868 764
inzerátov
Pridať inzerát

Špičková antikorózna ochrana podvozka a dutín karosérie

   Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia
Odpovedať Nová téma
12345>
Autor Správa
mhlavaty
Legenda - Ford T (2080)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18749
Nabehané: 3 mes 11 dní 17 hod
Bydlisko: Nové Zámky
Predmet: Špičková antikorózna ochrana podvozka a dutín karosérie PríspevokZaslal: 03.06.2015 07:51   
Otázka je určená ponajviac pre majiteľov SUV vozidiel ktoré sú nadmieru namáhané a korozívne napádané velmi intenzívne.Je to v podstate sonda či podobný projekt má životaschopnosť.Kedže je možné spojiť z aplikovaním vnútorných priestorov dutín,tak je aktuálna aj ochrana prahov,nosníkov,lemov blatníkov (medzipriestor zadných blatníkov) a teda ako komplexná ochrana.Ide o špičkovú záležitosť takej aplikácie,ktorá predbežne na SVK zavedená nebola,teda aspoň sa nepodarilo získať hodnovernú správu o tom.Tiež by som požiadal majiteľov aut ktorý niečo podobné buď sami aplikovali alebo si dali urobiť ochranu na zakázku,z akým výsledkom sa to udialo aby pridali existujúce skúsenosti.


Naposledy upravil mhlavaty dňa 03.06.2015 08:23, celkom upravené 1 krát.
Citovať
vlastimil213
Nová tvár - Trabanto (12)
Založený: 30 november 2013
Príspevky: 356
Nabehané: 1 dní 10 hod 3 min
PríspevokZaslal: 03.06.2015 08:09   
Milan nič v zlom len si to oprav ... Aplikovať je s i nie y ... Asi 3x to tam máš


Ano,ďakujem ...vloudilo se :) mh
Citovať
66QUATTRO
Známa tvár - Feldo (65)
Založený: 19 január 2010
Príspevky: 594
Nabehané: 2 dní 16 hod 11 min
PríspevokZaslal: 03.06.2015 08:18   
Zrejme budem kus od veci nemám ani SUV ani neviem o akej špičkovej ochrane je reč ale ja som robil asi 4 autá na Vaše odporúčania Resistinom - skonštatovať môžem hlavne že u áut, ktoré boli už koróziou nahryznuté došlo k spomaleniu hrdzavenia....problémom je že do nie všetkých dutín je možné ho dostať rovnomerne - z niektorých častí mi tečie ešte na druhý deň a niektoré očividne nedostali toľko koľko by bolo treba.... odporúčanie pre ostatných môžem dať asi také že s tým netreba váhať a hlavne je úplne najlepšie robiť ochranu hneď kým je auto nové - nezababrané a tým sa ušetrí kopec práce....pri autách ktoré ako také s koróziu nemajú prehnaný problém to neviem posúdiť - tam to bude otázka 15 rokov keď bude viditeľný rozdiel...celkovo môžem skonštatovať, že čím dôslednejšie sa ochrana aplikuje tým lepšie pre životnosť auta....nájdu sa aj názory že načo také niečo robiť - že zajtra mi niekto nedá prednosť alebo že aj tak nebudem mať to auto viac ako x rokov lebo budem chcieť nové/bude ma nudiť bla bla... to je asi vec každého ako sa postaví k investovaným peniazom.....Ak som bol offtopic prosím zmazať...pekný deň....
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2080)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18749
Nabehané: 3 mes 11 dní 17 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 03.06.2015 08:39   
Som práveže rád že to píšeš.Dlhé roky som pracoval s Resistinom ditinovým aj povrchových z výsledkom takým,že auto ktoré som ako nové kúpil v.r 1983 (Dacia 1310) ošetril hneď po kúpe.Manželka plakala lebo som úplne nové auto čiastočne rozobral a logicky smrdelo potom ešte dva týždne.Ale...napsledy som to auto videl v roku 2005 a stále ten majiteľ a to auto.Zájdený lak bez lesku,ale komplet bez vidilnej hrdze.A to bolo auto ktoré malo v 4-5 roku života deravé prahy.
Asi v 3 roku boli dutiny vystriekané znova (cca 3 lt)
Toto je nová vec bez pachu,test na solný roztok hovorí o tisíckach hodín,ja v podstate zistujem či sa už nepoužíva,pán google má problém nájsť čokoľvek o veci,no a samozrejme nemá zmysel sa púštať do vecí o ktoré nie je záujem.Taký záujem že pre priateľov urobiť pár do roka,to je nula,myslené je to ako výlučná aktivita vo väčšom rozmere niečo ako ručná umyvárka ktorá nič iné neprevádza než dennodenne to isté.
Čo by som uvítal je vyjadrenie Martina Cichého lebo v servisnej praxi podobné veci aplikuje a má skúsenosti na tomto poli zo švedskymi prípravkami.Tel nechcem použiť,radšej tu,mňa ruší v práci,jeho určite tiež,a ak už som tu,tak práve mám kúsok času.
Citovať
VOJTO55
Známa tvár - Feldo (72)
Založený: 12 december 2009
Príspevky: 1906
Nabehané: 13 dní 8 hod 2 min
Bydlisko: Revúca
PríspevokZaslal: 03.06.2015 09:13   
...Keď som si v roku 1989 kúpil vysnívanú novú Škodu Rapid 130 tak som tiež dutiny aj podvozok nastriekal Rezistinom hneď po kúpe a auto je dodnes bez korózie,aj keď ako píše p.mhlavatý karoséria je už ak sa nevyleští úplne bez lesku...Ale bolo to maximálne precízne urobené,boli vonku všetky sedačky,tapacíra atd...Auto smrdelo ešte pol roka a to sme šli asi po 2 mesiacoch od striekania v najväčších horúčavách na dovolenku na Balaton...Ale oplatilo sa,keď som auto pred asi 10 rokmi predával,kupujúci nechápal ako môže byť "Embéčka" v pôvodnom stave a bez korózie...
_________________
...Nerob iným čo nechceš,aby oni robili tebe...
Citovať
potech
Založený: 03 december 2008
Príspevky: 48
Nabehané: 2 dní 17 hod 11 min
PríspevokZaslal: 03.06.2015 09:21   
Tiež som sa zaoberal touto otázkou jedným časom intenzívne a došiel som do toho štádia že vosk do dutín musí byť, jednoznačne a spodok kým vie sú chytené časti som natrel kvázy gumoasfaltom. No Body je dobré na rok, tak som pátral po kvalite. Narazil som na Noxudol tak pre mňa zatiaľ bezkonkurenčne, momentálne mám uplné nové auto a komplet som natieral podvozok, lebo momentálne vyrábajú autá bez nastriekaného podvozku butylom pod tými plastami. Dutiny mi ešte mesiac mokvali po vosku od kúpi tak zatiaľ som to neriešil, ale o 3 roky určite vystriekam. tiež manželka pozerala na kieho to robím, veď je nové, keby to striekali ako v 90 rokov Volvo-podvozky viacerých ani náznak hrdze, tak to nerieším. Po mne čo bude mať auto sa poteší. Volvo stále používajú Noxudol. Inač k Ofroudom. Známemu som natieral na Pajere pred 5.rokmi komplet podvozok Noxudol autoplastone a povedal že nevidno žiadne opotrebenie tej farby. Do vtedy každý rok rituál pred zimou nastriekanie podvozka Body a do roka všetko obité.
Citovať
66QUATTRO
Známa tvár - Feldo (65)
Založený: 19 január 2010
Príspevky: 594
Nabehané: 2 dní 16 hod 11 min
PríspevokZaslal: 03.06.2015 09:39   
No prínos môžem jednoznačne potvrdiť...avšak je dobrá poznámka, že to asi nemá význam robiť ako hobby - ja som si nakúpil veci na aplikáciu za svoje a doteraz som neurobil ani jedno auto za peniaze, akurát skúšam či by som si nevedel aspoň na materiál zarobiť - avšak je to tak nevďačná práca na čas(ak to nemá byť odfláknuté a robené poctivo) a aj zdravie že človek ani nevie či to robiť a čo zato pýtať... Každopádne som jednoznačne za a je len smutné že fabrika pri tom ušetrí pár minút času pri každom aute a potom to treba robiť odznova..ale to už je obohratá pesnička...o tom materiály bez zápachu sa dá vedieť viac ?
Citovať
adel
Založený: 25 november 2005
Príspevky: 21
Nabehané: 2 hod 32 min
PríspevokZaslal: 03.06.2015 10:20   
Tiez mam skusenost s Body na podvozok, do roka a do dna opadaval..
Citovať
3of10
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 22 november 2005
Príspevky: 78
Nabehané: 7 hod 50 min
PríspevokZaslal: 03.06.2015 10:28   
Ahojte,
tiez sice nemam skusenosti s OFFroadom ale v mojich kruhoch je velmi popularny Mike Sanders
Citovať
histspeed
Nová tvár - Trabanto (16)
Založený: 08 november 2012
Príspevky: 84
Nabehané: 1 dní 1 hod 17 min
PríspevokZaslal: 03.06.2015 10:50   
Dobrá téma, ale skôr sa týka starších áut. Keď má niekto nové auto alebo napríklad troj ročné, alebo aj staršie bez známok poškodenia pôvodného náteru, resp. protikoróznej vrstvy, nestriekal by som tam určite nič. A navyše ak sa to celkom dobre nepodarí, popraská to a opadá z toho pôvodného a bude to vyzerať hrozne. Nejmä pri ďalšom predaji ak sa budete chcieť pochváliť kupujúcemu aký pekný máte podvozok...
Takže skôr kým niekto začne rozoberať svoje nové auto a patlať tam nejaký ďalší náter nech sa zamyslí.
Opodstatnernie takýchto náterov vidím na autách ktoré sú po oprave, rekonštrukcii, generálke, výmene karosárskych dielov a pod. Prípadne došlo k poškodeniu a odstráneniu náteru nejakým šuchnutím, prípadne ešte na niektorých japonských autách kde je to doslova nutné, ale aj to sa týka starších modelov..Osobne som to robil pre piatimi rokmi na Pajere z roku 91, kde ten rám najmä zadná časť je katastrofa. Tak ako niekto vyššie píše Body opadá asi tak po jednom dvoch rokoch. Noxudol drží, ale treba plochy dobre pripraviť.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2080)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18749
Nabehané: 3 mes 11 dní 17 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 03.06.2015 11:16   
Desiatky rokov som robil tú najťažšiu klampiarinu a tak som hrdzu mal vždy za úhlavného nepriateľa.Dokáže v priebehu krátkej doby úplne zničiť aj OffRoad ťažkého kalibru ako Pajero.Pre priateľa som jedného renovoval a to bol takmer rok práce.To je problém si vôbec predstaviť čo hrdza dokáže a aj tak robustné auto sa dokáže doslova rozpadať.Čo asi najviac odrádza ľudí aby si auto ochránili je pracné odstránenie hrubej šupinatej hrdze.Kedže jedného nádejného veterána práve robím do rakúska,dám sem na porovnanie stav pred a po,každopádne je to drina a zaslúžené peniaze.Ale svoju matematiku určite nájde hlavne majiteľ a po rokoch ocení.Určite to nie je pre typ ľudí ktorý posunie problém inému,ale to už sem nepatrí.Vosk je výborný nepochybne,Noxudol ani nehovorím.Ale tu kráča o nový prostriedok z vlastnosti doteraz ťažko predstavitelnými ale čo je asi najpodstatnejšie,je to neporovnatelne lepšia aplikovatelnosť ako u vosku.Vosk musí vytvoriť kôru,pokryť a uzavrieť povrch.Resistin má výborné vlastnosti a je schopný vzlínať,tj presakovať aj tam kde sa priamo nedostal.Obrovské mínus je značne nepríjemný a dlhotrvajúci pach
Ak bežný uživateľ na exponovaných miestach vidí malé pluzgiere pod lakom,takmer vždy sa už jedná o hrdzu ktorá sa už predrala plechom z vnútornej strany.Je neskoro na ošetrenie zvonka,to už bude iba v rovine zamaskovania a auto ide na predaj.
Že niečo má cenu,na to príde väčšina neskoro.Toto nie je téma pre ľudí čo u žiadneho auta nevedia vydržať,ale pre tých,ktorý sú spokojný,a vedia že ich spokojnosť sa skončí práve rozpadnutím hrdzavého auta.Aj preto ma podlad ľudí na vec zaujíma,je jedno či sa mi názor bude alebo nie páčiť,proste názor a výmena názorov
Citovať
cicmanec
Legenda - Ford T (958)
Založený: 15 október 2008
Príspevky: 25583
Nabehané: 3 mes 14 dní 12 hod
PríspevokZaslal: 03.06.2015 11:34   
Dobrá vec, ale živiť sa iba tým?

1. Majiteľom nových áut to ani nenapadne.
2. Majitelia starých áut to nezaplatia.

Takže zostávajú výnimky, veteránisti, offroadisti a to je troška málo...
_________________
Upozornenie: Moje príspevky môžu obsahovať iróniu, sarkazmus, cynizmus, nadávky a urážky. Ak s tým máte problém nečítajte ich!
Citovať
potech
Založený: 03 december 2008
Príspevky: 48
Nabehané: 2 dní 17 hod 11 min
PríspevokZaslal: 03.06.2015 11:43   
Tiež sa hrám z joungtimmerom z 80 rokov a zaujímalo by ma čo za novinka to je. Určite ak je super by som zobral P. Hlavatý. Presne, najťažšie je príprava potom to už ide a vypadá good.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2080)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18749
Nabehané: 3 mes 11 dní 17 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 03.06.2015 12:11   
cico...to sa práve pokúšam sondovať
1. Áno,zrejme ano.Ale tu treba nutne napísať že scenár že niekto ako čerstvý majiteľ si podobnú ochranu nechá urobiť zrejme nehrozí,teda ozaj okrem sektora SUV. Tam je to určete na mieste.Často vidím celkom peknú hrdzu na 3-4 ročných,a na miestach ktoré teda nepotešia

2. Staré auto by som videl tak,..ako kto.Mám slušne zákazníkov ktorý sú už teraz nešťastný že ....ich auto skončí práve pre neschopnosť ho udžať bez hrdze.Vrcholove spokojný,ale tú hrozbu vnímajú velmi intenzívne,prakticky nemajú problémy čo by za reč stálo,a už teraz majú hrôzu že tá konkrétna technika ich auta s ktorou nezažili sklamanie,sa skončí tak neslávne.
Nespočet ľudí odmietam z požiadavkou poriešenia hrdzavých podbehov a pod. kedže to proste už nemienim robiť,už som sa v živote čosi kilometrov nazváral.A tak proste mnohý tie prahy vyplnia penou,potmelia a STK akosi z malým klamstvom absolvujú.Ale sú to už potenciálne nebezpečné autá príliš zoslabené než aby posádku ochránili
Každopádne dobrá vec má velký dosah a internet vie urobiť svoje.Ak nestačí SVK tak napr rakušáci nemajú problém prísť si poza hranicu opraviť auto,ale nie iba oni,to samé aj nemci a dokonca mám druhého holandského klienta,proste dnes hranice problém nerobia.To iba my tu sme tak humno a horizont.
No a cena zaplatenia...to asi súvisí,stále je tu svet za humnom,tj zahraničie je solventnejšie hoci aj náročnejšie,ak funguje výborne pri opravách,nevidím problém že by nefungoval v ochrane auta.Dokonca taký vývoj tak trocha aj očakávam.
Citovať
pepo64
Obľúbený člen - Bawo (93)
Založený: 16 apríl 2012
Príspevky: 656
Nabehané: 3 dní 5 hod 52 min
PríspevokZaslal: 03.06.2015 13:57   
Chlapi a kde sa dá kúpiť ten noxudol alebo resistin lebo akurát v lete hodlám urobiť nástrek podvozku.A ešte jedna otázka,keď očistím podvozok a niekde je hrdza tak mám to miesto samozrejme vyčistiť,natrieť základom a potom napr.tým noxudolom alebo základ.farbu nie?
Citovať
Odpovedať Nová téma
12345>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia