Subaru Outback - pískanie ako voľný remeň

Diskusia ohľadne vozidiel značky Subaru

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Subaru Outback - pískanie ako voľný remeň

Príspevok od používateľa Acon »

Na subaru Outback 2,5l man. prev, niečo píska pri rozjazde niečo medzi motorom a prevodovkou. Píska to aj pri zaradenom N a pridaní plynu, no len krátko. Pískanie je úplne identické ako keď prešmykuje klin. remeň. No nie je to ani remeň, ani rozvody, ani žiadna kladky... Zapíska to krátko len pri rozjazde z miesta a ešte kratšie pri pridaní plynu na mieste. Je jedno, či je vymačknutá spojka, alebo nie. Auto má samozrejme redukciu, len neviem ako je technicky riešená. Typujem, že klasická prídavka s ozubenými kolesami to nebude, ale... Auto má 5r. nebolo havarované (stále 1. majiteľ) a najazdené cca 80 000km. Zvuk ide naozaj z miesta niekde medzi motorom a prevodovkou. Stretol sa s tým niekto?
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Odfajčený zotrvák... Práve preto som volil variantu s AT , pretože cena zotrváku vrátane spojky nie je ovela lacnejšia ako repas AT...

Treba zistiť či je možné tam buchnúť jednohmotu s odpruženou spojkou z Forestra... Víde to lacnejšie ako dvojhmotový zotrvák a na veky pokoj...
tonot
Príspevky: 395
Dátum registrácie: 04.03.2008 18:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tonot »

Ivko má pravdu, pískanie spôsobuje dvojhmota.Jednohmota je dostupná a montovala sa do "neeurópskych" verzií.
Problémové sú prvé spojky od Valea, Sachs tento problém už nemá.
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

... čital som tému aj na Subaru klube, podla mna jednoznačne zotrvák, to bolo to čo som sa vždy dočítal ako slabina u 4 generácie Legacy / Outback, mnoho majitelov to riešilo ešte v záruke pri nabehanom aj nižšom počte km ako si uviedol, a mnoho to neriešilo a už im popiskuje aj 30000km
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Robí to už rok. Voľnobeh je pravidelný, inak nič nenasvedčuje, že by mal byť KO. Ale čo už. Ani Subaru nie je čo bývalo. Ešteže sa stále dajú kúpiť autá z 90" rokov a staršie.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nakolko je spojkové ložisko v stálom zábere tj vždy sa točí,aj keď sa na spojku nešlape,ja by som ho z hry nevylúčil. Pískajúca dvojhmota,neviem.Subaru dvojhmotu som neriešil,ale doteraz som povedme u iných aut pískajúcu ešte nemal.Teoreticky tam vlastne nemá čo pískať,ale dnes už jeden nikdy nevie
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Mne sa tiež nezdá, že by dokázala pískať, lebo ako hovoríš: čo? A nie je to piskot kovového dielu. Je to vyslovene pískanie ako keď píska guma. Neviem ako je riešený u suba redukovaný prevod. Je tu možnosť, že je to riešené remeňom? Vzhľadom na to, že radenie redukcie je možné za jazdy a až do 90km rýchlosti, uvažujem, že ozubené prevody to nebudú. Podozrieval by som z pískanie buď toto, alebo neviem. Verím, že zotrvačnák sa mohol porúčať, ale nijako sa neprejavuje a to pískanie mi tam skrátka nepasuje. Viem ako vyzerá zotrvák a neviem čo by tam mohlo pískať. Resp viem, že tam nič také nie je.
tonot
Príspevky: 395
Dátum registrácie: 04.03.2008 18:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tonot »

Acon napísal: Neviem ako je riešený u suba redukovaný prevod. Je tu možnosť, že je to riešené remeňom?
Nie, nie je. Je to ozubený prídavný prevod, vybavený synchronnou spojkou.
Redukcia je v tomto prípade trochu silný pojem, nakolko sa tu bavíme o pomere tuším 1.196.
royal555
Príspevky: 415
Dátum registrácie: 29.05.2009 15:30
Bydlisko: RV
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa royal555 »

Dvojhmota na benzine? Teoreticky preco nie, ale to ten motor az tak vibruje ze je potrebna dvojhmota? Bol som v tom, ze ta ide len do traktorikov.
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Na CZ Subaru clube je o dvojhmote a jej pískaní už po 60-70tkm popísané dosť, týka sa to hlavne modelov 03-06...

A prečo dvojhmota v benzíne, no lebo inak by si dal servisu zarobiť za výmenu spojky po 250000tkm 300€ , a ak je tam dvojhmota tak na výmenu utekáš pri 100-150tkm a necháš tam 1500€...
Pre servis lepšie 2x 1500€ ako iba raz 300€ nie ?
royal555
Príspevky: 415
Dátum registrácie: 29.05.2009 15:30
Bydlisko: RV
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa royal555 »

Ok, ironicku odpoved by sme mali, teraz nejaku rozumnu. lol
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

No, bude to tak. Ak by to v budúcnosti niekomu pomohlo, tak http://www.subaruclub.cz/forum-tema/dvo ... 685?kols=6

A píše sa o tom aj v recenzii http://www.subaru.mikona.sk/pictures/ak ... st_maj.pdf
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

V novších benzínových motoroch nájdeš dvojhmotu stále častejšie...
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Subaru to oddvôvodnilo tým, že pohon 4x4 má na pohonnej línii veľa spájaných dielov (3 diferáky, kardany, kardanové kríže...) a každý spoj má nejakú vôlu čo sa samozrejme sčítava. Aj keď je benzínový motor boxer vyvážený a má kultivovaný chod, vždy nejaké vybrácie produkuje. Zámer výrobcu má logiku, horšie to bolo s dodávateľom (v tomto prípade Valeo) ktorý ani na 3. raz nedokázal odstrániť vady a predĺžiť životnosť. Na základe toho Subaru zmenilo dodávatela a je ním Sachs. Odvtedy je údajne so zotrvákmi pokoj.
Napísať odpoveď

Návrat na "Subaru fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní