Starostlivosť o auto

   Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia
Odpovedať Nová téma
1234>
Autor Správa
tudzo
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 01 apríl 2009
Príspevky: 208
Nabehané: 15 hod 4 min
Predmet: Starostlivosť o auto PríspevokZaslal: 27.02.2018 15:12   
Zdravím všetkých.

Už som tu dlhšie členom a zo zaujímavosti čítam rôzne diskusie. A dosť často sa v diskusiách stretávam s pojmami ako "riadne sa starať o auto", "dať autu čo potrebuje"... Skrátka riadne sa o auto starať.
A ja sa teda pýtam, čo to znamená?
Čo si pod tým predstavujú ľudia ako napr. mhlavatý. Myslím to vážne, žiadna irónia.
Mám totiž nové auto, chodím na pravidelné prehliadky, robím pravidelné výmeny náplní, motor pred záťažou zahrievam... Čo ešte potrebuje?

Ďakujem za každú normálnu odpoveď.

P.S. Myslím, že to bude zaujímať viac vodičov.
Citovať
wikyxxx
Povedomá tvár - Favorito (33)
Založený: 13 január 2009
Príspevky: 1066
Nabehané: 6 dní 4 hod 7 min
Bydlisko: Okres Malacky
PríspevokZaslal: 27.02.2018 15:32   
Ak máš nové hlavne nedodržuj longlife interval. AK beháš krátke trasy/mesto tak po 10 000km men. Ak dialnice okresky tak max 15000km. Tak isto aj ostatne filtre menit každu 2 vymenu oleja všetky.

K jazde ak je studený správať s k nemu slušne žiadne prudke rozbehy vytačanie. Ak sa zahreje nepodtáčať ho držat ho v optimálných otáčkach. Raz za čas ak bude motor dostatočne zohriaty mu povymetaj pavučiny z výfuku ( ja to robim tak výjazd z dediny 2 naplno 3 naplno).

Ak máš turbo po rýchlej jazde ho nechaj 1-2 min poklepat nech sa ochladi.
Ak máš dpf neprerušuj regeneracie.

A o karoseriu 2x za rok dokladne umyt vyclayovat neniest kvalitný vosk. Potom umývať ručne ph neutral samponom použivat tekuty detailer utierat jemnu mikrovlaknovou utierkou.

Ostatne už podla potreby. čo sa začne kazit riesit hneď nie až ked sa pokazi 10 veci okolo.
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (246)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 4349
Nabehané: 27 dní 23 hod 25 min
PríspevokZaslal: 27.02.2018 16:03   
Tato tema ma 2 podkategorie , a síce,či sa chceš starať o auto z hľadiska vzhľadu, alebo aj funkčnosti.

pokiaľ cheš uchovať vizualne pekné auto, tak na to su kvalitné pripravky na umyvanie a starostlivosť o karoseriu napr. AutoGlym a tiež detailing, to znamená že každučky centimeter štvorcový karoserie by mal obsahovať len ošetrený povodný lak , bez cudzorodých nánosov..

Veľmi pomože autu garážovanie v garaži so stalou teplotou,
ta teplota by nemala byť nikdy vyššia ako +15°C z toho dovodu, že vykúrená garaž neskutočne pomáha oxidácii všetkého možneho a korozívnym procesom

Pokiaľ chceš uchovať funkčnosť auta , tak tu je jedna rada nad zlato: PRAVIDELNE JAZDIŤ , nič viac netreba.

ked sa myslí jazdiť , tak aspoň 1x za 3dni takým sposobom aby sa prehrial motor a z vyfuku aby unikol všetok kondenzát, ktorý sposobuje jeho koroziu,
tiež sa týmto dobije akumulátor
Včasná a pravidelná udržba auta je samozrejmosťou o tom sa nebudem nejako extra zmieňovať
K tejto téme patrí tankovanie kvalitného paliva, a iných prevadzkových kvapalin, tiež použivanie kvalitnych nahradných dielov pri servise.
Citovať
cibo226
Nová tvár - Trabanto (10)
Založený: 04 september 2009
Príspevky: 132
Nabehané: 1 dní 1 hod 59 min
PríspevokZaslal: 27.02.2018 16:09   
ach, ked citam tieto rady ohladom vymeny oleja, dobre ze po 5 000 km by sa nemal menit olej... poznam X pripadov kde sa dodrzuje longlife interval a absolutne nieje ziadny problem a to sa bavime o najazde cez 300 -400 000km... dokonca som naposledy cital clanok o jednej fabii 1,9tdi ktora najazdila cez 1 000 000 km a vzdy vymena po 30 000 a ziadny problem. Olej by sa mal menit raz za rok alebo ak sa stihne skor vyjazdit interval. Bavil som sa o tom s vela ludmi v nemecku ako to u nas funguje ohladom vymeny motoroveho a prevodovkoveho oleja... krutili len hlavou pretoze tam tie auta maju tri krat vacsie najazdny ako na sk a funguju bezproblemovo
Citovať
wikyxxx
Povedomá tvár - Favorito (33)
Založený: 13 január 2009
Príspevky: 1066
Nabehané: 6 dní 4 hod 7 min
Bydlisko: Okres Malacky
PríspevokZaslal: 27.02.2018 16:31   
Keď najzdíš 30 000 km za rok dlhe trasy na jeden start prosim. ALe prdkat po meste 20x startovat denne to moc ten olej nevydži.

Ja mam 6 valcove bmw diesel olej menim každých 10 000 km vymena ma stoji do 80e vymenim 2x ročne mysliš že ma tých 80e zabija navyše ?
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (246)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 4349
Nabehané: 27 dní 23 hod 25 min
PríspevokZaslal: 27.02.2018 16:37   
Tu nejde o to "vyjazdiť interval " lebo podmienky degradacie oleja su velmi odlišné,ked je vonku 18°C a ked je -15°C

Pokiaľ nabeháš 30 000 km v idealnych podmienkach pri +20°C
tak O.K. vyjazdi si ten interval,
ale pokiaľ jazdiš po meste krátke trasy teraz v zime, tak tam je namieste skratiť vymenný interval

Bolo tu x-krat písané,že ŽIADNÝ OLEJ by nemal v motore zostavať dlhšie ako 15 000 km. BASTA.
Citovať
cibo226
Nová tvár - Trabanto (10)
Založený: 04 september 2009
Príspevky: 132
Nabehané: 1 dní 1 hod 59 min
PríspevokZaslal: 27.02.2018 16:50   
tak za prve 6 valec diesel do mesta nepatri... ludia co si kupia diesel, tak sa pocita ze kazdy rocne najazdi aspon tych 30 000 a preto je ten interval na mieste... tym ze si menis olej sam to je v poriadku ale ludia co maju novsie auta ich radi servisuju v servisoch aby dodrzali servisnu historiu, cize cena nieje potom 80e ale 200-300e a potom je uz rodiel to menit kazdych 10 000 alebo dodrzat interval, ale kazdopadne je to kazdeho vec, ja som len napisal ako to funguje vo svete a ako u nas...
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2587)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21570
Nabehané: 4 mes 8 dní 6 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 27.02.2018 16:59   
Ako majiteľ auta má na výber z dvoch možností.Jeden je proste vyslovene postavený na minimalizme,ak sa niečo pobabre,tak nasleduje oprava.Či oprava úspešná,alebo slepá baba,servis značkový či vlastné kutilstvo to by sme velmi zabehli.
Druhá možnosť je zväčša založená na inom prístupe k aute,kedy auto zotrváva napr v rodine maximum času a ak sa dá,do zodratia.To sú autá ktoré vyhovujú svojimi vlastnosťami,osvedčili sa svojou spolahlivosťou,dobrá spotreba,množstvo dielov v dobrých cenách.To sú také osvedčené a pomaly legendárne autá ktoré pol národa milije a pol národa nenávidí.
Ten model je založený a jeho názov by bol údržba,čo nie je iné než,dať autu to,čo potrebuje.Na začiatok nutne musím napísať že má podmienku,aby bol dostupný servis ktorý tomu rozumie a o auto sa stará prakticky celý jeho život okrem doby záruky.Vedie mu "zdravotnú" kartu,čiže má úplný prehlad o servise,kedže ho nik iný nerobil.Je to vzácne ale existuje.
Takže...ak je takáto podmienka splnená,dá sa robiť "údržba" namiesto opravovania.
Takže,príde čas kedy končí život niektorého dielu,tak príde na jeho výmenu.Nechcem teraz rozoberať ktorý diel a aké km,a u ktorého motora čo a kedy.Proste existuje itinerár,ktorý sa nesmierne oplatí dodržiavať,pretože je získaný zo stoviek až tisícov rovnakých modelov.Ak sa niečo ku 100 tis km zbabre na každom jednom,resp začnú vždy patálie,tak je to tá hranica,pred ktorou sa diel vymení.Jeden z takých modelov ktorý platí je aj tu v sekcii diagnostika PD motorov
Platí to,že sa dá auto prevádzkovať tak,že sa PLÁNOVANE zariadia tieto údržbové úkony do života auta.Auto sa teda odstavuje plánovane,nie pre poruchy,v čom je kolosálny rozdiel.A žije si svoj život zase až po ´dalšiu údržby,tj výmenu alebo úkon niečoho,čo končí svoj bezproblémový život.Nakoľko sa jedná o velké porcie km založené v podstate na prebehoch 100,200,300,atd stoviek tisíc km,tak v tomto režime pokojne stretnete človeka ktorý dávno prebehol pol miliona km,spokojne si behá po svete a nepozná problém.Má dobré auto na ktoré sa môže spolahnúť,nemusí sa ošívať pred každou dlhšou cestou čo rýchle pozrieť (či náhodou niečo na dovolenke nenastane)
K takému modelu ale si musí viesť vlastne zákazníka dielňa ktorá ho servisuje.Tá musí veci svojmu zákazníkovi vysvetliť.Aj ľudia úplne mimo techniky nemajú najmenší problém rozumieť o čo kráča,ak je to vysvetlené zrozumiteľne,arogancia a nafúkanosť taký vzťah nezaloží.A asi v tom je celý problém.Je síce neodškriepitelná realita že ľudia síce auto kúpia,ale pre jeho prevádzku už financie nemajú,resp. hrajú hru na blbých že nemajú,to posúdiť neviem.To čo píšem sa netýka vychcancov,ani tých čo nevedia že stará prémiovka vyžaduje v údržbe ešte bohatšieho človeka než kto kupoval nové auto.rozum nenaleješ,píšeš pre tých čo čítať a rozumieť chcú,a aj sú schopný pochopiť čo čítajú.zbytok ma nezaujíma.
Mudrošenie ľudí čo ani len z toho vlaku nevideli o čom o dušu píšu,to treba preskakovať,stý krát vysvetlovať niekomu čo nemá schopnosť pochopiť,je tá najzbytočnejšia námaha.
Púštať sa do témy olejov v štáte kde žije 5 milionov tribológov múdrych z internetu ? Nikdy,tomu každý rozumie najlepšie
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (246)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 4349
Nabehané: 27 dní 23 hod 25 min
PríspevokZaslal: 27.02.2018 17:28   
Trocha prehnané je tvrdiť , že je tu 5 milionov tribologov.....

Ale mhlavaty dobre hovoríš, že sú skusenosti predchadzajucich šoferov a majiteľov aut, z ktorych treba čerpať..
Predčasná výmena oleja v motore može mať LEN kladné vysledky pre životnosť motora..

V časoch socializmu boli profesionalni šoferi nakladiakov, ktorí MALI MOTOROVÝ OLEJ pre svoju potrebu ZADARMO !!!

A tak, len z pasie menili olej v motoroch svojich Škodoviek každých 6-8 000 km , ako prišlo..

A vysledok : Tieto motory sa dožili 200 000 km, bez potreby GO , kým ine podobné motory mali za ten čas priemerne jednu ,niektoré aj 2 GO už za sebou..

Takže na skoršej výmene oleja niečo bude.. a človek sa nemusí citiť ako tribolog..

A Internet je vynikajuca vec, lebo tam si možno stanoviska ozajstného tribologa PREČÍTAŤ , bez toho aby trebalo študovať tu tribologiu 5 rokov na VŠ-

Napr. na www.oleje.cz


Naposledy upravil laco1871 dňa 27.02.2018 17:30, celkom upravené 1 krát.
Citovať
Patrik1111
Nová tvár - Trabanto (4)
Založený: 10 marec 2008
Príspevky: 88
Nabehané: 19 hod 1 min
PríspevokZaslal: 27.02.2018 17:30   
cibo226

si môj človek. Môj príklad: Olej mením podľa predpisu každých 30 000km. Auto je Fiat Doblo 1,3MTJ, aktuálne najazdených 600 tisíc. Áno 600 000km. Nuly sú v poriadku. Motor nemá žiadny problém. Auto je kúpené mnou ako fungl nové. Takže prosím žiadnu polemiku o km. Ak ho niekto chce vidieť, rád sa s ním stretnem osobne v NR. Ešte mám aj Ducato r.v.2015 predpísaný interval výmeny oleja je 45 000km. A tak budem aj meniť. Aktuálne cez 100 000km verím, že minimálne 800 000km vydrží. A ten do chce, vymieňajte si olej aj každý deň, vážne sa smejem pri tých diskusiách že olej mením každých 10 000km. Čo nemáte kde dávať peniaze??? Zamyslite sa nad sebou...
Citovať
wikyxxx
Povedomá tvár - Favorito (33)
Založený: 13 január 2009
Príspevky: 1066
Nabehané: 6 dní 4 hod 7 min
Bydlisko: Okres Malacky
PríspevokZaslal: 27.02.2018 17:47   
cibo226 napísal:
tak za prve 6 valec diesel do mesta nepatri... ludia co si kupia diesel, tak sa pocita ze kazdy rocne najazdi aspon tych 30 000 a preto je ten interval na mieste... tym ze si menis olej sam to je v poriadku ale ludia co maju novsie auta ich radi servisuju v servisoch aby dodrzali servisnu historiu, cize cena nieje potom 80e ale 200-300e a potom je uz rodiel to menit kazdych 10 000 alebo dodrzat interval, ale kazdopadne je to kazdeho vec, ja som len napisal ako to funguje vo svete a ako u nas...




Cez mesto prejdem tak 3km a 27km okreska a to iste spat.. menim po 10 000 z dovodu ze to jazdilo longlife a motor bol zaneseny uz ma 4 vymenu za sebou uz je celkom cisty
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2587)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21570
Nabehané: 4 mes 8 dní 6 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 27.02.2018 17:50   
Patrik1111 v prvom rade,prišiel si z ďaleka,a trepnúť môžeš čo len chceš bez obavy,že ti poklopú na plece ...čo si tam za pič...y písal ?! Takže,či to pravda je či nie je,je otázka a naštastie úplne jedno.Dokonca je úplne jedno či sa niečím ty sám budeš riadiť.Až tu budeš písať pár rokov a neanonymne,určite si dáš väčšieho majzla akú hlúposť napíšeš aby si nebol na posmech ešte aj vlastným deťom.
Citovať
braga
Obľúbený člen - Bawo (98)
Založený: 26 október 2009
Príspevky: 1934
Nabehané: 10 dní 18 hod 50 min
PríspevokZaslal: 27.02.2018 18:07   
Patrik1111 precitaj si dobre prispevky pred tebou ako niekto pisal pred tebou pokial stym autom jazdis sustavne a zo zohriatym olejom men si ho po 30 tis. co svedci aj tvoj najazd ale ked ho nastartujes 5 krat za den studeny tak treba interval skratit , tak isto nie je zakazane a napisane ze si ho dam vymenit po 30 tis orig. servise a medzi tym si ho dam vymenit este raz niekde inde ? kazdy robi ako vie v nemecku mam tiez znamych a nikto sa nesmeje stoho ze niekto meni olej ovela skor a nemusi to byt kazdy den ako pises , tak isto sam si previdelne kontrolujem brzdy a ovela skor ich menim ako sa uplne zoderu, capy ramena a podobne vymenim tiez ak je naznak maleho klepania a nie az ked trieska cela kasna , o karoseriu sa staram tiez mozno je to moj konicek a pouzivam kvalitne pripravky clovek ma radost ked sa na karoseriu potom pozrie a pekne svieti samozrejme chapem ze nie kazdy ma ktomu vztah ale ja proste nemam rad auto spinave ci zvnutra ci zvonku
Citovať
tudzo
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 01 apríl 2009
Príspevky: 208
Nabehané: 15 hod 4 min
PríspevokZaslal: 27.02.2018 18:34   
Ďakujem všetkým za postrehy a rady.

Ja mám momentálne Civic IX. 1.8 VTEC. Olej mením podľa predpisu, raz ročne, cca po 18000 km. Čo sa týka skoršej výmeny, prebral som to s mechanikom v Honde. Je to môj známy, tak ma zobral k výmene. Po vypustení bol olej skoro ako nový. Tak sa ma spýtal, či ho má vážne meniť 2x tak často. Robí to v autorizáku, takže to nie je za 50€.

Čo sa týka iných vecí, napr. občas ho vytočiť, tak o to je postarané. Je to VTEC, ten si to priam žiada. A ešte ma to aj baví. O DPF a turbo strach nemusím mať, keďže je to benzínová atmosféra. Tankujem len na normálnych pumpách, žiadne no name.

Ináč, jazdím 90% okresky. 30 km do práce a späť. Plus výlety s rodinou.
Citovať
seven549
Vážený člen - Gallardo (230)
Ľudový rozprávač
Založený: 03 február 2010
Príspevky: 6470
Nabehané: 3 mes 11 dní 17 hod
PríspevokZaslal: 27.02.2018 18:47   
ak mas nove auto je dobre stale pred zimou dat spravit vystrek dutin voskom + celu podlahu aj napravy.nikdy to nebude hrdzaviet.jednu garaz mam vykurovanu a podlaha je drevena.no nechodi tam auto ktore jazdi denno denne.raz za tyzden sa vytieraju okna povysava sa to poutiera cistiacou vodou cely interier raz mesacne sa natru kozene sedadla.pouzivam kozmetiku vacsinou od nigrin a sem tam turtle wax autoglym swisswax.v zime auto neumyvam samponmi vlastne nikdy len voda max 1 krat za rok pred lestenim v jari.inac v zime akonahle je sucho umyvarka a vodou zmyjem blato kam sa len dostanem.nemam rad hrdzu ani na brzdovych strmenoch.servisne intervaly dodrziavam tak na 90 percent podla toho ako je na to cas.kedysi v knihach od auta manual pisalo ake sampony skodia laku a co ako robit podla toho ako sa auto pouziva.ak mesto skratit vsetky intervaly na polovicu to iste ak auto jazdi horske cesty a taha aj vozik.moje auta nejazdia po servisoch stiham vsetko robit sam a servisku pisem uz ja datum km a co som co menil.nie koli buducemu majitelovi ale koli sebe.napr vymeny olejov by som zabudol na to mam este v garazi extra papier kam sa to zapisuje.mam doma 3 auta stale na viac ako 5 rokov a stvrte sa toci ako ponozky a neinvestuje sa nic.a prave na takom sa najlepsie jazdi a pyta najmenej penazi.podrobne servisne intervaly maju len v servisoch dnes uz v knihach od auta nepise nic max tak vymena oleja.preto ak chces vediet co a kedy robit potrebujes si to okopirovat.
Citovať
Odpovedať Nová téma
1234>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia