striekanie podvozku a dutin

voľná diskusia, zakázané akékoľvek hanlivé príspevky. Ľudia majte prosím porozumenie sú to predsa ženy OK ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mariana19
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 24.10.2017 09:26
Zdieľať na Facebook

striekanie podvozku a dutin

Príspevok od používateľa mariana19 »

Ahojte, nie som si ista, ci je tu povolene davat aj kontakty na mechanikov/servis...ak nie, prosim nasmerujte ma inam. Moje 8 rocne auto ma hrdzavy podvozok, lebo vraj od vyroby nebolo dobre osetrene proti korozii. Odporucili mi dat to osetrit, teda hrzu dat dolu a nastriekat to. Len neviem kam, aby to bolo spravene kvalitne...okres lucenec alebo bratislava. Ak by niekto bol odtial a vedel by poradit. A tiez sa chcem spytat, je teraz na to vhodne pocasie? Lebo som citala take, ze ked je vlhko, tak to zle schne,.. ale je to schnutie az taky problem, ze mam s tym pockat do jari a teda dalsiu zimu nechat nech sa ta korozia rozsiri?
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

napíš aké máš auto.... koľko má km a koľko rokov si ho chceš nechať. Podľa mňa za jednu zimu sa tá zlá korozia nerozšíri zásadne nikam.
prioritasko
Príspevky: 180
Dátum registrácie: 16.12.2015 20:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa prioritasko »

Uz ked je tu tato tema,tak sa opytam.
Moze sa podvozok natriet gumoasfaltom,teda ci by to pomohlo proti hrdzi?

OK,uz som sa docital,ze to nie je moc dobry napad. :-\
66QUATTRO
Príspevky: 662
Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 66QUATTRO »

auta-z-najhorsou-a-najlepsou-ochranou-p ... 72014.html


tu sme toho popísali viacerí dosť a myslím že aj k veci.... bolo by ovšem dobré napísať čo je to za auto, niektoré sú notoricky známe zlou ochranou.... ak je podvozok veľmi napadnutý, tak sa to dosť zle odstraňuje, nakoľko ej to neskutočná práca všetko očistiť.....nehovoriac o tom že v istých miestach je nemožné sa dostať k hrdzi.... určite by však pomohol len samotný nástrek, minimálne by hrdzu poriadne spomalil a daroval tak autu ďalších 10 rokov života k dobru....
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Ahoj, dutiny vystriekať resistinom a podvozok noxudolom.

Prvé lady nivy som ošetroval noxudolom už asi pred 8 rokmi. Drží, nepraská, nelúpe sa. Narozdiel od body a gumoasfaltu... Je vysoko odolný voči oterom, kamienkom... Je super, len je veľmi drahý...
mariana19
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 24.10.2017 09:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mariana19 »

je to toyota auris, r.v.2008 (v prispevku som zle napisala vek). chcela by som ju pouzivat co najdlhsie, resp. kym nezacnu casto nejake problemy, pretoze tomu autu okrem 6steho prev. stupna nic nechyba. a citala som, ze tieto toyoty maju dost problem s hrdzou.
marko2
Príspevky: 1380
Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marko2 »

skus perma film alebo.. u pol raptor...chalani s tym striekaju džipy ked sa chodia blaznit a brodit v blate.a drži to neskutocne.je to tvrde a odolne voci oderu aj blatu.super vecicka.nastriekaj to lebo ta toyota po motorickej stranke bude dlho jazdit.
mariana19
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 24.10.2017 09:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mariana19 »

marko, ja by som skusila, len ja musim v prvom rade najst niekoho seriozneho, kto sa na to pozrie a povie mi pravdu, ci to este ma nejaky zmysel, alebo to mam radsej predat, lebo co som citala tu temu, na ktoru sem dal niekto link, tak to nie je sranda spravit to dobre a urcite to ani nie je lacne. ale ked mi povedia, ze sa to da este zachranit a auto mi s tym este minimalne tri roky vydrzi, tak samozrejme do toho pojdem. A teda este otazka, ako sa pohybuju ceny za takuto robotu?
66QUATTRO
Príspevky: 662
Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 66QUATTRO »

mariana19 - som medzi LC a RS, minimálne Vám viem auto pozrieť - mám montážnu jamu a pozriete sa sama ...ak chcete napíšte mi SS......
mariana19
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 24.10.2017 09:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mariana19 »

quatro- asi som vam prave vtedy napisala SS, ked ste vy pridali prispevok.
Hondar
Príspevky: 504
Dátum registrácie: 24.02.2015 18:27
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Hondar »

Sorry za OT :4012:
...ale ked to tu tak citam Mariana, tak Ti tusim nema kto poriadne vystriekat dutiny :3035:
:40bd:
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

mariana19 napísal: ale ked mi povedia, ze sa to da este zachranit a auto mi s tym este minimalne tri roky vydrzi, tak samozrejme do toho pojdem.
Tak dúfam že to s QUATTROM čo najlepšie poriešite, len chcem uviesť pár poznámok pre Vás, aby ste si lepšie uvedomila situáciu.
Jednak 3 roky nie je pre auto z roku výroby 2008 až tak veľa, určite Vám to 3 roky bez problémov vydrží aj keď stým nebudete vôbec nič robiť. Samozrejme ale každá činnosť na odstránenie alebo zmiernenie korózie je len ku prospechu auta.
Treba si však uvedomiť jednu základnú vec o hrdzi, že totiž ak už niekde hrdza je, nech sa hocičím pretrie alebo natrie, tak ona si už s kyslíkom ktorý v sebe obsahuje bude ďalej pokračovať, aj keď možno pomalšie.
Z toho teda vyplýva, že ďaleko najlepšie sa hrdzaveniu auta zabráni tým, že sa protikorózne nátery nanesú ešte vtedy keď tam žiadna hrdza nie je, čiže na novom alebo takmer novom aute.
Pokiaľ tam už hrdza je a nie je možnosť hrdzu mechanicky celkom odstrániť, tak treba zvoliť taký spôsob ochrany, ktorý čo najlepšie zabráni prístupu vzdušného kyslíka alebo kyslíka z vody priamo na kov alebo zhrdzavené miesto. Najlepšie sa v priebehu času osvedčili náterové materialy na báze vosku, napr. Resistin ML a podobné, ktoré sú aj po zaschnutí pomerne pružné a zároveň dobre obalia hrdzu, dá sa povedať že do nej vsiaknu. Na spodné plochy karosérie, ktoré sú otryskávané kamienkami je však vhodnejšie naniesť natery na báze kaučuku, ktoré sú mechanicky odolné.
Čo sa týka chemických odstraňovačov hrdze, tak prevažná väčšina z nich síce s hrdzou zreaguje, ale tým zároveň vytvorí na korodovanom povrchu takú škrupinu, pod ktorou hrdza zostane. Dokonale hrdzu odstráni len kúpeľ v chemickej lázni, to sa však na zloženom aute nedá použiť.
Samozrejme netreba rezignovať na čo najviac odstránení hrdze, aj keď na podvozku auta je to často problém, ale všeobecne čím menej hrdze po čistení na železe zostane, tým viac sa predĺži doba kým niečo prehrdzavie.
No a čo sa týka konzervácie podvozku v tomto kalendárnom období, tak určite by to bolo lepšie robiť v lete, ale pokiaľ je k dispozícii vykurovaný priestor kde sa auto prehreje a vysuší, tak z tohto hľadiska nie je problém. Vyplýva to z toho, že protikorózne nátery na báze vosku sa v teple prirodzene lepšie dostanú do všetkých špárok medzi plechmi, aj do pórov hrdze.
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

ta zhodou okolností mám aurisa I z r.v. 2012, jazdí denne, bez garáže, dokonca máme v dedine šialene vlhkú mikroklímu a už som pod ním pár krát ležal ale žeby to auto malo problém s hrdzou? To máš odkiaľ? Povrchová korozia podvozku nieje problém, mám aj 16 ročného nissana , povrch je normálne hrdzavý ale to "železu" nevadí....
ešte by som dodal zásterky vpredu nutnosť, nástrek prahov ochranou plus, prídavný plastový pás na prahy plus. Inak nemám obavu že to auto vydrží nieže 3 ďalšie roky ale 13 rokov.
Za problém považujem ak sa Navare zlomí rám lebo prehnil.... ale to sú výnimky o ktorých sa vie, u aurisa som nepočul žeby boli problémy ala Mazda....
Problém celého toho úkonu vidím len v tom že teoria je zvládnutá ale musíš nájsť človeka ktorý ti to URčITE urobí detailne - je to prácne, je to špinavé, je to zdlhavé, je to náročné na výber chémie.. zhrniem - ak to má urobiť niekto "nahovno" radšej to nerobiť vôbec.
mariana19
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 24.10.2017 09:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mariana19 »

Hjundai. Mozno je to tym, ze tvoje auto je novsie a ta ochrana pred hrzdou je tam uz ina ako na mojom. Tu je test, ktory robili na benzinovom auris, to bude asi take co mam ja:
http://www.autobild.de/artikel/dauertes ... 41913.html

Neviem ci vies nemecky, ale uz len z obrazkov a nadpisov Rost am Auris,Beim Korrosionsschutz hat Toyota sichtbar gespart,Was ist das? 18-mal Rost am Auris, je jasne, ze tej hrdze tam bolo dost.

Tento isty test rozoberali aj na tejto ceskej toyota stranke:
http://www.toyotaklub.cz/forum/viewtopi ... 2&start=15

a v tej diskusii bolo prilozene aj pdf-ko, kde sa dal ten test stiahnut tusim po cesky, ale teraz mi to akosi nefunguje.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

S hrdzou je vždy hodno niečo robiť,a platí že aj málo je viac ako nič.Čo je ale najdôležitejšie je to,aby sa nepoužilo niečo,čo stav maskuje namiesto toho aby hrdzu zastavilo či aspoň znateľne spomalilo.V tom prípade platí,radšej nič,ako blbá vec.Tou sú veci ako gumoasfalt alebo kedysi Tlumex.Asi klúčevé slovo ktoré treba hladať v ochrane je ...inhibitor korózie.Všetko a aj hrdza má svoj mechanizmus a ochrániť sa dá aj čistý kov úplne bez akéhokoľvek náteru ale použiť treba to,čo také vlastnosti má.Takže ak už každý klove do tých obrazoviek,nech tam naklove slovo inhibitor a technický list

Návrat na "Pre ženy"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní