Subaru s vhodným motorom na LPG

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Subaru fórum
Odpovedať Nová téma
123>
Autor Správa
risofarago
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 31 marec 2010
Príspevky: 67
Nabehané: 10 hod 49 min
Predmet: Subaru s vhodným motorom na LPG PríspevokZaslal: 21.11.2020 08:09   
Pozdravujem všetkých, vopred sa ospravedlňujem za zakladanie možnej duplicitnej témy, no chcel by som niekoho veľmi pekne poprosiť o doporučenie Subaru outback alebo Subaru Forester s vhodným motorom na prerábku LPG, najlepšie tak aby motor pri bežnej údržbe nemusel ísť z auta von. Ktoré konkrétne modely s ktorými motormi je možné pri nastavovaní vôle ventilov riešiť priamo na aute? Veľmi pekne vám ďakujem
Citovať
bokszos
Nová tvár - Trabanto (5)
Založený: 16 apríl 2012
Príspevky: 112
Nabehané: 16 hod 23 min
PríspevokZaslal: 21.11.2020 20:37   
jojojoj tu ani bandaska nepomoze.....
Citovať
martincichy
Povedomá tvár - Favorito (43)
Založený: 18 september 2016
Príspevky: 4205
Nabehané: 12 dní 15 hod 5 min
PríspevokZaslal: 21.11.2020 20:55   
Opytaj sa toho, kto Ti to auto bude servisovat. Ak nebude vediet odpovedat, tak bud zmenis mechanika, alebo zmenis vyber auta.

Takto predides mnohym rozcarovaniam.

Alebo si chces vsetko robit sam?
Citovať
astrak
Nová tvár - Trabanto (7)
Založený: 31 august 2007
Príspevky: 131
Nabehané: 21 hod 12 min
PríspevokZaslal: 21.11.2020 21:29   
no len tých Subaru mechanikov až tolko neni.Za mňa skús vybrať inú značku auta,načo si komplikovať život.
Citovať
Mateusz737
Povedomá tvár - Favorito (33)
Založený: 16 september 2018
Príspevky: 543
Nabehané: 22 dní 16 hod 47 min
PríspevokZaslal: 21.11.2020 21:55   
Zaujímalo by ma či máš rozumný dôvod pchať tam LPG
Citovať
risofarago
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 31 marec 2010
Príspevky: 67
Nabehané: 10 hod 49 min
PríspevokZaslal: 21.11.2020 22:28   
Všetky auta, čo som mal, boli na LPG, lacné vozenie, absolútne bez poruchy z hľadiska motora a LPG systemu. Preto som verný tomuto pohonu. Subaru Outback ma kamarát, tiež LPG, a je veľmi spokojný. Len on si s ventilmi tazku hlavu nerobí, tak neviem, koľko vydrzia a ktoré motory sú vhodnejšie.
Citovať
laco1871
VIP člen - Veyron (257)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 4456
Nabehané: 29 dní 5 hod 42 min
PríspevokZaslal: 22.11.2020 03:33   
Na každý problém existuje riešenie
Niekedy aj netradičné...
Možno netreba vyberať motor von,stači odobrať tie diely,ktoré prekážajú v pristupe k motoru...
Citovať
Renova
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 30 november 2010
Príspevky: 142
Nabehané: 1 dní 9 hod 27 min
PríspevokZaslal: 22.11.2020 09:22   
.....a tie diely ktoré prekážaju aby si mohol demontovať hlavy su vonkajšie a vnutorné blatníky.....kedže je to boxer..............super nápad
Citovať
ivko1
Legenda - Ford T (650)
Založený: 02 august 2006
Príspevky: 14163
Nabehané: 2 mes 8 dní 5 hod
PríspevokZaslal: 22.11.2020 11:39   
Nastavenie ventilov kde netreba vyberať motor sa dá na:
2.0i 92kW Impreza + Forester + Legacy do 2003
2.0i 101kW Legacy 2003-06
2.5i 121/127kW Legacy + Outback 2003-2008
2.5i 115kW Legacy + Outback do 2003

2.5i sú známe tým že žerú olej, odporúčam Forester 2.0i 92kW = 2003-2005

Vybratie motora u Subaru problém nie je, problém je len cena nastavenia ventilov u motorov kde sú 2 vačky na hlavu. Nie že to len nejde bez vybratia motora, ale je to hlavne drahé

Každopádne čo sa údržby týka Subaru vs iné auto, tak teraz sa u brata rieši Grande Punto 1.4i, roztrhlo remen príslušenstva, alternátor bol pred kúpou údajne po repase a zasa sa asi netočí.
Asi píšem preto, lebo sa tam nedá pon ani dostať, ideálne asi od spodu vozidla...
Zašitý zozadu a ako bonus schovaný pod klima kompresorom.
Tam už je jednoduchšie snád vybrať motor a alternátor vymeniť na vybratom motore

Link
Citovať
risofarago
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 31 marec 2010
Príspevky: 67
Nabehané: 10 hod 49 min
PríspevokZaslal: 22.11.2020 12:45   
Ivko, veľmi pekne ďakujem za odpoveď. Bežný mechanik zvládne vybratie motora a nastavenie u tých dvoch vaciek bez speci vybavenia, mám na mysli nejaké echt Subaru náradie? Otec je mechanik. V akých intervaloch je treba nastavovať vôle ventilov? A ktoré motory mali už vymedzovacie podložky a hydrostely? Ich výmena je drahá? Dakujem
Citovať
andro1
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 02 november 2008
Príspevky: 87
Nabehané: 7 hod 38 min
PríspevokZaslal: 22.11.2020 13:09   
Ventily najlepšie pozerať každých 25.000. Subaru ešte poteší tesneniami pod hlavou, ojnicnymi ložiskami, a piston slap. K tomu ložiská na medzinapravovom diferaku a verzie ktoré papaju olej. Mnohí ani nevedia, že ten problém majú vozia sa ďalej, lebo to auto ešte niečo naguľa.. Ale ak ho miluješ, ako ja, nie je čo riešiť. Bolo by vhodné vybrať co ma tvrdené sedla od výroby s malo km. Ale to je ako hľadať ihlu v kope sena..Možno by som sa poobzeral po Honde crv, predsa len jednoduchší motor na údržbu..
Citovať
ivko1
Legenda - Ford T (650)
Založený: 02 august 2006
Príspevky: 14163
Nabehané: 2 mes 8 dní 5 hod
PríspevokZaslal: 22.11.2020 13:15   
Tie motory čo som spomenul majú nastavenie ventilových vôli pomocou stavitelnej skrutky ako na starej MB-čke.
Citovať
Renova
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 30 november 2010
Príspevky: 142
Nabehané: 1 dní 9 hod 27 min
PríspevokZaslal: 22.11.2020 13:25   
.....hlavne treba dbať na hlbku dezenu pneumatík....rozdiel v opotrebení jednotlivých pneu nesmie byť viac ako 1.5 mm......ak to budeš inorovať,tak sa čoskoro uvidíme
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (848)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 13621
Nabehané: 5 mes 13 dní 15 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 22.11.2020 14:12   
ivko tusim mas pravdu s tym fiatom od spodu, sixe som to este nerozoberal, ale neviem ci aj vyfuk netreba rozpajat
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
ivko1
Legenda - Ford T (650)
Založený: 02 august 2006
Príspevky: 14163
Nabehané: 2 mes 8 dní 5 hod
PríspevokZaslal: 22.11.2020 15:30   
Renova napísal:
.....hlavne treba dbať na hlbku dezenu pneumatík....rozdiel v opotrebení jednotlivých pneu nesmie byť viac ako 1.5 mm......ak to budeš inorovať,tak sa čoskoro uvidíme

S tým by som si moc ťažku hlavu nerobil. Zapečený medzinápravák je devíza hlavne Forestrov a sem tam Outbackov
A nie je to ani tak rozdielnou hlbkou dezénu, ale s tým že si niekto pomýlil osobné auto s traktorom
Tažký teren, kríženie náprav a túrovanie...
Citovať
Odpovedať Nová téma
123>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Subaru fórum