Start zo studenim dieslom alebo jazda na diesli

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

MJavor
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 21.08.2008 21:13
Zdieľať na Facebook

Start zo studenim dieslom alebo jazda na diesli

Príspevok od používateľa MJavor »

zdravim ako postupovat po nastartovani diesla? zevrej sa NEMA nechavat bezat na neurali ze sa ma hnet jazdit samozrejme pokojne...ze to ma nieco s viskozitou oleja....

napiste co si myslite....
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nemusel by si zrovna 15 minut vrcat a smrdiet na parkovisku pod domom, to je pravda - ale ked to natocis, oskrabes si za dve minuty okna a odfrcis prec nic sa nestane.

odfrcat mozes v principe hned : natocis, zoradia sa hydrostely, motor si trosicku pocvaka a ides.


Daleko dolezitejsie ako kukat na stopky je:

a) olej, pred zimou si ho vymen a pouzi nejaky redsi. Motoru daleko viac "ublizis" olejom 15w-30 namiesto 5w-30 ako vrcanim desat sekund alebo tri minuty na volnobehu lebo ten 5w-30 daleko daleko daleko lepsie maze v mrazoch.

b) kludna noha a zdrava hlava. Mozes mat olej aky chces ale ked tomu minus 15 studenemu motoru pridrbes 80% vykonu = plyn skoro na podlahu a 4200 rpm, tak mu pomozes asi tak ako keby si ho mesiac nechal vrcat na volnobeh. Takisto podtacanie mu nesvedci kvoli tlaku oleja a praci cerpadla, nemal by si jazdit na 1200 otackach s pocitom ze ten motor setris. Rit palovu, ten motor sa musi tocit - zober si ze len volnobeh mas 900 otacok ked je motor teply a kludne aj 1300 otacok ked ide "na sytic" ak je studeny. Proste dieslovy motor by sa mal drzat v oblasti maximalneho tociveho momentu co je radovo od 1800 otacok do 2600 a tak aj preraduj : ja napriklad ked kvaltujem, tak mi otacky padaju zhruba o osemsto medzi prevodmi. Cize idem na dvojke 2400rpm, preradim na trojku, bum 1600rpm. Keby som na tej dvojke uz radil pri 1900rpm co robi 90% tohoto mudreho naroda jazdiaceho na spotrebu (pricom ani tu pokakanu spotrebu nemaju mensiu, viac k tejto teme dalej), tak by som tam tlacil trojku na zhruba 1150 otacok a to je strasne malo. Cize normalka aj preradovat, ja s teplym motorom jazdim okolo tych 2400 a preradujem "do dalsieho prevodu" na zhruba 1600rpm. Pod tuto hranicu je to vyslovene a pocutelne trapenie motora. Castokrat preradujem z 2700 na 1900rpm. V ZIADNOM PRIPADE NERADIT DALSI PREVOD KED MAS 1900 OTACOK ABY SI DOSIAHOL 1200 OTACOK PO PRERADENI, TO JE HOTOVE LIKVIDOVANIE MOTORU v dosledku neefektivneho spalovania, vyssej zataze, potreby maximalneho tociveho momentu, absolutneho nezaberu turba a trapenia motora, vodic ma automaticky potrebu viac prislapnut plyn cim aj ta nestastna spotreba nie je to co by to mohlo byt... nehovoriac o zanasani sania a predovsetkym turba so vstrekovacmi bordelom. Co je najcastejsi problem dieslov? Padanie do nudzoveho rezimu ("vypina sa mi turbo" aaaano doriti lebo je zanesene karbonom od "ekonomickej jazdy na 1300otackach", ja neznasam tych deb1lov co jazdia na patke 40km/h pri 1100 otackach, by som ich kopal doriti cely den, chudak motor v aute vsetko drnci trieska klepe ale blbec za volantom neeee, jazdi na spotrebu) a cirkus so vstrekovacmi (nekvalitna nafta plus maly prietok a nemazanie, kazda nafta ma aditiva na zlepsenie mazania).

c) nezavisle kurenie :) dojdes k motoru, mas sfleku 40 stupnov, pohodicka. Ano, je to drahe ale kto raz vyskusal nie je cesta naspat. Idem na zimu montovat do vsetkych aut :) K tomu nezavislemu kureniu asi tolko, ze pri hodine prace naplno spotrebuje radovo 0.75l paliva, pri polovicnom vykone zhruba polovicu ; na predohriatie motora a kabiny potrebujes tak radovo 10-20 minut. Zase prepocitane, pred startom zozeres 0.25l paliva CO SA TI ALE MNOHONASOBNE VRATI TYM ZE NEMAS STUDENY MOTOR KTORY NAMIESTO 7L NAFTY ZERIE 14L !!! Verte alebo nie, ludia ktori su okolo mna tvrdia ze pouzivanim nezavisleho kurenia a predohrievanim motorov (plus mnohonasobne rychlejsim ohrievanim za jazdy pocas prvych metrov) dosahuju VIDITELNE mensiu spotrebu diesla v zime !!!! Ze ten rozdiel je kludne aj tri litre !!!


ale som sa rozpisal zase raz... inak k tej spotrebe este jedna velmi dolezita vec : existuje tzv. krivka mernej spotreby, to je graf priebehu spotreby od otacok a zatazenia motora.

KAZDY SLOVENSKY DIESLOVY SEDLAK SI MYSLI ZE CIM MENSIE OTACKY TYM MENSIA SPOTREBA. NIE JE TO TAK, SUDRUHOVIA !!! KAZDY MOTOR MA KONVEXNU CI KONKAVNU TU KRIVKU A PROSTE POD NEJAKE OTACKY UZ NEPRACUJE EFEKTIVNE !!!!

A posledna vec : kazdy benzinovy motor co som mal v ruke vratane felicii a fabii je skontruovany tak, a predovsetkym zladeny s prevodovkou, aby sa SPOTREBOVE MINUMUM = NAJNIZSI BOD DANEJ MERNEJ KRIVKY NACHADZAL PRESNE NA TAKYCH OTACKACH NA KTORYCH IDES NA POSLEDNOM PREVODE 90KM/H. Zeby nahoda? NIE!

Vyrobcovia totiz dobre vedia co robia a v zaujme marketingu atd vyoptimalizuju prevodovku tak, aby tocila najlepsie mozne otacky motoru = tie na ktorych ma ten motor najmensiu moznu spotrebu ABY TUTO SPOTREBU NASLEDNE MOHLI UVADZAT VO VSETKYCH MATERIALOCH. Logicke, ze? Cize ked felicia 1.3i 50kW ide na patke 90km/h pri 1800 otackach, tak ten motor ma na 1800 otackach najmensiu moznu spotrebu a na ktoromkolvek prevode budete jazdit POD 1800 otacok budete mat VYSSIU spotrebu ako keby ste podradili a isli na nizsom prevode viacej otacok. Pamatam si, ze patku som na felicii vedel capnut uz pri 60km/h. Ked mi hlava sluzi, mal som tam nejakych 1400 otacok priblizne. INAK POVEDANE, KEBY SOM NA TEJ FELICII JAZDIL 60KM/H NA PIATOM PREVODE PRI 1400 OTACKACH, MAM !!VYSSIU!! SPOTREBU AKO KED PODRADIM A POJDEM TYCH ISTYCH 60KM/H NA STVORKE PRI COJAVIEM 1900 OTACKACH. Dovod? No proste neefektivna praca motora, neefektivne spalovanie paliva.

A toto netvrdim ja, to tvrdi kazdy vyrobca v prislusnych grafoch, ku ktorym je tazke sa dostat. Hladajte na internete a linkujte v tejto teme... Budete kukat co ste doteraz nevedeli!



Kto mate feliciu vyskusajte to! A vlastne nielen feliciu, hociake auto a palubny pocitac. Zaradte si patku, chodte 60km/h a rovnomerne tu 60tku udrzujte. Zaradte si stvorku, chodte tych istych 60km/h... co hovori pocitac? Bacha, na diesloch bude tato situacia trochu ina z dovodu konstrukcie motora, priebehu tociveho momentu a prislusneho sprevodovania - na diesli sa bavime priblizne o 300-500 otacok menej ako v mojej exemplarnej ukazke.

Proste si nemyslite ze ked budete jazdit 25km/h na patke ze budete mat mensiu spotrebu ako na trojke. To chcem povedat ;)




edit : citajte: http://209.85.129.132/search?q=cache:4G ... clnk&gl=sk

a

http://garaz.szm.sk/rady/spotreba.htm
"Majte zaradený prevodový stupeň zodpovedajúci rýchlosti. Nadradením alebo podradením sa motor dostáva do otáčok nevýhodných pre spotrebu paliva. Pozrite si v príručke k vášmu automobilu grafy závislosti výkonu, krútiaceho momentu a mernej spotreby paliva v závislosti od otáčok a podrobne si preštudujte odporúčania výrobcu. Optimálne otáčky sa pohybujú u benzínových motorov od 2500 do 3500 za minútu u dieselových o čosi nižšie.


Preraďte na vyšší rýchlostný stupeň hneď ako dosiahnete dostatočnú rýchlosť. Vytáčanie motora k maximálnym otáčkam rapídne zvyšuje spotrebu. "

jasna vec...
Naposledy upravil/-a mp3turbo v 24.06.2009 00:23, upravené celkom 6 krát.
standox
Príspevky: 465
Dátum registrácie: 27.05.2008 15:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa standox »

mp3turbo napísal:nemusel by si zrovna 15 minut vrcat .....do vsetkych aut :)


ale som sa rozpisal zase raz...

Zase presne a vystizne ..... :2f93:
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

este som to doplnil a rozsiril, citaj znovu a skritizuj ma ;)
standox
Príspevky: 465
Dátum registrácie: 27.05.2008 15:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa standox »

Nemam preco kritizovat. Je to tak ako pises. :2f93:
ciclone
Príspevky: 133
Dátum registrácie: 19.09.2007 11:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ciclone »

mp3turbo napísal:nemusel by si zrovna 15 minut vrcat .........................................
Preraďte na vyšší rýchlostný stupeň hneď ako dosiahnete dostatočnú rýchlosť. Vytáčanie motora k maximálnym otáčkam rapídne zvyšuje spotrebu. "

jasna vec...

Kriste chlape ty vies opisat asi aj to ako si utret rit na 2 strany......inac dobre pises, ale ja by som to vedel zhrnut do dvoch viet :2f93:
autickar21
Príspevky: 1596
Dátum registrácie: 12.05.2008 18:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autickar21 »

Myslim ze by sa tu mala spravit zvlast kolonka: Ako sa spravne jazdi... aj ked k tym ktori to potrebuju sa to asi nedostane bohuzial.
A policajti by mohli davat konecne vo velkom aj pokuty za pomalu jazdu.
lanken
Príspevky: 1404
Dátum registrácie: 14.08.2006 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lanken »

noo> zoberes perinu velku a nechas na agragate aby do rana nevychladol chudacik>>a rano pekne naskoci v teplucku>.chapes>> no a ak nhodov budu nizsie otacky ako 1200 rychlo volaj rychlu pomoc najlepsie cip a daijla
mattaxis
Príspevky: 71
Dátum registrácie: 10.01.2008 20:47
Bydlisko: Trenctown
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mattaxis »

mp3turbo - ty si musel pisat slohy a eseje celej skole :40bd:
kiklop263
Príspevky: 671
Dátum registrácie: 26.04.2008 19:45
Bydlisko: BA
Zdieľať na Facebook

Re: Start zo studenim dieslom alebo jazda na diesli

Príspevok od používateľa kiklop263 »

MJavor napísal:zdravim ako postupovat po nastartovani diesla? zevrej sa NEMA nechavat bezat na neurali ze sa ma hnet jazdit samozrejme pokojne...ze to ma nieco s viskozitou oleja.... napiste co si myslite....
mám "starší diesel".

.... celkovo na studený štart nechám ho trocha rapotať a keď vyrazím pokial nemá pracovnú teplotu nenaháňam ho. V zimnom období má prídavné nezávislé kúrenie to pomôže rýchlejšie sa zohriať motoru. Po dlhšej ceste ( rozumej z dialnice a pod. ) kým zaparkujem nechám ho trocha "vydýchať". Pri jazde motor nedusím na nízkych otáčkach na vyššom prevodovom stupni keďže motor musí dýchať a nie kašlať ( ako otec hovorieval ). Olej mením každých 10 tis.+filter a dávam Total Quartz 9000 5W-40.

Celkovo tu mp3turbo pekne rozpísal techniku jazdenia ja by som len dodal, že treba hlavne vedieť využívať počas jazdy najvyšší krútiaci moment motora.
na zaradenej 5ke rýchlosť 40Km/h - akože šetria
najväčšia ko..tina pod slnkom. Akurát znižujú životnosť motora.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

moze byt, ale toto "odklepkanie" netrva sto minut - to je otazka par sekund.

presne ako hovorim : natocit, nechat chvilku odklepat pokial sa zoradia stelovatka a pomalym kludnym tempom opustit stanovisko.
dr.risko
Príspevky: 476
Dátum registrácie: 26.01.2009 12:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dr.risko »

ano to odklepanie po studenom starte trva par sekund... kazdopadne kym sa mazivo rozprudi a dostane vsade kam ma tak je dobre pockat minutku - za ten cas sa aj priestory valcov trosicka zohreju no a potom pokracovat kludnou jazdou az kym sa rucicka ukazujuca teplotu chladiacej zmesy konecne pohne... Ked rucicka ukaze maximalnu - teda standardnu teplotu chladiacej zmesy tak si mozete byt uz konecne isty ze chladiaci proces prebieha tak ako ma cize je potrebne odoberat teplo motoru v takej miere na aku bol skonstruovany. Tz. ze teplo je v prevaznej miere absorbovane do chladiacej zmesy a teda olej aj jednotlive casti motora su uz ohriate. Tymto by som nadviazal na to ze ci je dobre vrcat 15 minut... Tak dieslovy motor sa za tych 15 minut asi nezohreje... Zmes ktoru spaluje na volnobehu nema take vyhrevne teplo ktore by dokazalo za tych 15 minut ohriat cely motor... Nedaj boze si este niekto pusti na plno kurenie tak ani chladiaca zmes sa neohreje ani 40°C... Cize ano povrcat chvilocku nech aspon mazivo sa spravne rozprudi a potom vyrazit ale nevytacat hned motor!!! ... najlepsie ani nedosahovat max. krutiaci moment pretoze vtedy uz pekne toci aj turbo a na vsetky komponenty motora sa dostava maximalna zataz... Tak isto ale nechodit na 1100rpm ako to uz bolo spominane... Ja osobne mam 1,9TDi tak po studenom starte idem kludne tak medzi 1800 - 2000rpm az kym nevidim ze rucicka teploty vody sa uz rozhybe a potom to zvysujem... To netrva dlho asi 10minut... kym sa dostanem z mesta von tak mam motor ohriaty... Samozrejme pouzivajte hlavne kvalitny olej lebo vsetky rady vam budu na hov... Cize zhrnutim do jednej vety je to tak ze kto sa ako sprava k motoru tak sa mu aj odmeni... Zbytocne sa ludia rozculujete ako niekto trapi motor... Je to jeho auto a jeho peniaze... a mozno niekedy smola pre tych co kupuju jazdenky....
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

v teme o seate sme sa s tymi EGR a zaslepovanim prilis moc nezhodli, ale tu s tebou absolutne suhlasim s kazdym jednym slovom, ciarkou a bodkou.

co chcem povedat : zatial sa nikto neozval s tymi palubnymi pocitacmi a aktualnou spotrebou. Dievcata a chlapci skuste to niekto, ja na mojich autach nemam pocitadla ktore by vedeli povedat okamzitu spotrebu... inak by som to natocil na video.

ach ozaj, ked sa najedujem tak nalogujem za jazdy VAG s udajmi o spotrebe :) vyborny napad!!
kiklop263
Príspevky: 671
Dátum registrácie: 26.04.2008 19:45
Bydlisko: BA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kiklop263 »

... viem jedno, že na VW a Š-Superb pri zaradenej rýchlosti a dole noha z plynu - tzv.brzdenie motorom, počítač vždy ukazoval spotrebu 0,0l.
dr.risko
Príspevky: 476
Dátum registrácie: 26.01.2009 12:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dr.risko »

kiklop263 napísal:... viem jedno, že na VW a Š-Superb pri zaradenej rýchlosti a dole noha z plynu - tzv.brzdenie motorom, počítač vždy ukazoval spotrebu 0,0l.
no a co sa ti na tom nezda? Je logicke ze kedze motor brzdi tak istym sposobom absorbuje energiu z hybnosti auta... A tak vstrek zmesy je taky maly len aby prebehla minimalna detonacia nutna k spravnej a bezpecnej cinnosti motora ktora vsak nema ani energiu na to aby udrzala motor pracovat na volnobehu... chybajuca energia potrebna na pretocenie motora je dodavama prave z toho "brzdenia motorom" Takze to palivo ktore sa tam vstrekuje je fakt mrnave...
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: david14, Google [Bot], MaTToS a 84 neregistrovaných