Subaru Impreza '98+

Diskusia ohľadne vozidiel značky Subaru

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

prestigio
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 04.10.2012 19:46
Zdieľať na Facebook

Subaru Impreza '98+

Príspevok od používateľa prestigio »

Zdravím, v poslednej dobe pri internetových potulkách ma celkom zaujali Imprezy cca 98-02, najmä vďaka pohonu 4x4... s využitím ako "wintercar". No dokopy o týchto autách nič neviem. Z toho mála, čo som si zatiaľ prečítal, som sa dozvedel, ze so spotrebou pod 8L netreba rátať pri žiadnej motorizácii, reálne tých 9-10L. Viac by ma však zaujímali veci po technickej stránke:

-ako sú na tom tieto autá so spoľahlivosťou?
-aké sú ich najčastejšie problémy?
-ktoré motorizácie sú najosvedčenejšie?
-nie je problém s ND? sú to spoľahlivé autá, alebo je človek častejšie pod nimi ako v nich? Ako sú na tom tie 4x4 pohony (spoľahlivosť, údržba, a pod.)

Skrátka nejaké všeobecné zhrnutie :) THX.
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Modely do rv 2000 by som nekupoval, jedine že by si chcel GT, ak teda Imprezu tak od rv 2000 teda model "bugeye". Ceny dielov sú úplne normálne, problém sú karosárske diely kôli menšej rozšírenosti, ale kto vie kde nemá problém.
V ponuke je jedna 2.5i s AT , ale je to US verzia (podla mna na 99%, US ma jeden štítok, EU má dva štítky - pri každom tlmiči jeden), ale motoricky je to ideálna volba a aj s AT dosiahneš možno aj menšiu spotrebu ako u 2.0i , pričom tých 121kW voči 92kW je cítiť, diely na 2.5i nie sú problém, pretože ten istý motor je trebárs v Legacy/Outback, podvozkové diely sú zhodne, rozdiel je v zadnej náprave kde US ako socialna vezia má bubne, tak ako u nás socialna 1.6i , s čím sú tie bubne zhodne neviem, ale problém to určite nebude.
Neviem aký máš rozpočet, ale za málo "korún" asi nekúpíš nič lepšie, aj ked tam píšu že nebúrané, tak minimálne na štítku je vidieť ako je zaprášený od farby. S týmto treba počítať pri každom aute, že čosi za sebou má. Výhoda týchto novších modelov je že to má aspon zásuvku OBD, a nie je problém diagnostikovať na dosť slušnej úrovnui káblom za 5€, staršie modely nemusia mať OBD

Jazdné vlastnosti v zime sú ako sa patrí na 4x4 ale nie je problém aby ťa to vyfackalo, pretože sa najskôr bude auto chovať nedotáčovo a potom to nie je problém prepísknúť, tak že z rozumom, je to len klasické 4x4 bez akéhokolvek podporného stabilizačnéhop systému, tak že všetko je len v rukách vodiča
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

:28b7: :28b7: :28b7: :28b7: :28b7: :28b7:

Tak tomu sa hovori vycerpavajuca odpoved.
prestigio
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 04.10.2012 19:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa prestigio »

Perfektné zhrnutie, ďakujem!
Zatiaľ to je len ako myšlienka, ešte nejdem nič kupovať, len ma to zaujímalo.

Čo sa týka motorov, tak tie 2.5 v inzercii veľmi rozšírené nie sú, skôr 2.0.

Je pri týchto autách niektorý model "neslávne" známy nejakým problémom, zlým motorom a pod.? (Ako napr. motory TDs od BMW.)
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Starý 2.5i 110kW , teda o dve generácie starší motor, u tejto novšej sa objavuje problém klepania motora ktorý spôsobuje piest a vôla na piestnom čape, to je dôvod nešetrenia motora za studena, prvé príznaky tohto problému sú počutelné iba za studena prvých pár sekund po štarte. U nás preto nie je vela 2.5i v ponuke u Imprezy, pretože sa tu nikdy nepredávala, údajne sa dala objednať takáto verzia na zákazku, ale či to platilo aj pre tento model neviem - na CZ fore písaly že to platilo pre Forester. Ten 2.0i 92kW v podstate netrpí na nič, ale ten výkon nie je nijak oslnivý a ako som písal s 2.5i urobíš dokonca možno menšiu spotrebu, pretože má o niečo dlhšie sprevodovania ako 2.0i, čo sa týka slabších kubatúr, pre "bugeye" je to iba 1.6i , ktorá žere len o málo menej ako 2.0i a tých 22kW tam aj dosť chýba a aj kôli tomu sú velmi zle predajné. Pri kombi verziach s MT je vždy redukcia, teda "polené" rýchlosti, u sedanov táto fičura nie je, z hladiska prerábky na LPG sú vhodné oba motory - 92+121kW oba sú s rozvodom SOHC, čo je z hladiska vymedzenia ventilov najjednoduchšie riešenie
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusko »

Ceny dielov sú vôbec nie normálne... Kamoš mal Imprezu turbo a nová spojka stála 70 000.- Sk.
Po tomto zistení auto predal a kúpil si X5.

Pre porovnanie, pozeral som po BMW 850i manuál. Podotýkam, je to malosériový voz, má 300 koní a je to 12 valec. Vyrobilo sa ich len 1100 kusov (s manuálom).
Napriek tomu, spojka stála 400 eur.

Tiež som chcel Subaru, sú to autá, ktoré vydržia milión kilometrov a pohon 4x4 majú premakaný.
Tá cena spojky ma ale vrátila do reality.
Zlaté BMW!!!
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Prosím ťa netrep, cenník ND z minulého roka,ceny sa líšia +- 0€ http://uloz.to/xbP2fhD/cennik-nd-platny ... 011net-xls

Katalog ND pre poslednú generáciu najvýkonnejšej verzie 2.5i WRX STI http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... on/clutch/

Spojkové ložisko 30502AA130 cena 215,55€
Spojková lamela 30100AA920 cena 158,69€
Pritlačák 30210AA670 cena 174,68€
Celkove 550€

V e-shopoch ktorých je pre Subaru ako maku kúpiš lepšiu spojku za to isté http://www.ficars.cz/c378-spojka/

Ak sa ideme baviť o štandartnej spojke pre klasickú atmosferu 2.0i 92kW o ktorej sa tu bavíme tak tá stojí trebárs v autokelly : Valeo 180€, Nipparts 280€

Možno by stačilo byť menej zaujatý ...
A keby aj zrovna bol spojkový set pre 850i lacnejší tak neverím že celkové náklady budú na V12 lacnejšie ako na 4valec
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

vyhoda Subaru bude aj v tom, ze je kopec tichych blaznov, ktori tie zastarale crepy zboznuju - a radi poradia pri opravavach na klubovych strankach.

Co sa pri beznej produkcii teda povedat neda :zg282:
hnr
Príspevky: 765
Dátum registrácie: 14.02.2009 03:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hnr »

jergusko, co to prosim Ta pišeš za kraviny.Ani zavodna keramicka spojka ma kompletna nebude stat viac ako 1500 Eu.
X5, že je menej nakladova ako subaru. To je vtip roka alebo ked porovnavaš novu X5 so subaru po 300 000 km.Subara som mal 6 za poslednych par rokov a X5 mi uplne stačia tie čo vidim v servise.


Na subaru pri 150 000 km vymeniš na naprave maximalne tyčky stabilizatora.A s ostatnym spotrebakom to je obdobne.S elektronikou som ešte problem nemal.Ale, že by som bol objektivny aj v subaru sa po cca 2008 približuju k europskym štandardom, že auto je spotrebak a nemusi vydržat všetko.


Nahon 4x4 v subaru by bol na dlhu diskusiu.Vo verziach bez turba je to prijatelne, v turbovych verziach dokaže spravit kopec prekvapeni a skôr neprijemnych.
prestigio
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 04.10.2012 19:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa prestigio »

Mňa to 4x4 láka len na zimu:
a) občas sa vyšaliť na parkovisku
b) lyžovačka, chata... jednoducho každý s 2WD už určite zažil v zime situáciu, kedy preklínal svet, že nemá 4x4 :)

Len mám stále rešpekt pred "starými" štvorkolkami čo sa týka servisovania a spoľahlivosti (napr. BMW E46 X modely sú údajne dosť náchylné na správne obutie /disky a pneu/, môžu mať problémy s difmi a poloosami, čo nie sú lacné záležitosti a pod.). Samozrejme, kazí sa všetko, len je otázka čo viac, resp. častejšie. Preto som chcel vedieť, či pri týchto modeloch je niečo také, čomu je lepšie sa vyslovene vyhnúť. :)
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

prestigio šalenie na parkovisku nechaj bláznom, jednak 92kW je na to trochu slabá a človek často "špekuluje" tolko až narazí koleso o nejaký obrubník, či hrkne na lúke do nejakej jamy - potom je už spokojný...
Užívaj si to ako sa ostaný v zime trápia, či nahadzujú reťaze, kdežto ti si budeš užívať teplúčko v interiery :2f93:
Ver že ti bude stačiť pocit ako sa krásne v zime rozbehneš z križovatky, kde budeš dávať prednosť v jazde. Tam kde budú mať všetci 2WD-čkári obavu z toho či sa dokážu dostatočne rýchlo rozbehnúť a bezpečne sa zaradiť, ty sa tam zaradíš s prehladom a ešte sa budeš špárať jednou rukou v nose
ulba
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 02.01.2007 08:51
Zdieľať na Facebook

napr spojka

Príspevok od používateľa ulba »

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=p ... &_from=R40

no tu je spojka za 70 000 len si myslim ze netreba nakupovat u tych co tomu nerozumeju lebo na slovensku verim ze aj za tolko by to niekto predal a tak isto to aj niekto za tolko kupil , blaznou na sk dost darmo sme tak mala krajina :) vsetko z uk az vam k dveram :))
miska.tn
Príspevky: 706
Dátum registrácie: 20.01.2011 00:03
Bydlisko: TN /LM/ TS
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miska.tn »

Chalani , prosím Vás ...
Idem budúci týždeň do servisu ...len orientačne kolko stojí cca výmena novej manžety?
ivko1
Príspevky: 14965
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Podla toho do ktorého, značkový vs neznačkový, najlacnejšie je to samodomo.

manžeta v Subaru stojí cca 12-18€ podla toho ktorá + sťahovacie pásky + robota. V autorizáku sa môžeš dostať lahko na sumu blížiacu sa 100€
miska.tn
Príspevky: 706
Dátum registrácie: 20.01.2011 00:03
Bydlisko: TN /LM/ TS
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miska.tn »

Och ....super dík , to je OK ja že viac.....Mám 2 ludí ktorý auto servisujú-čo je hlavné rozumejú im do bodky ako tí čo sa iba tvária... :d :D že im rozumejú.Treba mi ju vymeniť aby mi neodfajčilo niečo iné...A ešte taká malá podotázočka sem tam mi zasmrdí benzín v aute ,v zime nie v lete neviete prečo?
Napísať odpoveď

Návrat na "Subaru fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní