Suzuki 1.4 Boosterjet - palivo
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 26.03.2017 22:10 Zdieľať na Facebook
Suzuki 1.4 Boosterjet - palivo
Dobry den, stal som sa majitelom modelu SX4 S-Cross s motorom 1.4 Boosterjet s automatickou prevodovkou.
Staci do tohto motora tankovat obycajnu 95ku alebo radsej premiovy benzin?
Ako casto kontrolujete hladinu oleja? Pozorujete niekto nejaku spotrebu oleja alebo tieto motory olej nezeru?
Za odpovede dakujem!
Staci do tohto motora tankovat obycajnu 95ku alebo radsej premiovy benzin?
Ako casto kontrolujete hladinu oleja? Pozorujete niekto nejaku spotrebu oleja alebo tieto motory olej nezeru?
Za odpovede dakujem!
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 22.09.2019 12:11 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 26.03.2017 22:10 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1034
- Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 26.03.2017 22:10 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1034
- Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 528
- Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4910
- Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16 Zdieľať na Facebook
Asi mas uz nacitane ceske suzuki forum a chces aj tu o tom rozprudit debatu. Aj tam to bolo v tom style ako tu... za mna,a to som pisal aj tam radsej 95 a ked uz velmi chces tak aditivum napr vif. Aj ked,podla mna je to vsetko zbytocnost. Egr nema 1,6 vvti, oturbena 1,4 ho myslim ma
Olej nezeru,ale par ludom sa stalo ze ho zacalo vytlacat cez tesnenie von
Olej nezeru,ale par ludom sa stalo ze ho zacalo vytlacat cez tesnenie von
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 26.03.2017 22:10 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 974
- Dátum registrácie: 19.03.2017 18:24 Zdieľať na Facebook
Pre všetky priamovstrekové motory platí poučka, ktorú excelentne zhrnul užívateľ Sparing1
Tieto agregáty nie sú vhodné na krátke jazdy a trasy, tzv. poskakovanie po meste s nezahriatym motor, častým studeným štartovaním a pod. z hľadiska koncepcie vstrekovania. Motor vždy pred využívaním výkonu dobre zahriať, snažiť sa tankovať palivá s nízkym obsahom balastných látok, živíc atď. Treba mu dopriať výmeny oleja každých 10-12tkm najneskôr z dôvodu udržania jeho vnútornej čistoty spaľovacieho priestoru (hlavne voľné nezatuhnuté piestne krúžky a drenážne otvory na stieraku). Tiež je dôležité meniť sviečky najneskôr pri 50-60tkm, hoci predpis píše 2x toľko.
A čo hlavne by som zdôraznil, nepodtáčať, nejazdiť v nízkych otáčkach a hlavne nesnažiť sa svižne akcelerovať z nízkych otáčok, napr. dupnúť do plynu pri trebárs 2000ot.min a zaradenom 4,5,6 pr. stupni.. pri niečom takomto sa tento motor zaje*áva karbónom a úsadami neuveriteľne rýchlym tempom. Skrátka nebyť klobúk a pokiaľ chcem svižne akcelerovať, tak vhodne podradiť aj napriek tomu že ten motor má síl dostatok aj v nižších otáčkach.
-
- Príspevky: 4910
- Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 249
- Dátum registrácie: 18.11.2010 16:11 Zdieľať na Facebook
..klasicky EGR ventil určite nemá.. No na 99,999% je aj u tohto agregátu filozofia EGR riešená skrze prekrývanie výfukových a sacích ventilov (tzv. vnútorné EGR), totižto zatiaľ je to jediný pre automobilky jednoduchý a ekonomicky prijateľný spôsob ako sa u benzínových priamovstrekov dá redukovať obsah NOx (samozrejme so všetkými negatívami ktoré to so sebou prináša).stanislav99 napísal: inak je pravda, ze tieto motory nemaju EGR ventil? Ak ano, tak by sa sacie ventily nemali zanasat karbonom, alebo sa mylim?
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 26.03.2017 22:10 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Každé riešenie má klady a mínusy.Priamovstrek má určite svoje plusy,ale v princípe je to nepomerne zákernejší agregát než diesel,o tom už svoje vie nemálo ľudí.Otvorené sanie,vrstvené plnenie valcou,časovanie rozvodu a x vychytávok je fajn do prvej závady,hoci aj iba vo forme pomykávanie alebo drobných anomálií.Začína nekonečný kolobeh opravovní,ojedinele nekončiace mykaním pliec.Použitelných rád na riešenia konkrétnych problémov je nula,zložitosť menežmenov ani nedáva šancu poskytovať pomoc,autorizáky opravujú už výlučne nahrávkami softov (a potom sa uvidí)
Tú citáciu čo dal vševetko si treba prečítavať vždy pri raňajkách,ale i tak ju v zásade nie sú schopné dodržiavať ženy vonkoncom,muži iba časť.Prinútiť sa jazdiť vo vyžších otáčkách znamená si zhoršovať mierne pohodu v aute,takže valná väčšina týchto aut dlhoveká určite nebude.
Tú citáciu čo dal vševetko si treba prečítavať vždy pri raňajkách,ale i tak ju v zásade nie sú schopné dodržiavať ženy vonkoncom,muži iba časť.Prinútiť sa jazdiť vo vyžších otáčkách znamená si zhoršovať mierne pohodu v aute,takže valná väčšina týchto aut dlhoveká určite nebude.
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní