nabehané: 1 dní 17 hod 21 min
PríspevokZaslal: 22.02.2017 01:02   
seven549 napísal:
...V lete dovolenky nočné jazdy diaľnicami kde bežné pri 200vke točí 5200 otáčok a ide v Taliansku na 650km trati 500km aj na doraz viac ako 6700 otáčok nedá vypína prívod paliva.auto tak jazdí naložené a 2 osoby.brzdy ak je dobrá sezona aj 5X za rok predné komplet zadné 2x za rok.brzdovka kvapalina každý pol rok olej 5000_6000km a ide von.prevodovka a samosvorný diferak každý 2rok.spojka musela ísť keramika lamela a pritlacak luk repset sachs klasické diely nezvládnu fungovať ani 10000km a začnú šmýkať.jaj a tlmiče každý rok všetky 4nove.keby som do toho nedával to auto je už v hrobe.to je auto ktoré slúži pánovi ide stále na plný knedlík.olej som zmenil na 10w/60 koli tomu že som spálil piesty a piesne kruzky.ked sa ten motor rozoberal videl som čo to robí spáleny ole....


Toto by som chcel niekedy vyskusat....ist cez 200 dlhsie ako par minut :) Len ked ja nechcem dostat pokutu :) AKO to robis ze nedostanes pokutu? Mas antiradar?? A kolko mas vlastne dojazd ked to tak nahanas??? Vsak to musis casto tankovat cestou na dovolenku nie? A hluk v aute , vsak to musi byt pri tak vysokych otackach? To dlhodobo musi vadit....mne toci pri 200km este prijatelnych 4100ot, spotreba asi okolo 16-17 litrov...inak chvalim jak sa staras o auto...ja menim olej az kazdych 8000-11000km, v diferaku cca kazdych 40000km atd.... ale zas az tak dlhodobo mu nenakladam ako ty, to ani neni kde ist tak dlhodobo...
A aky si mal predtym olej ze si spalil kruzky?
_________________
LEGEND 295konikov 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 5W-50
Citovať
Odpovedať Nová téma
<123>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Oleje, mazivá, palivá, aditíva