Suzuki Swift 2005 - olej a filtre

Diskusia ohľadne vozidiel značky Suzuki

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

wilz
Príspevky: 3692
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

No veď tu na fóre dostane poradené že čo má kúpiť, to si objedná, pokiaľ možno u jedného predajcu a kurier jej to dovezie.
Ja tomu rozumiem tak, že ten pán čo by jej to mal meniť, nie je opravár, ale možno má garáž s jamou, tak jej to za pusu alebo za dezert vymení, ale nemá chuť to zháňať, tak ona súhlasila že si material k výmene zoženie sama.

Moonshine, v obyčajnej prevodovke, kde sa len točia ozubené kolieska a posúva sa nejaký synchrón, pokiaľ tam nie je nejaký mechanický ptroblém, tak je to tak nejako ako píše scendo :
"drviva vacsina aut jazdi dodnes na povodnu napln a pravdepodobne s touto naplnou pojdu aj do srotu".
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Wilz len to je to co napr. robi kupu auta pod nazvom cele zle. Keby si predaval auto a bude tam uvedeny predajca Wilz s tvojim pristupom k technike rovno poviem nekupujem lebo vidim tvoj pristup k tomu co je nutne. Ja mam automaticku prevodovku, ktora radila perfektne a bola po repase a napriek tomu automaticky isla vymena oleja par km po kupe a radi tak isto vyborne a po "par" km pojde znova novy olej, nove tesniace skrutky a nove vsetko co sa tyka vymeny a vobec ma to netrapi ci 50 alebo 60 alebo kolko euro. Novy filter, nove tesnenie vane, nove skrutky a novy olej, za kazdym az dojde k vymene oleja ide vsetko nove, ci v diferencialy. ci v motore alebo v prevodovke. Na tom sa jednoducho nesetri lebo sa to vo vysledku neoplati. Mam jedneho kamarata ktory sa s tym jednoducho nese.ie a je presne taky ako ja, huci jedno zadne lozisko? rovna sa obidva nove a v najlepsej znacke a co vsetko je potrebne okolo davaj nove, ze nikto ho neo.ebe ani nechce len to co treba ak robis lozisko a treba ti vymenit zadne stity na kolesach automaticky nie je problem, len nech to je presne tak fukcne a v poriadku ako ma byt.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Xentry v podstate mas pravdu,to je spravny pristup MAJITELA auta,ktory sa chce na svoje auto 100% spolahnut.
Lenze su aj autickari,kseftari a priekupnici a tam taky pristup neprichadza v uvahu lol
Videl som uz dat sustruzit nove voditko brzd.strmena na najbeznejsie auto S-Octavia ,lebo pan autickar nebol ochotny investovat niekolko € do zakupenia opravnej sady :..:
wilz
Príspevky: 3692
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

xentry napísal: ... Na tom sa jednoducho nesetri lebo sa to vo vysledku neoplati.
Xentry, myslím že si ma nepochopil.
Ja nemám najmenší záujem na niečom silou-mocou šetriť, peniaze sú u mňa až v pozadí, ak niečo treba ošetriť alebo opraviť, aj keď zase evidentne nadbytočné výdavky naozaj nie sú moja parketa, to si musím priznať.
Ako strojár vyznávam názor že veci majú pokiaľ možno využiť svoju kapacitu a je teda neúčelné ich meniť v tretine ich životnosti. To sa nedá nazvať inak ako mrhaním.
Ak to tak robíš a napĺňa ťa to uspokojením, nemožno k tomu mať výhradu, je to tvoja osobná vec, ale ak by to tak robili hromadne všetci, bola by to z hľadiska spotreby všetkého katastrofa.
Veď preto sa v rôznych technických odboroch komplikovane zisťujú medze životnosti a opotrebovania funkčných celkov, aby bola kapacita ich technickej životnosti využitá čo najviac a nedochádzalo k zbytočným naviac nákladom v dôsledku predčasných výmen dielov.
Samozrejme samostatnou kapitolou sú preventívne výmeny ešte dobrých dielov, ktoré sa buď nedajú meniť počas funkčného cyklu, alebo by ich kolaps spôsobil katastrofu, ako napr. u lietadiel.

Keď kúpim používané auto od niekoho neznámeho, automaticky vymením po kúpe oleje, prípadne vymením rozvody, pretože tým chránim seba a chcem mať akú-takú istotu, že to bude celý ďalší interval do výmeny bez poruchy slúžiť. Ale keď kúpim auto, na ktorom boli tieto veci dokázateľne robené tesne pred predajom, tak to predsa nebudem slepo robiť znova.
Z podobnej kategórie je tu niekým obhajovaná automatická výmena brzdových hadičiek pri každej výmene platničiek. Pokiaľ to auto ujazdí ročne 5 tkm, má to z hľadiska starnutia materialu opodstatnenie, ale ak auto zoderie platničky za 2-3 roky, tak automatická súčasná výmena príslušných hadičiek pravdepodobne nemá opodstatnenie.

Špecifickou kategóriou sú také mechanizmy ako napr. automatické prevodovky v autách, kde sa robia preventívne výmeny náplní a dielov ešte dlho dlho pred vznikom problémov. Ak je výrobcom doporučené alebo skúsenosťami overené, že je vhodné olej meniť po 60 tkm, tak samozrejme to budem robiť, lebo by mi to ako technikovi jednoducho nedalo mojim pričinením priblížiť vznik potencialnej poruchy.

A keď som citoval scenda, že väčšina áut jazdí celý svoj život s jednou olejovou náplňou v manuálnej prevodovke, tak to ešte neznamená že s tým súhlasím, sám mením olej po cca 120 tis.km, ale to som iba popísal fakt, že väčšina manuálnych prevodoviek je naozaj schopná odjazdiť bez poruchy celý svoj život s jedeným olejom.

Takže nemyslím že by si kúpou auta odo mňa urobil zásadnú chybu, moje autá dostali obvykle vždy všetko čo bolo treba.
scendo
Príspevky: 343
Dátum registrácie: 04.11.2017 23:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa scendo »

Funkcia oleja v automatickej vs manualnej prevodovke je zasadne odlisna, ako aj plan udrzby a sposob vymeny naplne a filtra, miesat to teraz do tejto temy nema zmysel kedze sa tu cely cas bavime o manualnej prevodovke na vozidle vykonu 70kw s najjednoduchsiou konstrukciou kde bude takmer akykolvek olej 75w90 plnit spolahlivo svoj ucel. Kym sa vsak pani nevyjadri co vlastne chce menit, nieje co radit...

Tiez by ma ale zaujimalo ci tak dosledne meni aj brzdovu kvapalinu, ci meni sviecky, a spominane filtre a hlavne motorovy olej, rozvody, remene, chladiacu zmes... Ak sa teda vyjadrila spravne, riesi napln v prevodovke, ktoru by som riesil az naposledy po vsetkom menovanom, a hlavne ak neviem co tam naliat, kolko litrov kupit, tak to naozaj necham na odbornika.
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

cicmanec napísal:pozor, pane, bavíme sa o manuálnej prevodovke, nie o motore! A v MT je naozaj bežný výmenný interval tých 120-150 tisíc.
- tak to treba v texte aj označiť - ty píšeš o dvoch rokoch a 30 000km čo predpokladám nie je info k prevodovke ale k oleji v motore.... a uviedol som to preto lebo stále sa nájde niekto kto mechanicky bez hlavy preberie čo niekto napíše....
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Prečo by som to mal označovať keď v zadaní bola otázka na olej v prevodovke a aj moja reakcia bola na Moonshine-a, ktorý dal odkaz na 75W-90? Treba čítať poriadne a potom bude jasné o čom je reč aj bez označovania!
Moonshine
Príspevky: 528
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Moonshine »

Presne, treba si ujasniť, čo sa kedy menilo, kolko km...
Najmä sa seňorita nevyjadrila poriadne kolko má auto najazdené, kedy bol naposledy menený olej v prevodovke.

Poznámka pomimo-
Aj keď má ročník 2005, čo je vlastne ešte určite pôvodom japonec je pravdepodobné, že tu je prevodovka bezproblémová. Ale ak náhodou pri naštartovanom motore počuť na neutráli rapkanie, tak je to na čase a dobré by bolo spraviť rovno aj výmenu spojky, keď už to bude dole. Ale to predbieham.
swiftikh
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 05.01.2020 13:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa swiftikh »

ahojte vsetci,
@cicmanec @bajo777 @Moonshine @hjundai @scendo @wilz @xentry @laco1871
v prvom rade dakujem, ze ste vsetci ochotni poradit. teda, takmer vsetci..
je pravda, ze som sa asi nevyjadrila spravne ani dostatocne ale, prosim, berte na vedomie, ze sa do toho vobec nerozumiem, je to pre mna dost tazke.. urcite ani vy neviete vsetko na svete:) takze dakujem za vasu tolerantnost, aj voci sebe navzajom:)

kedze viacerych trapi clovek, ktory mi to bude menit, tak je moj DEDKO, ktoremu plne doverujem, nakolko je byvaly mechanik. nema vsak take moznosti popozerat/pohladat/vyzistit na INTERNETE, kde a co je idealne, najlepsie pre moje auticko a kde to kupit vyhodne.. a kedze mu chcem usetrit behanie po meste a zhananie v roznych servisoch za vyssie ceny, chcela som sa skusit poradit tu a zohnat to osve..

rada by som doplnila chybajuce informacie, ktore, uznavam, mali byt uvedene uz na zaciatku.
auticko ma 175.000km, kupovane pred 4r, vtedy malo 115.000km
za tu dobu sa mu menil aj doplnal motorovy olej /shell helix ultra 5w40/, brzdova kvapalina, pelovy filter, menili platnicky, brzdove kotuce, baterka :D viac uz fakt neviem z hlavy vymenovat.. ostatne veci v auticku su v poriadku

aktualne zhanam prevodovy olej, ktory je zrejme potrebne vymenit + prisadu do prevodoveho oleja + nejaky ceramizer? do preodovky? s tym, ze NEVIEME ci je to uplne potrebne.. a treba k tomu filtre? budem teda rada za vas skuseny nazor..

fyi servisnu knizku nemam

logicku odpoved na otazku PRECO to riesim teraz nehladajte, prosim tu iba o rady skusenejsich, dezert/dezerty samozrejme ostava podla uvodnej spravy

taktiez by som bola rada, keby sa uz viac @bajo777 nevyjadroval, pretoze ak niekto pomaha/radi tak, ako on, tak, podla mna, na tomto fore nema co robit

vopred vdaka
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

presne tak, pozadujem trest, idealne najvyssi trest :b:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Moonshine
Príspevky: 528
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Moonshine »

Super za doplnenie. Tak sa ti tam rysuje viac vecí.
Asi to dedo vie, mal by sa skontrolovať bod varu brzdovej kvapaliny a bod tuhnutia chladiacej.

Ozubený klinový remeň - každých 90000km
Číslo položky:
Contitech 4PK836

Klinový rebrovaný remeň - tiež 90000km
Contitech 4PK800

Motorový Olejový filter
N1318017

Motorový olej 3,2l
Napr. Castrol C3 5w-30 trieda sm/sn

Sviečky každých 105000km
NGK 7658 IFR6J11

Inak, napr. stránka Autokelly, alebo olejpošta, zadáš parametre auta a vypluje ti vhodné diely na auto a len nakupuješ.

Príručka k autu:

https://ulozto.sk/file/SngsoPV6/suzuki- ... manual-pdf
scendo
Príspevky: 343
Dátum registrácie: 04.11.2017 23:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa scendo »

Swiftikh vdaka za doplnenie a vysvetlenie :) Hned sa lahsie rozumie tomu co pises a v akej si situacii. Dedko ako mechanik predpokladam vie co obnasa bezna udrzba, teda toto viac neriesime. Jedina vec co ti odpoducim, ak teda nemas k vozidlu prirucku, tu ktosi daval link, stiahni si ju a vytlac, to je nevyhnutna pomocka ak si chces robit bezny servis vozidla svojpomocne. (aspon tu kapitolu o udrzbe a servisnych intervaloch)

K tomu prevodovemu oleju co aktualne riesis, napisem len vseobecne, kedze nepoznam vlastnosti ani zaludnosti Swiftu, vyber si prevodovy olej 75W90 API GL-4, potrebujes 2,2L, takze si kup 3L nech mas dostatok aj na pripadne doplnenie ak bude po case treba. Filter tam nieje ziadny, o prisadach do oleja sa pise kade tade, su zastancovia, odporcovia, necham na druhych ako ti poradia a na tebe ako sa rozhodnes, ak sa ale rozhodnes olej len vymenit a nic viac do prevodovky neliat, neurobis asi nic zle.

Aku znacku ci konkretny olej kupit? Dalsia vec kde budu ludia pre a proti, kazdy sympatizuje s nejakou svojou oblubenou znackou, takze vyberal by som podla ceny, ziadny lacny noname, ani drahy HiTech olej, vyberaj osvedcene znacky na trhu ako Castrol, Total, Shell... (nechcem robit reklamu ani tvrdit ze tento olej je naj, za seba by som dedkovi kupil 3 flasky tothoto: Total Transmission DUAL 9 FE 75W-90 1 l)

Tiez neviem aky vypustny srob je konkretne u teba, byva sesthran, imbus, stvorhran, ale myslim ze toto uz dedka nemoze zaskocit :) ale obcas predosli majitel moze nechat prekvapko v podobe strhanych hran alebo poskodeny/zalepeny zavit.

Vela stastnych km!
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Čo sa týka prev.oleja do tak ľahkeho auta akým je Swift ,niet nad čím špekulovať, kupiť najlacnejší olej špecifikacie GL-4 napr. tento :

https://oleje-a-maziva.heureka.sk/mogul ... e/#section

Tento olej dávam aj ja do manualnej prevodovky svojho 1700 kg važiaceho MPV a doposiaľ v pohode ..
Počas najazdených km 225 000 som olej v man.prevodovke vymenil celkom asi 4 x :3035:
Hlavne z toho dovodu,že na prevodovke nie je olejoznak a pokiaľ chcem mať istotu kolko oleja tam vlastne je, treba odobrať zo spodku dekel a vypustiť všetok olej,čo tam je ,dať nove tesnenie a naliať nový olej...
Prvá náplň bola totalny humus a ked som to vypustil tak sa to vobec nepodobalo na olej, taka siva gebuzina to bola...
Po dalších vymenach to už bolo O.K. aký olej som nalial taký som vypustil, takže dalšie vymeny prev.oleja v man.prevodovke
po menej ako 100 000 km, su viac-menej zbytočné...
Momentalne dolievam olej do prev.lebo unika cez gufero kratkej polosi,hlavne pri vysokych otačkach na dialnici..
Zase je ten problem,že sa neda odhadnuť kolko toho oleja tam je , tak každých,čojaviem 2000 km dolejem tak deci,deci a pol.
varovnym signalom pre mňa je ked idu ťažšie radiť rýchlosti, vtedy viem,že treba doliať...
Viem,že treba vymeniť tlmiče McPhersony aj stabilizatory a gufero, ale nejak sa nehrniem do toho..na parkovisku sa to neda zrobiť ..vhodne priestory nemam,tak musím počkať kým bude teplo vonku potom to zmaknem na 2x pred garážoU , ano cico
pametam na slovenčinu :4090:
Inak zbytočne je lievať do manualnej prevodovky olej vyššej alebo inej quality než odporúča vyrobca,lebo ten olej neodporučanej quality može zalepiť synchronne kružky v prevodovke a zase budu problémy s radením, hlavne za studena.
o vhodnom výbere prev.oleja sa píše tu :

http://www.petroleum.cz/vyrobky/oleje-p ... ikace.aspx
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

ano cico, pametam na slovenčinu
Fakt?! Ani by som nepovedal...
malymirko
Príspevky: 99
Dátum registrácie: 08.09.2019 13:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa malymirko »

Cico prepac, ale ta slovencina bola v tom jeho prispevku asi to najlepsie.

Návrat na "Suzuki fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní