Subaru diesel - aj kratke jazdy?

Diskusia ohľadne vozidiel značky Subaru

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

co by ste brali na mojom mieste vy? benzin, alebo diesel?

v tvojom pripade by som jednoznacne uprednostnil benzin
26
54%
diesla sa nemas preco bat
22
46%
 
Celkom hlasov: 48

melo
Príspevky: 76
Dátum registrácie: 14.03.2006 09:46
Zdieľať na Facebook

Subaru diesel - aj kratke jazdy?

Príspevok od používateľa melo »

zdravim
je mi jasne, ze diesle sa velmi nehodia na kratke jazdy. netusim ale, co je to 'kratka jazda'.

moj modelovy pripad. kupa noveho auta a nasledny predaj planovany zhruba po 5-6 rokoch. denne dochadzanie do prace 15km tam a 15 spat. 2-3x do tyzdna nejakych 10km tam a 10 spat. 2-3x do tyzdna 3km tam a 3 spat. 2 az 4x do mesiaca dlhsia streka. rocne 25 az 30.000km.

je to pre sucasny diesel cesta do pekla, alebo sa niet coho bat? napiste prosim kludne vseobecne postrehy, ale ak mate nieco konkretne k dieslovemu forestrovi, budem este radsej :)

vdaka
Naposledy upravil/-a melo v 18.10.2011 13:15, upravené celkom 1 krát.
bbbr
Príspevky: 3603
Dátum registrácie: 06.03.2008 18:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bbbr »

Porátaj si za koľko km sa ti vráti kúpa diesela oproti benzínu a potom sa rozhodni. Ročne najazdiť 30.000 km nie je najmenej.
Andrej7269
Príspevky: 2230
Dátum registrácie: 15.05.2008 13:56
Bydlisko: Rovinka/Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Andrej7269 »

30tisic je celkom slusny pocet a na diesel by to nebolo zle. Otazka je este ci budes auto garazovat. Viem znie to cudne ale diesel co vychadza z garaze v zime sa ti predsalen za tych 15 km skor zohreje. No a dalsia vec je ze ako dlho tych 15km ides. V BA sa niekedy 15km ide aj vyse hodiny a tam sa ti to auto urcite zohreje.

ja som osobne na 10km do prace kupil benzin no mam kolegov co jazdia cca podobnu streku na diesloch a parkuju ich vonku. Jeden z nich ma 60tisic po 4 rokoch a auto je uplne v pohode. Takze by som sa otho az tak neobaval.
Mercedes Benz W245 BlueEfficiency (03/2009) Benzin bez Turba :)
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

S akýmkolkvek dieslom ktorý má FAP/DPF pri tých krátkych jazdách čo je aj 15km bude problém.

Pre FAP/DPF je vhodné aby to auto šlo aspon 25km z čoho by bolo ideálne aby to bola plynulá jazda aspon 80km/h rýchlosťou...

Dieslový Forester (sám mám dve Subaru) by som určite nekúpil, ludia ktorý jazdia ovela dlhšie trasy majú "samočistenie" DPF každých 300km ... Na českom fore si toho môžeš prečítať až až.... Všetci tankujú premiovú naftu a aj tak je tam cítiť ubýtok výkonu pri vypalovaní, tak že ani tá drahšia nafta ako benzín tomu nijak nezabráni.
Mnohý mali problém zo spojkou ktorá bola poddimenzovaná a nahradená zosilnenou, nie je tam možnosť AT...

Ten istý Forester s benzínovým motorom novej generácie má výbornú spotrebu , má možnosť redukcie a tak isto AT...

Osobne by som si moderný diesel kúpil iba v prípade že by som dochádzal aspon 30-40km denne z čoho by bola velká časť mimo mesta.
melo
Príspevky: 76
Dátum registrácie: 14.03.2006 09:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa melo »

to bbbr: subaru diesel sa momentalne predava v akcii lacnejsie ako s benzinovym motorom

to andrej7269: tiez poznam kopec ludi s dieslakmi v Ba a ze by mali nejak vyrazne vacsie problemy ako ja s benzinom nejak nevnimam. ale na tomto fore sa o diesloch pise az hororovo. brat ma octavku s tu nenavidenym dieslovym dvojlitrom. zije na dedine, kde casto chodi ani nie kilometrove cukacky a po dvoch rokoch ziadny problem. a to sa mu podarilo odjazdit jednu nadrz s namiesanymi niekolkymi litrami benzinu. ano, tazko to startovalo :)

ivko1: ano, cital som tie problemy. ale aj kopec chvaly. vela testov je zakoncenych tak, ze pri existencii tohto diesla rozmyslat nad benzinovou verziou je az hriech. to AT mi az tak nevadi. aj tak su v benzine len 4 stupne, co na dialnici musi pekne liezt na nervy. vyuzitelnost redukcie je v reale u mna mala a vo vacsine pripadov by to pri dieslovej verzii vykompenzovali newtonmetre. ale plan B je ten novy benzin. lenze jeho pisanych 7,5 je v reale skor ku 9 litrom a rozdiel 2 litre oproti dieslu znamena pri mojom najazde okolo 1000e rocne a tento rozdiel znizi drahsi dieslovy servis len nepatrne. pruser by bol, keby naozaj ten diesel mal tolko poruch, ze za to ta financna uspora nebude stat. aj ked vacsina by bola dufam este zarucnych a potom vela nedostatkov je uz od 2008 urcite vychytanych. na jednu nadrz by u mna mala pripadat jedna dlha cesta, kedy by sa ten dpf zmrd stihol vypalit.

to all: doplnenie: auto parkuje vonku. a tych 15km do prace je po obchvate, vacsinou relativne plynule, ale casto aj v zapchach.
ivko1
Príspevky: 14966
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

melo , pri vypalovaní DPF je najlepšie ak sa regenerácia sama ukončí, ja neviem kolko km to približne trvá , ale ak by si ju ukončil ty vypnutím motora, ona by sa síce následne automaticky spustila pri dalšom štarte povedzme po dosiahnutí určitej prevádzkovej teploty, tak by sa timohlo stať že tú regeneráciu by si mal každý druhý den ...

V servise je každý japonský diesel doslova pohroma, pretože u JAP diesla sú "kritické" diely zhruba 2-3x drahšie ako na EU diesle.
V jednej debate tam spomínaly že ten DPF je doživotný, , ale prečo ho potom vôbec ponúkajú ??? A za 3500€... Na druhú stranu aj u AT prevodoviek je doživotná nápln, s ktorou zároven skončí aj životnosť prevodovky.

O tej chvále, no väčšina čo ho chváli má vždy pod 100tkm, niekto aj daleko menej, tých čo majú cez 100tkm je príliš málo , u mna o spolahlivosti môžu hovoriť vtedy ked to bezproblémov natočí aspon 250tkm, nie že ja natočím 150tkm predám a novému majitelovi sa to v kuse sere, spolahlivosť auta nekončí jeho predajom , ale zošrotovaním...

Ono je to dan za modernú techniku, skrátka bežné opotrebenie, len ten servis je neprimerane drahý, ak chceš kúp , ale osobne by som sa ho radšej zbavil po skončení záruky, lebo jedna porucha po nej môže zmazať z velkej časti úsporu na palive, ono každý moderný diesel je výhodný len vtedy ak sa nikdy vážne nepokazí po dobu vlastnictva...

Ja by som dnes nešiel do žiadneho moderného diesla, bez ohladu značky, pre mna sú prvoradé servisné náklady v prípade poruchy po skončení záruky, ono sa to dobre počíta úspora za povedzme 100tkm , len neviem kto si tú úsporu odkladá aj na prípadný servis, aby nedostal potom mrtvicu, pre mna je dosť nepredstavitelné aby som musel dať trebárs za repas vstrekov + praca 1000€ , ktorý zatial asi ani ešte nerobia, a už vôbec nie kúpiť 4ks nových
Naposledy upravil/-a ivko1 v 18.10.2011 15:35, upravené celkom 1 krát.
Andrej7269
Príspevky: 2230
Dátum registrácie: 15.05.2008 13:56
Bydlisko: Rovinka/Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Andrej7269 »

no ja by som radsej isiel do benzinu. DPF/FAP ani nehovoriac ale aj keby ich nemal tak predsalen kedze auto si nekupujem na 4 roky ale na viac tak predstava benzinu ma skor nechava kludnym.
Mercedes Benz W245 BlueEfficiency (03/2009) Benzin bez Turba :)
hipisko
Príspevky: 1454
Dátum registrácie: 17.05.2009 23:09
Bydlisko: Alzbetin Dvor
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hipisko »

ono iba malokedy staci jednoznacna odpoved. Cisto racionalne sa moderny diesel nehodi uz snad na 80% tras pouzivanych beznym clovekom(ved kolko ludi dochadza do roboty viac nez 20km a ma rocny najazd nad 30 000km?). Napriek tomu vacsina kupuje dizle.
Takze ono to je aj trosku o tom, ze co ti je k srdcu najblizsie, sam som sa naucil, ze auto sa ma/moze vyberat aj srdcom, je to proste trochu ako vyberat zenu. Samozrejme ze auto nebudes trtkat, ale tiez si nevyberies zenu tucnu, ktora dobre vari, ale radsej peknu, ktora dobre suka a nevie varit.
Podobne to je aj s autom, rozhodovat sa cisto racionalne a potom sa aj tak pozerat po inych....aj napriek tomu, ze to tvoje auto tak dobre....."vari"....
Takze ak ta to taha do dizla, kup dizla, aj keby si mal jazdit 5000 rocne, utechou ti moze byt to, ze ak ti nema vydrzat napriklad 300 000, ale len 100 000 koli kratkym jazdam a DPF len 50 000, tak to je minimalne za 10 rokov:-)

Ekonomicku stranku veci si uz vies aj sam prepocitat. To, ze to je stratova zalezitost je snad jasne.

PS. podla mna rozumny kompromis je turbobenzin.
CODE
Príspevky: 86
Dátum registrácie: 18.12.2008 18:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa CODE »

Zdravím melo

Mal som podobný modelový prípad ako pišeš ty.Cesta do práce a späť ,ročne cca 40 tis.km.Niekto povie že to sa už diesel oplatí ,ale ja by som určite do diesla nešiel ,podľa mňa to je stále málo.Na tých pár km do práce som ho vobec nezohrial,v lete áno,ale jeseň,zima určite nie.Kúpa nového 34.000 eur,predaj po 6 rokoch 7000 eur.
Podstatne drahší servis ako u benzínu. Teraz mám benzín ,a preto ti radím benzín
biker610i
maskot fóra
Príspevky: 3536
Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
Bydlisko: plechovy hotel
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa biker610i »

ivko1 napísal:S akýmkolkvek dieslom ktorý má FAP/DPF pri tých krátkych jazdách čo je aj 15km bude problém.
DPF/FAP filter sa da aj odstranit :4012:
mazda 323f 1.5
fiat uno logo 1.1
Scania R450
thema870
Príspevky: 54
Dátum registrácie: 18.06.2010 12:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa thema870 »

kto ti povie ze diesel nekupuj je somar a rozprava somariny...kup diesel jednoznacne...mne jazdi diesel po meste robi roznasku uz par rokov ma najazdene cez 400 000km a po motorickej stranke ziadne problemy, a auto sa stale vypina a startuje cely den 365dni v roku.... a usetril som na nafte uz tolko penazi ze keby som jazdil benzinakom tym co pred tym tak si prerobim dalsie nove auto
georgnr
Príspevky: 222
Dátum registrácie: 28.09.2011 20:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa georgnr »

Ja jazdim na dizli aj kratke aj dlhe trasi. Do prace to mam 8km a pred branou na parkovisko ma 90°. Ročne ušetrim na nafte od 1000-2000€ oproti benzinaku a ten rozdiel v ťahu,zrychleni a spotrebe sa neda s benzinom ani porovnať. v Martine boli teploty -28° a naštartoval som na prvy krat bez problemov,ale kupovat forestra dizla by som asi nekupil.
leonNL
Príspevky: 1263
Dátum registrácie: 16.09.2009 16:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa leonNL »

Rozdiel v tahu, zrychleni a spotrebe??? Porovnavas asi nejaky 150 konovy diesel so 75 konovym benzinakom... Pretoze ak by si porovnaval vykonnostne rovnake motorizacie, urcite by si nenapisal vyssie spomenute. Na margo spotreby, moj 200 konovy benzinovy dvojliter ma priemer na nadrzi 8,5 litra pri kombinacii mesto (BA)-mimo-dialnica, a to ho absolutne vobec nesetrim! Ktory vykonom podobny diesel (ktoremu poriadne nakladas) ma spotrebu o 2-3 litre mensiu???
Marekskk
Príspevky: 3145
Dátum registrácie: 27.08.2010 12:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Marekskk »

georgnr

No fakt si naštartoval pri -28c? [img]http://www.mitsubishiclub.cz/graphics/c ... le/144.gif[/img] To že ma pred branou 90c nič neznamena, len to že sa ti ohrial a ty ho hneď vypneš, a to koľko rokov ti drží ten tvoj ,,super,, diesel?
Marekskk
Príspevky: 3145
Dátum registrácie: 27.08.2010 12:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Marekskk »

thema870

A to ty asi nemáš moderný diesel, alebo sa mýlim?.. Ďalší priklad nevedomosti... Kup si nový diesel, jazdí kratke dialky, ale nečudujte sa že mate Fapko fuči, alebo iné motoricke dieslove veci..
Napísať odpoveď

Návrat na "Subaru fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní