Subaru 2,0d - klepotanie po studenom štarte

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Subaru fórum

riešišiť to ?
ano
 40%  2
nie
 60%  3
Celkom hlasov : 5

Odpovedať Nová téma
Autor Správa
pedro25
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 24 december 2014
Príspevky: 83
Nabehané: 17 hod 19 min
Predmet: Subaru 2,0d - klepotanie po studenom štarte PríspevokZaslal: 06.01.2020 20:47   
Zdravím mám outbacka 2009 2.0d 110kw 380 000 km.

S príchodom mrazov sa mi objavil problém hlučného chodu motora po studenom štarte.
Pri prvom štarte dňa sa z motora ozýva kovové klepotanie prirovnateľné ku traktoru alebo 1.9 TDI. Ozýva sa nepravidelne a podľa mňa len z jedného valca. Prikladám video:
https://youtu.be/hkh9_kcxZ50


Korekcie vstrekov sú takmer identické na všetkých vstrekovačoch. Všetky žhaviče fungujú.
Žiadne chybové kódy v RJ, auto nedymí, emisná bez problému, spotreba normálna výkon tak isto.

Na aute pred 50tis praskol blok a zlomila kľukovka. Bol vymenený blok za používaný, 1 nový piest, nová kľuka a rozvodové reťaze. Všetko ostatné je pôvodné.

Na tomto probléme ma najviac zaráža, motor stíchne po prvom riadnom pridaní plynu alebo keď sa zohreje. Ak aj keď dám na uplne studenom motore podlahu stačí na 2-3s (samozrejme nie v N a ano viem nieje to idealne) ďalej ide motor ticho až do ďalšieho rána. Je možné že končí jeden zo vstrekovačov alebo sa zamerať inde ? ďakujem
Citovať
YxoYpsilono
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (104)
Založený: 14 august 2008
Príspevky: 3102
Nabehané: 4 dní 17 hod 47 min
PríspevokZaslal: 07.01.2020 11:00   
2,0D v Subaru ma 380tkm?
ZAZRAK!!!!
Citovať
patko1
Vážený člen - Gallardo (232)
Založený: 03 december 2007
Príspevky: 5553
Nabehané: 18 dní 20 hod 38 min
PríspevokZaslal: 07.01.2020 21:33   
necital si ze umrel pri 330km?
Citovať
koumi
Nová tvár - Trabanto (19)
Založený: 23 september 2004
Príspevky: 326
Nabehané: 1 dní 21 hod 43 min
PríspevokZaslal: 07.01.2020 23:20   
tdi takto neklepe ani po 500

zbytočne sa utešuješ... a to myslím smrteľne vážne
Citovať
pedro25
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 24 december 2014
Príspevky: 83
Nabehané: 17 hod 19 min
PríspevokZaslal: 07.01.2020 23:38   
kto sa utešuje ? Jazdí to normálne. Ale rád by som do dal na 100% poriadok. Auto mi vyhovuje. Vravim po pridani plynu alebo 10min jazdy sa to ukľudní. Ak treba dať nové vstreky, dám nové. Vydržali 11 rokov. Nechcem však vyhodiť 1200€ ak to nieje nimy.
Uvažoval som či to nemôže byť napr SCV ventil kedže to prestane keď tomu riadne pridam. Ale zase by som očakával nejakú chybu s tlakom v raili ak by to mal byť scv ventil. Preto rád prijmem každú radu.
Citovať
patko1
Vážený člen - Gallardo (232)
Založený: 03 december 2007
Príspevky: 5553
Nabehané: 18 dní 20 hod 38 min
PríspevokZaslal: 07.01.2020 23:47   
skusal si dat nejaku prisadu do nafty napriklad kusok viacej VIFu? Alebo co tak dat vstreky na test? Samozrejme ze to treba riesit. Ved uz vies z vlastnej skusenosti ze oprava toho motora neni za drobne a toto sa same od seba neodstrani
Citovať
pedro25
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 24 december 2014
Príspevky: 83
Nabehané: 17 hod 19 min
PríspevokZaslal: 08.01.2020 00:00   
Nikdy som doteraz do nafty žiadne aditívum nedával, pár dní dozadu som na odporúčanie dal BG 244 a vymenil palivový filter. Bohužiaľ bez zmeny.
Ešte som zabudol napísať že auto robí každých 3000km kalibráciu vstrekov. Je to poznať na voľnobehu, trošku sa zmení zvuk a zdvihne voľnobeh na cca minútu. Je to tak od nova. Po tejto kalibrácii ide motor aj po štarte v mínusových teplotách cca 1000km ticho. Potom začne po štarte štrkotať tak ako na videu. Toto sa opakuje každých 3000km.

Vstreky môžem dať na test len neviem ako dlho to bude trvať a samozrejme treba kvôli tomu vybrať motor
Citovať
patko1
Vážený člen - Gallardo (232)
Založený: 03 december 2007
Príspevky: 5553
Nabehané: 18 dní 20 hod 38 min
PríspevokZaslal: 08.01.2020 01:05   
Tak to si zabudol dost zasadnu info ....
Citovať
wilz
VIP člen - Veyron (318)
Založený: 04 január 2008
Príspevky: 3363
Nabehané: 19 dní 5 hod 48 min
PríspevokZaslal: 08.01.2020 10:06   
Patko tak to si si už mohol za tú dobu čo si tu všimnúť že to je vlastnosť tých motorov
Citovať
patko1
Vážený člen - Gallardo (232)
Založený: 03 december 2007
Príspevky: 5553
Nabehané: 18 dní 20 hod 38 min
PríspevokZaslal: 08.01.2020 10:43   
No bohuzial ja som take auto videl este len na obrazku
Citovať
audi1
Založený: 31 január 2017
Príspevky: 2
Nabehané: 25 min
PríspevokZaslal: 08.01.2020 22:01   
Subaru má problém s dvojhmotov preto praskol aj blok motora. Pri oprave ste ho dali nový? môže byť hlučny za studena.
Citovať
pedro25
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 24 december 2014
Príspevky: 83
Nabehané: 17 hod 19 min
PríspevokZaslal: 08.01.2020 22:47   
Dvojhmota je tam z výroby. Spojka druhá. Zvuk klepsania ide z vodičovej strany motora uplne vpredu. Uvažujem skúsiť odpojiť jeden vstrek a tak naštartovať, či to nestíchne ak trafím správny.

Neverím tomu že blok praskol kvôli zlej dvohjmote. Bol popraskaný na takých miestach že si neviem predstaviť ako by sa to stalo + netrasie
Citovať
audi1
Založený: 31 január 2017
Príspevky: 2
Nabehané: 25 min
PríspevokZaslal: 10.01.2020 21:24   
Veď práve to. Mal som ten prípad blok motora popraskany pod hlavnými ložiskami kvôli zadretej dvojhmote. Ak ste ju neskontrolovali pri oprave motora veľká chyba.
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Subaru fórum