Superb 2, 2.0 TDI 2009 - Ako zistim regeneraciu DPF

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Shaggy22
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 05.01.2010 22:08
Zdieľať na Facebook

Superb 2, 2.0 TDI 2009 - Ako zistim regeneraciu DPF

Príspevok od používateľa Shaggy22 »

Ako zistim regeneraciu dpf filtra na Superb 2, 2.0 TDI PD BMP, r.v. 2009. Mam s ním najazdených cca 15 tis. km aj kratke aj dlhe trasy a zatial som nič nespozoroval. Celkovo má auto najazdených 143000 km.
Atlas
moderátor fóra
Príspevky: 4686
Dátum registrácie: 21.05.2012 13:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Atlas »

Ahoj,

možno čosi málo pre objasnenie: Regenerácia DPF
Shaggy22
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 05.01.2010 22:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Shaggy22 »

dakujem za odpoveď, ale mňa skôr zaujíma ako na konkrétnom modely auta zistím, že sa mi regeneruje dpf ? Mám kontrolku na palubovke a neviem či bude blikať alebo vyskočí iba keď bude nejaký problém. A nezdá sa mi, že by som prešiel 15tis. km bez jedinej regenerácie, lebo doteraz ani raz nezasvietila. blikne iba pri štarte auta ale to všetky kontrolky takže aspoň viem že tá kontrolka funguje :40bd: .
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nie, na regeneraciu DPF nemas kontrolku na palubke.
royal555
Príspevky: 415
Dátum registrácie: 29.05.2009 15:30
Bydlisko: RV
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa royal555 »

Ked zasvieti kontrolka na TDI CR je uz podla mna pozde a treba pustit regeneraciu cez diagnostiku.

Ja pozorujem na 1,6 TDI zvyseny volnobeh z cca 850 na 1000 otacok, auto smrdi po gume (iba vonku, dnu to necitit) a dekel co je na DPFku ma 115-120 stupnov (pri nezvysenom volnobehu ma 45-50 stupnov). Nie som si tym 100% isty, ani mi to nikto zatial nepotvrdil, ale myslim, ze CR-ka uz vedia regenerovat aj na volnobehu a prave zvysenim otacok na volnobehu sa regeneracia prejavi navonok.

(Vyrobcu by asi zabilo, keby pocas regeneracie zasvietila nejaka kontrolka a v manuali by bolo k nej napisane "k*k*ce, teraz nevypinaj motor")
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

No možno by ho aj zabilo keby ľudia zistili, že nemôžu zájsť do dvora, ale sa musia ešte 15 minút voziť...
Shaggy22
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 05.01.2010 22:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Shaggy22 »

To akože zistím iba podľa zápachu z výfuku? Viem, že by sa mala zvýšiť spotreba, možno nejaký dym z výfuku ? To ma maximálne zaráža. Jak má bežný lajk zistiť kedy to regeneruje ? Veď to patrí k údržbe vozidla nevypnúť motor keď regeneruje nie ? A potom sa niečo dod*be a budem cálovať v servise. Ah..
Inak zdá sa mi že kolega čo má Opel Vectra tak jemu to signalizuje tak že bliká žhavenie. Ale niesom si istý.
dzejar77
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dzejar77 »

Ako pise ROYAL555,zvysia sa otacky na cca 1000 a auto zvonku smrdi ako keby horela guma.Vtedy sa nema vypinat motor aj ked v prirucke sa spomina ze filter po nastartovani sam dokonci vypalovanie,no to som nezaregistroval,takze ho radsej necham vypalit .prepokoj duse. :d :D
Shaggy22
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 05.01.2010 22:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Shaggy22 »

Ale to platí pre vás fešákov čo máte CR :3035: . Nie pre mňa s PDčkom. Či ?
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Podľa kontrolky to nezistíš určite pretože tam na to žiadna nie je! Za jazdy to môžeš zistiť napr. podľa zvýšenej okamžitej spotreby alebo zníženého výkonu...
Shaggy22
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 05.01.2010 22:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Shaggy22 »

Dobre chalani, ďakujem vám všetkým za odpovede :) Doteraz som pozeral na palubnom dojazd teraz budem aktuálnu spotrebu ;)
lanken
Príspevky: 1404
Dátum registrácie: 14.08.2006 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lanken »

ani neviem o čo všetko prichádzam ... mám benzín :40bd:
Shaggy22
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 05.01.2010 22:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Shaggy22 »

keby sú nejaké hondy accord 2.4 na predaj neváham predávam superb a berem ju :) ale slabý výber..
fester777
Príspevky: 1799
Dátum registrácie: 19.06.2009 20:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fester777 »

mali by ti vediet zmerat zanesenie filtra v autorizovanom servise ale neviem ako je to v tvojom pripade . Brat chodi s ivecom na garancky a tam mu meraju aj na kolko percent je zaneseny ci ako to je a naposledy bol pri 160 000km tusim a mal 10-15% uz nepametam ale jazdi len veeeelmi dlhe trasy . skus sa spytat ci ti to v servise nevedia zmerat za zavolanie nic nedas a budes vediet na co sa mas pripravit ked to pride . Kolegov focus to teraz schytal lebo jazdi len do prace a z prace po meste a oprava 400eur a to ho ma mozno rok
patrikTT
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 02.11.2008 12:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patrikTT »

mam A4 2009, dnes som bol v servise, s dpf-kom. svietila kontrolka, svietilo zhavenie, svietila chyba motora. vysledok diagnostiky: vadne cidlo na snimanie tlaku v dpf-ku. stalo 40e, to bolo vsetko.
vysledok2: od servisaka:
1.dpf-ko pri regeneracii nemusi svietit, a aj tak prebieha regeneracia, to znamena ze nie je zanesene tak aby branilo vypnutiu turba a naslednemu ubytku vykonu.
2.ak ti svieti kontrolka tak vtedy prebieha regeneracia filter je zaneseny tak na 40-50percent, staci ist na dialnicu a cca 10-15min ho drzat v otackach cca 3000-4000. kontrolka vypne sama. tu sa moze stat ze ti klesne vykon a vypne ti turbo takze pojdes na 3-ke okolo 90. ked prebehne regeneracia tak sa turbo zopne samo a to budes urcite citit.
to je tak vsetko co k tejto teme viem z vlastnej skusenosti. ak ti svieti na budikoch hocico ine tak nie je problem v dpf-ku ale niekde inde a nemoze ti prebehnut regeneracia(ako moje cidlo). ak nebudes behat stale po meste tak sa ti to dpfko nema ako posrat, lebo bude stale regenerovat, takze vydrzi kludne 300 000km.
moje ma najazdene 173000,kupene na slovensku ostalo mi po sefovi kilometre original. prva nutena regeneracia ze svietila kontrolka bola na cca 160 000 aj to koli cidlu.
myslim ze nemas preco sa starat o dpf-ko, pokial ti ani raz nesvietilo. a ak zasvieti tak urcite do autorizovaneho servisu, lebo "garazovy experti" uz ho chceli menit. a pri tom mu nic nie je. diagnostika stoji cca 40e.
este nejaka otazka?

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 19 neregistrovaných