Superb 2, 2.0 TDI 2009 - Ako zistim regeneraciu DPF
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 05.01.2010 22:08 Zdieľať na Facebook
Superb 2, 2.0 TDI 2009 - Ako zistim regeneraciu DPF
Ako zistim regeneraciu dpf filtra na Superb 2, 2.0 TDI PD BMP, r.v. 2009. Mam s ním najazdených cca 15 tis. km aj kratke aj dlhe trasy a zatial som nič nespozoroval. Celkovo má auto najazdených 143000 km.
-
- moderátor fóra
- Príspevky: 4686
- Dátum registrácie: 21.05.2012 13:12 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 05.01.2010 22:08 Zdieľať na Facebook
dakujem za odpoveď, ale mňa skôr zaujíma ako na konkrétnom modely auta zistím, že sa mi regeneruje dpf ? Mám kontrolku na palubovke a neviem či bude blikať alebo vyskočí iba keď bude nejaký problém. A nezdá sa mi, že by som prešiel 15tis. km bez jedinej regenerácie, lebo doteraz ani raz nezasvietila. blikne iba pri štarte auta ale to všetky kontrolky takže aspoň viem že tá kontrolka funguje .
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 415
- Dátum registrácie: 29.05.2009 15:30
- Bydlisko: RV Zdieľať na Facebook
Ked zasvieti kontrolka na TDI CR je uz podla mna pozde a treba pustit regeneraciu cez diagnostiku.
Ja pozorujem na 1,6 TDI zvyseny volnobeh z cca 850 na 1000 otacok, auto smrdi po gume (iba vonku, dnu to necitit) a dekel co je na DPFku ma 115-120 stupnov (pri nezvysenom volnobehu ma 45-50 stupnov). Nie som si tym 100% isty, ani mi to nikto zatial nepotvrdil, ale myslim, ze CR-ka uz vedia regenerovat aj na volnobehu a prave zvysenim otacok na volnobehu sa regeneracia prejavi navonok.
(Vyrobcu by asi zabilo, keby pocas regeneracie zasvietila nejaka kontrolka a v manuali by bolo k nej napisane "k*k*ce, teraz nevypinaj motor")
Ja pozorujem na 1,6 TDI zvyseny volnobeh z cca 850 na 1000 otacok, auto smrdi po gume (iba vonku, dnu to necitit) a dekel co je na DPFku ma 115-120 stupnov (pri nezvysenom volnobehu ma 45-50 stupnov). Nie som si tym 100% isty, ani mi to nikto zatial nepotvrdil, ale myslim, ze CR-ka uz vedia regenerovat aj na volnobehu a prave zvysenim otacok na volnobehu sa regeneracia prejavi navonok.
(Vyrobcu by asi zabilo, keby pocas regeneracie zasvietila nejaka kontrolka a v manuali by bolo k nej napisane "k*k*ce, teraz nevypinaj motor")
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 05.01.2010 22:08 Zdieľať na Facebook
To akože zistím iba podľa zápachu z výfuku? Viem, že by sa mala zvýšiť spotreba, možno nejaký dym z výfuku ? To ma maximálne zaráža. Jak má bežný lajk zistiť kedy to regeneruje ? Veď to patrí k údržbe vozidla nevypnúť motor keď regeneruje nie ? A potom sa niečo dod*be a budem cálovať v servise. Ah..
Inak zdá sa mi že kolega čo má Opel Vectra tak jemu to signalizuje tak že bliká žhavenie. Ale niesom si istý.
Inak zdá sa mi že kolega čo má Opel Vectra tak jemu to signalizuje tak že bliká žhavenie. Ale niesom si istý.
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 05.01.2010 22:08 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 05.01.2010 22:08 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1404
- Dátum registrácie: 14.08.2006 20:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 05.01.2010 22:08 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1799
- Dátum registrácie: 19.06.2009 20:38 Zdieľať na Facebook
mali by ti vediet zmerat zanesenie filtra v autorizovanom servise ale neviem ako je to v tvojom pripade . Brat chodi s ivecom na garancky a tam mu meraju aj na kolko percent je zaneseny ci ako to je a naposledy bol pri 160 000km tusim a mal 10-15% uz nepametam ale jazdi len veeeelmi dlhe trasy . skus sa spytat ci ti to v servise nevedia zmerat za zavolanie nic nedas a budes vediet na co sa mas pripravit ked to pride . Kolegov focus to teraz schytal lebo jazdi len do prace a z prace po meste a oprava 400eur a to ho ma mozno rok
-
- Príspevky: 26
- Dátum registrácie: 02.11.2008 12:02 Zdieľať na Facebook
mam A4 2009, dnes som bol v servise, s dpf-kom. svietila kontrolka, svietilo zhavenie, svietila chyba motora. vysledok diagnostiky: vadne cidlo na snimanie tlaku v dpf-ku. stalo 40e, to bolo vsetko.
vysledok2: od servisaka:
1.dpf-ko pri regeneracii nemusi svietit, a aj tak prebieha regeneracia, to znamena ze nie je zanesene tak aby branilo vypnutiu turba a naslednemu ubytku vykonu.
2.ak ti svieti kontrolka tak vtedy prebieha regeneracia filter je zaneseny tak na 40-50percent, staci ist na dialnicu a cca 10-15min ho drzat v otackach cca 3000-4000. kontrolka vypne sama. tu sa moze stat ze ti klesne vykon a vypne ti turbo takze pojdes na 3-ke okolo 90. ked prebehne regeneracia tak sa turbo zopne samo a to budes urcite citit.
to je tak vsetko co k tejto teme viem z vlastnej skusenosti. ak ti svieti na budikoch hocico ine tak nie je problem v dpf-ku ale niekde inde a nemoze ti prebehnut regeneracia(ako moje cidlo). ak nebudes behat stale po meste tak sa ti to dpfko nema ako posrat, lebo bude stale regenerovat, takze vydrzi kludne 300 000km.
moje ma najazdene 173000,kupene na slovensku ostalo mi po sefovi kilometre original. prva nutena regeneracia ze svietila kontrolka bola na cca 160 000 aj to koli cidlu.
myslim ze nemas preco sa starat o dpf-ko, pokial ti ani raz nesvietilo. a ak zasvieti tak urcite do autorizovaneho servisu, lebo "garazovy experti" uz ho chceli menit. a pri tom mu nic nie je. diagnostika stoji cca 40e.
este nejaka otazka?
vysledok2: od servisaka:
1.dpf-ko pri regeneracii nemusi svietit, a aj tak prebieha regeneracia, to znamena ze nie je zanesene tak aby branilo vypnutiu turba a naslednemu ubytku vykonu.
2.ak ti svieti kontrolka tak vtedy prebieha regeneracia filter je zaneseny tak na 40-50percent, staci ist na dialnicu a cca 10-15min ho drzat v otackach cca 3000-4000. kontrolka vypne sama. tu sa moze stat ze ti klesne vykon a vypne ti turbo takze pojdes na 3-ke okolo 90. ked prebehne regeneracia tak sa turbo zopne samo a to budes urcite citit.
to je tak vsetko co k tejto teme viem z vlastnej skusenosti. ak ti svieti na budikoch hocico ine tak nie je problem v dpf-ku ale niekde inde a nemoze ti prebehnut regeneracia(ako moje cidlo). ak nebudes behat stale po meste tak sa ti to dpfko nema ako posrat, lebo bude stale regenerovat, takze vydrzi kludne 300 000km.
moje ma najazdene 173000,kupene na slovensku ostalo mi po sefovi kilometre original. prva nutena regeneracia ze svietila kontrolka bola na cca 160 000 aj to koli cidlu.
myslim ze nemas preco sa starat o dpf-ko, pokial ti ani raz nesvietilo. a ak zasvieti tak urcite do autorizovaneho servisu, lebo "garazovy experti" uz ho chceli menit. a pri tom mu nic nie je. diagnostika stoji cca 40e.
este nejaka otazka?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 19 neregistrovaných