Subaru Outback- trhanie motorom

Diskusia ohľadne vozidiel značky Subaru

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

maro419
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 09.06.2013 21:46
Zdieľať na Facebook

Subaru Outback- trhanie motorom

Príspevok od používateľa maro419 »

Ahojte,Subaru Outback 2004 2,5 121kw LPG. Pri silnejsom stlaceni plynoveho pedalu trha motorom,doslova ako keby ma niekto zozadu drzal,motor ma priduseny zvuk,a ziadny vykon,ledva sa vyskriabem hore kopcom.Robi to na plyne aj benzine.Diagnostika neukazala ziadnu chybu. Vcera mi boli vymenene sviecky,nepomohlo,prave naopak-ledva som presiel domov na nom,teraz trha motorom vkuse,auto nechce ist,hore kopcom som sa vyskriabal na jednotke,po vypnuti motora a nastartovani ide auto chvilu ako tak,sice trha ale aspon sa rozbehnem,po chvili sa uz neda vobec pridat plyn.Pocas jazdy auto nezdochlo,ale rozsvietili sa kontrolky motora,baterie,mazania...AKo keby bol motor vypnuty a klucik v druhej polohe.Potom doma pri parkovani mi sam od seba skapal,2krat.Viem ze to moze byt tisic veci,od zlej lambdy,upchaty vyfuk,po precitani fora si myslim ze by to mohla byt zapalovacia cievka,bohuzial nepoznam nikoho kto by sa vyznal a vedel zistit ci je ok alebo nie.A vymenit ju len tak ze ci to pomoze,no neviem...Svieckove kable boli menene cca pred 1,5 rokom.Viete poradit na co sa aspon zamerat?Mal som ist buduci tyzden do LPG servisu,ale zrusil som to,nemam sa tam zatial ako dostat s nepojazdnym autom.
Mateusz737
Príspevky: 713
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

Najazdené??? LPG tam máš aké a ako dlho?
lambda to určite nebude
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Toto vyžaduje chladnú hlavu,tu sa dokážu urobiť fatálne hlúposti.
Súhlas je s tým že možností je viac,preto si treba dobre všímať aj maličkosti ako sa správa,na ktorom palive,v akej teplote,ak je chyba si ju opísať a pozrieť hneď aj freze frame (okolnosti zápisu)...ale neuponáhlať sa k nezmyselným krokom.Všetky veci,aj tá lambda aj ten výfuk aj cievka,všetko sa dá z plnou istotou potvrdiť alebo vyvrátiť,preto pozor koho k tomu pustiť lebo po x nezdarených alchímií to nezoberie do dielne ani guru diagnostiky lebo nebude hovadiny po iných naprávať,všetko stratí logiku a overovať treba najprv zásahy tých pred tým..Ak je to na východe,máte tam ozaj dobrého...prípadne dám kontakt v ss
maro419
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 09.06.2013 21:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa maro419 »

Dakujem za odpovede.Auto ma 297 000,LPG Teleflex (Zvolen),na LPG cca 80 000km. Nie som z vychodu,NR kraj.Bohuzial nepoznam nikoho kto by naozaj vedel co ma robit...Mozno skusit ci nie je upchaty ten vyfuk,tym by sa nemalo nic pokazit,popripade vymenit tu cievku-cca 50e..
Mateusz737
Príspevky: 713
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

Tieto motory boli citlivé na neoriginal LPG, u originál LPG bola predpísaná kontrola ventilovych voli každých 30 000 , dával si to kontrolovať ? Ak nie tak je dosť možné že máš podpaleny ventil/y
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Zapalovacie cievky to nemá, asi myslíš indukčnú cievku. Ta si myslím bud ide, alebo nejde.
Podozrenie by som možno hladal v palivovom čerpadle, či nie je zanesené sítko
maro419
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 09.06.2013 21:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa maro419 »

keby to bolo palivove cerpadlo,nerobilo by to iba pri jazde na benzin?sice pri jazde na plyn je tam pristrek benzinu,tak mozno by to mohlo byt ako hovoris...popravde uz som z toho zufaly
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Toto nie je na zúfalosť.Tam by malo nasledovať pár logických úkonov,žiaľ asi nie sú práve dostupné pre práce doma.
Overenie protitlaku výfuku je ok úvaha,pretože u plyňáka ak by došlo k vade na ventile môže nasledovať celá šnúra na seba naväzujúcich porúch.To isté dokonca aj zlé spalovanie v jednom valci (je jedno z akej príčiny) zakrátoko zlikviduje labdu aj cat,kde sa dokonca vie voštinkové teleso nataviť a upchávať priechod spalín,to ide v rýchlom slede po sebe.Preto tu je nutné robiť cielené úkony,netrápiť motor hlúpym próbkovaním systémom slepá baba pretože sú poruchy kde motoru ozaj ide o život v skrátenom legislatívnom konaní.
Kedže je to Subaru to bude boxmotor,a to keď som menil kluku pred rokmi odvtedy Subaru ani do ulice nepustím.Takže tu ozaj dobre premyslieť a radšej sedem krát sa pýtať.
A že je jedna cievka,platí tiež že vie v určitom režime ísť ok,a v niektorom dokonale blbnúť.Ak to blbnutie spôsobí ďalšiu vec ktorá spôsobuje kolabovanie,začína kolotoč robenia hlúpostí.
a566
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa a566 »

~80000 je vyrobcami udavany servis na splynovac. vymena membran,.
urcite by som sledoval ako vyzeraju fuel trimy.... lol
ak je membrana roztrhnuta...staci odpojit podtlakovu hadicu splynovaca zo sania, bude z toho fucat plyn.
andro1
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 02.11.2008 14:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andro1 »

Ako tu spomenuli, prvé kontrola ventilov, mal by si mat ešte klasické nastavovanie skrutkou, potom by som pozrel pre istotu rozvod, vzduchový filter.. Proste základný servis. Keď nič tak potom elektrika motora-čídla vačky, kľuky(tie si vieš odmerať aj doma, na internete veľa návodov). Ale máš na Japoncov nalietane na plyne, silne typujem zle ventily, veľa šťastia.
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Som si nevšimol ten údaj o nájazde, sedlá už budú také všelijaké a to ja nemám LPG.
Veci ako indukčná sa u Subaru nekazia, skôr ochádzajú zapalovacie cievky, ale tie 2.5i nemá. Aj ked motyka vystreliť môže, skôr môže robiť šarapatu zaliatie sviečok olejom, ked sú stvrdnuté tesnenia pod vekom. Po vytiahnutí fajky nesmie byť od oleja

Inak servisne jednoduchý motor, ja som menil rozvody dva dni dozadu vonku bez zdviháku, len na nájazdoch a celé s rozpakovaním aj s poprataním vercajchu mi to zabralo blbé dve hodiny...

Inak zameral by som sa aj na to LPG, kolega čo stále má A6 2.4i, tak už mu vstreky LPG nestenili a to potom robilo šarapatu, prepúšťali plyn
tonoaaa
Príspevky: 674
Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tonoaaa »

Motor bezi ked ma zmes paliva so vzduchom, iskru, ktora ho zapali a kompresiu.
LPG skor ci neskor zahubi kazdy motor. Odmeraj tlaky vo valcoch a potom si vytiahni usetrene peniazky prevadzkou na LPG, aby si ten motor dal do poriadku. Vela stastia.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

japonec s 300000km a na propan-butan.na tie km budu sedla ventilov zaklepane v hlave a netesnia ti ventily.taka zavada prichadza postupne tu uz sa riesi motor po smrti.
a566
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa a566 »

ivko1 napísal:Som si nevšimol ten údaj o nájazde, sedlá už budú také všelijaké a to ja nemám LPG.
POCKAJ POCKAJ.......chces povedat ze subaru montuje sedla ventilov z blata ???? lol
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

No otvor si akýkolvek motor či sedlá výfukových ventilov aj samotné ventily pri skoro 300tkm budú vyzerať jak nové

Návrat na "Subaru fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní